Новото "Ауди R8" прибави стил и свали килограми

Изцяло нова е и предната броня, чиито отвори за въздух са с по три хоризонтални ламели. По желание Audi предлага допълнителен преден спойлер от усилен с въглеродни влакна композитен материал, а при новия R8 V10 plus той е част от серийното оборудване. На снимката Ауди R8 V10 Plus



По-стилно, по-леко, по-пъргаво и по-икономично... Накратко това са подобренията в новото "Ауди R8", което ще се появи при дилърите на марката в края на годината. Автомобилът се снабдява с нова автоматична скоростна кутия с двоен съединител и седем предавки S tronic. 


"Ауди R8" е дълго 4.44 метра, широко 1.90 м, високо 1.25 м като купе и 1.24 м във версия роудстър. Междуосието е 2.65 м. 


Отвън правят впечатление различната радиаторна решетка, дневните LED светлини и заменянето на крушките на фаровете със светодиоди както за дългите, така и за късите светлини. Нови са и броните. 




Отзад също доминират LED светлините, като новост е, че мигачите сигнализират за посоката на маневрата с "бягаща" светлина. При разработката на новото "Ауди R8" специално внимание е обърнато на олекотяването.


Шасито на колата е от алуминий и тежи 210 килограма при купето и 216 кг при роудстъра. Общото тегло на R8 V8 Coupé с ръчни скорости е 1560 килограма, докато откритата версия тежи 1660 килограма.

По желание се предлага LED-осветление на двигателния отсек, а при R8 V10 plus това осветление и частичната облицовка от въглероден композит на двигателя са част от серийното оборудване.  На снимката Ауди R8 V10

© Audi

По желание се предлага LED-осветление на двигателния отсек, а при R8 V10 plus това осветление и частичната облицовка от въглероден композит на двигателя са част от серийното оборудване. На снимката Ауди R8 V10


Сериозна заслуга за ниското тегло на роудстъра има рамката от алуминий и магнезий, на която е опънат текстилният таван. Той се отваря и затваря изцяло автоматично за 19 секунди при движение със скорост до 50 км/ч.


Гамата от двигатели на "Ауди R8" е преработена, като те остават атмосферни, но осигуряват с 0.3 секунди по-бързо ускорение до 100 км/ч при намалени с 22 г/км нива на въглероден диоксид. Заслуга за това има и новата автоматична скоростна кутия. 


Най-скромната версия на "Ауди R8" разчита на осемцилиндров V-образен мотор с работен обем 4163 кубика. Той генерира мощност 430 конски сили при 7900 об./мин. и максимален въртящ момент 430 Нм (между 4500 и 6000 об./мин.). 


Така екипирано, "Ауди R8" купе достига 100 км/ч 4.3 секунди след старта и спира устрема си при 300 км/ч. Със същия мотор откритата версия на колата стига стотака 4.5 секунди след старта при същата максимална скорост. Разходът на гориво е 12.4 л/100 км в смесен цикъл.


"Ауди R8" може да се поръча и с V10 мотор с обем 5204 кубика, мощност 525 к.с. (при 8000 оборота) и 530 Нм максимален въртящ момент (при 6500 об./мин.). Колата се изстрелва до 100 км/ч за 3.6 секунди и достига максимална скорост 314 км/ч.

Предлаганите лакови покрития за обновения R8 включват стандартните Ibis (бяло) и Brillant (червено), четири лака тип металик в различни тонове и пет лакови покрития с перлен и с кристален ефектНа снимката Ауди R8 V10

© Audi

Предлаганите лакови покрития за обновения R8 включват стандартните Ibis (бяло) и Brillant (червено), четири лака тип металик в различни тонове и пет лакови покрития с перлен и с кристален ефектНа снимката Ауди R8 V10


Откритата версия е малко "по-тромава" - от 0 до 100 км/ч за 3.8 сек. и максимум 311 км/ч. Разходът на гориво е 13.1 л/100 км.


Най-мощната версия на "Ауди R8" носи означението V10 plus и се предлага само като купе. Колата разполага с 550 к.с. и 540 Нм, катапултира се до 100 км/ч за 3.5 секунди и достига 317 км/ч. Разходът на гориво е 12.9 л/100 км.


Всички версии на "Ауди R8" са със задвижване куатро, а серийно V10 версиите са с амортисьори с променливи характеристики. Те се предлагат и за модификациите с по-малкия мотор, но срещу доплащане. Стандартните джанти са 18-цолови за колите с V8 двигатели и 19-цолови за тези с V10. 


"Ауди R8" предлага скромен багажник с обем 100 литра отпред, а версията купе има още 90 литра зад двете седалки в салона. В купето обаче е просторно, а двамата пасажери са заобиколени от спортно-луксозна атмосфера.

Ауди R8 V10 Spyder

© Audi

Ауди R8 V10 Spyder


На разположение са различни варианти кожа, включително напа и алкантара, а като акценти се предлагат такива от карбон и пиано лак. Аудиосистемата пък е Bang & Olufsen за всички V10 версии, като тя се предлага като опция за останалите. 


Базовият модел на "Ауди R8" струва в Германия 113 500 евро за купето и 124 800 за роудстъра. Най-достъпният V10 вариант се продава за 154 600 евро, R8 V10 plus търси клиенти с налични поне 173 200 евро.

Ключови думи към статията:

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на мОДИ ти си........ши....к
    мОДИ ти си........ши....к
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Хубави колички,но не за всички

  2. 2 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3617 Неутрално

    "100 км/ч за 3.6 секунди и максимална скорост 314 км/ч."

    Идеално забавление за леко дрогирани синчета на прокурори и "бизнесмени" по бул. "България" в малките часове на нощта.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  3. 3 Профил на nage
    nage
    Рейтинг: 620 Неутрално

    Абе не знам... гледам - не ги карат много

  4. 4 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1490 Неутрално

    Марешки си купи Локото, дали му останаха пари за едно малко Ауди?

  5. 5 Профил на DrAvalanche
    DrAvalanche
    Рейтинг: 1215 Весело

    До коментар [#3] от "nage":

    Сигурно защото не са много стока

    Гроздето било кисело защото било високо

    Just get on stage AND FOOKING AVE IT
  6. 6 Профил на Разтягам Локуми
    Разтягам Локуми
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Пълно със секс!

    Ко толкоз? Голяма работа....
  7. 7 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 702 Любопитно

    До коментар [#4] от "niakoi_si":
    Е нали ще движи и оръжейния бизнес взет от Н. Гигов. Делян Добрев прескочи до Израел да осигури сделките Му. Ще има за Ауди и дори за апартаменти в Париж.

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  8. 8 Профил на bravo_vn
    bravo_vn
    Рейтинг: 395 Неутрално
  9. 9 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 773 Неутрално

    Не знам дявола дали носи прада, но със сигурност кара червения V10 Spyder...

    Accelerates Under Demonic Influence
  10. 10 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 773 Весело

    До коментар [#8] от "bravo_vn":

    Кво за него - грозен е ? Ръбат е ? Няма кабрио версия ? Разни фолк мурви са им купили такъв ? Изпускам ли нещо ?

    Accelerates Under Demonic Influence
  11. 11 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Много добра кола , но и много безлична в сравниение с конкуренцията от Порше, Ферари, Ламбо, Астън и др.

  12. 12 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    Супер, съвсем леки промени на една визия от 2003-та, която и днес изглежда все едно е от бъдещето. If it ain't broke, don't fix it.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  13. 13 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    До коментар [#2] от "dodge_ram":

    Онзи не беше ли карал някакво старо БМВ? Де да беше карал такова нещо, щеше да е по-безопасно.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  14. 14 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3610 Неутрално

    Дрийм кар. Чудя се БМВ какво чакат та не пуснат нещо такова. Мерцедес си имат СЛС.

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  15. 15 Профил на bravo_vn
    bravo_vn
    Рейтинг: 395 Весело

    До коментар [#10] от "lo_ridah":

    Бие по всички показатели аудито.
    Ръбатото не е грозно - И ламбо авентадор е ръбат...
    По-евтин е.
    Повече се продава.
    Не съм виждал фолк мурва с GTR, те такива коли не могат да карат.
    Изпускам ли нещо

  16. 16 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3617 Неутрално

    [quote#13:"deutschwagen"]Онзи не беше ли карал някакво старо БМВ? Де да беше карал такова нещо, щеше да е по-безопасно. [/quote]

    Те бяха двама, доколкото си спомням - с БМВ и Мерцедес, но не помня точно кой беше прегазил хората.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  17. 17 Профил на мОДИ ти си........ши....к
    мОДИ ти си........ши....к
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#3] от "nage":

    Нов е модела...... затова ще да е

  18. 18 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3610 Любопитно

    До коментар [#15] от "bravo_vn":

    Да бе, знаем, Нисан ГТР е най-добрата кола в света за всички времена. Кара се само от истински интелектуалци и познавачи на автомобилната техника, които при това са гениални шофьори. Нещо ново има ли по въпроса?

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  19. 19 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3610 Неутрално

    До коментар [#16] от "dodge_ram":

    БМВ и Ауди. Мисля, че прегазилият хората се оказа прокурорско синче и естествено, още не е осъден.

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  20. 20 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3617 Неутрално

    [quote#19:"g_t"]...прегазилия хората се оказа прокурорско синче и естествено, още не е осъден. [/quote]

    Много е възмъжно той да осъди роднините на убитите за претърпени морални щети, а също и да му изчукат предницата.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  21. 21 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1138 Весело

    Изглежда като предишното. Въпрос на време е Ауди да западнат при този еднотипен банален дизайн.

  22. 22 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 773 Весело

    До коментар [#15] от "bravo_vn":

    Като начало си изпуснал николета лозанова със сребрист гт-р И една друга руса дето не се сещам в момента за име. Пак с черен
    А качеството евтин за нещо в категория "supercar" е комичен. За мен и теб колко по-евтин е сигурно е отзначение, но не можем да си купим и 2те така или иначе. Но ако имаш кеш за едното 100% имаш и задругото. И ти дреме колко точно струва.

    Колко точно повече се продава - като процент продажби от произведени бройки ? Или като тотал продадени ?
    Колко е по-бърз ? В смисъл всички купувачи са минимум с 3 години стаж във формула 1 и усещат разлика от половин секунда при ускорението до 100, та затова е толкова важно да е по-бърз, така ли ?

    Между другото голф двойката дето става постоянно първа на божура е по-бърза и евтина от гт-ра. И по-малко ръбата.

    Accelerates Under Demonic Influence
  23. 23 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 486 Весело

    До коментар [#10] от "lo_ridah":

    Не си прав!Той 4е не е грозен, не е, но коментара по горе е ни в клин ни в ръкав!
    А коли4ката си е супер!

  24. 24 Профил на vloti
    vloti
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Аудито няма спортни традиции като Порше , БМВ М5 ,Ферари , Мазерати ,Бугати... Ако съм баровец бих си купил Порше или М5. М5 е към 150 000 евро с всички екстри и застраховки. Само да имам възможност да избирам...

  25. 25 Профил на 404_not_found
    404_not_found
    Рейтинг: 395 Неутрално

    не е лоша, но няма подходящ цвят, а както знаем цвета кара колата

  26. 26 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Ауди хвърлят напоследък големи пари в рекламата.
    Ако Дневничарите не го публикуват това срещу кешовица си е голяма минавка.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  27. 27 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    До коментар [#26] от "Десен":

    Айде стига глупости. Излизат новини за всички нови коли, на всички марки. Все някой пищи, че е реклама.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  28. 28 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    До коментар [#24] от "vloti":

    [quote#24:"vloti"]Аудито няма спортни традиции като Порше , БМВ М5 ,Ферари , Мазерати ,Бугати... [/quote]

    Надявам се, че се шегуваш. Ауто Юниън доминира заедно с Мерцедес ГП състезанията преди ВСВ, като Ауди първи слагат двигателя посредата, както е при модерните болиди. Ауто Юниън, както Мерцедес правят и спортни коли за рекорди, едни от най-екстремните коли правени някога, с доста развита аеродинамика за времето си. Ето това нещо поставя рекорд от над 400км/ч през 1937-ма:
    http://static.blogo.it/autoblog/stream.jpg

    После през 80-те Ауди създават модерният спортен автомобил за рали и дори печелят няколко титли. Края на 80-те Ауди влизат в пистовите спортове, тип туринг. Ето това видео показва резултата: http://www.youtube.com/watch?v=U_NNdtDDxVw
    И до ден днешен, в такива състезателни серии Куатро не се позволява. Включително и в ДТМ, което Ауди са печелили и спечелиха миналата година. 11 победи на Льо Ман от 13 състезания (в едно от неспечеленото не участваха, а поддържаха екипа на Бентли, който победи). И за капак тази година Ауди Р8 LMS Ultra спечели първите две места на 24-те часа на Нурбургринг

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  29. 29 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    До коментар [#15] от "bravo_vn":

    На мен лично не ми пука, ако ГТР е по-бърз. Защото на 24-те часа на Нурбургринг Аудито спечели цялото състезание, докато там ГТР се конкурира с ФВ ГТИ и Ауди ТТ. Така че ГТР да си пази превъзходството за пистата.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  30. 30 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#27] от "deutschwagen":
    Не, аз не пищя че е реклама. Няма нищо лошо в това да е реклама, точно обратното е - съвсем си е в реда на нещата.
    Само че всяка реклама се заплаща, а тия плащат за реклама доста добре, така че просто изразих скромната си тайна надежда че уважаемата редакция не се е минала да публикува реклама без хонорар. Нали в Германия е така, в аутобилд примерно...

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  31. 31 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    До коментар [#30] от "Десен":

    Всяко Ауди само по себе си е реклама.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  32. 32 Профил на 10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    Рейтинг: 495 Неутрално

    единственото ауди което ми харесва...дизайна наистина е минал с доста години времето си. Това е перфектната кола за уикенда, а през седмицата разбира се ///M5

  33. 33 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1251 Неутрално

    Харесва ми отвсякъде! Истинска расова машина!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах