БМВ Х6 вече с ново лице

БМВ Х6 в новия цвят Marrakech Brown



Един от най-популярните модели на БМВ, включително и в България - Х6, от пролетта ще се предлага с нова, осъвременена визия. Промените отпред са основно в областта на фаровете за мъгла, като и самите светлини са с ново форма. Променени са въздухозаборниците, радиаторната решетка и фаровете.


Като опция предните светлини могат да са изцяло със светодиоди вместо с традиционните крушки. Това решение осигурява още по-добра видимост при намалена консумация на енергия.


Отзад е преработена долната част на бронята и формата на накрайниците на ауспусите. Гамата от цветове, която включва десет предложения, е обогатена с новите Marrakech Brown, Orion Silver и Midnight Blue. БМВ Х6 се предлага като стандарт с 19-цолови алуминиеви джанти. При най-мощната версия - xDrive 50i, те са двуцветни с нов дизайн.




Като опция се предлагат новите 20-цолови джанти с форма на спиците като латинската буква Y и два цвята.


Предложенията от кожи за салона са повече, като нова е червената, кръстена Vermilion Red. Остава варианта серийно Х6 отзад да е с две седалки, като по желание може и да са три.


За момента промени в гамата от мотори няма. Най-скромният е шестцилиндров редови дизел с мощност 245 к.с., монтиран на версията xDrive30d. БМВ Х6 xDrive40d разполага с 306 конски сили.


Толкова генерира и редовият шестцилиндров бензин xDrive35i. На върха в моторната гамата е осемцилиндровият V-образен двигател с мощност 407 к.с.

Ключови думи към статията:

Коментари (60)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lisco
    lisco
    Рейтинг: 442 Неутрално

    просто няма кво да се напише

  2. 2 Профил на 993
    993
    Рейтинг: 551 Весело

    До коментар [#1] от "lisco": Ми няма, Баварка Бате... Най-полярната кола в България...

    911,959,964,993
  3. 3 Профил на bati vi
    bati vi
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    Старата визия на шестицата по ми приляга на сърцето !
    Това тук, особено на снимка №2, прилича на Порше "Кайен".

    Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....
  4. 4 Профил на spv
    spv
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Промените са толкова минимални, че дори фейслифт не може да се нарече това ...! Но модела принципно си е в крак с времето няма какво да му се пипа толкова на този етап!

    -
  5. 5 Профил на spv
    spv
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#3] от "bati vi":

    Е то значи и предната 6-ца трябва да ти прилича на Кайен.

    -
  6. 6 Профил на galin83
    galin83
    Рейтинг: 222 Неутрално
  7. 7 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 899 Неутрално

    19 и 20 цола джанти.
    Ще се въздържа, след като бях принуден да обуя 17 цоловите джанти на моята Шестица, е Мазда....

  8. 8 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 1723 Весело

    Ами като не е съвършен модела, ще му правят промени постоянно.

    Ето какво става с истинското съвършенство

    http://www.4funpics.com/2011/02/top-of-evolution.html

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  9. 9 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3505 Неутрално

    Форма на купе, но с 4 врати и височина на джип. На теория трябва да е абсолютно екзотичен модел, а го продават като луди. Явно от маркетинговия отдел на БМВ са или абсолютни гении, или големи късметлии. Но фактът си е факт.

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  10. 10 Профил на МАТРЯЛОВ
    МАТРЯЛОВ
    Рейтинг: 570 Неутрално

    Абе какво значение има дали е 5, или 6?!
    Просто красота, качество и сигурност!!!

    Неет блядь, МАТРЯЛ надо менять!
  11. 11 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 868 Неутрално

    малко сте сбъркали за това , че бил един от най-популярните модели, ако поровите малко материали от бранша ще видите, че заедно с ГТ модела далеч не са 'флагмани'...

  12. 12 Профил на Иван Гавазов
    Иван Гавазов
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Много хубава бегачка !

    Better to reign in Hell than to serve in Heaven
  13. 13 Профил на legalize_it
    legalize_it
    Рейтинг: 388 Неутрално

    x6 е супер безполезна кола... и аз съм фен на бмв обаче този тип крос-оувъри е просто безсмислен - офроуда му е колкото на Шкода фабия, не става за града щото е голяма като боклукчийски камион и са супер скъпи... с две думи безсмислена работа... по-добре x5, ако искаш голямо бмв, особено след като скоро ще излиза изцяло ново x5

  14. 14 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 681 Неутрално

    До коментар [#13] от "legalize_it":

    Съгласен. Поне да имаше някакво предимство като по-мощен мотор за да има смисъл купуването на подобна кола.

  15. 15 Профил на Чеша си езика
    Чеша си езика
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Супер машина. само нещо не ме впечатлява новия цвят. Прилича ми на добре лакирано ако.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
  16. 16 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#11] от "Yomega":

    Ами защото са доста различни от традиционната концепция на БМВ. Приличат на уголемен хеч-бек.

    Все едно да предлагаш на феновете на Загорка смесица от лимонада и бира, наречен "Резерва".

    Иначе има инженерен смисъл в по-скосената задница на Х6 спрямо Х5. Намалява се коефициента на съпротивление и съответно пада разхода при шофиране с високи скорости. Това е и един вид скрито признание за паркетните наклонности на джипа, който е по-подходящ за юркане по магистрала, отколкото за юркане в някоя мочурлива поляна.
    Но кому е нужен пълноприводен автомобил за ежедневно шофиране между работа и вкъщи и пътувания на дълги разтояния? За случаите когато падне метър сняг има УАЗ-ки и верижна техника.

  17. 17 Профил на lekia
    lekia
    Рейтинг: 391 Весело

    харесвам БМВ ама Х6 е пълно недоразумение . Голяма кола а задните седалки са за джуджета и то само събира само 2 джуджета, движи само на паркет, много скъпа. А тоя новия цвят ми прилича на л**но.

  18. 18 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 225 Неутрално

    През 2001 Тойота представя концепта RSC. http://rav4world.com/rsc.html
    Маркетинговото проучване по онова време показва че икономически смисъл от такъв автомобил няма. Няколко години по-късно БМВ копират идеята и я реализират успешно. Времената ли са се променили или клиентелата на БМВ по принцип има по-голяма склонност към безумни автомобили? Едва ли някой може да даде еднозначен отговор.

  19. 19 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 549 Неутрално

    До коментар [#18] от "DFGeneer":

    Сигурен съм Тойота първи са измислили всичко...

    Лексус LS400, http://en.wikipedia.org/wiki/File:Lexus_LS_400_UCF10_I.jpg
    първа генерация дава началото на "пурата" на Мерцедес
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:1987-1992_Mercedes-Benz_300_SEL_(W126)_sedan_02.jpg

    "Жалко" че Мерцедес успяват да пуснат своя сериен автомобил 10-тина години по-рано. Гадни немчуги.

  20. 20 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 549 Неутрално

    И не стига това, ами Мерцедес отново копират дизайна на Лексус:
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:LexusLS430-Cypress.jpg
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Lexus_LS430_re1.jpg

    И то 5 години по-рано, със 140-ката:
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Mercedes_W140_rear_20070609.jpg

  21. 21 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#19] от "subsonic":

    От това което си постнал виждам че w140 от 91-ва копира интегрираните във формата на автомобила брони и фарове на LS400 от 89-та за по-добра аеродинамика. За съжаление неуспешно, защото Cd на w140 е едва 0.31, докато на Лекса е 0.29.
    А LS430 от 2000 e направо недостижим с 0.26, там Мерцедес наваксват чак с w221 през 2006.
    Иначе - да, понякога дизайнерските похвати си приличат. Понякога по-малко (като в примерите които си дал), понякога повече, като например:
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:2004_Toyota_Crown-Majesta_02.jpg
    http://www.benzboost.com/images/imported/2011/01/125.jpg

  22. 23 Профил на ХФБ
    ХФБ
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Прилича на голям вибратор.

  23. 24 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Не е никак зле, ама на цена ще е като да си внесеш два Ескалейд-а от САЩ.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  24. 25 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 494 Весело

    До коментар [#24] от "Десен":

    Десен, как да не е зле бе човек?

    "Това" прилича на УАЗ-ка!

    Б*х ги у дизайнерите.
    Аз ако съм шеф на БМВ - целия екип на улицата.

  25. 26 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1457 Весело

    Един от най-популярните модели на БМВ, включително и в България - Х6...????

    Някой се е насмъркал или е чел странни статистики.

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  26. 27 Профил на comtec
    comtec
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Това не е фейслифт, а по модерному - рефреш, демек полу.

  27. 28 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#18] от "DFGeneer":

    Инфинити бяха първи, които пуснаха модел в този сегмент и го наложиха.

  28. 29 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3505 Неутрално

    До коментар [#19] от "subsonic":

    Пич, безсмислено е. Този спор с ДФГинженерчето го водим от 2 години. Запомни: Тойота са измислили всичко значимо в автомобилостроенето. Всичко, измислено от Тойота е изключително важно и ключово. Всичко, измислено от други производители, особено от БМВ, е копирано от Тойота или е напълно безсмислено. Лексус е най-добрата кола в света за всички времена. Който не признава това, нищо не разбира от автомобили.
    Този фанатизъм се дължи на това, че инженерчето има 11-годишен Лексус. Ако навремето му беше изпаднало изгодно БМВ щеше със същата страст да твърди същото за БМВ.

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  29. 30 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3505 Неутрално

    До коментар [#23] от "Хъ":

    Ама май си мечтаеш за него.

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  30. 31 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3505 Неутрално

    [quote#17:"lekia"]харесвам БМВ ама Х6 е пълно недоразумение . Голяма кола а задните седалки са за джуджета и то само събира само 2 джуджета,[/quote]

    Не познавам Ганьо, на който която и да е кола да не му е тясна. Ами работи да стопиш малко шкембето.

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  31. 32 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 549 Неутрално
  32. 33 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#29] от "g_t":

    Мислиш че съм генетичен фен на Лексус и преди да си купя вече 13-годишния Лекс не съм тествал куп БМВ 3-ки ли? Еми лъжеш се.
    Никога не съм твърдял че единствени Тойота са измислили всичко значимо, но не понасям мантрите че всичко което са постигнали са го изкопирали от немците. Празноглавия автожурнализъм ала Джереми Кларксън ми интерферира с интелектуалното ниво.
    А между другото, в нормалните общества към "инжинерчето" се обръщат с "г-н доктор". Но ти понеже си значим форумен корифей...

  33. 34 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3505 Неутрално

    До коментар [#33] от "DFGeneer":

    Гледай сега, и аз съм инженер, ама не се кича със звания. Малко скромност никога не е излишна. Дори и в твоя случай.

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  34. 35 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#32] от "subsonic":

    И какво сега, искаш да кажеш че има прилика с това тухлоподобно нещо и Lexus IS200 ли? Нещо ми убягва.

  35. 36 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#34] от "g_t":

    Извинявай, ама не ти личи да си инжинер. Каква ти е специалността?

  36. 37 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3505 Неутрално

    [quote#33:"DFGeneer"]Никога не съм твърдял че единствени Тойота [/quote]

    Пак лъжеш. Дори под статията за Порше си изкарал, че Порше са копирали производствения си процес от Тойота. Това твоето е обсесия, нуждаеща се от медикаментозно лечение.

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  37. 38 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3505 Неутрално

    До коментар [#36] от "DFGeneer":

    И на теб. А твоята?

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  38. 39 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3505 Неутрално

    [quote#33:"DFGeneer"]Мислиш че съм генетичен фен на Лексус и [/quote]

    Точно обратното - ти си от този тип елементарници, за които колата, която карат в момента е най-хубавата в света. Всички останали са кофти, особено тези, за които не ти стигат парите.

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  39. 40 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#37] от "g_t":

    Може би искал да попрочетеш малко по въпроса, преди да ме наричаш лъжец. Можеш да започнеш оттук:
    http://www.independent.co.uk/news/business/inside-story-shock-therapy-for-porsche-the-prestigious-german-car-firm-was-speeding-to-destruction-so-its-chief-swallowed-his-pride-and-hired-japans-top-consultants-to-improve-outdated-methods-of-production-john-eisenhammer-charts-the-brutal-remedies-they-prescribed-at-the-companys-plant-near-stuttgart-1411366.html

    А аз не съм инжинер, физик съм по образование и професия. Занимавал съм се с лазери, спектроскопия, детектори на заредени частици и всички неща покрай тях.

  40. 41 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Тойота понякога вземат от S-класата, понякога от Е-класата, понякога от C-klass. A понякога измислят и нещо свое. Но LS 430 е взета от W210 и W211.

    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Lexus_LS430_re1.jpg
    http://en.wikipedia.org/wiki/File:E60_AMG.JPG

    А относно Cd на 140-ката - ами тя предхожда LS-a с 10 години.
    Cd на W210 e 0.29
    W211 - E240 - Cd=0.26.
    W124 (84-95) - Cd=0.3
    C111 - (1970) - Cd=0.191

    Opel Calibra - (89-97) - Cd=0.26
    Има адски много модели на различни производители, преди и след LS430 XF30 които са под 0.3.
    Има и много нови, които са над 0.3

  41. 42 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#39] от "g_t":

    Айде престани с глупостите. Годишната ми заплата в момента е колкото струва еС-класа или 7-ма серия.

  42. 43 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#41] от "subsonic":

    Хубаво. И какво от това? Мерцедес също понякога вземат от Тойота и Лексус. Такъв е живота.

  43. 44 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#41] от "subsonic":

    И това по какъв начин променя факта че Х6 е взаимствано от RSC?

  44. 45 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3505 Неутрално

    До коментар [#40] от "DFGeneer":

    Да бе сетих се - ти беше завършил онзи ВУЗ, в който Айнщайн се провалил и го изгонили.
    Няма такъв комплексар като теб, заклевам се!

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  45. 46 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3505 Неутрално

    [quote#42:"DFGeneer"]Айде престани с глупостите. Годишната ми заплата в момента е колкото струва еС-класа или 7-ма серия. [/quote]

    Нищо ново под слънцето. В този анонимен форум всички до един са преуспяващи бизнИсмени на Запад, с огромни заплати, с черен колан по карате или кикбокс...Та и ти така.

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  46. 47 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Ами двете въобще не си приличат на външност.
    Единствено концепцията е същата, но съгласи се, че е логично ако искаш да свалиш разхода на това чудовище при скорости над 100км/ч, да скосиш задницата. Друг е въпросът че се жертва от пространството на задните седалки и багажника, но който иска да товари багаж, да си купи баничарка, нали.

    Иначе Kamm Tail-а не е измислен от вчера.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Kammback

  47. 48 Профил на ХФБ
    ХФБ
    Рейтинг: 486 Неутрално

    До коментар [#30] от "g_t":

    Не бих отказал. Аз съм от възрастните, а това прилича на играчка за възрастни.

  48. 49 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3505 Неутрално

    До коментар [#48] от "Хъ":

    ))

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  49. 50 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#46] от "g_t":

    Е ти какво искаш, копие от Lohnsteuerausweis-а си ли да ти представя? Отправяш ми лични нападки на базата на съчинени от теб самия факти и когато ти обясня защо не си прав ме обвиняваш в самохвалство? Е няма такъв наглец като тебе.
    Апоропо, какъв инжинер беше ти че не разбрах?

  50. 51 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 225 Неутрално

    [quote#47:"subsonic"]Единствен концепцията е същата[/quote]
    Ами виждам че и сам си го казал. Нямам какво да добавя.

  51. 52 Профил на 10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    Рейтинг: 486 Неутрално

    До коментар [#26] от "B52":

    по спомен статистиката сочеше,че в БГ са продадени повече Х6-ци от колкото БМВ 1 Серия...

  52. 53 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3505 Неутрално

    [quote#50:"DFGeneer"]Е ти какво искаш, копие от Lohnsteuerausweis-а си ли да ти представя? [/quote]

    Не, нищо не ти искам. Не ме интересуваш. Аз съм строителен инженер. Но не държа да ми викаш, как беше, "г-н доктор".

    [quote#50:"DFGeneer"]Отправяш ми лични нападки на базата на съчинени от теб самия факти [/quote]

    Е, тука вече се оля. Ето на това му се вика наглост. Да ти припомня ли кой пръв започна със заяжданията на лична основа? Само защото се усъмних, че всичко в автомобилостроенето започва и свършва с Тойота? Виж, спорът ми с теб е безсмислен, както и на който и да е друг с теб. Не ми отговаряй, няма да те чета.

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  53. 54 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#53] от "g_t":

    [quote#53:"g_t"]Да ти припомня ли кой пръв започна със заяжданията на лична основа?[/quote]
    Да, припомни ми. Кой и с какво?

  54. 55 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 674 Неутрално

    До коментар [#18] от "DFGeneer":


    [quote#18:"DFGeneer"]Времената ли са се променили или клиентелата на БМВ по принцип има по-голяма склонност към безумни автомобили?[/quote]

    И двете, и двете.
    Но въпросът е защо Тойота не може да спечели тази клиентела и да използва тази промяна на времената. Пари ли няма, заводи ли, опит ли?

    Отговор: Нямат мозъчния тръст, който имат германците. Това е школата, която е не само талант, интелект и знание, но и традиции и култура, мироглед... Затова германците при по-лоши производствени практики и по-високи разходи продават повече и с по-големи маржове! Защото мозъкът и сърцето са по-силни от ръката и дисциплината.
    Затова и скоро Фолксваген ще стане най-големият автомобилостроител в света и адийо Тойота... защото пазарите не могат да бъдат излъгани.

  55. 56 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#55] от "iazdakaja":

    Мда, немците са отличници в пропагандата, още от Гьоринг насам, не може да им се отрече.
    Но за клиентелата на Тойота не си прав - по-голяма и по-вярна е от тази на ФВ например. Освен това преставлява по-мислещо ориентираната част - имам предвид пазарите в щатите, докато ФВ се пресдставя по-добре сред по-емоционалната клиентела - в Китай. В Европа и Япония нещата са ясни - печелят домакините.
    За маржовете също не си прав - Тойота има по-големи печалби по принцип. Оттам и значително по-голямата пазарна капитализация.
    ВАГ я станат най-големия производтел, я не. Засега изпревариха Тойота но с помощта на няколко природни катаклизъма. Това е един вид служебна победа.
    А пазарите се лъжат много лесно. И за съжаление все по-лесно става. Нопроблемът е че тези излъгвания са краткосрочни. А нещата са важни в дългосрочен план.

  56. 57 Профил на valkiry
    valkiry
    Рейтинг: 442 Неутрално
  57. 58 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 674 Неутрално

    До коментар [#56] от "DFGeneer":

    Тенденцията Фолксваген да изпревари Тойота е от години - кой ти говори за земетресението?
    Ето разликата в процентопункта в годишните растежи (произведени бройки) м/у ФВ и Тойота:

    2004 -8,28%
    2005 -3,10%
    2006 -1,35%
    2007 3,73%
    2008 -5,25%
    2009 17,41%
    2010 2,63%
    2011 "служебната победа"

    Причината е обяснена добре в тази статия на в-к Ханделсблат (не някакви автосписания) (на немски)

    http://www.handelsblatt.com/meinung/kommentare/industrie-der-kult-ums-auto-oder-vw-gegen-toyota/3540554.html

    Тойота се намесва по-късно в етаблирания автомобилен свят, без да е желана, ползвайки груба сила - чрез ниски цени, ефективно производство - т.е. хората не са желали истински, от сърце и душа, да купуват тойоти - правили са го по икономическа принуда! До сега този трик е вървял, но вече балонът се пука. Защото се наблюдава т.нар. "айфонизация" на автомобила. Хората по света се замогват и започват не само да се интересуват да достигнат евтино и безпроблемно от т. А до Б, а започва да расте ролята на понятия като ""стаус-символ", "лайфстайл", "емоционалност", "характер", "вкус", даже "продуктов фетишизъм и култ"... Тойота е слаба в тази област, не умее "да събужда желание у клиента" - защото "цял живот" е залагала само на цени, качество, продуктивност, "революционни производствени методи", "автономния самоподобряващ се работник" и т.н.

    При Тойота имаме "обожествяване на производството" - човек си представя вманячени работници; при Фолксваген имаме "обожествяване на автомобила" - човек си представя легенди като костенурка, хипи-бус, голф, пасат...

    При новите реалности, вторият подход се оказва по-успешният.

    Бъдещето на Тойота е още по-мрачно, отколкото изглежда в момента: при нарастваща електромобилизация, въпросната "айфонизация" ще се засили, понеже всички коли ще имат същата батерия и ел.мотор. Така цялата компетентност на Тойота при сложните задвижвания отива на кино. Което е и причина да се държат за сложните хибриди като удавник за сламка и проспиват електромобилите. Които първо ще намерят почва в Китай, заради гъстота на насел. съотв. замърсяване и късите средни разстояния (китайците не са туристи, а работяги). Там Фолксваген вече си е осигурил тлъсти договори с правителството за ел.мобили... Даже още днес Тойота е аут, с половин млн. коли/год - ФВ: млн и половина и ще ги удвои до 2014 !
    При такова положение на най-големия пазар (а и на останалите) победният марш на Фолксваген е разбираем и... неспираем.

  58. 59 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Интересен коментар. Въпреки че не съм съвсем съгласен с него, оценявам усилието.



    [quote#58:"iazdakaja"]Тойота се намесва по-късно в етаблирания автомобилен свят, без да е желана, ползвайки груба сила - чрез ниски цени, ефективно производство - т.е. хората не са желали истински, от сърце и душа, да купуват тойоти - правили са го по икономическа принуда![/quote]
    Стига бе, горките хорица, най-вече американци дето били принудени да купуват евтини и надеждни, т.е. качествени автомобили от Тойота.
    А на другия полюс духовно извисените китайци които избират автомобил с емоция и характер от.. Фолксваген. Сори, ама смешно ми звучи.
    Статус символ може да бъде автомобил от съвсем друг клас - Мерцедес, БМВ, Ауди, но пък Фолксваген???



    [quote#58:"iazdakaja"]започва да расте ролята на понятия като ""стаус-символ", "лайфстайл", "емоционалност", "характер", "вкус", даже "продуктов фетишизъм и култ"... Тойота е слаба в тази област, не умее "да събужда желание у клиента" - защото "цял живот" е залагала само на цени, качество, продуктивност, "революционни производствени методи", "автономния самоподобряващ се работник" и т.н. [/quote]
    Да, сещам се за няколко особенно безхарактерни модела като Супра, Корола АЕ86, Селика, 2000GT сега новия GT86 да не кажа IS-F и LFA... Пък и президента им е един книжен плъх, никога не е стъпвал на 24 часа на Нюрбургринг



    [quote#58:"iazdakaja"]човек си представя легенди като костенурка, хипи-бус, голф, пасат... [/quote]
    Костенурката и буса хубаво, но голф е легенда май само в Перник. А Пасат дори и там не е



    [quote#58:"iazdakaja"]Което е и причина да се държат за сложните хибриди като удавник за сламка и проспиват електромобилите.[/quote]
    Ами как да ти кажа.. хибридът практически е полoвин електромобил. Всички технологии засягащи електрическата му част са перфектно приложими при електромобилите.
    А Тойота нямат електромобили защото все още няма пазар за тях и това ги прави нерентабилни за разработване. Това го знаят от опит - бяха едни от първите със сериен електромобил RAV4EV и за 6 години производство (1997-2003) продадоха впечатляващите <1500 броя.

    Но друго ми е интересно - как създателите на тази приятна теория която ти цитираш се отнасят към развитието на Хюндай/Киа? Те не ще да са лайфстайл статус символи, ами са по-към "насилствения" тип на Тойота, но въпреки това са вдигнали мерника на ФВ дори в Европа? И ако, не дай боже, съберем продажбите на Тойота и Хюндай/Киа понеже са един "насилствен" тип и ги сравним с тези на ФВ, въпросната теория на Ханделсблат май започва сериозно да издиша.

  59. 60 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#58] от "iazdakaja":

    А табличката с произведените бройки как да я интерпретирам? От нея излиза че за 2009 ФВ имат 17.4% по-голямо производство, а според Блумбърг продажбите са 7.81 срещу 6.29 милиона (т.е. 24%) в полза на Тойота.
    http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=newsarchive&sid=aSk5fevzcmts





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах