Съветите на пилота от WTCC Роб Хъф за шофиране през лятото

© GM

Роб Хъф



Пътуванията през лятото са не по-малко екстремни за автомобили и шофьори от тези през зимата. Точно в началото на сезона на отпуските от "Шевролет" се обърнаха за съвети към водачите от шампиона в шампионата за туристически автомобили (WTCC) Роб Хъф.


Ключови думи към статията:

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pancerdivision
    pancerdivision
    Рейтинг: 404 Неутрално
  2. 2 Профил на cmapmep
    cmapmep
    Рейтинг: 390 Весело

    Круиз-контролът намалявал разхода!? Да - да.

  3. 3 Профил на Д.Станев
    Д.Станев
    Рейтинг: 673 Неутрално

    На пътя може да стане всичко... Затова в багажника на един шофьор задължително трябва да има следните неща (освен стандартните принадлежности):
    - тел;
    - чук;
    - бандажна лента;
    - клещи (тип човка и тип керпеден);
    - остър нож;
    - платнище;
    - туба с мин. 5 литра вода.
    Ако някой се чуди защо... по-добре да не разбира защо
    Това са нещата, които е по-добре да имаш и да не ти трябват, отколкото да нямаш и да ти трябват.

  4. 4 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#3] от "Д.Станев":

    Прав си!

    apoloniy
  5. 5 Профил на zaza
    zaza
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#3] от "Д.Станев":

    И лопата!

    Няма по-глух от този, който не иска да чуе и по-сляп от този, който не иска да види!
  6. 6 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 753 Неутрално

    "При използване на моторната спирачка консумацията на гориво е нулева"

    Необходимо уточнение - при дизелови двигатели.

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  7. 7 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1279 Весело

    [quote#2:"cmapmep"]Круиз-контролът намалявал разхода!? Да - да.
    [/quote]

    Не го намалява, но и не ти се схваща крака от натискане на газта. А на магистрала трудно спестяваш повече от 5% от горивото ако го изключиш, което први по 1лв/100 . Ако искаш да си икономичен, карай на газ

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  8. 8 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1279 Любопитно

    [quote#6:"ТНТ"]при дизелови двигатели[/quote]

    при бензинови също

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  9. 9 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Абсолютно невярно е, че круиз-контролът намалява разхода на гориво! Най-голяма икономия се постига с ръчно управление на работата на двигателя. Защото:
    Круиз контролът доста припряно наваксва изоставането в скоростта, което води до по-голям разход, отколото постига шофьорът при по-плавно ускорение, когато по-свободно варира около желаната скорост. Круиз контролът не се съобразява с наклона, не може да остави автомобила по инерция, може единствено да спуска автомобила без газ, но това става само при големи наклони. По-икономично е при изкачване скоростта малко да се намали. Круиз контролът това не го прави. В същото време преди нагорнище може леко да се завиши скоростта още на равния участък за да се използва и инерцията за изкачване на наклона. Така разходът на гориво се запазва по-близък до стойността при шофиране по участък без наклон. Някои круиз контроли имат икономичен режим, но и той е далеч от постижението на добрия шофьор.
    Ако с круиз контрол постигате по-нисък разход, то значи не знаете как да карате икономично. Има хора, които с автоматична скоростна кутия постигат по-нисък разход. Такива, които на магистрала изпреварват на втора

  10. 10 Профил на gil
    gil
    Рейтинг: 274 Неутрално

    После Дневник ще пишат за колко неграмотна нация сме ... а пишат напомпЕн...

    "Днес някой седи на сянка, защото преди много време някой друг е посадил дърво"
  11. 11 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 733 Весело

    До коментар [#3] от "Д.Станев":
    Само платнището и тубата с вода ми се струват полезни. Другото плаши.
    Ако обаче говорим сериозно - в едно кола е добре да има празна туба за гориво, но по-важното е да има въже за теглене. Ако пълните резарвоара догоре и когато светне резвата зареждате на първата бензиностанция, тубата не е нужна. Но въжето може да притрябва по различни причини.

  12. 12 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#2] от "cmapmep":


    Като гледам колко хора са ти наслагали минуси си мисля, че дори общоизвестните истини не се знаят.

  13. 13 Профил на gl
    gl
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Освен за криуз-контролът не съм съгласен и с препълването на резервоара. Може би защото в началото не работи системата са отвеждане на изпаренията от резервоара във всмукателния колектор?

  14. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  15. 15 Профил на Д.Станев
    Д.Станев
    Рейтинг: 673 Неутрално

    За криуз контролът е редно да се направи едно уточнение - да, той е удобен и е възможно да пести гориво при, но при определени условия - движение по равен път, магистрала и по маршрути без често навлизане в населени места. Има значение и от типа на скоростната кутия - при автоматик+круиз контрол+прекосяване на планински проход = преразход повече от 100%. Най-подходящ е на магистрала... но при нас магистралите са такива, че в определени участъци дори 120 е неподходяща сксорост водеща до дискомфорт, а понякога може и да е опасна.

  16. 16 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#3] от "Д.Станев":

    Доста съм против твоето мнение. Като цяло цари някво виждане у хората че шофьор и монтьор е едно и също...

    За нормалните хора задължителните неща са.
    1. Одеяло
    2. Светлина
    3. Абонамент за пътна помощ
    4. Крик, Ключ за резервна гума, и въпросната резервна гума
    5. Ръкавици - особено за зимата
    6. Резервни крушки и бушони - особено за хората които умеят да си ги сменят сами

    Най голямата тъпотия е да си носите бензин в колата.

  17. 17 Профил на cmapmep
    cmapmep
    Рейтинг: 390 Неутрално

    След като видях минусите реших да се обоснова, но колегата b_d_s ме е изпреварил. spas27, безспорно е удобството на круиз-контрола, но когато говорим за максимално икономично шофиране самото му споменаване е неуместно и некомпетентно.

  18. 18 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#15] от "Д.Станев":

    Круиз-а е най подходящ на магистрала или главен път през нощта когато няма трафик.

    Аз лично карам кола с CVT и си мисля че релефа не указва голямо значение за разхода. На равно ме бие с над 1л/100 при опит да го изключа.

    Моето мнение е винаги на круиз ако условията го позволяват, и то заради удобството.

    Като цяло варянта с ускорението преди нанагорнище може да се прави и при пуснат КК.

    Другия тънък момент с лекото засилване преди нанагорнище е че обикновенно точно преди нанагорнището сте с порядъчно непозволена скорост, пък братята униформени само това и чакат, така че КК може и да ви спести пари...

  19. 19 Профил на Д.Станев
    Д.Станев
    Рейтинг: 673 Неутрално

    До коментар [#16] от "Genata":
    Тъкмо понеже не сме монтьори, а любители шофьори са необходими тези подръчни средства. Това съм извел от опита си. Не е нужно да си монтьор за да си бандажираш спукан маркуч или да си вържеш с тел падналото гърне... За въжето си мисля, че то би трябвало да влиза в "стандартната окомплектовка" на всеки автомобил.

  20. 20 Профил на darkmanx_bg
    darkmanx_bg
    Рейтинг: 461 Неутрално

    [quote#19:"Д.Станев"]Не е нужно да си монтьор за да си бандажираш спукан маркуч или да си вържеш с тел падналото гърне... [/quote]
    Ако ти се пукат маркучите или ти пада гърнето, значи колата ти има много по-големи проблеми от разхода на бензин. При редовни инспекции тези неща просто не се случват. И след такава авария, мястото на колата ти не е на пътя, а в сервиза. Със някак си закърпен маркуч и някак си хванато гърне, има голям риск да направиш още по-голяма беля.

    За круиз контрола Genata #18 е напълно прав. При нормални междуградски условия (магистрала, равен или почти равен терен, не много интензивен трафик -> изцяло постоянна скорост) круиз контрола е много по-добър от всеки шофьор. Просто той регулира непрекъснато, и при най-малката промяна на скоростта. Няма как човека, който възприема информацията по-късно и по-неточно (чрез километража) и реагира по-бавно, чрез един ограничен инструмент (педала на газта), и без да е добре запознат с двигателя си, да е по-точен в поддържането на скоростта от електрониката.
    Но както всеки друг електронен помощник в колата, и този е смислен само при дадени условия и може да пречи в други. Споменатата от Д.Станев ситуация с планинско каране е типичен пример. Вярно, има и коли които дори това съобразяват (например Порше имат навигационна система, напасваща скоростта на КК със задаващите се спускания/изкачвания), но в момента, в който се иска малко мисловна дейност и опит, човека автоматично задминава всякакви електроники. Поне това ни остава ние да си го вършиме

  21. 21 Профил на darkmanx_bg
    darkmanx_bg
    Рейтинг: 461 Неутрално

    П.П.: Аргументацията ми за круиз контрола важи за цивилизовани държави с реален брой читави магистрали. Междуградското каране в България е съвсем друга история. Освен ако човек не пътува нощем до морето или по няколкото хубави междуградски пътища (например Бургас-Созопол), не знам къде иначе ще има смисъл от КК.

  22. 22 Профил на Д.Станев
    Д.Станев
    Рейтинг: 673 Неутрално

    До коментар [#20] от "darkmanx_bg":
    Ти май си аджамия шофьор. Пътищата в България предполагат широка гама инциденти независимо от това в какво състояние е автомобила. При цените на пътната помощ е по-добре за възникнали отстраними проблеми да се справим сами, ако е възможно... Пример - преди година както си карам и от един камион пред мен изпада бака със смола и се удрям в нея... бакате са вклинява отдолу, като при изваждането и ми се откачи бронята... Е за такива неща става въпрос

  23. 23 Профил на darkmanx_bg
    darkmanx_bg
    Рейтинг: 461 Неутрално

    [quote#22:"Д.Станев"]Ти май си аджамия шофьор. Пътищата в България предполагат широка гама инциденти независимо от това в какво състояние е автомобила.[/quote]
    Точно затова добавих послеписа. Живея и карам в Германия, карал съм и до България няколко пъти, но такова нещо като в България само там има. Българската шофьорска реалност ми идва в повече, затова докато съм там, съм просто пътник .

  24. 24 Профил на darkmanx_bg
    darkmanx_bg
    Рейтинг: 461 Неутрално

    Любим пример: по някакъв хиксокласен път около Ихтиман, зад един десен завой на дясното платно имаше изкопана около 2х2 метра яма, дълбока може би метър, и цялата пръст изкопана от нея беше струпана зад нея. Беше и "обезопасена" с едно оранжево пилонче, което обаче беше зад купчината пръст - да предупреждава насрещното движение явно, пък тези във въпросното платно, кучета ги яли.
    Не знам кой как и най-вече защо е изкопал яма в асфалта, но добре че пред нас караше един москвич с един скрин вързан върху покрива, който явно я знаеше и намали. Иначе щяхме да видим колко аджеба е скъпа пътната помощ...

    Та тогава реших че аз извън София няма да карам.

  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#25] от "minusm":

    Стига бе, ти сериозно ли?

    1. Единствения съвет за шофиране през лятото е това да не караме с зимни гуми (тоест заглавието е напълно неуместно) и т2
    2. Баси съвета да извадим веригите за сняг от багажника преди да тръгнем на море.
    3. Чистата кола е икономична кола хохо (отивам на автомивка че нещо много ми харчи)
    4. Налягането в гумите - трябва да е такова каквото пише в инструкциите - голям съвет няма що
    5. Това за бензина предполагам е някакъв неграмотен превод, но от това което е написано звучи че резервоара ще прелее и няма да можем да ползваме този бензин за предвижване.
    6. Спирането и ускорението са врагове на икономията - стига бе добре, че беше тая статия да ни светне че досега колко домати с колците сме хапнали....
    7. Той предлага когато е необходимо бързо ускорение да не се натиска педала до край - другия път послушай този съвет като тръгнеш да изпреварваш, и имаш сериозния шанс да спестиш всичкото гориво което щеше да изхабиш ако беше оцелял....

  27. 27 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 575 Неутрално

    До коментар [#3] от "Д.Станев":

    Прав за нещата, които трябват, но ако караш Лада/Жигула/Москвич/Вартбу/Трабант... Но примерно на моята кола като отворя предния капак виждам един хубав чист капак, който покрива всичко. Какво ще правя там с чук и тел идея си нямам.

  28. 28 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Лелеее,що минуси на моя коментар №6!
    Моля разбиращите да ми кажат в кой бензинов двигател при спиране с мотор не се консумира гориво и как точно става това, че нещо пропускам, май...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  29. 29 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#28] от "ТНТ":

    http://www.kfz-tech.de/Engl/Schubabschaltung.htm

    тук хората пишат че го има от както има инжекциони

  30. 30 Профил на Д.Станев
    Д.Станев
    Рейтинг: 673 Неутрално

    До коментар [#27] от "ugi":
    Ами той тоя капак се сваля... тя и моята има такъв капак, но е на 4 болтчета и се сваля за отрицателно време... а и тия неща си трябват не само за проблеми по двигателния отсек... изполвай си въображението

  31. 31 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 575 Неутрално

    До коментар [#28] от "ТНТ":

    Във всички бензинови двигатели с инжекцион.

  32. 32 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#29] от "Genata":

    Даа, явно съм доста назад.

    Благодаря за линка.

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  33. 33 Профил на dimitar.kolev
    dimitar.kolev
    Рейтинг: 5 Неутрално

    без да се заяждам - съпротивление на търкаляне... май се казва сцепление

  34. 34 Профил на Н.Н.
    Н.Н.
    Рейтинг: 529 Весело

    До коментар [#5] от "zaza":
    И бухалка.

    Земята е космическият първенец по брой на идиоти на глава от населението.
  35. 35 Профил на gl
    gl
    Рейтинг: 448 Неутрално

    До коментар [#31] от "ugi":

    Имам съмнения, че се отнася и за карбураторни двигатели. Моят УаЗ определено не гори по нанадолнище. ЗИЛ-овете тоже.

    Едно време имах една карбураторна Джета - тя не гореше.

    Мисля Каскад се казва системата, поправете ме ако греша.

  36. 36 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 575 Неутрално

    До коментар [#33] от "dimitar.kolev":

    Казва се триене, ако трябва да сме точни





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах