"Форд Фокус" стана автомобил на годината за България

 Претендентите при леките коли



Третото поколение на "Форд Фокус" беше избран за автомобил на годината на България в традиционната класация на "Прес-автоклуб България" (ПАК). Церемонията по награждаването се проведе снощи в зала "Арена Армеец".


"Пежо 508" зае втората позиция, а "Хюндай i40" се класира трети, само с точка зад френската лимузина. Останалите, стигнали до финала модели, бяха БМВ 1 Серия и "Шевролет Авео". Общо десет модела участваха в надпреварата при леките коли тази година. 


От тях до финала 36-те членове на ПАК класираха пет. След това жури от 15 автомобилни журналисти, избрани от своите колеги, определи победителя. Автомобилите бяха оценявани по шест критерия - дизайн, задвижване, функционалност, пътно поведение, сигурност и цена/предлагане




"Форд Фокус" е на пазара от няколко месеца и се предлага като хечбек и седан, предстои да бъде лансирано и комбито. Изборът е между 4 бензинови и 4 дизелови мотора с мощности между 105 и 182 к.с.


Това, което категорично отличава новия "Фокус" от стария, е възможността с колата да се поръчат куп екстри, присъщи за по-висок клас автомобили. Сред тях за пръв път в модел на "Форд" присъстват адаптивният круиз контрол, системата за предупреждение за напускане на избраната лента с възможност за корекция на траекторията, предупреждение за опасност от сблъсък, камера, разпознаваща знаците, автоматично превключване между къси и дълги светлини и предупреждение за сънливост на водача.


В категорията ван на годината кандидатите бяха само два. "Шевролет Орландо" спечели за сметка на "Мазда 5". 
При автомобилите със задвижване 4Х4 спорът беше между "Рейндж Роувър Евок" и "Шевролет Каптива". Тук предпочетен беше стилният британски всъдеход. 


В категорията екоавтомобил на годината електрическото трио "Пежо Йон"/"Ситроен С-Зеро"/"Мицубиши iMiEV" се изправи срещу хибрида "Лексус СТ200h" и загуби.


За PR на годината беше определена Стефка Узунова от "Рено Нисан-България". Тази година за първи път отличия бяха дадени и за сервиз на годината. Спечелиха ги "Индустриал комерс", дилър на "Хюндай", при фирмените и "Митвас" за компактен многофункционален сервиз.


Владислав Александров от сервиза на "София Франс Ауто" в "Люлин 2" беше избран за мениджър на автосервиз, най-близо до клиентите. За застраховател на годината беше избран "Булинс", а за лизингодател "Сожелиз".


Церемонията по избор на автомобил на годината беше предшествана от четвъртото издание на "Шоу на шампионите", в което сили с еднакви автомобили премериха най-добрите състезатели по автомобилизъм, мотоциклетизъм, картинг и бъги. 
Победител стана Николай Диков от Стара Загора. Той е шампион в категория N2 на планинския рали шампионат.

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1114 Весело

    ....системата за предупреждение за напускане на избраната лента с възможност за корекция на траекторията, предупреждение за опасност от сблъсък, камера, разпознаваща знаците.... дам интересно дали тези системи са тествани в БГ условия и как ще са се проявили

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  2. 2 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1551 Весело
  3. 3 Профил на A.K
    A.K
    Рейтинг: 702 Неутрално

    По какви реални критерии е избран победителя Форд Фокус, знае ли се ?

  4. 4 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Съвсем заслужена победа. Новият Форд Фокус определено е невероятно силен модел с ново поколение турбо мотори, чудесно поведение на пътя и върхови технологии като гореизброените. Наскоро спечели и 4 специални награди на EuroNCAP за иновации в безопасността (за системите за спазване на лентата, засичане на умора у водача и пр.). Освен това е достъпен автомобил, който има голямо значение за пазара, а не заема никому ненужна ниша.
    Достоен победител. Критериите и гласуването на журналистите са публични, Google - пръв помощник на човека.

    Иначе и останалите номинирани са чудесни автомобили, няма спор.

  5. 5 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Я па я:
    http://www.dnevnik.bg/skorost/2011/11/24/1210829_iasni_sa_finalistite_v_bulgarskiia_konkurs_avtomobil/

    [quote#0:"статията"]електрическото трио "Пежо Йон"/"Ситроен С-Зеро"/"Мицубиши iMiEV" се изправи срещу хибрида "Лексус СТ200h" и загуби[/quote]
    При тия цени и докато държавата реално не почне да стимулира покупката на "електрички", няма как да е иначе...

  6. 6 Профил на Demokrat
    Demokrat
    Рейтинг: 861 Весело

    До коментар [#3] от "A.K":

    Критериите са в силна зависимост от "благосклонността" на съответния вносител към журналистите. Вносителят на Форд явно е "най-благосклонен", докато тоя на Пежо "не чак до там".


    Та затова Пежо 508 въпреки несравнимото си превъзходство над Форд е 'едва" втори.

    Само платени и/или умствено увредени лица могат да пишат в подкрепа на БКП и нейните производни Атака/ДпС/ГЕРБ. Ще дойде ден и... всекиму според заслугите!
  7. 7 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4258 Весело

    До коментар [#6] от "Demokrat":

    На едно мнение сме.+++..

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  8. 8 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#6] от "Demokrat":

    А! Ще е интересно да споделиш според кого Пежо превъзхожда Форд. Ако е според теб, ок. Поне ще е знак долкото четеш и си наясно с тематиката.

    Например според едно от най- старите автомобилни списания в света Пежо е много далече от Форд, който пък е окупирал почти всички първи места в сегментите, в които продава.

    Ако пък си имал предвид, че 508 е по- добро от Фокус, сравнявай еднакви класове.
    Иначе 508 е един от добрите коли в D масовия сегмент.

  9. 9 Профил на Емо
    Емо
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Брей, значи карам автомобил на годината...Ама от 1999 година

    Virtus est medium vitiis.
  10. 10 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 654 Неутрално

    Май казах още при обявяването на претендентите, че ще е Форд. И не защото заслужава, а защото са дежурни за тази награда в България. Как се случва това е отделен въпрос.

  11. 11 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 654 Неутрално

    До коментар [#4] от "RS1600":

    Чак пък невероятно силен модел не бих го нарекъл. Прехвалените иновации не са тяхна разработка и часто от тях се предлагат в други автомобили вече от години. Поведение на пътя няма да коментирам. Да добавим не дотам високата надеждност като цяло на Форд и започва да ми става все по-странно какви са били критериите.

  12. 12 Профил на МАТРЯЛОВ
    МАТРЯЛОВ
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Неет блядь, МАТРЯЛ надо менять!
  13. 13 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#11] от "gogo2011":

    Да, част от технологиите и иновациите на Фокус се предлагат и при други модели - най-вече многократно по-скъпи и недостъпни. Въпреки това, в теста на Ауто Билд на електронните асистенти, Фокус зае първо място пред въпросните премиум автомобили, оставяйки след себе си Ауди, БМВ, Лексус, Мерцедес.
    Това не е ли подобаващо постижение на един автомобил на годината?!
    Не-високата надеждност на Форд е според теб и някой квартален майстор? Според TUV, други източници и личния ми опит е точно обратното, останалото са квартални легенди.
    А за качествата на автомобила, предлагам ти да съдиш от собствен опит - отиди и тествай, както и от опита на реномираните автомобилни медии. А специални за поведението на пътя, ще останеш минимум приятно изненадан, а може би впечатлен.

  14. 14 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 654 Неутрално

    До коментар [#13] от "RS1600":

    Казах, че т.нар. иновации са вероятно иновации само за Форд. Очевидно е, че такива технологии ще навлизат все по-масово и в автомобили от по-нисък клас.
    Колкото до личният ми опит за Форд, не мога да кажа, че нямам такъв. Започнал съм с един Ескорт дизел произведен 87. Уникално здрава машина, която все още се движи по пътищата и само ламарините са й проблем. Следващите поколения Ескорт обаче бяха ходене по мъките или просто лош късмет за мен.
    Не съм карал новият Фокус, но по-стара генерация - да. Чак пък да остана очарован от поведението му... не се получи. Личното ми мнение, че возеше не толкова комфортно. Това разбира се би могло да бъде обяснено с по-добра стабилност в завои например, но усещането ми не беше такова. Добавям и шумът в купето, евтините пластмаси. Кое точно да му харесам?
    За мен най-странното в този конкурс е, че ако има кандидат от Форд, то той почти задължително печели въпросната "престижна" награда. Новата генерация на Фокус може и да е чудесна кола, но явно и от Мото-Пфое са много убедителни...

  15. 15 Профил на ЕТ
    ЕТ
    Рейтинг: 434 Весело

    Най-смешното е, че сигурно нямат и десет бройки продадени от този "автомобил на годината"... Още продават и рекламират предния фейслифт, а този стои по автосалоните - покрит да не се вижда и до преди два месеца - със абсурдни цени... Цяла 2011 на сайта им стоя "очаквайте официално представяне през октомври 2010" и така и май не го представиха. Преди Шампионската лига вчера ги гледах пак - на централната реклама показват новия модел, но българската реклама на Мото Пфое си е пак за стария...
    Загубиха един верен клиент...

  16. 16 Профил на sashkow
    sashkow
    Рейтинг: 18 Неутрално

    До коментар [#15] от "ЕТ":

    Какво точно казвате - че цените са по- високи от тези в Германия например?
    или че отказват да го продават?

    Това за сайта не е редно, другото си е въпрос на политика.

  17. 17 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3709 Неутрално

    До коментар [#11] от "gogo2011":

    Лично моя фаворит беше Хюндая. Колата е невероятна, на живо е още по-впечатляваща. Единствения кусур е, че не е евтина. Хюндай вече не са евтина марка. Фокусът е на доста по-прилична цена, защото е и по-нисък клас автомобил. Може би затова спечели. Но тогава пък не мога да си обясня защо при офроудърите спечели Рейндж Ровър Евок, който е безспорно прекрасен автомобил, но струва около 120 000 лева. По тази логика става странно защо не избраха за лека кола на годината напр. БМВ 1-серия, която технически е по-добър автомобил от Форд Фокус и е от същия клас, но по-скъп. Явно при леките коли критерият цена е бил завишен, а при джиповете - занижен. Малко странно, наистина.

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах