Гамата на "Мини" се обогати с роудстър

 



Роудстър ще стане шестият модел в гамата на "Мини", съобщиха от компанията днес. Това ще е първият двуместен автомобил със сгъваем покрив в дългата история на фирмата.


"Мини Роудстър" е дълъг 3.73 м, широк 1.68 м и има междуосие от 2.47 м. Тези пропорции са идентични с размерите на кабриото, но височината е намалена с 2 сантиметра до 1.39 метра. Предното стъкло пък е по-ниско и по-силно наклонено от кабриолета.


Роудстърът на "Мини" използва класически сгъваем текстилен покрив, който се сгъва и разгъва ръчно. Това решение дава ниско тегло на цялата система, което позволява снижаване на центъра на тежестта на автомобила.

 

© БМВ груп

 
Липсата на втори ред седалки позволява увеличаване на вместимостта на багажника на "Мини Роудстър" до 240 литра. Отварящият се високо нагоре заден капак и ниският товарен ръб облекчават товаренето..




Аеродинамичният баланс на "Мини Роудстър" се оптимизира и от активния заден спойлер, който се задейства автоматично при достигане на скорост от над 80 км/ч и се прибира при намаляване под 60 км/ч.


Двигателите
"Мини Роудстър" ще се предлага с три бензинови и един дизелов двигател. Базовият мотор е 1.6-литров с мощност 122 к.с. при 6000 об/мин и максимален въртящ момент от 160 Нм при 4250 об/мин. Той гарантира ускорение до 100 км/ч за 9.2 сек. и достигане на максимална скорост от 199 км/ч. Средният разход на гориво е 5.7 л. 100 км.


1.6-литровият мотор се предлага и с мощност 184 к.с. (при 5500 об/мин) и максимален въртящ момент от 240 Нм (от 1600 об/мин). Така екипирано, "Мини Купър S Роудстър" стига 100 км/ч за 7 сек. и се ускорява до 227 км/ч. Средния тразход на гориво е 6.0 л/100 км.


Както и другите модели от гамата на "Мини", така и роудстърът има спортна модификация, кръстена John Cooper Works. Тя разчита на 1600-кубиков мотор с мощност 211 конски сили. Колата спринтира до 100 км/ч за 6.5 секунди, а максималната скорост е 237 км/ч. Разходът на гориво е 7.3 л/100 км.

 

© БМВ груп

  
Най-икономичното "Мини Роудстър" крие под предния си капак двулитров дизел с мощност 143 к.с. (при 4000 об/мин) и максимален въртящ момент от 305 Нм (между 1750 и 2700 об/мин). То се ускорява до 100 км/ч за малко над осем секунди.


Максималната скорост е 212 км/ч, а средният разход на гориво е 4.5 л/100 км. Консумацията на бензин и дизел при "Мини Роудстър" се намалява с помощта на монтираните серийно регенерация на спирачната енергия, функция Auto Start-Stop, индикатор за превключване на предавките, електромеханично кормилно управление, както и включващите се при нужда спомагателни агрегати.


Стандартната скоростна кутия за цялата гама е шестстепенна механична, а като опция може да се поръча автоматична със същия брой предавки и възможност за ръчна смяна.


Екстри за спортни натури
Срещу доплащане се предлага и спортно окачване, което се отличава с по-стегнати амортисьори, по-мощни стабилизатори и по-твърди пружини.


Почитателите на спортното шофиране могат да оборудват автомобила си и с бутон Sport, с натискането на който се променят настройките на кормилното управление и на педала на газта.


Колата серийно се оборудва с алуминиеви джанти, които в зависимост от варианта на модела са с размер 15, 16 или 17 инча.

 

© БМВ груп

 
"Мини Купър Роудстър" серийно е снабдено със система за контрол на стабилността DSC (Dynamic Stability Control), която не позволява поднасянето на автомобила с предните колела чрез индивидуални спирачни намеси към всяко колело, както и чрез намаляване на мощността на двигателя. Като опция се предлага система за контрол на сцеплението DTC (Dynamic Traction Control) с електронно управлявана блокираща функция на диференциала на задвижваните колела EDLC (Electronic Differential Lock Control).


Като опция се предлагат и спортни седалки Recaro с оптимизирана странична опора, удължена опора за бедрата, тапицерия от комбинация кожа/Dinamica, интегрирани подглавници и щамповано лого John Cooper Works by Recaro. Освен стандартната аудиосистема "Мини Роудстър" може да се поръча с оборудване от Harman Kardon. 

Ключови думи към статията:

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 948 Весело

    Уха,ще се пазарува

    и най-умният си е малко прост....
  2. 2 Профил на A.K
    A.K
    Рейтинг: 727 Весело

    Смешна кола , като Смарт роудстър.

  3. 3 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1222 Неутрално

    Малко бижу!

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  4. 4 Профил на wolfenstine
    wolfenstine
    Рейтинг: 8 Неутрално

    дизела ме впечатли...) карах предишният модел и ми даде разход( в белгия) 3,7 на сто с постояна скорост120-130 на шеста..

  5. 5 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    Германците все повече се отдалечават от оригинала: семпла и непретенциозна количка за масовия потребител, която да го вози безпроблемно от точка А до точка Б. За статуса на Минито като културна икона от 60-те дори не ми се говори - това не е по силите на германския мозък.

    Какво да очакваме по-нататък? Мини пикап, мини джип, мини лимузина (егати оксиморона!), мини драгстер?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2689 Неутрално

    Пепелник. Като човек, който има два автомобила, които понякога карам с 200 и малко отгоре, въобще не вярвам, че този пепелник ще се движи с 212км. Единственото, на което хващам вяра е средния разход на гориво 4.5 е нормално за това автомобилче. И все пак на хората, които искат да шофират спортно и сигурно препоръчвам СУБАРУ.

  7. 7 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 712 Неутрално

    през 60те се наводняваше пазара с ефтини коли да имат хората зависимост от кола сега технологиите развити и се гледа на лукса комфорта и маисторската изработка
    сегашното мини е комбинациа от старото мини и трабантче с луксозен салон
    наи доброто в този клас автомобили е ситроен плуриел по концепциа на мерцедес дето става за море планина и градско млади и стари мьже и жени

  8. 8 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    [quote#6:"442"]Като човек, който има два автомобила, които понякога карам с 200 и малко отгоре...[/quote]

    Тук четат сериозни хора, иди да си избиваш селяндурските комплекси другаде.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  9. 9 Профил на Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Рейтинг: 1391 Весело

    [quote#5:"dodge_ram"]Германцит все повече се отдалечават от оригинала: семпла и непретенциозна количка за масовия потребител, която да го вози безпроблемно от точка А до точка Б. За статуса на Минито като културна икона от 60-те дори не ми се говори - това не е по силите на германския мозък. [/quote]

    +++ +++ +++

    "И ний сме европейци, ама не чак дотам..."
  10. 10 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3603 Неутрално

    До коментар [#5] от "dodge_ram":

    Прав си, но я ми посочи някоя друга реплика, която да е запазила духа на оригинала. Единствено горе-долу ФИАТ 500 спазва идеята, но и то е на доста солена цена, подобно на Минито. Явно пазара и техническия прогрес си казват думата.

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  11. 11 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    [quote#10:"g_t"]Единствено горе-долу ФИАТ 500 спазва идеята...[/quote]

    Да, още докато ти четях първото изречение, се сетих именно за Чинкуечентото. Италианците са си дизайнери, това си им е в кръвта.

    В по-малка степен това може да се каже и за един Крайслер от средата на изминалото десетилетие - не се сещам точно как се казваше моделът, който доста успешно възпроизвеждаше линиите на 40-те години. Ако някой се сеща, може да ми помогне.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  12. 12 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 712 Неутрално

    модата с вьзраждането масово на автомобили подобни на старите с нови технологии започнаха фауве с ню биитл още преди 10 години сега дизаинерите видяха че има хляб в това и започнаха и други фирми да правят реплики
    аз се надявам ситроен да направят ДеСе19 на пикасо от 1955 година с нови технологии или поне всичко старо но с нов двигател

  13. 13 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3603 Неутрално

    До коментар [#11] от "dodge_ram":

    Крайслер ПиТи Крузер. Но той възпроизвежда общо линиите на моделите от 40-те, без да е реплика на конкретен легендарен модел. Затова смятам, че е нещо по-различно, но е запомнящо се, наистина.

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  14. 14 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3700 Неутрално

    [quote#13:"g_t"]Крайслер ПиТи Крузер. [/quote]

    Да, прав си - и за модела, и за това, че е по-скоро алюзия за определена епоха в автомобилостроенето, отколкото реплика на определен модел. Пред една от вилите на моята уличка спира един такъв - виненочервен, преди малко минах покрай него.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  15. 15 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3174 Неутрално

    До коментар [#12] от "dearblue":

    DS19 е култова машина!
    Ама вътре е много тесен.

    Аз бих се изкефил, ако я възродят, ама да пипнат и вътрешния обем

  16. 16 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 712 Неутрално

    До коментар [#15] от "xm...":
    ситроен ДеСе е пьрвиа автомобил след воината без решетка за радиатора отпред
    с модерни седалки интериора ще стане по широк
    едно време седалките са били обемни заради слабо развити технологии за дизаин и производство на седалки
    ти хм да не си ситроен ХМ

  17. 17 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3603 Неутрално

    [quote#14:"dodge_ram"]на моята уличка спира един такъв - виненочервен[/quote]

    Inferno Red предполагам ))

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  18. 18 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3458 Неутрално

    До коментар [#14] от "dodge_ram":

    ПиТи Крузъра вече го спряха, за съжаление. Но за сметка на това нали има Додж Чаланджър, http://autos.yahoo.com/dodge/challenger/2011/

    реплика на култовия автомобил от 70-те. Препоръчван филм Vanishing Pint, 1971.
    http://collider.com/uploads/imageGallery/Vanishing_Point/vanishing_point_movie_image.jpg

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  20. 20 Профил на bag
    bag
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Ако ще и Джип да я направят, си е Мини.
    Всяка концепция съществува поради необходимоста й.
    Въпрос на време е да се види колко броики ще се купят.

  21. 21 Профил на Михаил
    Михаил
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Става все по грозен

    Scientia non habet inimicum praeter ignorantem.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах