Експерти искат 30% от цената на електромобила да се плащат от държавата

През март миналата година в столичния КАТ беше регистрира първия чисто нов електромобил. Към момента "фабричните" електромобили едва ли са повече от десет, има и около 50, които са преоборудвани, като бензиновият мотор е заменен с електрически

© Анелия Николова

През март миналата година в столичния КАТ беше регистрира първия чисто нов електромобил. Към момента "фабричните" електромобили едва ли са повече от десет, има и около 50, които са преоборудвани, като бензиновият мотор е заменен с електрически



Новите собственици на електромобили да получават финансова подкрепа в размера на 30 процента от стойността на колата. Това предложиха представители на индустриалният клъстър "Електромобили" на дискусия, провела се днес в Българската стопанска камара, предаде БТА. Те поискаха също колите на ток да бъдат освободени от пътен и от годишен данък, от такса за паркиране в градовете, както и от такса за регистрация.


От организацията предлагат увеличаване на данъците на семействата, които имат повече от една кола, използваща минерални горива. Предлага се също за автомобилите с двигател с вътрешно горене в годишния данък да се въведе екокомпонента, която да нараства пропорционално според екологичните вреди, които колата нанася на околната среда, като се предвидят и стимули за замяна на старото превозно средство с електромобил.


Според разчетите на експертите, ако тези техни искания бъдат приети, до 2025 година електромобилите ще представляват 3% от автопарка в страната. Към този момент по пътищата на Европа се очаква да се движат най-малко 200 000 електромобила.




По повод нови възможности за икономиката и хората, които електромобилите дават, председателят на индустриалния клъстър "Електромобили" Илия Левков посочи, че секторът изисква висока квалификация и подобряване на учебните програми в средните и във висшите училища. Този вид индустрия е с висока добавена стойност и може да носи добри доходи, посочи той.


Вече има създадена българска зарядна колонка за електромобили, която в момента се изпитва. У нас се създават и модели за подмяна на обикновения двигател на колата с електродвигател, добави Левков.


Наскоро министърът на енергетиката Делян Добрев обяви, че националният план за подпомагане на електромобилите предвижда да отпаднат таксата за регистрация, плащането на местни данъци и такси, както и покупката на винетки за тях. Столичната община пък ще освободи електромобилите от такси в зоните за паркиране  


По думите на министъра покупката на електромобил е скъпа инвестиция за всеки и затова стимулите са важни. Той пресметна, че разходът на гориво при тях е два пъти по-евтин, отколкото за дизеловите коли - по-малко от 9 лв. за 100 км пробег.


До края на месеца планът за подкрепа на този вид транспорт с предложенията за законодателни промени ще бъде внесен в Министерския съвет и се очаква да влезе в сила до края на годината.  

Ключови думи към статията:

Коментари (170)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на madagaskar
    madagaskar
    Рейтинг: 933 Неутрално

    Би било логично и справедливо!

    Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повече
  2. 2 Профил на miron4o
    miron4o
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Може ли, ако си купя електромобил, да ми сложат и една синя лампа, че да мога си правя каквото искам?

  3. 3 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1364 Весело

    "... 200 000 електромобили, което ще е около 3% от автопарка в България."

    6,700,000 автопарк?!

    TAKE THE RED PILL!
  4. 4 Профил на pascaleto
    pascaleto
    Рейтинг: 367 Весело

    Това е истината.
    Пано или късно ще се качим на тихи и незамърсяващи електромобили, електромотори, електроколела, електрокамиони, електробуси ( опа - тези вече ги има отдавна).
    С пожелания за светло елекрто авто бъдеще.
    Докато не измислят ТЕЛЕПОРТА.

  5. 5 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 624 Неутрално

    А експертите казаха ли колко взеха от производителите и търговците на електромобили, че ще искат това?
    Аз пък искам 30% от цената на велосипедите да се плаща от държавата, защото са много по-екологични от електромобилите и много по-малко трафик създават и изобщо не им е нужна синя зона и колконки за зареждане ( За които пак държавата ще плаща) а този, дето съм си го харесал, е 1500 лева и ми идва малко скъп.

  6. 6 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 711 Весело

    До коментар [#3] от "Beyond":

    Недей да смяташ ! С това правителство се действа на армейски принцип - казват ти, не мислиш, приемаш, че е така и толкова.

    Accelerates Under Demonic Influence
  7. 7 Профил на vlado1978
    vlado1978
    Рейтинг: 501 Неутрално

    До коментар [#3] от "Beyond":

    точно това смятах. реална ли е тази цифра?

  8. 8 Профил на pascaleto
    pascaleto
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#5] от "gsb":

    Това електовелосипед ли е?
    В Австрия май дават до 50% от цената.

  9. 9 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 711 Неутрално

    Аз искам държавата да ми плаща 90% от цената на обувките, щото като ходя пеша, хъм съм екологичен, хем водя активен начин на живот, подобрявам си имунната система и излизам по евтино на здравната каса. Имаме ли сделка ?

    Accelerates Under Demonic Influence
  10. 10 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#8] от "pascaleto":

    Не е електро. Обикновен велосипед, Scott, най-прост, но с качествени компоненти

  11. 11 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 675 Весело

    ако се откажа въобще от автомобил, може ли държавата да ми поеме разходите за тока например?

  12. 12 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1517 Неутрално

    практика в много европейски държави.

  13. 13 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#9] от "lo_ridah":

    Именно. Откъде на къде държавата (т.е. аз и вие) ще плащам за производството на някаква си глупост? Има метро, който не му отърва синята зона и цените на бензина, да се качва. Абсолютна глупост е държавата да промотира една или друга стока и да дава привилегии на едни или други производители.

  14. 14 Профил на xpirate
    xpirate
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Аз съм много за електромобилите, но чак пък 30%??? без никакви данъци. Може да се махне ддс за следващите 5 години примерно, но и те данъци трябва да се плащат. И да почнат да предглат на БГ пазара Tesla model S,

  15. 15 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 711 Неутрално

    До коментар [#13] от "gsb":

    Съгласен. Отделно, че ще започне едно купуване на лизинг с първоначална вноска от държавата и после върнати лизинги колкот искаш...Все пак сме България и всякакви схеми ще изникнат. Няма да се учудя и на внос от други държави, където я камилата, я камиларя, ама 30% от държавата ще се взимат.

    Accelerates Under Demonic Influence
  16. 16 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 779 Неутрално

    До коментар [#9] от "lo_ridah":
    Аз те подкрепям, и да носиш български обувки от висококачествена кожа и гьон.
    Въпросът за ел.автомобили и тяхната екологичност е спорен.Доколко енергията използвана за тях е произведена в ТЕЦ замърсяващи изключително много ОС от рудника до крайния отпадък сгурта. Идете в Раднево и в района на Мариците и вижте пораженията върхо природата. Ако ел. енергията се добива от природен газ или ВЕИ и ВЕЦ, тогава каква е себестойността и цената и.
    Но съм съгласен така е в САЩ, Западна Европа, да видим европейските бюрократи от Брюксел няма ли да отпуснат пари за това по някоя програма. Те пак са от нашите данъци, ама друго е да ми ги върнат по такъв елегантен начин.

    apoloniy
  17. 17 Профил на _scythe_
    _scythe_
    Рейтинг: 418 Неутрално

    За момента цената на един нов електромобил е доста надута, имено защото са нишови и производителите разчитат на продажби от еко талибани или богаташи, които ги купуват заради имидж.
    Има смисъл подобни програми да започнат да се лансират след време, когато се види доколко електричките втора употреба са читави. Защото в момента единствено има смисъл да се премахнат/намалят данъци/такси за автомобила, плащането на каквато и част от основната цена си е чиста инжекция за дилърите за сметка на всеки български дънакоплатец, а това е директна мотивация за дилърите ДА НЕ НАМАЛЯТ цените.

  18. 18 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3950 Неутрално

    можем да спонсорираме електрически автомобили само ако са българско производство изцяло и са на световно ниво доказано с реален износ на поне 50% от производството !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  19. 19 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1444 Любопитно

    Е как са пропуснали да поискат държавата и тока да им плаща?

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  20. 20 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#14] от "xpirate":

    А защо си "за" елетромобилите? Имате ли идея какво има в тези акумулатори и как се произвеждат? Не е ли очевадно , че всъщност релсовия електротранспорт ( метро, трамваи, влакове) е стотици пъти по-ефективен и еколкогичен, а в много случи и по-удобен?
    Не е ли очевидно същото и за велосипеда?
    Електромобилите са поредната димка за зарибяване на негово величество бройлера и наливане на едни пари в едни джобове, корпоративни и всякакви

  21. 21 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 711 Весело

    До коментар [#16] от "Apolon ot Tiana":

    Обещавам! Само най-скъпите ще нося, че да стимулирам производството масксимално

    Accelerates Under Demonic Influence
  22. 22 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#5] от "gsb":

    не 30 % а 50 % и да се дават 10 лв към заплатата на всеки койтот ходи на работа с колело, както правят в белите страни по света

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  23. 23 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#22]

    150 лв имах в предвид

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  24. 24 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Да вземат да си понижат нереално високите цени за такъв тип автомобили вместо търсят вдигане на оборотите с чужда помощ. Пък ако и държавата подбутне малки и току виж цените почти се изравнили с тези на конвенционален автомобил.

  25. 25 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 860 Гневно

    ей ма много хитри бе ! Да се плаща "от държавата" силен евфемизъм за да се плаща от "данъколатците" ! твърде НЕ от моите данъци да се субсидират щяло и нещяло !!!!

  26. 26 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    до 2025 година по пътищата на страната ще се движат най-малко 200 000 електромобили
    =============
    Тези са спали на течение.
    ПП. Запазвам правописа на Редакцията.

  27. 27 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 825 Неутрално

    В нормалните държави е така и се прави така от екологични подбуди, тук ако е така ще се направи така, защото някой ще поеме целия внос на ел. електромобили и ще дава половината приход на Б.Б. За елекроавтомобилите съм, но предложенията им са далеч от разумното. бтв някой караш ли е шевролет волт(опел ампера)?

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  28. 28 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#5] от "gsb":

    Съгласен. И е крайно време да имаме повечко велосипедни алеи. Поне като не правят нови паркинг зони, а увеличават цената на услугата, парите да отиват за изграждането на вело алеи. Нали уж целта е да се ограничи достъпа на автомобили.

  29. 29 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#22] от "Крала Бурми":

    Миуенчооо, ти не ме разбра бе мойто момче. Тва беше ирония. Аз съм против да се дава каквото и да било на когото и да било. Ето, велосипеда става все по-популярен и без никой нищо да дава, и без държавата и без общината, даже бих казал въпреки тях. Ето - това доказва, че е хубаво нещо. Айде малко инфраструктура за велосипеди тогава вместо...

  30. 30 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3315 Неутрално

    Някои са спали с отвити крака

    200 000 до 2025година? По 30% субсидия?

    Колко струва един електроавтомобил? Над 20 000 евро.
    Излиза субсидия от грубо 8 000 евро на кола.
    За 200 000 коли - общо минимум милиард и половина. Евра!
    Три милиарда лева! Минимум!
    За 15 години - по 200 милиона лева годишно. Субсидия.
    И са се размечтали да я щипнат от баба Вуна от Дивдядово и от Пешо с 20-годишният таралясник от мат'ряла. Със средната от 600-700 лева.
    Що ни занимавате с глупости и лакомите полюции на няколко лакомника?
    Дори лобистки зависиморо гербаво малоумно т.нар. правителство няма да се хване на такава откровена идиотия.

  31. 31 Профил на kki
    kki
    Рейтинг: 460 Любопитно

    ми то и аз минавам 100км за 9лв, но на газ. не виждам смисъл в електромобил, ако се гледа само разхода на гориво. освен това производствата на батериите и тока замърсяват супер много...

  32. 32 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#31] от "kki":

    А аз ги минавам на 2 пици При това правя по 100 км. на велосипед всяка седмица.

  33. 33 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 838 Неутрално

    абсурдно предложение, още малко и да почнат и 30% от цената на био-продуктите които си купуваме да ни връщат
    единственото нещо което трябва да получават електроавтомобилите са данъчни облекчения или по-скоро замърсителите да се товарят повечко

    twitter.com/voxybg
  34. 34 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Абе що направо не поискат държавата да купи по един електромобил на всички българи?Естествено от тяхните фирми...Аман от глупости.

  35. 35 Профил на pafaka22
    pafaka22
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Електромобилите са задънена улица докато не се измислят две неща:
    1. Чист и евтин способ за производство на електроенергия, сегашните не са такива.
    2. Чисти и евтини батерии или някакъв друг начин за съхранение на електроенергия.

    За съжаление и по двете точки в близко бъдеще не се вижда никакъв напредък.

    А колкото до това с парите на всички да се субсидира някакъв продукт - определено не съм съгласен !

  36. 36 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#27] от "Scaramouche":

    А ти от къде знаеш за подбудите в "нормалните" държави
    Нещо май множко станаха скандалите за корупция и лицемерие в "нормалните" държави, че да ти повярвам. Последно се сещам за онзи вагабонтин Хавстриеца дето и на бате Серго гаджето покрай него намаза. Та... австриец, австриец ама и той гепи. А дали пък тия дето правят електромобилите не идват точно от нормалните държави и ако тука са извадили лоби, сметай какво лоби имат там

  37. 37 Профил на kki
    kki
    Рейтинг: 460 Неутрално

    До коментар [#32] от "gsb":

    колата я ползвам само за големи дистанции... иначе и аз съм на колело от 10 години холандците ме научиха!

  38. 38 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    До коментар [#1] от "madagaskar":

    Нито е логично, нито е справедливо, защо аз да плащам за да можеш ти да си купиш субсидирана кола, пък била тя и екологична??? Кое му е справедливото, правото на кола, не е гарантирано по конституция.

    Като искаш електромобил - купи си, ама без субсидии.

  39. 39 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#29] от "gsb":

    .. аз пък без никаква ирония го пиша.. в европа така се прави..

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  40. 40 Профил на petar_333
    petar_333
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Ай, стига с тия "ековозила", нищо не става от електромобилите - скъпи и на 40км трябва да зареждаш.

  41. 41 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1639 Неутрално

    Докато правителството и общините шантонерстват с разни лобистки групи протестиращи, на останалите мераклии желанието да топнат от държавната каца ще се разпалва все повече и повече.

    ДЕОС - българските либерали. Няма други на хоризонта!
  42. 42 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 838 Неутрално

    моля оправете заглавието на статията не експерти, а соц глупаци

    twitter.com/voxybg
  43. 43 Профил на madagaskar
    madagaskar
    Рейтинг: 933 Любопитно

    До коментар [#38] от "niakoi_si":

    30% от крайната цена представлява 20% ДДС + приспадане ДОО за стойността на колата!
    Кого ощетяваш?!?!?

    Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повече
  44. 44 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#37] от "kki":

    И аз така. За големи дистанции и за семейството. Мен не са ме научили холандците. Някак отвътре си дойде. Както казват Юрая Хийп
    "Something inside me was calling
    For a chance to stay alive.
    At the time I didn't know what was calling
    As my head was buried in grief.
    Today I heard what was crying.
    My FREEDOM calling me"

    Шегата на страна, така беше.

  45. 45 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#39] от "Крала Бурми":

    И как разбират кой кара колело, че да му дават пари? А има ли минимум километри да минеш че да вземеш? Оти ако има, комшията па че си кара голфо, а колото че го качи вечер на бормашината за 20 мин

  46. 46 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    До коментар [#43] от "madagaskar":

    Всяко неплащане на данък, какъвто и да е той е форма на прикрита субсидия. Демек останалите плащат на привилигерования!

    Когато се касае за социални дейности и прочие функции на държавата е разбираемо. Но да плащаме на някой да придобива автомобил е вече прекалено. Поне да се правеха в БГ та като насърчаване на производството да го минем.

  47. 47 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    До коментар [#39] от "Крала Бурми":

    В Европа и други глупости и несправедливости се правят Европа не е критерии за правилна политика в много отношения.

  48. 48 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1444 Весело

    До коментар [#42] от "voxy":

    О, не, в никакъв случай не са соц глупаци. Нито са соц, а още по-малко глупаци. Тия са групичка тарикати, метнали са на модната еко идея, които се опитват да си пробутат прескъпите и, общо взето, доста неефективни на този етап електромобили, на екоталибаните и глупавите богаташи, като по трасето гледат да смъкнат некой лев и от държавата.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  49. 49 Профил на madagaskar
    madagaskar
    Рейтинг: 933 Любопитно

    До коментар [#46] от "niakoi_si":

    Именно, че държавата най-добре може да се намеси и субсидира ТОЧНО наше производство! Нали имаме завод Как Румъния почти си задължи гражданите да купуват Дачии! Новите чужди автомобили бяха с високи мита и такси! И тук така може да стане по отношение на ел.возилата!

    Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повече
  50. 50 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 601 Любопитно

    Аз мисля, че трябва самите производители да поевтинят цената, защото производствено сигурно колата излиза 9 или 10 хиляди евро, а те и искат 35 000 евро.

  51. 51 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    Специално за пингвина от Мадагаскар: Според Конституцията гражданите са длъжни да плащат данъци и такси, установени със закон, съобразно техните доходи и имущество. За домашно може да потърси конкретния текст, тъй като в този живот освен писател, трябва да си читател. Та във връзка с горния цитат ми се струва, че това предложение противоречи лееекинко на Конституцията. Даваш минимум 60 бонбона за кола и после получаваш 20 бонбона въздушно от джоба на балъците, живеещи на територията. Да не говорим, че се появяват такива безумни предложения и за т.н. хибриди, които на ток минават 1.5 км., не е правописна грешка 1.5 км.

  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  53. 53 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 624 Неутрално

    [quote#49:"madagaskar"]Как Румъния почти си задължи гражданите да купуват Дачии! [/quote]
    Извинявай, ама тва беше голяма глупост. Забраната за внос на стари коли в Румъния ( и не само) води до това, че си карат старите 20+ годишни. Румънската мутра кара Туарег ( не Дачия Дъстер), румънския беден (който тук кара 15+ годишен опел) там кара 20+ годишна дачия от соца., а вече почнаха да карат и стари западни коли ( като тук) но внесени от други преди 5-10 години , като нови. Дачиите са по-разпространени - да но не чак кой знае колко. Ти що не си вземеш Голямата Тухла ( стена де пардон) за 14 хиляди лева?

  54. 54 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#51] от "Цайко":

    като цяло е така да, само МАЛКА корекция - даваш 40 бонбона за кола, и държавата дава 20 бонбона, а накрая производителя и търговеца получават 60 бонбона за нещо, дето струва 20
    Производителя е този, който ще грухне тук, а не лейката, която е купила боклука за 40 бонбона, и се чувства щастлива че е намазала 20

  55. 55 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#30] от "xm...":

    Това предложиха представители на индустриалният клъстер "Електромобили" на дискусия провела се днес в Българската стопанска камара

    За мен е ясно защо "представители на индустриалния клъстер" (баси и сбирщината) искат 30% субсидия, не ми стана ясно защо от дневник са решили да ни публикуват тази простотия.

    Май бай Тошо беше казал едно време, че България е свободна държава и всеки има пълното право да иска.

  56. 56 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1276 Неутрално


    До коментар [#54] от "gsb":
    Значи, колата си е 60 бонбона, макар зелената тиква да е дала 40, така че трябва да плаща данък като за 60, щото иначе влизаме в противоречие с Конституцията. Така че, щом си зелен, плащай си за зелената кола, защото нали зелените са зелени по убеждение, а не заради неистовото желание да минат метър.

  57. 57 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1639 Неутрално

    [quote#51:"Цайко"]Специалн за пингвина от Мадагаскар: Да не говорим, че се появяват такива безумни предложения и за т.н. хибриди, които на ток минават 1.5 км., не е правописна грешка 1.5 км. [/quote]

    Това ще да е продукт, ушит по мярка за бантустански държави като нашата. Едно динамо, един кондензатор и едно електромоторче под капака, за да се води джипът с иначе 6-цилиндров турбодвигател като такъв "с хибридно задвижване" и да си прибереш 35%, ДДС-то или някоя друга благинка от държавата

    ДЕОС - българските либерали. Няма други на хоризонта!
  58. 58 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#47] от "niakoi_si":

    ако пари ще стимулират спортуване и неизползване на автомобили за щяло и нещяло, защо пък не?!

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  59. 59 Профил на xpirate
    xpirate
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#20] от "gsb":
    Не знаех, че ако си за електромобилите си против останали метро, влакове тролей трамвай??? едното е масов транспорт другото е за лични нужди!!! И да имам си идея какво има в батериите и как се произвеждат. Имам си достатъчни познания по физика и химия! технологиите се развиват.

  60. 60 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 624 Неутрално

    [quote#55:"Genata"]За мен е ясно защо "представители на индустриалния клъстер" (баси и сбирщината) искат 30% субсидия, не ми стана ясно защо от дневник са решили да ни публикуват тази простотия[/quote]
    Напротив, много е хубаво, че дневник публикуват тази простотия, за да могат всички да я чуят и да кажат мощно НЕ та на Монката и Бойко и през ум да не им минава.

  61. 61 Профил на f.s.m.
    f.s.m.
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Я, пак нова постановка на болен здрав носи гласят.

  62. 62 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#59] от "xpirate":

    Добре и защо си за?

  63. 63 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    Да бе да, 30%. Как пък не.
    Не стига че сега могат да паркират безплатно, това малка инвестиция ли им е?
    Ако Дянков се навие да им свали ДДС-то, ама надали.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  64. 64 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Когато направят сносни електромобили,с един разумен пробег на една разумна цена,ще си го купя без никакви преференции от страна на държавата.Откъде накъде държавата ще спонсорира с приходите ,които събира от всички,включително и от най-бедните,мерака на някои тарикати да правят пари с калпав продукт?

  65. 65 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Абе тези електомобили кой ги проидвежда? Не за друго, а щом чуя някой да крънка пари от държавите за нещо все се случва да е произведено в Германия!

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  66. 66 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3271 Неутрално

    До коментар [#19] от "Хриси":

    Не са пропуснали - на изградената станция тока е безплатен.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  67. 67 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 628 Неутрално

    И откъде накъде на представителите на индустриален клъстър"Електромобили" им викат експерти?Според мен най-правилното е да ги наричат група заинтересовани лица с пряк материален интерес...

  68. 68 Профил на 0xdeadbeef
    0xdeadbeef
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Ще стане като със слънчевата енергия. Тъкмо ще запушат тази пробойна, и ще отворат друга.

  69. 69 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#56] от "Цайко":

    Така де, нямаме спор по това . Идеята е че "и после получаваш 20 бонбона въздушно от джоба на балъците" не е така. Производителя получава 40 бона от 2/3 бълъка, и 20 бона от останалите бълъци
    Тоя, дето е купил е бетер балъците, тва ми е идеята. Държавата (услужливо за производителя) му създава илюзията, че е тарикат и той рипа с 2та крака

  70. 70 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    Апетитът идвал с плюскането. След като разбраха, че от екоенергията има лапачка, сега групата "зелени" бизнесмени се ориентира и към "еко" возилата. Да сме им били плащали екстрите.
    Да подемем и почин за безплатни, но качествени велосипеди , а? Държавата да ги купува и да ги раздава на екологично мислещите като мен. Щото хич не са евтинки да кажа.
    Подръжката им също... Но са с порядъци по-екологични от "електро" автомобила.
    Бе да ни раздат по едно такова и ще мирясам и аз: http://farm4.static.flickr.com/3090/3217638469_62f20d9d07.jpg

    Ecrasez l’infâme
  71. 71 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    До коментар [#57] от "cinik":
    За това допринася и възможността при напълно заредени батерии колата да изминава само на ток до 2 километра със скорост до 45 км/ч.
    ========
    Това е статия от Дневник. Пишеш в търсачката лексус и хибрид и ти излиза статията. Можеш подробно да се запознаеш със чудните възможности на хибрида.

  72. 72 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#60] от "gsb":

    еми той #30 "хм" ти е направил сметката какво ще им се случи ако кажат да.

  73. 73 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#3] от "Beyond": Малко по-малко са, но да - вървят към 6 млн. приравнени единици

  74. 74 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    [quote#69:"gsb"]Производителя получава 40 бона от 2/3 бълъка, и 20 бона от останалите бълъци [/quote]
    Тук съм на 100% съгласен с теб. Явно паретата от зелената енергия не им стигат, та сега гледат да издоят малко и от зелените автомобили.

  75. 75 Профил на f.s.m.
    f.s.m.
    Рейтинг: 521 Весело

    Графе, с това ще се пребиеш преди да си минал 2 км в София, не става. Като идеш на велопоход из швеицарските алпи, супер.

    До коментар [#70] от "Graf":

  76. 76 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    До коментар [#49] от "madagaskar":

    Говориш абсолютни глупости, съгласно законодателството на ЕС, Румъния по никакъв начин не може да даде предимство на Дачиите пред другите ЕС производители! И не го прави, незнам кой те е излъгал.

    А в БГ нека първо започне производство на електромобили пък тогава да ги субсидираме, а? Щото това в Ловеч е много далеч от думичката "производство" и ползите от него за държавата като цяло, са нулеви.

  77. 77 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    До коментар [#70] от "Graf":

    Цъ, ако тежи повече от 6 кила ни го щъ.

  78. 78 Профил на Georgi Velev
    Georgi Velev
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Абсолютно подлрепям !
    [quote#16:"Apolon ot Tiana"]Въпросът за ел.автомобили и тяхната екологичност е спорен.Доколко енергията използвана за тях е произведена в ТЕЦ замърсяващи изключително много ОС от рудника до крайния отпадък сгурта. Идете в Раднево и в района на Мариците и вижте пораженията върхо природата. Ако ел. енергията се добива от природен газ или ВЕИ и ВЕЦ, тогава каква е себестойността и цената и[/quote]

    виж кво Красив... хем си прав, хем не си... въгледобивната промишленост в БГ изживява края си... Може би беше добре в началото, че се вдигна цената на тока от ВЕИ защото така се забърза индустрията в тази посока. Сега вече, ВЕИ им смъкнаха цената на тока, защото то така и така - капиталовите разходи силно им паднаха.

    В тока е бъдещето пич ...що ? Ами поне по 2 причини:
    1. екологично чист.
    2. може да се произвежда от ВЕИ.

    естествено не може плодорна земя да я набучим в перки или да покрием с панели - но натам е посоката. Рано или късно, ще почнем сонди с поплавъци да бием в морето и от вълнението и течението също ток да генерираме...натам отиват нещата.

    В тази посока твърдо ЗА ! дотацията на ел. автомобилите от държавата.

    И въобще 30% не е нужно.Достатъчно е да ги осовбоди от ДДС.

    Между проститутката и соростутката предпочитам първото. Тя не мами и няма претенции.
  79. 79 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#72] от "Genata":

    Eми ще дигнат ДДСто с 1% и ще обяснят че то гражданите не го плащат тва а фирмите ( помним ние тези обяснения от времето, когато го въведоха) и готово. Или ще сложат един еко фонд на газта (ако искат да жилнат да го *** бедните) и пак готово. Какво толкова страшно, че да не го направят? Дето беше писал един по-долу "болен здрав носи"

  80. 80 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    И аз си мисля, че 30% субсидия си е изхвърляне. От къде ще идва тази субсидия? Единствено от фонд, в който да се събират утежненията върхо автомобилите на минерални горива и евентуално част от постъпленията от реализирани продажби на спестени въглеродни емисии... Аз се съмнявам, че държавата ни ще успее да прокара по-големи утежнения върху старите автомобили, които да доведат до някакъв съществен финасов ефект. Но пък кой знае колко ще е цената на бензина и дизела след 5, 10 или 15 г.? Мисля, че тази тенденция на поскъпване ще е достатъчна за постепенно преминаване към електромобили и хибриди.

  81. 81 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    До коментар [#58] от "Крала Бурми":

    Значи тук говорим за субсидии за електромобили. Не за спорт!

    Но, ако държиш да ме субсидираш ще ти нося касовите бележки от фитнеса всеки ден

  82. 82 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 624 Неутрално

    [quote#78:"lonely_ninja"]В тока е бъдещето пич ...що ? Ами поне по 2 причини:
    1. екологично чист. [/quote]
    Няма екологично чиста енергия. Екологично чиста е енергията от папането и ИКОНОМИЯТА на енергия. Някои неща ИЗГЛЕЖДАТ екологично чисти, поради малкото производство и респективно пренебрежимо малкото влияние върху околната среда. Ако това производство достигне мащаб да задоволява напълно нуждите, ще лъснат и проблемите и ще ги има, убеден съм

  83. 83 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1292 Весело

    До коментар [#75] от "f.s.m.":

    Ни мъ учи ти мен кво да си поискам.
    И на туй бих кандисал, ама шъ ревнете че е скъпо: http://www.flixya.com/files-photo/h/e/n/hendrymaruf256-2321851.jpg

    Ecrasez l’infâme
  84. 84 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 806 Весело

    До коментар [#5] от "gsb":
    Да направим "клъстър"..хаха защото и аз имам такива искания.

  85. 85 Профил на Patilan
    Patilan
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#1] от "madagaskar":

    Някой като ми заговори за логика, и винаги му казвам следния виц :

    Един полицай (или милиционер, ако на някой повече му харесва или направо милицай) го пратили на курсове, за да се учи на логика, за да му помага в разследванията.

    Връща се полицая и негов колега го пита:
    - Абе, ти разбра ли, какво е логика?
    - Мче, да.
    - Айде да ми обясниш.
    - Нямаш проблеми. Гле`й ся. Имаш ли кибрит?
    - Имам.
    - Щом имаш кибрит, по пътя на логиката значи, че пушиш. Щом пуши, значи си и пийваш. Щом си и пийваш, значи обичаш живота. Щом обичаш живота, значи обичаш и жените. А щом обичаш жените, значи не си педераст. Разбрали сега?
    - Ааааа, ясно.

    По-късно втория полиционер среща трети.
    - Брато, ти знаеш ли, какво е логика.
    - Ц!
    - Ами гле`й ся. Имаш ли кибрит?
    - Не.
    - `ми `начи си педераст!

    I'm my worst enemy!
  86. 86 Профил на The.Teacher
    The.Teacher
    Рейтинг: 1079 Неутрално

    Ако 30 процента от частите се правят в България, тогава одобрявам.

    Местоживеене:---> Магратеа. Образование:---> Антична филология, трансформационна етика и вълново-хармонична теория на историческата перцепция.
  87. 87 Профил на Patilan
    Patilan
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#3] от "Beyond":

    Смятай, щом тази сметка не са направили както трябва, какво остава за останалите сметки !!!!

    Да не стане като със зелената енергия - на ви шоково поскъпване на енергията

    I'm my worst enemy!
  88. 88 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 806 Весело

    До коментар [#82] от "gsb":
    ОЩЕ ВЕДНЪЖ "СЪМ"СИЛНО СЪГЛАСЕН!
    Доста дебалансирахме системата ..с много ' еко".Отдавна думата /еко/трябваше да е заменена с баланс или устойчивост .

  89. 89 Профил на Ognyan Gerassimov
    Ognyan Gerassimov
    Рейтинг: 601 Разстроено

    Аре поредната глупост! И нито дума за хибридите!

    Чист електромобил е мнооого пари. Ахааа значи ще си го купят някои богаташчета дето не си знаят кинтите. 30% от цената да се поеме от държавата и нито дума за хибридите! Има свестни хибриди като Приуса на Тойота например особено за градско е супер но не няма да субсидираме хибридите защото тях по-може масовият обикновен гражданин да си ги купи но ще субсидираме глезотиите на богаташкият елит!

  90. 90 Профил на Patilan
    Patilan
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#16] от "Apolon ot Tiana":

    Батка, напипал си разковничето, ама само си го напипал !!

    Само да ти обясня, че ефективността на електрически автомобил е като на ново Поло Блюмошън - 3 - 4 литра на 100
    Това е от Викито .

    Това с ел. автомобилите е тренд мили деца, ако искате се набутвайте, ама да набутвате и и бай Иван с 400 кинта заплата, нидейте....

    Ако искате да сте еко, организирайте се, блокирайте центъра, и искайте велоалей !!! Това е транспортът на 21 век.


    п.с. Като направите 160 000 километра, и като ви кажат " Дай ся 10 000 евро за нова батерия !! " какво ще правите ? Ще искате субсидии и за тях , или ще си продавате бъбреците

    I'm my worst enemy!
  91. 91 Профил на Patilan
    Patilan
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#20] от "gsb":

    + 101 батка. Поздрави за тези които четът , и не се оставят да ги мезят !!

    I'm my worst enemy!
  92. 92 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#84] от "id_1":

    То има разни.. еволюции революции ама.. детска им работа. Нема кинта в това и респективно нема и мастити чичковци с адвокати и кръгли маси. Само голобради ентусиасти с къси гащи. А и ... едно е да спонсорират с 30% моето колело за 1500 лева, друго е ел. колите за 40 000 Някак за по-голяма сума иде реч и става ясно защо за едното има клъстер, а за другото...

  93. 93 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#79] от "gsb":

    Че правителството има ресурс да събере 200-300 милиона годишно от бедния човечец е ясно, въпроса е, че това са много пари за почти нищо (защото ще облажат има няма 200 000 избиратели а ще останат силно разочаровани 6.8м избиратели)

    Просто предложението е безкрайно безумно за всички освен за 5тимата от гореспоменатия клъстер, така че горе долу само си хабим буквичките по клавиатурите за тоя дето клати гората

  94. 94 Профил на Amoravis
    Amoravis
    Рейтинг: 366 Неутрално

    и скочиха цените на електромобилите, нещеш ли

  95. 95 Профил на Red stone
    Red stone
    Рейтинг: 522 Неутрално

    "увеличаване на данъците на семействата, които имат повече от една кола..."
    За да се намали консумацията на петрол, както и общата сума от плащания с валута за покупката му, е необходимо да се увеличат данъците на разните 4х4 трактори или 8-цилиндрови лимузини. Те изхвърлят големи количества СО2 и харчат няколко пъти повече от една нормална кола. Болшниството европейски страни отдавна имат такива закони.

  96. 96 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#95] от "Red stone":

    Практически погледнато точно това прави акциза на бензина....
    голямата лимузина харчи 20/100 и съответно баровеца плаща 3 пъти повече акциз на държавата от човечеца с малката кола която харчи 7.

    Данъците в БГ (което според мен е супер погрешно) са предимно базирани на мощност. Тоест пак по мощна кола = по голям данък. Само че ние оскъпяваме новите коли а по света оскъпяват старите.

  97. 97 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 471 Неутрално

    [quote#95:"Red stone"]"увеличаване на данъците на семействата, които имат повече от една кола..." [/quote]

    Това е лесно.. Майка ми да е жива и здрава на 60 години ще си купи първото ауди

  98. 98 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3315 Весело

    [quote#89:"ognyang"]Аре поредната глупост! И нито дума за хибридите! [/quote]

    Ами за "Бентли" и "Ролс Ройс"?
    Те са изключително тихи, ерго - еко. Няма да смущават съня на пенционерите!
    Освен това са и изключително сигурни, ерго - пестят разходи на здравната система!

    Да се субсидират на 50%!
    А на притежателите им да се опростят и здравните вноски!

  99. 99 Профил на Реконструктор
    Реконструктор
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#13] от "gsb":

    Може, може. И политбюро ще си имаме скоро.

    И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай
  100. 100 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#81] от "niakoi_si":

    еми да де. т.е. да намаляваш вредните емисии се стимулира.. лошо няма!

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах