Европейското състезание за икономични автомобили тази година ще е в градски условия

Кадър от старта на надпреварата през миналата година

© Шел екомаратон

Кадър от старта на надпреварата през миналата година



Традиционното за месец май състезание за икономични автомобили "Шел екомаратон" за първи път тази година ще се проведе в градски условия, а не на писта, както в 27-те издания досега. В него се очаква да се включат 3000 студенти и ученици от цяла Европа.


Техните превозни средства ще демонстрират качествата си между 17 и 19 май по улиците на Ротердам, Холандия. Дългото 1630 метра трасе е доста по-сложно, защото на него ще има пет остри завоя, преодоляването на които ще зависи от уменията на пилота при спиране, ускоряване и завиване и маневреността на колите.


България се включва и с ученически тим
Новости тази година има и при българското участие. За първи път за участие във финалите на състезанието са кандидатствали и са одобрени общо пет проекта. Отборите ще се конкурират с изцяло нови автомобили, задвижвани от нови източници на енергия.




За пръв път България ще има участие в категорията електромобили, задвижвани от зареждаща се в електрическата мрежа батерия (plug-in). Такъв прототип ще използва отборът на Техническия университет – София.


ТУ - Варна, ще направи опит да изгради не един, а два нови автомобила, като също ще атакува нова за отбора категория. За първи път възможност за участие в състезанието получава и българско средно училище – Професионална гимназия по селско, горско стопанство и туризъм "Н. Вапцаров" – гр. Чепеларе, като техният проект също ще е в сферата на електрическата мобилност.


Миналата година отборът на Технически университет - София, зае рекордното в историята на българското участие в "Шел екомаратон" - Европа, четвърто място в категорията градски тип автомобили, задвижвани с водородна горивна клетка. Със своята кола "Лина" Lyna H2 студентите успяха да изминат 63 км с един киловатчас енергия, което се равнява на около 480 км с еквивалента на един литър гориво.


Три рекорда паднаха през миналата година
Състезанието "Шел екомаратон" се провежда за 28-и път, като то има отделни издания на различните континенти. Целта на надпреварата е да се измине най-дълго разстояние с най-малко количество гориво.


Автомобилите са разделени в две категории - автомобили от градски тип и прототипи. През миналата година на "Шел екомаратон" бяха поставени три рекорда. В новата категория E-mobility италианският отбор mecc-Sun от Политехническия университет в Милано проектира кола, задвижвана със слънчева енергия, която измина невероятните 1108 километра само с 1 киловатчас енергия.


Шампиони от 2010 г. от Политехническия университет – Нант, Франция, в категорията "Прототипи", задвижвани с водородна горивна клетка, подобриха собствения си рекорд, изминавайки 590.2 км с един киловат час енергия.


Отборът TERA TUGraz от Университета в Грац (Австрия) се състезава в първия в историята на "Екомаратон" в категорията коли, задвижвани със зареждаща се батерия (plug-in) в клас "Прототипи" и постави исторически рекорд, изминавайки 842.5 км с един киловатчас енергия.


http://www.dnevnik.bg/zelen/2011/10/10/1173245_bulgarski_studenti_


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mitkobomb
    mitkobomb
    Рейтинг: 497 Весело

    Ех ,ако можеха да ги направят да се движат само с въздух !!!

  2. 2 Профил на biba_jaba
    biba_jaba
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Нека се работи в тази посока, че с тези "игри" около петрола.....

    Пребиваването в социалните мрежи от служебния компютър е по-голяма заплаха за капитализма от пролетарска революция.
  3. 3 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#1] от "mitkobomb":

    Всички пътища да са нанадолнище

  4. 4 Профил на mitkobomb
    mitkobomb
    Рейтинг: 497 Весело

    До коментар [#3] от "bta":Де тоз късмет !!!

  5. 5 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1185 Весело

    Щом ще е в градски условия, ще има ли задръствания, за да е по-реално?

  6. 6 Профил на Михаил
    Михаил
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#5] от "Yotce":

    Къци, много си забавен

    Scientia non habet inimicum praeter ignorantem.
  7. 7 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#5] от "Yotce":

    ти пък и екстри

  8. 8 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    Мдам при тези скъпи горива, в градовете е лудница. А ако измислят алтернатива на тънка цена, представям си какво ще стане.

    Ганьо и до кенефа ще ходи с колата.

  9. 9 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Всичко по-горе е отлично! Защо се произвеждат тогава коли с 250,350,450,660 и 1000 конски сили?...И се рекламират постоянно? Комплексарите ли са най-тачените човешки екземпляри? Или богаташи-незнайно как забогатели...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах