Най-икономичното БМВ Х1 ще се задоволява с 4.5 л/100 км



БМВ Х1 ще се предлага с екологична версия от есента, която ще се задоволява с 4.5 литра дизел на 100 километра в смесен цикъл, съобщиха от компанията. По традиция модификацията ще носи означението EfficientDynamics Edition, а автомобилът ще е само със задно предаване.


Ековерсията на БМВ Х1 ще се задвижва от двулитров четирицилиндров дизелов двигател с турбокомпресор с променлива геометрия и впръскване комън рейл, който развива мощност от 163 к.с. в диапазона между 3250 и 4200 об./мин. Максималният въртящ момент от 380 Нм е на разположение между 1750 и 2500 об./мин.


На помощ на шофьора в битката за пестене на горива идват индикация за превключване на предавките, регенерация на спирачната енергия, функция Auto Start Stop, електромеханично кормилно управление, изключващ се компресор на климатичната инсталация и гуми с понижено съпротивление при търкаляне. Тази версия на БМВ X1 се отличава и с по-дълго главно предавателно число на скоростната кутия и алуминиеви джанти с аеродинамичен дизайн.

Най-икономичното БМВ Х1 ще се задоволява с 4.5 л/100 км

© БМВ


По-високото нива на комфорт на борда пък се осигурява от новоразработена технология за звукоизолация, която намалява шума от двигателя в интериора на автомобила. От есента на 2011 година тази технология за оптимизиране на шума ще бъде приложена при всички дизелови модификации на БМВ X1.




Също от есента компактният кросоувър ще се предлага и с нов бензинов мотор. Той ще се монтира както на версиите със задно предаване, така и на тези със задвижване 4Х4.


Максималната мощност на новия двигател е 184 к.с., като тя е на разположение между 5000 и 6250 об./мин, а максималният въртящ момент от 270 Нм се постига между 1250 и 4500 об./мин. Версиите на автомобила със задно предаване и този двигател имат ускорение до 100 км/ч за 7.4 секунди, а тези със задвижване 4Х4 се справят със същото предизвикателство за 7.8 секунди.

Най-икономичното БМВ Х1 ще се задоволява с 4.5 л/100 км

© БМВ


Средният разход на гориво е съответно 7.1 литра/100 км в смесен цикъл и 7.7 л/100 км (за модификацията xDrive). И тук са интегрирани технологии от стратегията на БМВ Efficient Dynamics, като част от серийното оборудване са регенерацията на спирачната енергия, работещи само при нужда спомагателни агрегати, функция Auto Start Stop, индикация за превключване на предавките на автомобилите с механична трансмисия, както и електромеханично кормилно управление.

Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    Харесвам БМВ, но какво общо има този мачбокс с класа Х?

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  2. 2 Профил на Eric Cartman
    Eric Cartman
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Много е грозно горкото. В Бг го продават предимно в цвят диария (като Дъстъра) и това съвсем завършва картинката.

    Is there no standard anymore?
  3. 3 Профил на uran
    uran
    Рейтинг: 1391 Весело

    Като порасна ще си купя един такъв баварец.

    Yet another blue planet.
  4. 4 Профил на darkmanx_bg
    darkmanx_bg
    Рейтинг: 450 Неутрално

    4.5л ама по абсурдния европейски цикъл (NEDC). Кога най-сетне ще въведат цикъл, който да показва поне приблизително реалния разход?

    [quote#1:"Thermobee"]Харесвам БМВ, но какво общо има този мачбокс с класа Х?[/quote]
    Надценката. Иначе е поредното БМВ тип "Ни рак, ни риба" - както и Х6, 5 GT - и тъжното е, че е голям хит на пазара. Аз лично не виждам грам причина защо човек би си купил такова, вместо или нормално комби, или Х3 - но явно за всеки влак си има пътник.

  5. 5 Профил на Теодора
    Теодора
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Еми.. колкото по-икономична колата, толкова по-грозновата

    http://antiideas.wordpress.com/
  6. 6 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1490 Неутрално

    До коментар [#4] от "DarkManX_BG":

    Абсолютно - това нито е БМВ, нито е толкова икономично колкото се хвалят.

  7. 7 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2205 Неутрално

    За по-голяма икономия явно ще слагаме газово на метан, като на новите ферарита и бентлита

    «Все, что русские взяли от православия – перекреститься перед тем, как зарубить тебя топором». © Ф.М. Достоевский
  8. 8 Профил на Magnum
    Magnum
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#4] от "DarkManX_BG":

    Причината е, че кросоувърите са модерни в момента ==> има търсене. Колицата не е лоша, но аз лично бих предпочел Х5 на 1-2 годиники.

  9. 9 Профил на Д.Станев
    Д.Станев
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Това си е почти идеалното возило за българина - гъзарско, семейно, икономично и... леко безвкусно

  10. 10 Профил на sasho1914
    sasho1914
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#8] от "Magnum":

    Е ти да не мислиш, че Х5 на 1-2 години ще е на цената на ново Х1? По-скоро на 4-5 годинки... И то ако е без екстри.

  11. 11 Профил на qwertyu
    qwertyu
    Рейтинг: 226 Весело

    До коментар [#4] от "DarkManX_BG":
    "Иначе е поредното БМВ тип "Ни рак, ни риба" - както и Х6, 5 GT - и тъжното е, че е голям хит на пазара. "

    Две думи - пазарна икономика

  12. 12 Профил на phuncky
    phuncky
    Рейтинг: 728 Весело

    До коментар [#5] от "Теодора":

    http://www.teslamotors.com/roadster
    толкова икономична, че даже не използва гориво :р

    Късата памет е най-големият враг на българите.
  13. 13 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3770 Весело

    Ако ВМВ направят едно Х 0,5 ще е още по-икономично.

  14. 14 Профил на Анди
    Анди
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Това е с размери на Мини.
    Стоп пъти по-добре е да си вземеш един дъстар за 1/2 от тия пари.

  15. 15 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#4] от "DarkManX_BG":
    Защо смяташ, че разходът не е реален? Защото не си го постигал ли? Постигането на нисък разход много зависи от начина на каране, от състоянието на автомобила, от състоянието на пътя и от качеството на горивото. Ако се кандилкаш по български път с дупки нали се сещаш, че енергията за да подскачат 1.5 -2 тона нагоре-надолу трябва все от някъде да дойде и няма от къде другаде освен пак от двигателя (освен ако не си по надолнище или не те носи ураган). Ако си фен ка клуба "Газ-спирачка" или на клуба "Много ми е интресно може ли стрелката на скоростомера да направи пълен оборот" пак няма как да постигнеш заводския разход. А той не само е постижим, но може да се смъква и доста надолу. Правил съм го с различни коли.

  16. 16 Профил на darkmanx_bg
    darkmanx_bg
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#15:"b_d_s"]Защо смяташ, че разходът не е реален? Защото не си го постигал ли?[/quote]
    Защото цикъла просто няма нищо общо с реалността. Ускорение от 0 до 50км/ч в рамките на 26 секунди? Не съм припрян шофьор, но ако ускорявах така, щяха дори и задъханите Икаруси да ме побутват. Отделно че от време на време искам и климатик да си пускам (лятото защото е горещо, зимата за да не се потят стъклата), това също го няма в този цикъл.

    NEDC е направен така, че дори и най-бавните и слабо моторизирани коли от средата на миналия век да могат да го минат. Само дето броя костенурки с 25к.с. по пътищата е нищожен, дори и най-слабите модерни коли са в пъти по-мощни. А за един двигател с над 100кв натоварването при такова бавно ускорение или при каране със 120км/ч (това е максимума на цикъла) е по-близо до празен ход отколкото до каквото и да е състояние в реалния трафик.

    Далеч не съм фен на клуба "газ-спирачка" (даже напротив - за никъде не бързам, карам бая пестеливо). Просто съм върл противник на този синтетичен цикъл, който обещава стойности, нямащи нищо общо с ежедневието. Разбира се, че при някои коли и при съответното каране могат действително да се постигнат тези стойности, но в повечето случаи разминаването е над 15-20% при нормално каране (за мръсна газ да не говорим, то това друга тема). Затова мисля че е крайно време и в Европа да се въведе цикъл, подобен на американския FTP75, който да позволява на хората да сравняват реални разходи, а не това кой производител колко е успял да си оптимира двигателя за NEDC.

  17. 17 Профил на Безименен
    Безименен
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    пожелавам на всеки такъв автомобил

    Времето е наркотик, много от него убива.
  18. 18 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 708 Неутрално

    До коментар [#9] от "Д.Станев":

    Семейно!!?? -ти да не си Татко смърф

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  19. 19 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 715 Неутрално

    До коментар [#14] от "Анди":

    Май не си я виждал тази кола за да сравняваш с МИНИ? А пък какъвто и да е паралел с Дачия е повече от смехотворен, дори и на последната да й наслагат всички възможни екстри.

  20. 20 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Колкото до разхода на гориво, с по-стара модификация на този мотор, по-голямо купе (разбирай и по-тежко) и 4х4 задвижване съм постигал разход извънградско около 5 литра/100 км. Така че смятам, че не е невъзможно постигане на обявеният, макар да е по-реалистично завишение с около 1-2 литра.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах