"Волво" отбелязва 50 години от появата на първото си комби

 



През февруари 1962 година "Волво" пуска на пазара първия си семеен автомобил, разбирай комби. Това е моделът "Амазон", създаден на базата на седана "Дует".


С пускането на новия автомобил шведската марка цели да привлече на своя страна семейните двойки с деца, които имат нужда от повече пространство.
"Амазон" бързо се превръща в хит. Той е бърз и просторен автомобил с изключителна товароносимост.


Цената на колата също е достъпна – 14 475 шведски крони за двигател с мощност от 75 конски сили. Ако обърнем парите в сегашната им равностойност ще разберем, че автомобилът днес би струвал 160 000 шведски крони или 35 528 лева.




Удобното и функционално комби лесно се превръщало в уютно спално помещение само с едно смъкване на седалките на задния ред. При преработването на "Дует", за да се роди "Амазон" създателите на колата променят окачването, за да може товарния праг да е  максимално ниско.


Задната врата на комбито била разделена по хоризонтала на две, като всяка една от частите можела да се отваря отделно. В резултат, за жена, носеща детето си, е било изключително лесно да отвори само долната част на задната врата, за да остави покупките от магазина.


От друга страна, един мъж лесно би използвал долната част на задната врата за степенка, ако реши да закрепи допълнителен багаж на покрива. Само с едно движение можел да отвори и горната част, за да намести лесно и удобно новия диван за хола.


Багажното пространство на "Волво Амазон" било дълго 183 см, широко 126 см и без проблем понасяло 490 кг. полезен товар. Дори добре натоварено, комбито без проблем развивало внушителните за времето си 140 км/ч при мощност на двигателя от 75 конски сили и тегло на шасито 1250 кг.


Интересно е, че "Волво" представя за първи път "Амазон" в зелен цвят на купето с кафява тапицерия. Този избор бил хитов за първата година на модела.


След това най-търсени били белият, синият и бежовият цвят. През годините дизайнът на автомобила претърпявал съвсем дребни, "козметични" промени.


От техническа гледна през 1964 г. комбито получава дискови спирачки отпред, които скъсяват спирачния път осезаемо. Четири години по-късно шведите внедряват и нов по-мощен двигател със 115 к.с.


Производството на "Волво Амазон"  спира през 1969 година след 73 000 продадени бройки. Моделът е заменен от "Волво" 145.

Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1291 Весело

    Усмивки от старите ленти!
    Като чуя ВОЛВО, винаги се сещам за една руска лакърдия, за товарните влекачи - Увидели швед1ь МАЗ-а и .... сделали Вальво )))

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  2. 2 Профил на rehwaz
    rehwaz
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Голяма кола. В пряк и преносен смисъл. Жалко, че са толкова скъпи.

  3. 3 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 672 Неутрално

    комбито е наи добриа дизаин за лека кола независимо от марката автомобил

  4. 4 Профил на nicoleta
    nicoleta
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    Марката "Волво "винаги е била символ на качество.

  5. 5 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1271 Весело

    Карам "Волво " и тази зима в снега не ме подведе.
    Понякога се чудя как се сещат за някакви супер дребни екстри, които сериозно ти улесняват живота.

  6. 6 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    Елфическа му работа.

    Лицемеркел акбар!
  7. 7 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Браво, Дневник. Вчера Кралство Швеция се сдобиха с нов престолонаследник, за което не споменахте.
    Днес се сетихте, че преди 50 години шведите направили комби.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  8. 8 Профил на bai_ui
    bai_ui
    Рейтинг: 368 Неутрално

    Също празнуват и две години от преминаването си от американска под китайска шапка.
    Леките автомобили с марка Волво от поне 15 години изобщо не са шведски.

  9. 9 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1387 Любопитно

    [quote#4:"nicoleta"]Марката "Волво "винаги е била символ на качество[/quote]
    За мен най-легендарното комби е 240, което се търкаля о6те по пъти6тата - практически е вечно, ако се поддържа адекватно.
    Не случайно е било използвано дълги години от Инвар Кампрад (ИКЕА).

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  10. 10 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 672 Неутрално

    комбито вьрши работа за всичко
    даже за баничарка става ако имаш мальк семеен бизнес
    и зарждаш от борсата магазина
    развитието на комбито с по голиамо шаси са сьвременните джипове които имат сьщиа дизаин които вьршат работа за всичко даже за баничарки стават в северните страни и в планински и селски раиони с лоши пьтища

  11. 11 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1381 Любопитно

    Семеен автомобил може да се нарече комбито от по-новите модели-760,740,745.Те имат 2 реда задни седалки(вторият ред е в багажника) и така са 8 местни-7+1.Този от статията не може да задоволи нуждите на семейство поради недостатъчния брой места.Аз например засега имам само 4 деца и жена.Къде ще се поберем всички в 5местен автомобил?!

  12. 12 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1049 Весело

    Мечтая си за момента в който всеки българин с 50 хиляди в джоба ще си купи ново Волво комби вместо стара S класа!

  13. 13 Профил на libertarian
    libertarian
    Рейтинг: 210 Неутрално
  14. 14 Профил на Meister Eckhart
    Meister Eckhart
    Рейтинг: 871 Неутрално

    До коментар [#4] от "nicoleta":

    била,вече не е

    the devil is in the data
  15. 15 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 726 Весело
  16. 16 Профил на senser
    senser
    Рейтинг: 382 Неутрално

    75 к.с. да теглят близо 2 тона (1250 + 490 кг.) ... нещо ме съмнява

    simple mind
  17. 17 Профил на Zaphod Beeblebrox
    Zaphod Beeblebrox
    Рейтинг: 624 Весело
  18. 18 Профил на buzzard
    buzzard
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#11] от "sabbath":

    Браво за децата! А за колите - "класическите" ванове също не са за подценяване.

  19. 19 Профил на valkiry
    valkiry
    Рейтинг: 419 Неутрално
  20. 20 Профил на Станислав Георгиев
    Станислав Георгиев
    Рейтинг: 8 Неутрално

    При цена 35 хиляди лева за Амазон през 1962 г., определено са били по евтини от настоящите модели.

    www.parts.bg




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах