Електромобилът "Мицубиши" i-MiEV намери първи клиент у нас

Церемонията по връчването на автомобила

© Балкан стар

Церемонията по връчването на автомобила



Първият регистриран в България изцяло електрически автомобил Mitsubishi i-MiEV вече може да бъде видян по улиците на София, съобщиха от представителството на марката в страната. Колата е купена от търговското представителство на Mitsubishi Corporation в България и беше получен лично от г-н Нишиока, генерален мениджър на компанията за България и Румъния.


"Мицубиши" i-MiEV е първият в света изцяло електрически автомобил серийно производство. Той се предлага от октомври миналата година, като се произвежда в завода Мизушима, Япония.


Паралелно с това стартира и производството на "Пежо iOn" и "Ситроен C-ZERO", базирани на i-MiEV. Автомобилът осигурява автономен пробег от 150 км с едно зареждане.




Типичен градски автомобил "Мицубиши", i-MiEV е дълъг 3.48 метра, широк 1.48 м, висок 1.61 м и има междуосие 2.55 метра. В купето има място за петима пасажери, а багажникът събира 235 литра. При сгъване на облегалките на задните седалки той нараства до 860 литра.


Задвижването е поверено на електромотор с мощност 67 конски сили и 180 Нм максимален въртящ момент. Той осигурява ускорение до 100 км/ч за 16 секунди и достигане на максимална скорост от 130 км/ч.


Цената на автомобила у нас е около 30 000 евро без ДДС.


През април първите трима български клиенти получиха електромобилите си "Пежо Йон".

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 1189 Неутрално

    Да им е честито!

    В такова автомобили е бъдещето.

  2. 2 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Първият регистриран в България изцяло електрически автомобил Mitsubishi i-MiEV е купен от... търговското представителство на Mitsubishi Corporation в България?

    Дано поне купувачът е получил сериозна отстъпка
    Интересно чий ще е вторият продаден автомобил, бил той и от "френскояйчните" близнаци на електричката...

  3. 3 Профил на The Stig
    The Stig
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    i-MiEV като Veyron! По един в Бг!
    Само че Вълка се е набутал, защото за него не е имало церемония и снимки в медиите.

  4. 4 Профил на krass
    krass
    Рейтинг: 395 Неутрално

    На тази цена, този автомобил никога няма да стане масов, особено в България.

  5. 5 Профил на vat69
    vat69
    Рейтинг: 477 Неутрално

    тая цена като стане същата ама в левове ще може да се говори евентуално за някакъв пазар...

  6. 6 Профил на dreamer
    dreamer
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    Това е бъдещето, но цената все още е висока.
    Макар, че не разбирам много от двигатели си мисля, че би трябвало поддръжката на на електродвигателя да е по-евтина от подръжка на двигател с вътрешно горене.

    Отделете време навреме.
  7. 7 Профил на The Stig
    The Stig
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    Извън кръга на шегата, показателно е, че близо година след старта на продажбата първият клиент е... Мицубиши.

  8. 8 Профил на Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    До коментар [#4] от "krass":
    Или ще създаде условия за кражби на електроенергия от фирми и директно от мрежата. Представете си зарядни станции в Максуда, Столипиново и т.н., където ти предлагат зарядка направо от стълбовете. Както и как служители опъват кабели до фирмените паркинзи.
    Каквото и прогресивно да влезе в България, все за кражба се използва!

    През последните 4000 години не е опитомено нито едно ново животно.
  9. 9 Профил на vat69
    vat69
    Рейтинг: 477 Неутрално

    ето ги по-добрите електромобили http://vimeo.com/27312877

  10. 10 Профил на valkiry
    valkiry
    Рейтинг: 450 Неутрално

    НЕ СЕ СТИСКАЙ НАРОДЕ , КАКВО СА 30 000 ЕВРО ?!?

  11. 11 Профил на Seb
    Seb
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#7:"The Stig"]близо година след старта на продажбата първият клиент е... Мицубиши. [/quote]
    Раздвижват пазара хората.

  12. 12 Профил на Seb
    Seb
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Като във вица с борците и лайната.

    Единият казва на другия:
    - Изяж това лайно и ти давам 1000 марки.
    Оня го изял. На следващия ден пък той казал:
    - Изяж това лайно и ти давам 1000 марки.
    И той го изял. Повървели малко и единият казал:
    - И кво стана сега брато? И двамата не сме на печалба, пък ядохме лайна?
    - Е как бе, нали развъртяхме парите!

  13. 13 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Аз си мислех, че някой се е набутал , а те са го продали на себе си. Колата не е лоша, но не е за България, за живеещите в централен Лондон е супер, защото ще им спести огромни суми от такси , данъци и congestion charge.

  14. 14 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    Иван Костов е против електромобилите. Иска да вървят с газ. Или с мазут от фирмата на жена му.

  15. 15 Профил на Лизандер Проески
    Лизандер Проески
    Рейтинг: 720 Неутрално

    много пара бе деева. Само промотират зеленото бъдеще и как трябва да пазим планетата и в същото време набутват сапунерки на цената на двугодишен Х5. Еми няма да стане така. Резнете си малко от печалбата в името на природата и нещата ще станат.

  16. 16 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Браво, че са намерили купувач, макар този купавач да са самите те. Ясно е, че при тази цена и перпетум мобиле да е, пак не излиза сметката. Може да го купи само някой заради зелената идея или ако правителството помогне.

  17. 17 Профил на Тошо Корп.
    Тошо Корп.
    Рейтинг: 620 Любопитно

    за градска кола е оферта... например такси или някакви дистрибуции, но за семейна/лична кола 150 км са малко.

    краен идеалист




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах