С амбициозния новак "Грейт Уол Волекс" до Ловеч и назад



Как са китайските коли? Десетки пъти са ми задавали този въпрос, откакто "Грейт Уол" откри завод у нас и започна да предлага моделите си на българския пазар. До този уикенд нямах виждане по въпроса, тъй като просто не бях имал възможността да тествам някой от трите им автомобила.


Вече имам впечатление от най-малкия представител в гамата - "Волекс" С10. Ако трябва да обобщя, това е един доста приличен автомобил, със свои силни и слаби страни, който се явява добра алтернатива на предлаганите в В-сегмента над 20 модела. Осъзнавам, че вероятно тръгвайки с нагласата, че колата е китайска, съм се взирал малко повече за някакви недостатъци, но все пак ето как видях аз автомобила.


Модерен отвън
Приятните изненади от "Волекс" започнаха още преди да седна зад волана, с връчването ми на ключа за тестовия автомобил, който се оказа сгъваем, екстра която в сегмента се предлага не от всички. Тук е моментът да отбележа, че китайският мъник, който вече се прави и край Ловеч, се предлага само в едно ниво на оборудване. Срещу доплащане можете да си поръчате само спортна решетка (190 лв.), цвят металик (390 лв.), аларма (370 лв.) и фабрична газова уредба (2249 лева). При външните цветове изборът е между седем варианта, а интериорът е в две цветови решения.

© Дневник


Иначе "Волекс" С10 се предлага с доста щедра екипировка - пълен ел. пакет, централно заключване, климатик, аудиосистема, фарове за мъгла, две въздушни възглавници, лети джанти, четири дискови спирачки, спирачен асистент, ABS, парктроник и т.н. В допълнение тестовата кола се оказа снабдена и с предлаганата срещу 2249 лева фабрична газова уредба.



Един поглед към външността на колата ми показва, че тя е еволюирала доста и от бледо копие на "Тойота Ярис" 2 вече има своя физиономия. Без да блести, с кой знае какви революционни дизайнерски решения, "Грейт Уол Волекс" С10 има модерна, приятна и хващаща окото визия. Особено приятен акцент е спойлерът в задната част с вградения в него светодиоден трети стоп.


Приятен отвътре
Сядам зад волана и трябва да призная, че оформлението на интериора също е на ниво. От двата варианта на цветово оформление, тестовата кола е в този в черно и сребристо. Арматурното табло е покрито с приятна на външен вид мека пластмаса със ситна шарка. В последствие ще установя, че това не е най-доброто решение, тъй като при пряка слънчева светлина, тя се отразява неприятно в предното стъкло.


Приборното табло е стилно с бяла скала на черен фон и бяла подсветка, като показанията на оборотомера и километража са лесно четими. Показанията за нивото на гориво, температурата на охладителната течност и изминатите километри са в електронен вид, като стават едва видими, ако включите фаровете, докато е светло. Вариант за регулиране на осветеността на приборното табло няма. Това, което ми липсва е бордови компютър, или поне термометър за външната температура.


Блокът за управление на вентилацията е с лесен за разбиране и управление с приятни хромирани пръстени. Имитация на хром присъства и в дръжките на вратите. Аудиосистемата е с големи бутони с ясни означения и също не създава проблеми с ориентирането кой за какво служи. Освен че чете MP3 файлове, тя е снабдена и с USB вход, както и място за свързване на музикален плеър.

© Дневник

Позицията на задната седалка, като е изтеглена максимална напред


Воланът и шофьорската седалка се регулират по височина. Впоследствие ще се окаже, че страничната опора на двете кресла отпред е плитка, а равната повърхност на долната им част създава усещане, че можеш да се изхлузиш при движение по път със завои.


Седалките от задния ред са на релси, така че вътрешното пространство и багажният обем могат да варират според нуждите. Има и разделение на площта за седене в съотношение 60 към 40, като облегалките могат да се сгъват поотделно. При максимално издърпани назад задни седалки комфортно могат да пътуват четирима души със стандартни габарити, като при нужда има място за пети.


Издадената напред централна конзола обаче създава известни проблеми на возещия се отпред до шофьора, който трябва да пътува със събрани колела или пък да се изтегли максимално назад, ако иска да не е в такава вдървена позиция.


Багажникът е на две нива, като в случая под кората, на мястото на резервната гума, е поставена бутилката на газовата инсталация. Вратата му обаче рядко се затваря от първия път и си иска сериозно блъскане. Вероятно е въпрос на напасване, но дори когато се затвори, луфтът спрямо околните елементи създава усещане, че все още си е полуотворен. Неприятното е, че дори петата врата да не е затворена, колата се заключва, без да издава предупредителни звуци, а плафоните в салона и багажника оставят да светят, което може да ви остава без ток, някой сутрин.


Точка след точка
Завъртам ключа и "Волекс" С10 направо пали на газ. Нивото на горивото в бутилката се показва от диоди, около превключвателя за работа на газ/бензин. Потеглям с малко газ и имам чувството, че на колата нещо и тежи.

© Дневник


При по-отривисто подаване на газ 1.5-литровият мотор с променлив ход на клапаните, мощност 97 конски сили и максимален въртящ момент 130 Нм предава на компактната кола прилична динамика. Ускорението до 100 км/ч става за 11.1 секунди, което е един от най-добрите показатели сред конкурентите в сегмента с подобна мощност.


В града "Волекс" С10 печели точка след точка. Автомобилът е пъргав, маневрен, с отличен обзор във всички посоки. Ходовата част поема смело всички неравности, но за съжаление не филтрира нищо от тях и безмилостно ги предава към пасажерите.


Воланът е една идея по-тежък от приятното за шофиране в градски условия, но на магистрала и междуградски път, той се оказва достатъчно директен и информативен. Още съм в рамките на София, където оценявам като добра и работата на спирачките.


Спирачното усилие се дозира прецизно, като на сухо антиблокиращата система няма никаква работа. Въпреки жегата навън, в купето климатика поддържа приятен хлад, като работата му спира минимално устрема на "Волекс". Друга интересна подробност е, че почти не се усеща разлика в динамичните характеристики на колата на газ и на бензин.

© Дневник


Колата е с добре разчетена за града скоростна кутия, като от първа до трета предавка акцентът е към осигуряване на максимално добро ускорение. Пета пък е по-дълга и може спокойно да се включи още при 50 км/ч.


Загуба на позиции
Решил съм да разходя "Волекс" до родното място на неговите български близнаци край Ловеч и се качвам на магистрала "Хемус". В тази среда мъникът на "Грейт Уол" започва да губи позиции в моите очи.


При подминаване на 100 км/ч звуковото присъствие на мотора става натрапчиво, а при 130 км/ч, радиото става излишно, тъй като така или иначе, не се чува. Иначе колата достига и поддържа без проблем актуалната разрешена скорост, но двигателят работи на над 4000 об/мин, а към рева му се добавят и шумовете на вятъра.


Отнемам газта, колкото да установя, че "Волекс" С10 е кола за каране със скорост между 80 и 100 км/ч, което всъщност важи за повечето автомобили в класа, определян като "градски". По междуградски път китайката се представя добре. Дългата трета скорост улеснява изпреварвянията, а "Волекс" се ускорява добре дори по баир.

© Литекс моторс

Спортната решетка се доплаща


Колата е оборудване с доста добри фарове, снабдени и с функцията "изпрати ме до вкъщи", която оставят да светят около минута след заключването на автомобила. След 410 изминати километра, от които около 50 в градски условия и през цялото време с работещ климатик, "Волекс" изпива само горивото от 40 литровата газова бутилка, като в нея има гориво вероятно за още 30-40 километра. Това ще рече, че разходът на газ е около 9 л/100 км. По книжка, на бензин колата харчи 7.3 л/100 км., показател с между 1.2 и два литра по-висок от този на конкурентите с мотор с подобна мощност.


Финални забивки
Сред преимуществата на "Грейт Уол Волекс С10", които го правят добра алтернатива на утвърдените играчи в В-сегмента, въпреки някои недостатъци е неговата цена. Тя е 15 990 лв. с ДДС с вече споменатото щедро оборудване.


Ако се избере лизинг със самоучастие от 47% и 25% остатъчна стойност цената е 14 990 лв. с ДДС, като месечната вноска е 99 лева за пет години. Формално, на пазара могат да се намерят и по-евтини коли в този сегмент, като "Дачия Сандеро" например, струваща 13 900 лв. с ДДС.


Оборудвани, като "Волекс" обаче те излизат доста по-скъпи (виж таблицата). Китайският мъник се предлага с пет години гаранция или 100 000 км. и с карта за безплатна пътно помощ за гаранционния срок.


визитка
дължина височина ширина междуосие
3.81 м. 1.54 м. 1.70 м. 2.46 м.
двигател ускорение 0-100 км/ч макс. скорост комбиниран разход
1.5 (97 к.с.) 11.1 сек. 175 км/ч. 7.3 л/100 км.
багажник резервоар диам. обр. завой цена
330-1100 л. 40 л. 9.9 м. 15 990 лв. с ДДС

Конкурентите*
стартова цена оборудван**
Дачия Сандеро 13 990 18 790
Шкода Фабия 17 268 20 814
Рено Клио 18 075 23 790
Форд Фиеста 18 230 23 290
Пежо 207 18 920 22 742
Киа Рио 18 664 19 969
Опел Корса 19 195 24 830
Фолксваген Поло 19 431 24 937
Ситроен С3 19 798 25 009
Тойота Ярис 20 781 23 391
Хюндай i20 21 990 23 490
Шевролет Авео 21 025 21 416
* - по данни на сайтовете на компаниите
** - със сходен на "Волекс" мотор и оборудване


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (59)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на madagaskar
    madagaskar
    Рейтинг: 1090 Весело

    Добра реклама! Дай боже все повече българи да могат да си позволят кола от магазина!

    Спортния дизайн е впечатляващ!

    Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повече
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 3166 Неутрално

    Без помощ от държавата - под формата на закупуване на автомобили за държавната администрация армия, полиция, скоро шоу румовете ще се задръстят с произведени и не продадени автомобили. Не виждам и таксита да се движат от тези автомобили, а те са най-верния измерител за качеството и надеждността на един автомобил. Защо от Ловеч не правят нищо по въпроса ??? Защо не участват в търгове за доставка на автомобили ???

  3. 3 Профил на funny_jazzy
    funny_jazzy
    Рейтинг: 234 Весело

    "...тъй като теглото на "Волекс" е 1535 килограма..." - 8-)
    'баси звяра...

  4. 4 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1886 Неутрално

    До коментар [#2] от "442":

    а ми аз виждам разни милиционери из София да ги търкалят, ама предполагам че може и да са подарък от Ловеч за реклама ...

    К** за руслямският халифат и емира ал Джуджани!
  5. 5 Профил на madagaskar
    madagaskar
    Рейтинг: 1090 Любопитно

    До коментар [#2] от "442":

    Според мен си прав! Румънците имат такава политика по отношение на Дачия, и с нейна помощ направиха колата доста купувана!
    Нормално е да има стимул за български производители! Все пак данъци ще плащат тези хора, работещи в България!
    Има време това да се направи и в БГ, все пак колата е още "топла"

    Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повече
  6. 6 Профил на Д.Станев
    Д.Станев
    Рейтинг: 735 Неутрално

    "Волекс" е 1535 килограма...
    Това си е направо тегло за лимузина... да няма някаква грешка?!
    Откъде идват тия килограми?

  7. 7 Профил на customize
    customize
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Съжалявам да го кажа: не виждам нищо положително в модела при сравнението му с Дачия Логан или Сандеро- с 300 кг по- тежка, с поне 20% по - висок разход на гориво, но с 20% (10 литра) по- малък резервоар, по- шумна. Лизингът?!? плащаш половината от стойността в началото, оставаш четвърт накрая и пак има да даваш като авторът ни е спестил деликатно срокът.

  8. 8 Профил на mrvip
    mrvip
    Рейтинг: 570 Неутрално

    Тегло 1535 кг, колкото БМВ петица? Това ми звучи като грешка.Ярисът, на който този Волекс прилича, е 980 кг. Да не бъркаме теглото на автомобила с максимално допустимата му маса?

    "Защото много се оплакват от външен вид, ама никой, никога, не се е оплаквал от малко акъл."
  9. 9 Профил на purple_rain
    purple_rain
    Рейтинг: 459 Любопитно

    Мисля,че за китайски автомобил Волекс надминава очакванията,да не говорим,че за тази цена е направо идеален с толкова екстри и фабрична газова бутилка с която пътуването излиза много по-евтино.Не мисля,че първите Дачии бяхя с нещо по-добри от този Гейт уол да не кажа,че бяха много по-дървени и обрани от към екстри.Така,че аз лично съм приятно изненадан и съм сигурен,че следващите им модели ще бъдат много по-добри,на същите изгодни цени.

  10. 10 Профил на Георги Пауновски
    Георги Пауновски
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    Моя грешка, наистина става въпрос за максимално допустима маса. Извинявам се за подвеждането

  11. 11 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 733 Любопитно

    Едно поло, което е същият клас кола е около 1 тон. Според мен е объркано. Няма как това возило да 1530 кила. Като седнат 4 човека вътре ще става 2 тона, което е практически абсурд. Сигурно това е максималната маса на автомобила.

  12. 12 Профил на ekaterina_ku
    ekaterina_ku
    Рейтинг: 352 Неутрално

    Красавица , то в Грейт Уол няма лоша кола ...точно една такава ми трябва и ще съм 6

  13. 13 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 703 Весело

    Хубава кола...ще взема да си продам Бавареца и да си взема един Волекс...

    bigman
  14. 14 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 2072 Неутрално

    Аз не разбрах с какъв двигател е тая колица, собствена китайска разработка или някой Хюндай/Тойота?

    Лицемеркел акбар!
  15. 15 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2356 Неутрално

    С малко нормална протекция от страна на държавата колата може да тръгне. Отбив 2000-2500 лв от цената при връщане на стар автомобил, закупуване с предимство за служебни коли на държавната администрация и т.н.

    Eдинственото и достатъчно условие за да повярваш на нечии глупости е ти да си по-тъп от този който ги е казал.
  16. 16 Профил на nixx
    nixx
    Рейтинг: 234 Неутрално

    От статията е видно, че колата не е много за магистрала. По-скоро за градско... обаче разходът?! 9л. при почти изцяло извъндрадско каране, в София, колко ще даде- 11-12, може би?

  17. 17 Профил на Борко
    Борко
    Рейтинг: 408 Неутрално

    Грейт Уол са много добра компания и все повече успяват да се налагат на пазара.Колите им са страхотни, с много екстри и невероятен дизайн, определено са ми фаворит.

  18. 18 Профил на bmw_fan
    bmw_fan
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#14] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Понеже съм я карал - да ти кажа: Всичко е китайско по нея, включително двигателя. Само газовата уредба не е китайска. Доста е тромава и в града и извън града. За високия шум и твърдата возия авторът е прав. Набива се на очи качеството на изработка - никакво поскърцване или потропване при шофиране по "прекрасните" ни градски пътища. Може точна оценка ще може да се даде след десетина хиляди километра, но първото впечатление ми е такова. Лично за мен е много скъпа за този клас. Ако търсиш евтин и здрав автомобил Дачията е по-добрия избор, макар и без екстрите на Волекса. Както казва моят баща - екстрите не карат колата.

    Не всички, които слушат чалга са простаци, но всички простаци слушат чалга
  19. 19 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 783 Неутрално

    [quote#5:"madagaskar"]Нормално е да има стимул за български производители! Все пак данъци ще плащат тези хора, работещи в България! [/quote]
    Нека да доуточни: Колата не се произвежда у нас, а само се сглобява.

  20. 20 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2356 Неутрално

    До 19:Дачия също започна със сглобяване.

    Eдинственото и достатъчно условие за да повярваш на нечии глупости е ти да си по-тъп от този който ги е казал.
  21. 21 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 783 Неутрално

    [quote#20:"mitko11"]До 19:Дачия също започна със сглобяване.[/quote]
    Да, но старата Дачия, която бе на базата Рено 12. Логан бе проектирана специално за румънските заводи, с шаси, врати и старите двигатели монтирани на моделите Клио (с 8 клапана). Н
    о все пак конструкции на Рено.
    Накратко от статията на Г. Пауновски!
    Не лошо купе (с не малко забележки), твърдо окачване, шумен и зле конструиран двигател.
    Достатъчно .От този момент човек ще се позамисли, преди да я купи.

  22. 22 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 581 Любопитно

    До коментар [#18] от "bmw_fan":

    Добре де, но цената е важен фактор.

    ГУ-то като му върнеш данъка стъпва на 12.500.
    После и на горивото връщаш данъка и т.н.

    Дачията си е близо 19 хилки.
    Реално на газ караш 65.000 км. аванта.

    А и колата си е градска ...
    _

  23. 23 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1818 Неутрално

    Наистина трябва да вкарат някакъв седан в системата, определено това липсващо звено тежи на присъствието на марката.
    Всички потенциални клиенти в администрацията, които биха помогнали марката да има добри константни продажби, в момента са лишени от тази възможност.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  24. 24 Профил на alvell
    alvell
    Рейтинг: 502 Неутрално

    "По книжка, на бензин колата харчи 7.3 л/100 км."
    При тоя разход на гориво ,изобщо някой прави ли си илюзии,че ще му излезе рентабилна?
    Каптивата на брат ми харчи долу-горе толкова.

  25. 25 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1232 Весело

    За качествата на колата не мога да коментирам но като дизайн е класи над конкуренцията от Дачия. Според мен това импонира на моделът Сандеро.
    Както споменахте липсата на седан е голям пропуск. Но се чу, че искат да произвеждат и С30, което е с големината на Авео. Освен това е с 5 звезди на краш тестовете. Би бил тотален хит и идеално ще пасне за служебен автомобил и такси. Сега с тези 3 модела с които стартираха няма как да направят някакъв фурор.

  26. 26 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 883 Неутрално

    Пикапът Стийд има супер потенциал за развиващото се земеделие, тъй като е с много добра цена за кола този клас. За тия пари пикап с толкова екстри не можеш намери, неслучайно е № 1 по продажби в Италия (за сегмента).

    Вероятно и Ховърът има подобни предимства в класа си, но дребосъкът нещо ме съмнява дали ще пробие предвид високия си разход и другите описани кусури.
    Ако на газ се държи икономично и прилично, вероятно ще постигне някакъв успех като ежедневен фирмен автомобил без претенции, но може би само дотам.

    Дано греша в сдържаността си, пожелавам им успех с всички модели!

  27. 27 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 862 Неутрално

    - Иначе колата достига и поддържа без проблем актуалната разрешена скорост, но двигателят работи на над 4000 об/мин, а към рева му се добавят и шумовете на вятъра -

    А ти на колко хил оборота смяташ че трябва да бъде един мотор, който развива 75КВт при 6500 оборота, при положение, че за да се поддържа 140км/ч му трябват 30-40КВт.

    Не може мотор с обем 1.5 да "къкри" на 2000 оборота, пък дори и да е модерен турбо-дизел.

    Иначе разходът е доста височък.

    През уикенда минах същия, че и по-дълъг маршрут, със същото количество гориво, но бензин, със стар автомобил с мотор 2.3 литра.

  28. 28 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Дизайнът е повече от приличен. Цената на пръв поглед добра.
    Зад тях, обаче, се крие много недодялан автомобил в сравнение с най-добрите.
    Този разход е с 2 л. над подобно моторизирана Фиеста, например. Само от разхода на гориво за 5 г. си избил разликата в цената. Оттам нататък Фиеста или Поло например, имат купища предимства, повечето от които се ползват ежедневно в експлоатацията на автомобила:
    По-добра остатъчна стойност.
    Много по-добър комфорт и интериор.
    По-добро поведение на пътя.
    По-добра безопасност и т.н.
    По-добра надеждност и издръжливост.

    Това е само за купувачи, които се ръководят единствено и само от цената на закупуване, затваряйки си очите за всичко останало.
    Все пак е голям напредък за китайските автомобили, пък макар и сглобени у нас. То на практика, поне в момента идват напълно готови комплекти (даже са боядисани). 'Made in Lovech' е доста пресилено казано.
    Всичко горенаписано не значи, че не стискам палци за успех на начинанието де. Просто засега не виждам голям шанс за това, за съжаление.

  29. 29 Профил на nogica
    nogica
    Рейтинг: 447 Весело

    До коментар [#18] от "bmw_fan":Прав е баща ти екстрите не карат колата, но те карат да се чувстваш добре. Аз карах модел на БМВ 1936 годИНА ,МНОГО ЗДРАВА,КОМФОРТНА 36Г.издържа и я подарих на един съсед,а в България модела беше с името МОСКВИЧ.Едно е да караш здрава кола потен и кирлив друго е с климатик.

  30. 30 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1464 Неутрално

    Моето мнение (вече купих 4 волекса):
    1. Служебен автомобил, без съмнение. Евентуално за шофьори от типа на жена ми, която не напуска околвръстното.
    2. Задължително газ! Без газ няма никакъв смисъл. От което следва че колата е изгодна при голям пробег. Ако е за 10км./ден - няма смисъл.
    3. Екстрите наистина са много. За нашия климат, климатикът е задължителен. Оборудването прави цената, така че Сандеро не издържа като цена.
    4. Редно е да подкрепим БГ производител, така че който има нужда от буболечка за търкаляне в града или междуградски условия, без много магистрален преход, да купува. Лизинга е доста по-причлиен от описаното.
    5. Дизайна е добър, което не е характерно за колите от класа.
    6. Определено Ганчев трябва да вкара някаква лимузина.

    Кримнашизма и Алахакбарщината са дивачество.
  31. 31 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1464 Неутрално

    До коментар [#28] от "RS1600":

    1. ГАЗ! Без газ тази кола е безсмислена.
    2. Служебните коли нямат остатъчна стойност
    3. За безопасността не си прав, виж тестовете.
    4. За цената си прав - цена, цена, цена. Всяко нещо е хубаво, ако си е на цената.

    Кримнашизма и Алахакбарщината са дивачество.
  32. 32 Профил на Haftor
    Haftor
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#24] от "alvell":

    Къде е тази Каптива, на свободен ход ли ги харчи тези 7.3л/100км
    ?????????????? Стига легенди моля ви...

  33. 33 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1456 Неутрално

    [quote#30:"misho73"]вече купих 4 волекса[/quote]
    Горкия...

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  34. 34 Профил на dean_gz
    dean_gz
    Рейтинг: 234 Неутрално

    Много яки коли и си заслужават определено....радвам се, че направиха и завод в Ловеч- сега и ние ще намажем

  35. 35 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3331 Неутрално

    Само луд човек може да купи от витрината нещо, на което цената пада с 20% още при напускането на магазина и после още наполовина в рамките на 2 години.

    Българският пазар ще си остане още дълго време царство за колите 2. ръка. Тук има достатъчно евтин труд, гаражни сервизи и магазинчета за турско-китайски чаркове, които да позволят рентабилното доизносване на употребявания автомобил.

    Иключвам разни фирмени покупки за по няколко еднакви броя, които после ще въртят цял ден - там вече трябва ново.

    Между другото, на няколко пъти политици вземат рушвет, за да утежнят вноса коли 2. ръка, но дават заден предвид голямата опасност да летят камъни по тях и полицията да им подвиква "всички на пода на автобуса и главата между краката....."

    ДЕОС - българските либерали. Няма други на хоризонта!
  36. 36 Профил на nixi
    nixi
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Няколко неща:
    - Алармата струва 270лв, не 370лв;
    - 138нм не 130;
    - За 14 990лв може да се купи по новия финансов продукт Грейт Уол Лизинг и при всякакви други условия (авансови вноски, остатъчни стойности и т.н.) стига лизинга да е от 2 до 5 години с доста добра лихва;
    - интересно ми е другите автомобили, бензинови, около 100 коня по-малко ли горят, особено на газ!;
    - аудиото е меко казано много добро и е с 4х40 вата усилвател, всеки може да се убеди сам в най-близкото дилърство;
    - Волекс тежи 1113кг;
    - карам Волекс и в момента е на близо 26 000км, не съм съгласен с виждането на автора относно комфорта при неравности, особено за автомобил от този клас.
    - до колегата RS1600, по това, което пишеш съм сигурен, че не си карал нито Фиеста нито Волекс. За да сравняваш два автомобила можеби най-малко трябва да покараш

  37. 37 Профил на Влади
    Влади
    Рейтинг: 234 Неутрално

    Колата изглежда добре, и текста горе изглежда справедлив, но според мен, покупката на една коле също така е въпрос на обслужване (части, сервис, квалифициран персонал)... Само времето ще покаже, дали ще е добър вариант за българите. Но съм съгласен със другите, че трябва да има помощ и мотивация от държавата за покупка на коли, направени в България.

    El sueño de la razón ​produce monstruos
  38. 38 Профил на izbiram
    izbiram
    Рейтинг: 528 Неутрално

    абе дано да потръгне!!! Успех.

  39. 39 Профил на nixi
    nixi
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Тоест не си съгласен и утре да има завод за автомобили в България и твоите деца да работят там и ние всички да получаваме облаги от това (данъци, които остават тук, комисионни на бг дилъри и дистрибуция, производствени разходи, които остават тук, бъдещи доставчици на различни произведени в България компоненти за автомобилите)
    НЯМА държава в света, която да има автомобилно производство и да не се подпомага от държавата по някакъв начин. Тоест има една - България

  40. 40 Профил на НАТАРА
    НАТАРА
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Ако направят "баничарка" ще си купя - независимо какво точно правят от тях в България, все пак част от парите остават тук, докато при другите автомобили остава 0...

    Единственото безспорно качество на българите е мрънкането.
  41. 41 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3968 Неутрално

    "комбиниран разход 7.3 л/100 км."

    Колкото на моята кола, която е 165 коня дизел и тежи с около тон повече от това недоразумение.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  42. 42 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 860 Весело

    С риск да се покажа прост, аз лично бих предпочел втора ръка волво 2007 г за тия пари, да речем, вместо това чисто ново.

  43. 43 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 562 Неутрално

    Като цена е ОК, предвид екстериора, вътрешното оформление и екстрите. На тази цена Сандеро, Фабия, Фиеста и Поло са голи като врабчета. Няма никаквъв смисъл да си купиш кола без екстри и необходимите удобства, просто защото шофирането не е просто да се преместиш от точка А до Б, а трябва и да доставя известно удоволствие. Трябва и да ти е комфортно. Аз лично не бих си купил подобна основно заради съмненията за качеството, а освен това поне на мен няма да ми е по мярка, доколкото не съм 1.75 и 60 кила с мокри гащи. Гледам, че много от коментиралите, които твърдят, че биха си купили 4-5г. автомобил на старо в сравнение с нов китайски автомобил, получават минуси за коментарите си. Мисля, че са прави, въпреки отрицателната оценка. През уикенда имах възможността да ползвам БМВ F10 525D Xdrive / на 4 месеца и 3200 километра / с цена от 130.000 лева. 8-степенна автоматична скоростна кутия, смяна на предавките от волана, кожен салон, М пакет, 204 к.с. турбо дизел. Ами, никой не може да ме убеди, че има какъвто и да е смисъл в покупка на един Great Wall Hover за 30.000 лева / нов /, вместо да си вземе човек едно подобно БМВ / модел 2010г. / на пет години / 2015г. евентуално / за подобни пари. Колата е просто потресаваща и доставя уникално удоволствие. Всякакви Рена, Пежа, Ситроени или Шкоди са много, ама много смешни коли пред тази. Карах чисто нов Hover / 125 к.с. демодиран мотор на Митсубиши от преди 20г. /, която едва върви. Едва, едва. Пълна скръб. Така, че всеки има своята истина и право на избор.

  44. 44 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 1194 Любопитно

    Абе да сравняваш нова кола, с такава 2-ра (или повече) ръка, не е читаво. Сравнявайте круши с круши и мушмули с мушмули!
    Човека и списък ви е сложил даже! Освен с Дачиа - никой с друго не сравнява Волекс-а! Що не го сравните с БТР или МТЛБ например?
    А да се точите на виртуални коли с виртуални цени - хич не върви!
    Добра си е колицата! Късмет на всеки, който желае да си я купи! За тези пари - толкова!
    Браво на производителите, единствено ми се струва, че доста се туткат с производството и продажбите! В този бизнес или си бърз, или си мъртъв! А ги слушаме тези "велики стени" от колко години вече? Надушвам май рецидивно "москвичово" мислене... Дано не съм прав!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  45. 45 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#14] от "Bulgarische Motoren Werke":

    По лиценз все още на мицубиши поне за дизелчето...

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  46. 46 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#36] от "nixi":

    Пусни ми на лична данните си и в кое дилърство работиш... интересува ме главно стийд5...

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  47. 47 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#42] от "Знам и Мога":

    Демек на мястото на китайска кола, ще си купиш индийска???

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  48. 48 Профил на nogica
    nogica
    Рейтинг: 447 Весело

    само да въведат задължително ЕВРО4 за движение по пътищата на България без значение заварил или ново регистрирана и 80% от бараките отпадат.Супер е колата за тези пари,които изка да кара трошки и мачкани бараки втора ръка и тука лъснати.В Еропа карат по 100 км на ден и като видя 5г кола на 80 000 ми става смешно.

  49. 49 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#36] от "nixi":

    Половинката ми кара Fiesta от актуалния модел, миля че имам с какво да сравнявам.

    misho73, кои тестове да видя за безопасност? EuroNCAP не са тествали Волекс. Колата не предлага дори като опция странични въздушни възглавници, завеси, ESP, а как ще се държи каросерията при катастрофа също не е ясно.
    Най-много някой китайски тест да намеря, който е много по-лек, т.к. се е при по-ниска скорост и 100% припокриване на предницата (Euro NCAP - 40%).

  50. 50 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 3331 Неутрално

    До коментар [#48] от "nogica":

    Бараките са 60% на автогаз, което значи със сигурност по-екологични и от най-новите бензинови и дизелови

    ДЕОС - българските либерали. Няма други на хоризонта!
  51. 51 Профил на marley
    marley
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Автомобилът си заслужава напълно за мен. Цената е просто без коментар, много изгодна, а като се замислиш какво включва – 5 години гаранция, хубав дизайн екстри, топ оборудване, което никоя от конкурентните марки на пазара не предлага за такива пари.

  52. 52 Профил на customize
    customize
    Рейтинг: 547 Неутрално

    До коментар [#9] от "purple_rain":

    "Първите" Дачии- Дачия Логан и сега си се продава и е успешна. Лично аз я намирам за по- добра от Сандеро.

    Разбира се китайската автоиндустртия се развива бясно и съм сигурен че след 3-4 години ще имат добри двигатели и коли.

    Дотогава Рено ще предложи добра цена за електромобили - в момента Рено Нисан имат най- много модели 100% на ток.

  53. 53 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 532 Неутрално

    http://fakti.bg/world/46748-nov-i-skap-most-se-sruti-v-kitai-vze-jertvi

    Ето го и китайското качество,пък возете си се.Някъде бях чел,че по безопасност са на ниво 50 г,и не са преминали ни един тест в САЩ

    http://vbox7.com/play:72f88241&al=2&vid=171221

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  54. 54 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Тест обяви китайски джип за катафалка - Standart News - Стандарт
    paper.standartnews.com/archive/.../s4572_5.htm - Кеширана версия
    29 септ. 2005 – Тест обяви китайски джип за катафалка. "Лендуинд" се сгъва като картонена кутия при челен удар. Ако ви е скъп животът, не се ...

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  55. 55 Профил на marley
    marley
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Абе,пич, ти с тая статия от 2005г. какво се опитваш да докажеш. От тогава досега колко вода е изтекла. Потърси малко нови краш тестове на колите да си актуализираш информацията.

  56. 56 Профил на ikoden
    ikoden
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#29] от "nogica":

    Доколкото знам старите москвичи са били базирани на опел Кадет от 1938 г. Колите на БМВ (производствената линия била сдигната от немско и преместена в Русия), които са се карали из Москва в следвоенно време са си били все още с емблемата на БМВ - не знам дали са се произвеждали по-късно с марка Москвич.

  57. 57 Профил на nogica
    nogica
    Рейтинг: 447 Весело

    Може не споря,жалко мислех,че съм карал БМВ,а то Опел.
    Тя марката МОСКВИЧ не съществува.

    До коментар [#56] от "ikoden":

  58. 58 Профил на danielamd
    danielamd
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Искам да си купя нова кола, която да е маневрена, икономична и малка за по-лесно паркиране. Колебая се между "Дачия сандеро" и "Волекс"С10.Ще я ползвам за извънградско шофиране. Ще ви бъда много благодарна за съветите.

  59. 59 Профил на dexterutecki
    dexterutecki
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Някой знае ли в крайна сметка българските акумулатори от кой производител са - "Монбат", "Елхим Искра" или някой друг? И изобщо нещо друго произвежда ли се в България (чувам разни слухове за седалките, за арматурното табло и окабеляването) - някой има ли инфо по въпроса?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах