"Опел" пусна най-икономичната "Астра" в историята

"Опел" пусна най-икономичната "Астра" в историята

© Опел



Опел" разпространи първата информация за най-икономичната и екологична версия на популярния си модел "Астра". Версията екоФЛЕКС на хечбека с пет врати се задвижва от 1.7-литров дизелов мотор с мощност 130 к.с. и максимален въртящ момент 300 Нм, който се задоволява с 3.7 л/100 км в смесен цикъл и отделя в атмосферата 99 г/км въглероден диоксид.


Като цяло консумацията на гориво от отделяните вредни емисии са с около 17% по-ниски, отколкото на стандартната "Астра" със същия мотор.  Автомобилът е снабден със специално разработена за него шестстепенна механична предавателна кутия, като на приборното табло има индикатор за смяна на предавките. Той дава знак кога е най-удачно от гледна точка на икономията на гориво да се направи възходяща или низходяща смяна.


Другите новости, които водят до намаляване на апетита на "Астра" екоФЛЕКС, са старт/стоп система, електронно управление на термичните процеси, рекуперация на отделената при спиране енергия, използването на активни аеродинамични елементи и гуми с намалено съпротивление на търкаляне.




По отношение на мотора новост е използването на намалена степен на сгъстяване в съчетание със система за впръскване на гориво, правеща осем отделни впръсквания на цикъл с максимално налягане 1800 бара. Това води до оптимизиране на горивния процес и последващо намаляване на разхода на гориво. Принос в тази насока има и новият турбокомпресор с променлива геометрия.


В допълнение към това специален съединителен механизъм включва компресора на климатичната инсталация само тогава, когато работата му е наистина належаща. С цел постигане на по-добри аеродинамични показатели "Астра" ecoFLEX разполага с активна щора, монтирана в предната решетка.


При движение с ниска скорост или в случаите, в които двигателят работи в тежък режим на натоварване (при изкачване или при теглене на прикачен товар например), тя е отворена, за да осигури оптимално охлаждане, докато при движение с висока скорост щората се затваря автоматично.


Това води до значително подобрение на аеродинамичните показатели и до снижаване на разхода на гориво и намаляване на нивото на емисиите на  CO2. По-малкият с 12 мм клиренс също допринася за намаляване на разхода на гориво.


За момента гамата от екоФЛЕКС модели на "Опел" включва "Опел Корса" 1.3 CDTI ecoFLEX (95 к.с. и разход на гориво 3.5 л/100 км) и "Опел Инсигния" 2.0 CDTI ecoFLEX с мощност 160 к.с. и консумация от 4.9 л/100 км


Цените на "Опел Астра" екоФЛЕКС ще бъдат обявени през есента, когато ще е и официалната премиера на автомобила.

Ключови думи към статията:

Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Philip
    Philip
    Рейтинг: 1003 Весело

    А бе баба Астра си е готина колица.

    PHILIP
  2. 2 Профил на unreal
    unreal
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Само дето така и не решиха проблема с ръждата.

  3. 3 Профил на Станислав  Димитров
    Станислав Димитров
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#2] от "unreal":

    Абе и ти ако си ще ръьдшсаш

    SKUPE stanislav-32
  4. 4 Профил на The Chicago Boys
    The Chicago Boys
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#2] от "unreal":

    Като се заядете за ръждата не спирате, а на мен личният опит с Астра ми говори друго.
    На жената колата е Астра на 12 години 300 000 километра без големи проблеми досега и няма грам ражда. Стои в гараж от 5 години, за преди това не знам.

  5. 5 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1482 Любопитно

    рекуперация на отделената при спиране енергия

    Рекуперацията значи... А трапанацията?

    Опел от доста години правят доста свясни коли, които не отсъпват на колегите им от Волфсбург.
    Пусто в Перник не са го разбрали о6те, ами рециклират ръждивата сага с 10 годи6на давност.

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  6. 6 Профил на unreal
    unreal
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#4:"The Chicago Boys"]Като се заядете за ръждата не спирате, а на мен личният опит с Астра ми говори друго. [/quote]

    Не знам какво ти говорили твоя личен опит с 1 автомобил! Но личния опит на мой роднина, отговарящ за парка на полицията (където става дума за над 300 коли с марка Опел Астра) говори съвсем друго! И той е че ГНИЯТ! Нищо че нямат и 10 год. а други коли на по 20 год. нямат ръжда!

    Цъкайте си колкото си искате минуси.

    Те фактите не се променят от това!

  7. 7 Профил на The Chicago Boys
    The Chicago Boys
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#6] от "unreal":

    Няма Разлика между моят опит с 1 автомобил и 300 Астри на полицията, защото те са поръчкови и са сглобявани едновременно с едни и същи материали, ако ставаше въпрос за сервиз, където ходят хора с различни модификации на Астра от различни години по бих се съгласил. Да не говорим, че ти преразказваш чужд опит на твой роднина.

  8. 8 Профил на nmemory1
    nmemory1
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Ще изчекам 5 години да й падне цената и ше я взема на лизинг

  9. 9 Профил на mitresku
    mitresku
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Аз пак си я карам ръждясала До коментар [#6] от "unreal":

    mitkov
  10. 10 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Под 120 гр/СО2 на км получаваш доста намаления - на данци на входни такси в градовете, при паркиране, и т.н.
    Браво на ГМ/Опел. Отново начело

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  11. 11 Профил на unreal
    unreal
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#7] от "The Chicago Boys":
    Еми преразказвам, не съм отговорен аз за автопарка. Моя опит опира до един Кадет преди бая години... за него пък съвсем не искам да си спомням - за дупките по веждите на калниците! А въпросния авторпарк си страда хронично от ръжда...

  12. 12 Профил на The Chicago Boys
    The Chicago Boys
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#6] от "unreal":

    Звъннах на момчето където ходя на сервиз, когато ми се налага,а той е оборотен сервиз и има наблюдение над доста коли, и той ми каза, че проблем с ръждата и гниенето имат Опелите произведени до 1997/1998 година след това от Опел били решили проблема и по новите не ръждясвали.
    Предвид моя опит с ръждата по Опел или по скоро липсата й съм склонен да му вярвам.

  13. 13 Профил на Raging
    Raging
    Рейтинг: 563 Весело

    До коментар [#12] от "The Chicago Boys":

    Новите Опели още не са остарели достатъчно, за да гният масово. Иначе и аз съм чувал, че уж са го оправили този проблем с новите модели.

  14. 14 Профил на VARNA_BG
    VARNA_BG
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Относно полицейските астри - съвсем не са показател...
    Имал съм Астра 93г, и 99г (като полицейските)...
    Старата астра нямаше удар и нямаше грам ръжда докато я продам (беше 9г)... Да, виждал съм изгнили, но дали не са били удряни - не знам. При мен нямаше ръжда.
    Новата астра 99г - също никакъв проблем... продадох я също на 9г...
    И докато я обслужвах в сервиза дойде една полицейска Астра на 90х.км ... Двигателя и на салата, а картера - буца грес...
    Ами юркали я като за последно, но дори не и сменили маслото за тоя период (или са го сменяли само на хартия, а маслото е отивало за личен автомобил)...

  15. 15 Профил на unreal
    unreal
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#12:"The Chicago Boys"]проблем с ръждата и гниенето имат Опелите произведени до 1997/1998 година след това от Опел били решили проблема и по новите не ръждясвали[/quote]
    Тия приказки се носят вече като някаква мантра! Тая приказка за след 2000 год. не знам вече за кой път я чувам/прочитам, както сигурно и моя роднина за който ти споменах!!! И въпреки че всички полицейски астри са СЛЕД 2000 год. казвам ти - ПРОДЪЛЖАВАТ ДА ГНИЯТ! Отделно имаме 3 служебни ЗАФИРИ(след 2005 са) - и на тях също почна да се появява ръжда! Та едната я карахме в Стефанов Авто (май от там бяха?) да я оправят мин. год.

  16. 16 Профил на Хипчо
    Хипчо
    Рейтинг: 1432 Весело

    Всичко гние, бе! И Бентлитата гният. Много важно кой е по-бързо гниещ, хахаххх!

    ВОДА, ПОВЕЧЕ ВОДА!
  17. 17 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 689 Весело

    Опел изобрети най-екологичната кола на света.
    За 2 години се разгражда без остатък.

  18. 18 Профил на The Chicago Boys
    The Chicago Boys
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#13] от "ragingcajun":

    Колко трябва да остареят, да станат по на 25/30 години. Говорим за 10/12 годишни коли.

  19. 19 Профил на The Chicago Boys
    The Chicago Boys
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#15] от "unreal":

    Добре щом казваш явно гният, а аз съм късметлия и ми се е паднало изключение, но определено ще си форсирам късмета с втори Опел Инсигния тази или другата година.

  20. 20 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Аз пък с моето Бентли никви проблеми не съм имал досега... само дет фнимавъм д'нго гепят руснаците....

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  21. 21 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Докато карах Бугати... пак никакви проблеми с ръждата... само трябва да го пазиш да не го тафат...

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  22. 22 Профил на pavel1989
    pavel1989
    Рейтинг: 893 Любопитно

    До коментар [#20] от "KOBOLD":
    До коментар [#21] от "KOBOLD":
    Бе от толкоз Фнимаване и пазене кога ти остана време да ги караш тез страшилища????

  23. 23 Профил на Хипчо
    Хипчо
    Рейтинг: 1432 Весело

    До коментар [#21] от "KOBOLD":

    Щото ги караш по 2 години и ги сменяш. А аз карам мОсквич от 1968 г. и няма едно петно ръжда!

    ВОДА, ПОВЕЧЕ ВОДА!
  24. 24 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#22] от "pavel1989":

    Значи Бугатито има един гулем проблем - постоянно всеки (ама абсолюнто всеки) ме заглежда.... Затва минах на Бентли... малко по-скромно....

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  25. 25 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#23] от "Хипчо":

    Значи твоята Москвочина е правена от немски каски и за това не я лови ръждата....

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  26. 26 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 570 Весело

    Ами така е, като ги карате бавно ще гният.

    Опел трябва да се кара бързо, за да избяга от ръждата!

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  27. 27 Профил на pavel1989
    pavel1989
    Рейтинг: 893 Весело

    [quote#24:"KOBOLD"]Значи Бугатито има един гулем проблем - постоянно всеки (ама абсолюнто всеки) ме заглежда.... [/quote]
    Ма нема се пуашиш че те заглеждат - освен ако зяпачите не са само мъже......

  28. 28 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#27] от "pavel1989":

    Жените кат видат Бугатито и си показват циците... мани-мани...

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  29. 29 Профил на pavel1989
    pavel1989
    Рейтинг: 893 Весело

    До коментар [#28] от "KOBOLD":

    Кат минеш на Опел Астра - най -много среден пръст да ти покажат мацките!!!


  30. 30 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#29] от "pavel1989":

    Зависи от зависи... ако е полицейска Астричка (от тез дет ръждясват) не те, а аз ша показвам среден пръст... всеки ден ша и пълня багажника (до горе) с банкноти....

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  31. 31 Профил на Панайот Панайотов
    Панайот Панайотов
    Рейтинг: 1177 Весело

    Да и бяха измислили един Command / iDrive / MMI на тая Астра и Инсиния. Като цяло не лоши коли, но с натруфено табло като на Лексус 600-тинка в сегашно време и като колите в края на 90-те.

    Fun is just point of view.
  32. 32 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#6] от "unreal":

    Някъде от 1999-та на всички нови коли слагат покритие против ръжда и т.н. Разбира се ако вземеш, че прецакаш покритието (примерно ако я задереш някъде), колата ще си ръждяса, но така е и с всяка друга марка.

  33. 33 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 567 Неутрално

    "В допълнение към това специален съединителен механизъм включва компресора на климатичната инсталация само тогава, когато работата му е наистина належаща."

    ...Нещо което го има отпреди 30 години в Мерцедес...

  34. 34 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 671 Неутрално

    До коментар [#20] от "KOBOLD":

    И аз не съм имал проблеми с Бентлито ми. И с Ферарито също. И с Мерцедесчето също нямам. Ама как и да имам като всичките са с .jpg накрая?...

    Не цъкам плюсове и минуси.
  35. 35 Профил на Анди
    Анди
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Тая ще е с доста спъната динамика за да постигне тези емисии.

  36. 36 Профил на krell
    krell
    Рейтинг: 457 Весело

    Абе тая астра с тези 130 коня как ще гори 3.7 - тя ще лети ли лети и под 6 няма да слезе

  37. 37 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 926 Неутрално

    А с колко ще се отрази в цената тези "страхотни" подобрения в Астрата?

  38. 38 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 926 Неутрално

    До коментар [#36] от "krell":
    Карам Мазда 6, на 2 години. Като я фиксирам на 115 км с темпомата по АМ "Тракия" консумацията пада до 4.2л. Като настъпя педала, моментния разход се дига до 50л . А най-точно засичам консумацията като пълня на бензиностанцията - под 6л нещо не пада.

  39. 39 Профил на krell
    krell
    Рейтинг: 457 Неутрално

    До коментар [#38] от "shumkar": Аз имам 2 годишен Меган(дизел) ,и съм правил 4.0л с каране 100-115км/ч .Ама в града 1ва-2ра-3та- спри и ако нямам каране на околовръстното и аз не слизам под 6 . Ама за астрата пишат 3.7 смесен цикъл (на мегана е 4.9) ,значи на магистрала със 110 трябва да гори 3.0 ... ,ако са го направили значи е постижение или 3.7 не е смесено,а минимално.

  40. 40 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1225 Неутрално

    Впечатляващ разход!

    А за Астрите, МК4 (поицейските де) имат двойно поцинковано купе и 12 годишна фабрична гаранция на купето срещу ръжда. Е, ако е била удряна, тогава вече е друга работа.

    Лицемеркел акбар!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах