Третото поколение на "Фиат Панда" тръгва от Франкфурт



Третото поколение на един от най-успешните модели на "Фиат" - "Панда", ще направи световния си дебют на автосалона във Франкфурт (13-25 септември). Първата версия на мъника с пет врати се появява на бял свят през 1980 година, а до момента, колите с това име, са намерили 6.5 млн. клиенти.


Третата генерация на "Фиат Панда" е дълга 3.65 метра (+11 см), широка 1.64 метра (+6 см) и висока 1.55 м. (+1 см). Максимално функционалното използване на вътрешното пространство, както и досега, се гарантира от движещата се на релси напред и назад задна седалка.


В същото време облегалката на креслото до пътника може да се сгъне, като така става удобна масичка или пък позволява транспортирането на дълги предмети. "Фиат Панда" 2011 ще се предлага с три бензинови и един дизелов мотор.




Базовият агрегат е 900-кубиков трицилиндров с мощност 65 конски сили. Следва 1.2-литров бензин с 69 к.с., който може да бъде оборудван и с фабрична система за работа на пропан-бутан.


Най-мощният двигател също е трицилиндров и с 900 кубика, но благодарение на технологията Twin Turbo генерира 85 конски сили. Плановете се да има версия на "Панда" с него с фабрична метанова уредба.


Дизеловият мотор е 1.3 Multijet второ поколение със 75 конски сили. Всички двигатели с изключение на най-скромния се оборудват сът "Start & Stop" система. На първо време "Фиат Панда" ще е само с предно предаване, но по-късно ще се появи и версия със задвижване на четирите колела.


За момента скоростната кутия за всички мотори е една - механична, която е свързана с "индикатор за смяна", даващ сигнал кога е най-добре да се мине предавка нагоре или надолу. За "Фиат Панда" се разработва и автоматична трансмисия.


По отношение на външния вид дизайнерите не крият, че заимствали идеи от първата "Панда". Базовото оборудване на мъника с пет врати на "Фиат" ще включва четири въздушни възглавници, активни подглавници отпред, система Isofix за закрепване на детски седалки.


Като опция ще се предлагат система за забавление и навигация Blue & Me-TomTom LIVE, люк, система за автоматично спиране при скорости под 30 км/ч и т.н.


Новият "Фиат Панда" ще може да се поръча в десет цвята и с четири различни джанти с размер 14 или 15 цола.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    Еми че какво му е, разхода сигурно ще е минимален, топ версия на еко-норми гарантиращи данъчни облекчения и параметри с които паркирането е песен.
    Пред западняка все повече стои алтернативата - дали да пази дъртото си ауди или да го преде на скраб и да си вземе нова въшка.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  2. 2 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    [quote#1:"Десен"]ауди или да го преде на скраб и да си вземе нова въшка[/quote]

    виж сега аудито не отива за скраб, а в Дупница като "нов" внос

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  3. 3 Профил на valkiry
    valkiry
    Рейтинг: 427 Неутрално

    СИМПАТИЧНО КАШОНЧЕ !!!!

  4. 4 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    До коментар [#2] от "spas27":

    За тях - скрап, за нас - "ами, то чистак бърсак нов, един пенсионер го карал сао до магазина да си напазарува, в топъл гараж било, манияка си го е пастирал всеки месец, дори не сме го чистили, ей така си е с прахта както е дошъл."

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  5. 5 Профил на _
    _
    Рейтинг: 419 Неутрално

    "Най-мощният двигател също е трицилиндров и с 900 кубика, но благодарение на технологията Twin Turbo генерира 85 конски сили. Плановете се да има версия на "Панда" с него с фабрична метанова уредба."

    Това си е чиста фактическа грешка. Въпросният двигател е двуцилиндров с едно турбо и се казва TwinAir. (Да, 900-кубиков е и със 85 к.с.)

  6. 6 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 716 Неутрално

    Наскоро бях в южна Германия и северна Швейцария и там направо се скъсваха да ги карат, пред почти всяка къща имаше по една.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  7. 7 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 716 Весело

    "В същото време облегалката на креслото до пътника може да се сгъне"
    да, явно има и автопилот

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  8. 8 Профил на Окото
    Окото
    Рейтинг: 1440 Весело

    До коментар [#1] от "Десен":
    [quote#1:"Десен"]Пред западняка все повече стои алтернативата - дали да пази дъртото си ауди или да го преде на скраб и да си вземе нова въшка. [/quote]

    Такива въшки, японски, карат 90% от жителите на далечна източна Япония. Най-много мерцедеси на глава пък се карат в Албания. В Париж всяка осма кола е Смарт или нещо от сорта.Например Пежо 206, 207 и т.н.

    Част от диаметъра на кръга "Капитал"
  9. 9 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Питали Радио Ереван:
    - Кой е вторият най-добър ФИАТ след Ферари?
    Радиото:
    - Полският... но не 125/6Р, а Панда!

    И това не е чак такъв виц - сглобяваната в Полша досегашна генерация на Панда обичайно печели ако не овации, то поне добри думи дори и в немските специализирани издания Интересно за в бъдеще е и колко от екстериора и интериора на модела ще намери място в другите двама от "тризнаците по платформа" - Фиат 500 и Форд Ка (а защо не и Ланча?)...

  10. 10 Профил на Д.Станев
    Д.Станев
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Много симпатично автомобилче... кефи без да блести

  11. 11 Профил на Rael
    Rael
    Рейтинг: 707 Неутрално

    Секси е отвсякъде. Добра работа са свършили дизайнерите.

  12. 12 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 579 Неутрално

    До коментар [#9] от "Twinston Myth":

    заводът на фиат в полша е на челно място в света по качество на сглобените автомобили, там се прави и 500

  13. 13 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    Мой приятел кара ново/ предишния модел/. Не се лъжете- огромен непостоянен разход на гориво, лоста за скорости влиза всеки път различно и с мъка, задната скорост е някъде си. Неговия модел беше без климатик? Иначе 1.2, но мощност има. Не се лъжете.

  14. 14 Профил на джо
    джо
    Рейтинг: 381 Неутрално

    таблото прилича на клавиатура на Нокиа

    .. за да правиш култура, ти трябва първо възпитание ..
  15. 15 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1210 Весело

    До коментар [#13] от "grayeagle":

    Все пак е "фиат".Да не му придиря много.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  16. 16 Профил на Мишуга
    Мишуга
    Рейтинг: 386 Неутрално

    Масова заблуда е че като кубатурата е малка, то и разхода е малък. Един мотор от 400 кубика примерно харчи почти колкото 1 малка градска кола с 1.4 двигател.

  17. 17 Профил на gl
    gl
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Найс

    4х4 модела ще изглежда добре, отсега се вижда

    Иначе малкият двигател има малък сравним разход предимно из градските задръствания. Ако го набримчиш по магистралата постоянно в червените обороти, за да държиш скорост, при която не те псуват всички останали, става ламя.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах