Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3123 Неутрално

    Шкода е една от най-старите все още съществуващи автомобилни марки в света, както Чехия е една от най-напредничавите, технически развити и културни държави в Европа. Сигурно има някаква връзка между тези два факта.

    НЕ СПОРЯ С ИДИОТИ И НЕ ОТГОВАРЯМ НА ТРОЛОВЕ.
  2. 2 Профил на gusinci
    gusinci
    Рейтинг: 454 Неутрално

    До коментар [#1] от "dodge_ram":


    Това не беше ли за Словения? Или това ти е поредния кумир?

  3. 3 Профил на Трезвен
    Трезвен
    Рейтинг: 1424 Неутрално

    До коментар [#1] от "dodge_ram":

    Ами Чехия е изплюта от Автро Унгарската империя- а ние сме изплюти от Турската и спасени от Руската империя. Това е факт, който имаме доста да наваксваме.

    Благи глътки и приятни тръпки на www.trezven.wordpress.com
  4. 4 Профил на sss700431
    sss700431
    Рейтинг: 454 Неутрално

    По време на соца шкода 1000 МВ , беше известна като шкода-хиляда малки бели ( Шкода 1000 МВ ), но хората си я харесваха и успешно ремонтираха.

  5. 5 Профил на sss700431
    sss700431
    Рейтинг: 454 Неутрално
  6. 6 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 1260 Неутрално

    [quote#3:"Трезвен"]Ами Чехия е изплюта от Автро Унгарската империя-[/quote]
    Империята си е империя - биля тя Турска или Австро не знам каква си. Да си роб на които и да било е лоша участ. То затова империите се унищожават, а малките нации си остават. Ето на, през Втората световна война чехите са някакъв "Протекторат Бохемия и Моравия" на Великата немска мимперия, от който нацитата взимат 240 чешки танка с двигатели Шкода.Чехите им ги преотстъпват на имперските арийци, за да мачкат източните унтерменши ( нали било хубаво да си в немска империя). И накрая заедно с разрухата на Райха чехите пак ги изплюват. Уж все с немци заедно, културна работа, пък все ги плюят.

  7. 7 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 722 Неутрално

    Очевидно е че без немците работата не върви

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4619 Неутрално

    тази галерия ми достави искрено удоволствие ! липсват моделите 105 и 120 L !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1391 Весело

    Първият автомобил на който кръстника ми ме учеше да карам още в ученическа възраст беше Шкода 1000 МВ.
    Традициите не загиват а и новите спортни модели са супер.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  10. 10 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Сигурно ги има но не са снимани а сега се сетих, че и модела 130 ги няма.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  11. 11 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3993 Неутрално

    До коментар [#1] от "dodge_ram":
    +++++++++++++++++++++++++++++
    Чехия още между двете Световни войни е имала много добре развита индустрия/даже е имало леки танкове,ако не се лъжа под марката Шкода/!Аз лично като чуя за тази марка нещо ми се стопля сърцето ,защото имах Шкода 105/надеждна кола/,която ми вършеше добра работа!Беше лесна за обслужване и носеше,ако човек я натовари/макар,че не беше бърза,ама на мене и така ми служеше вярно/!Благодарение на ФВ Шкода ще бъде и пребъде!Доколкото знам по време на соца чехите са правили максимално 250 хил коли на година,а днес по вещото ръководство на ФВ се гони цифрата от около 600 хил. шкоди на година!

  12. 12 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3993 Неутрално

    До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":
    +++++++++++++++++++++++++++
    Много добри модели бяха това по времето на соца!

  13. 13 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1161 Любопитно

    Браво, Пауновски, завиждаме благородно за посещението, чехите са били винаги достойни за уважение (освен от някои дребни местни душици с комплекси).
    Особено в момента не можем да се мерим с тях, за съжаление...
    Освен индустрията, каква бира имат, ей, един път!!!

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  14. 14 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    Не видях никъде по снимките Шкода Фелиция - кабриолет от около 60 години. Появи се след Шкода Октавия. След нея дойде Шкода 1000 МВ

  15. 15 Профил на _scythe_
    _scythe_
    Рейтинг: 454 Неутрално

    Ах Шкода. Баща ми имаше Шкода 120Л, която служи (не много вярно) около 27 години. От чиста носталгия, когато започнах да си търся първа кола, първо заглеждах шкодичките, но не ги огря.

  16. 16 Профил на трън в петата  новия  дневник го хакват постоянно
    трън в петата новия дневник го хакват постоянно
    Рейтинг: 6428 Неутрално

    Като младеж съм се возил на Октавия като на сн 9 само че синя и много и се кефихме

  17. 17 Профил на Daniel Ivanov
    Daniel Ivanov
    Рейтинг: 460 Весело

    Ехе, това на втората снимка Шкода ли е или Ролс-ройс?

    Everyone is entitled to his own opinion, but not to his own facts.
  18. 18 Профил на mopper
    mopper
    Рейтинг: 401 Неутрално

    Супер галерия, чехите са си техническа нация. Както се казва друга бира са.

  19. 19 Профил на Geoimg*
    Geoimg*
    Рейтинг: 959 Весело

    [quote#4:"sss700431"]По време на соца шкода 1000 МВ , беше известна като... [/quote]
    Ембечка тъйсяч!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  20. 20 Профил на Geoimg*
    Geoimg*
    Рейтинг: 959 Весело

    [quote#12:"bat_plamen"]Много добри модели бяха това по времето на соца![/quote]
    Единствената соц кола със западен манталитет-вратите се отварят на два раза(пъти).

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  21. 21 Профил на k@lcho
    k@lcho
    Рейтинг: 454 Неутрално

    готина галерия .... ретро автомобилите по ми хващат окото

    и ако можех бих търкалял из България един такъв "таралясник" от преди няколко години

    няма кой, значи – аз, няма кога, значи – сега! Control - C Control - V! DONT Control - ME! ... Просто е НАЛИ!
  22. 22 Профил на лизард
    лизард
    Рейтинг: 472 Весело

    Първата кола на баща ми беше 105-ца. Страшна машина, много вярна и що километри видя из България, а и Румъния и Гърция...
    Новата Фабия пък е екстра за града.

  23. 23 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3123 Неутрално

    Моят баща имаше 1000 МВ (на нея съм се учил да карам - бях на 9 години), после Ес 100, после 120 Ел. Последната я купи през 1978 г., аз я продадох след смъртта му през 1998. Не я беше карал поне 6-7 години, но купихме нов акумулатор и двигателят запали!!!

    Както казваше един негов приятел и колега: Добре, че са чехите, та да умият лицето на славянството пред света...

    НЕ СПОРЯ С ИДИОТИ И НЕ ОТГОВАРЯМ НА ТРОЛОВЕ.
  24. 24 Профил на marquis
    marquis
    Рейтинг: 616 Неутрално

    и една легенда, не съм сигурен, дали е истина или фолклор:

    Когато фирмата била още млада и правела велосипеди, решили да правят кола, един от двамата собственици, инженер, нещо си "дялкал" или на струга или с нещо друго, но си отрязал палеца, явно се разсеял... Продължил да си работи по темата като казал едно "Жалко" и от тогава емблема на фирмата е ръка с отрязан палец...

    "Vernunft wird unsinn, wohltat plage."
  25. 25 Профил на Митко
    Митко
    Рейтинг: 752 Неутрално

    http://bg360.net/pano/other/skoda-octavia-1962.php

    "горко ми! загинах! защото съм човек с нечисти уста, и живея сред народ с нечисти уста" Исая 6:5
  26. 26 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 713 Неутрално

    До коментар [#24] от "marquis":

    Глупости на търкалета! Истината е че Емил Шкода, който е бил голям пътешественик и любознателен човек се е вдъхновил и взаимствал от символика и орнамент срещан при северноамериканските индианци...

  27. 27 Профил на marquis
    marquis
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#26] от "znaesht":

    глупостите са ясни, за това съм писал легенда - стрела, крило и око, това е реалността, но изглежда по-интересно да е корав инженер и т.н.

    "Vernunft wird unsinn, wohltat plage."
  28. 28 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#1] от "dodge_ram":

    Хмм какваи са техническите постижения на чехите от последните 20г. освен че успяват да сглобяват евтина версия на VW?

  29. 29 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#28] от "ceci_":

    Ей по всяка тема ще се намери някой да се изсере. Постиженията са очевидни. Евтина версия на VW е и СЕАТ ама никой не ги поглежда на фона на Шкода, а Шкода жъне успехи в цял свят та даже VW и AUDI напоследък се налага нарочно да влагат по-малко екстри и по-некачествени материали в Шкода, че иначе няма кой да ги купува (VW и Ауди имам предвид). Новият Супърб комби беше обявен за една от най-добрите семейни коли на всички времена не къде да е, а във Великобритания.
    Да не говорим, че Шкода 120 харчеше 5.8 на сто извънградско . С толкова бензин москвича на баща ти не мое да запали само. Както и да е, видно е че който не е карал Шкода, той не знае за какво иде реч. Който е карал обаче.. ами погледни коментарите тук и ще разбереш... не, всъщност няма.

  30. 30 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#28] от "ceci_":

    А да, мога да добавя някои неща.. като се качиш на тролей 11 в София, тези дето приличат на совалка от вътре, погледни марката. Нужно ли е да споменавам влакове, трамваи, да не забравяме и легендарната Татра, (мисля че сега е Тедом или нещо подобно)

  31. 31 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    До коментар [#28] от "ceci_":

    В момента се изявяват в нанотехнологиите, нановлакната и съответно начеващите продукти от тях. Произвеждат собствени малки бойни и малки частни самолети, ултралеки самолети, собствени камиони - Татра Копрживнице, а пък старата фабрика на барон Емил Шкода в Пълзень е със "специална продукция", както и с особено размерни устройства - например морската порта в Роттердам е от там (и това го научих в Холандия). Имат си собствена оръжейна индустрия, макар и бледа сянка на някогашната, защтото президентът Хавел искаше да не се разпространяват оръжия - беше идеалист. Та не е съвсем да са закъсали технически.

    Иначе идеята на музея на Шкода с поточната линия е и да покаже "калейдоскоп". Верно, че горните етажи са малко трудни за разглеждане.

    Моят съвет е за посещение на Националния Технически Музей - сега го реаставрираха из основи и обновиха експозицията.

    E PLVRIBVS VNVM
  32. 32 Профил на лизард
    лизард
    Рейтинг: 472 Весело

    Винаги най ми е било любопитно как аджеба се продава Шкода в Полша, предвид значението на думата в езика. И дали те си имат някакви жаргони като 1000 малки бели и тн.

  33. 33 Профил на heat
    heat
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Моята е Октавия, 1999г., 1.9 TDI, 90 к.с., двигател AGR, с турбо без променлива геометрия, с електро-механични дюзи на Bosch, без DPF филтър. В момента е на 550.000 километра без да е правен основен ремонт на мотора. От тези малко над половин милион километра, 250 хил. са мои - за последните шест години. За този период от време турбокомпресора не е пипан, дюзи не са сменявани, нито пък подгревни свещи. В сервиз е влизала за изгорели лампи, обслужване, дежурните ремонти по предница предвид нашите пътища и други подобни дреболии. Преди нея съм имал Lancia Kappa 2.5 JTD, BMW Е39 525 TDS и Audi A6 с така популярния 2.5 TDI мотор, известен с прозвището "душегуб". С тези три коли, които смених в рамките на няколко години постоянно си висях по сервизите, а с парите, които похарчих по тях .......... ами, без коментар. Общо взето, тази Октавия е най-здравата кола, която съм притежавал и мисля да не я сменям скоро, при все, че не ми е проблем да си купя нова. Или както я нарекоха Top Gear - masterpiece of dependability.

  34. 34 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#29] от "gsb":

    Знам ли... татра не е това което беше иначе са запазили някои производства, за разлика от нас, което е безспорно добре. стараят се повече от испанците, в сглобяването на VW заготовки, също похвално.. ама знам ли, като се каже "че са техничари" някак очакването е по-голямо Иначе камионите татра са нещо доста интересно, доста.. но все пак идеята е някак на немалко години.

  35. 35 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Само да допълня, някак ако се каже за немците че, са техничари - такива съмнения не възникват

  36. 36 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#34] от "ceci_":

    Виж сега, все пак 50 год ги спъваха руснаците. Не можем да очакваме да развиват такива технологии като немците. Нямат толкова пари. Но им трябваше само немците да им подадат малко ръка, толкова. Не да ги влачат на гръб. Традициите са голямо нещо. Все пак, 1000 МБ, 105, 120, Рапид, Гарде, бяха коли, с които не се срамуваш като спреш до форд ескорт да речем или до VW от същата година. Става дума и за образование и за начин на мислене и за опит и тъй нататък. По мое мнение, от соца, чехите са единствените, които дърпат яко напред. Останалите и унгарци и поляци са същите мизерници като нас, само дето повече се надуват

  37. 37 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#35] от "ceci_":

    Ами и аз да допълня.. що не погледнеш в Източна Германия, където вършаха руснаците 50г. От някогашните горди и силни прусаци не е останало НИЩИЧКО! Чехите са светлинни години пред тях

  38. 38 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#36] от "gsb":

    Това е малко по-различно, може би имат малко повече здрав разум, но в момента корейците са безкрайно по-техничари от тази нация техническа По време на соц-а между другото не малко точно технически производства бяха дадени на чехите, така че е грехота е да се оплакват точно в този аспект.

  39. 39 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#37] от "gsb":

    Ами... какво да ти кажа, ако прусаците си бяха седяли мирно на задниците, нямаше да се налага да минават през следващата дресировка. Въпреки че тях и ФРГ-то ги размаза много сериозно и физически и психически

  40. 40 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#38] от "ceci_":

    Извинявай ама това е смешно. Кой от соца е дал техника на чехите? Ние или РуснЯците или Поляците? Дай осъзнай се. 1000 МБ е била замислена като кола с преден двигател и предно предаване ( говорим за 50тте) но руснаците не са позволили да е така. Чехия не бива да се сравнява с Корея, други категории са това. По-скоро с Швейцария

  41. 41 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#39] от "ceci_":

    Ого, понятно товарищ! Советские микрокомпютерьи самьие болшие микрокомпютерьи в мире

  42. 42 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    До коментар [#32] от "лизард":

    Шкода в Полша се продава добре, слава Богу. Škoda на чешки също означава "беда", "вреда", но думата е неологизъм.
    Разказва се следната история :
    Господин Шкода имал все още само машиностроителния си завод в Пълзень, около 1900 година. И става голямо нещастие, загиват работници. Останалите бягат в паника, а майсторите крещят "Ах, Шкода, ах Шкода, къде е Шкода ?" и така възниква нова дума за беда.

    Историята не е съвсем невероятно, като знаем няколко подобни примера в чешкия, когато от лично име възниква термин. Например Грасл (Grasl) е бил известен бандит в края на XIX век, а днес гразл (grázl) значи нехранимайко. Има и други.

    E PLVRIBVS VNVM
  43. 43 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    Извинявам се, на бандита съм му изял ена буква - Grasel

    E PLVRIBVS VNVM
  44. 44 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#41] от "gsb":

    Ако не беше соца, щеше ли да има Л39, Л410 в чехия (само да напомня че веднага като си отиде соца и някак се получи ЯК да направят новия тренировъчен самолет) и примерно АН-2, АН-26, Ми2 в полша ? Щеше ли да има такъв пазар за татра какъвто имаше? (И защо го няма сега примерно?)

    Швейцария е недостижима за чехите във всеки един аспект освен пиенето на бира можеби.

  45. 45 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#41] от "gsb":

    Както се забелязва, след изчезването на съветските микрокомпютри ИЗОТ също не цъфна и не върза...

  46. 46 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#44] от "ceci_":

    Виж, не се опитвай, който разбира Русия, не може да разбере Чехия Чехия е държава, която е участвала в граденето на цивилизацията през средните векове, та до 2рата световна. Освен машиностроене, Чехия е и Бохемия, архитектура, кристал, стъкло, обущаря Батя и прочие. Прага е един от най-красивите градове в света, но ти няма как да видиш това. Шкода е кола, несъвместима с бидони със зейе и казани за ракия (самогон както му викат товарищите) и затова според вас не струва

  47. 47 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 770 Неутрално

    [quote#46:"gsb"]Шкода е кола, несъвместима с бидони със зейе и казани за ракия (самогон както му викат товарищите) и затова според вас не струва [/quote]

    Ха сега тръгнаха комплексите.

  48. 48 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    До коментар [#45] от "ceci_":

    Поне си контролирай източниците. В момента (от няколко години) по чешката телевизия тече "Преди 25 години" и дават новините - в момента от края на 1987. Та се подсещам, че някои неща съм ги чувал и тогава...
    През есента на 1987 е вървяла някаква конференция за производството на изчислителна техника в Чехословакия. Дори тогава не са споменавали за ИЗОТ. За сметка на това говореха за някакви свои производства - ако знаех, че ще ми потрябва, щях да се постарая да запомня имената. Крайната сглобка е ставала в Тесла (вече не съществува).

    E PLVRIBVS VNVM
  49. 49 Профил на gsb
    gsb
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#47] от "ceci_":

    като те слушам как ми говориш за Антонов и Яковлев, (добри машини трябва да се признае, както и Туполев) Що не споменеш Зис 5 например или Победа (Известна по-къснос полското си име Варшава), все советские творения? Щото те е срам.
    Няма комплеси, самата истина. Шкода е за хора без зейе, багажниците им бяха отпред. Иначе и чехите го апват зейето, даже го уважават доста

  50. 50 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 770 Неутрално

    [quote#49:"gsb"]Зис 5 [/quote]
    Зис 5 - това е камион от времето на втората световна, развитеи на АМО-3 който пък е на базата на АМО-2 - камион сглобяван от машино-комплекти доставяни от американска фирма. АМО-3 и ЗИС-5 се сглобяват от изцяло локализирани части. 30-те години САЩ и СССР имат доста сериозно сътрудничество и има много такива проекти. Все пак държавата се възстановява след поредица войни. например ГАЗ-АА който е лицензионно копие на Форд-АА и т.н.

    това за което говориш е - http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%90%D0%97-%D0%9C-20_%C2%AB%D0%9F%D0%BE%D0%B1%D0%B5%D0%B4%D0%B0%C2%BB
    ГАЗ-М-20 Победа, проектирана на базата на идеи взети от опел и американските автомобили. Като се има предвид че заводыт на опел е взет във вид на репарации след втората световна война, не виждам нищо осъдително дори и да е изцяло произведен на базата на опел (както са първите москвичи) но специално победата пишат че е проектирана с оглед на най-добрите тогава (американците и немците)
    [quote#48:"PavelCZ"] Крайната сглобка е ставала в Тесла (вече не съществува). [/quote]
    Ей това имах предвид ) И ИЗОТ вече не съществува

  51. 51 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    До коментар [#49] от "gsb":

    Тука дори имат няколко вида - бяло "зелий", червено зелий, бяла и червена капуста (не мен пак на зелий ми бие, ама сакън са се запънали, че е различно). Да не говорим за разните специални зелки, като брюкселското. Някъде из Моравия и паметник било имало Зелийто, но не съм го виждал.

    E PLVRIBVS VNVM
  52. 52 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    До коментар [#50] от "ceci_":

    Във въпросните новини от есента на 1987 говореха и за производство на микропроцесори в Чехословакия. Наистина за ИЗОТ дума не обелиха. И не споменаха СИВ, дори подчертаха, че сами си били правили всичко, което щяло да им ускори стопанското развитие и повече компютри за изчислителните центрове, а след 1990 и за все по-пълното задоволяване на нуждите на населението...дрън дрън ярини - помниш ги, предполагам.
    Много съжалявам, че това не еме интересуваше толкова, та да запмня заводите, в които се е правело.

    E PLVRIBVS VNVM
  53. 53 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    Иначе още една забележка - в Чехия има консенсус от ляво и от дясно по въпроса, че през периода 25.II.1948 - 17.XI.1989 икономическият напредък, който е бил постигнат е много по-малък, отколкото ако биха се развивали в свободна икономическа среда.
    Това, по което оценките се разминават са политическите аспекти, но дори комунистите тук признават, че не са били достатъчно ефективни стопани, иначе е нямало да се стигне до падане на режима. Обикновените чехи са лявоцентристки, още от Първата Чехословашка Република (X.1918 - IX.1938) са свикнали на много социални придобивки. Някои дори наследени от края на монархията...

    E PLVRIBVS VNVM
  54. 54 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 700 Неутрално

    [quote#45:"ceci_"]след изчезването на съветските микрокомпютри [/quote]
    Пич, за какви съветски "микрокомпютри" говориш тук? Добре ли си?

  55. 55 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 700 Неутрално

    [quote#36:"gsb"]Останалите и унгарци и поляци са същите мизерници като нас, само дето повече се надуват [/quote]
    Не съм много съгласен. Унгарците имаха 2 много добри марки в битовата електроника: Orion и Videoton. И те като чехите си имаха някакво автомобилостроене - каамиони "Чепел". В края на 70-те поляците купиха някакви технологии от ГФР и Италия. Само ние до последно се държахме за руснаците, и още не можем да се откопчим.

    А галерията на Жоро Пауновски ми хареса. Най-вече сн. 14 - Шкода Кароса. Вероятно производството й е било много ограничено - нея не съм я виждал никога. За разлика от Октавия и Фелиция, които май си бяха на една и съща база.
    Шкода 1000 МБ бе нещо съвсем ново за соца - дори бих казал съпоставима със западни автомобили от същия клас, много икономична, приятна за шофиране, и повече от приятен дизайн. Шкода 105 и 120 бяха технически по-нови, но при тях започна да се чувства някаква "нискобюджетност".

  56. 56 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 700 Неутрално

    Сн. 14, Шкода Кароса, сетих се, от този модел бяха линейките до появата на по-новите, на база "Волга".

  57. 57 Профил на Федоp Венедиктович Езеpский
    Федоp Венедиктович Езеpский
    Рейтинг: 1528 Весело

    Браво! Страхотна колекция!
    Надявам се да прескочите и до Копрживнице - музея Татра, че там е още по-впечатляващо, а пък какви снимки могат да се получат
    Жалко че там не си запазиха по някакъв начин лекото автомобилостроене

    Върнете стария дизайн! Новият е реформиран като Реформаторския блок!
  58. 58 Профил на mopper
    mopper
    Рейтинг: 401 Неутрално

    До коментар [#57] от "Федор Венедиктович Езерский":
    Мног ме е яд, че като отидох беше понеделник и не работеше музея.

  59. 59 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3123 Неутрално

    [quote#29:"gsb"]Новият Супърб комби беше обявен за една от най-добрите семейни коли на всички времена не къде да е, а във Великобритания. [/quote]

    The land of nasty Skoda jokes, no less. Но от 20 години насам никой не разправя гадни вицове за Шкода, това беше по времето на соца (и дори тогава Щкода бяха далеч по-изпипани и надиждни коли от Лада, за Москвич да не говорим).

    НЕ СПОРЯ С ИДИОТИ И НЕ ОТГОВАРЯМ НА ТРОЛОВЕ.
  60. 60 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1447 Любопитно

    До коментар [#28] от "ceci_":Преди 4 години пътувах до едно място(60 км.)с "Шкода Октавия"и се върнах след 1 час с "Фолксваген Пасат"(и двете бяха почти чисто нови).За мое голямо учудване,пътуването в първия автомобил беше много по-удобно и комфортно от това във втория.

  61. 61 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 770 Неутрално

    До коментар [#57] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Мда в Копрживнице би трябвало да е по-интересно

  62. 62 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3123 Неутрално

    [quote#54:"shumkar"]Пич, за какви съветски "микрокомпютри" говориш тук? Добре ли си?[/quote]

    Ей таквиз: http://www.flickr.com/photos/digenis/128567461/

    НЕ СПОРЯ С ИДИОТИ И НЕ ОТГОВАРЯМ НА ТРОЛОВЕ.
  63. 63 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    [quote#50:"ceci_"] заводыт[/quote]
    Ах, този руски.

  64. 64 Профил на лизард
    лизард
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#42] от "PavelCZ":

    Силна история

  65. 65 Профил на gusinci
    gusinci
    Рейтинг: 454 Неутрално

    Докато не поискат и те спасение от МВФ ще ги считаме за ненадминати. След това ще си замълчаваме и ще коментираме другите теми. Изпитано и отработено.

  66. 66 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 450 Любопитно

    някога и някъде бях чел че чехия преди войната или някъде 1936 година е била една от най силно развитите индустриални страни в европа и със най висок стандарт. а гернания е имала голям интерес
    към заводите и двигателите на татра които в последствия след анексацията ги поставят на тогавашните немски танкове.
    т.е немските танкове са се движели със татра дизелови двигатели.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.