"Дачия" газифицира "Дъстър"

"Дачия" газифицира "Дъстър"

© Георги Пауновски



Първият кросоувър в гамата на "Дачия" - "Дъстър", който вече намери добър прием у нас, отскоро се продава и с фабрична газова уредба. Автомобилът се задвижва от 1.6-литров мотор с мощност 105 к.с., който освен на пропан-бутан може да работи и на бензин.


Водачът избира на какъв вид гориво да кара с натискане на бутон, разположен в близост до скоростния лост. Бутилката за пропан-бутан, изработена от стомана с висока устойчивост, е монтираната на мястото на резервната гума, като по този начин "не краде" от багажния обем. "Дачия Дъстър" LPG е снабдена серийно с клапани срещу връщане на гориво,  за спиране на притока на газ при инциденти и за лимитиране на пълненето на бутилката до 80%. Монтирани са също ограничител на дебита, редуктор на налягането и предпазен клапан.


За съжаление версията на пропан-бутан се предлага само за модификациите с предно предаване на кросоувъра, като оскъпяването е 1550 лева с ДДС при идентично оборудване. Така цените на "Дъстър" LPG- тръгват от 22 090 лв. с ДДС, като автомобилът може да ползва и данъчен кредит.




На газ автомобилът харчи малко повече, отколкото на бензин (9.1 срещу 7.1 л/100 км в смесен цикъл), но заради разликата в цените на двете горива изминаването на 100 километра на пропан-бутан излиза с около пет лева по-евтино (12 срещу 17 лева ориентировъчно). В тази си версия кросоувърът е по-екологичен, но както е известно, това в България не носи финансови ползи.


Иначе на газ "Дъстър" се държи на пътя не по-зле, отколкото на бензин, убедих се при теста на автомобила. По книжка ускорението до 100 км/ч става с 1 секунди по-бавно (12.8 срещу 11.8 секунди), но в реални условия това не се усеща. Добро впечатление ми направи и фактът, че дори на пропан-бутан моторът позволява влизане в червената зона на оборотомера, нещо което често е проблем за автомобилите с допълнително монтирани газови уредби.

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на gandi_g59
    gandi_g59
    Рейтинг: 374 Весело

    И резервната гума(колело)къде е?Може би на задната седалка!

  2. 2 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    Ами ... няма резервна гума.
    Инак на това ще му излезне име - джипът на прошляците.
    Благодаря за хубавото ревю

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  3. 3 Профил на Heisenberg
    Heisenberg
    Рейтинг: 531 Неутрално

    И да псувате и да не псувате, те за разлика от нас правят коли и печелят от това, така че вместо да нареждаме другите и да казваме какви недостатъци имат колите им, най-добре да помислим защо ние нямаме и можем ли да правим и ние автомобили за нашия (и чуждестранния) пазар

  4. 4 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1095 Любопитно

    В предишното представяне на колата бе обяснено, че само най-мощния дизел върви горе-долу прилично, сега какво ли чака купуваите на дефорсиран с газ бензинов двигател?

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  5. 5 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#2] от "Десен":

    Както обикновено, се изказваш компетентно.
    С удоволствие чета постовете ти.

  6. 6 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Е румънците поне правят някакви коли, а ние вече и компоти не правим

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  7. 7 Профил на niki_rst
    niki_rst
    Рейтинг: 428 Неутрално

    цена/качество - добре, ама цвета е отврат

  8. 8 Профил на Окото
    Окото
    Рейтинг: 1440 Весело

    "Дачия" газифицира "Дъстър" - като Овергаз звучи, те газифицират.

    Част от диаметъра на кръга "Капитал"
  9. 9 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 2595 Неутрално

    да,това е хубава новина

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  10. 10 Профил на wind_power
    wind_power
    Рейтинг: 214 Неутрално

    Ако позволите само едно малко уточнение:
    лимитирането на пълненето на бутилката до 80% е характерно за абсолютно всички автомобилни газови бутилки, а не само за Дачия в случая.Това се налага от съображения за безопасност,свързани с физическите свойства на пропан-бутана.
    ( Между другото до същия процент се пълнят и битовите газови бутилки- и това е определено по стандарт )





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах