Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Топ галерии

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Чеша си езика
    Чеша си езика
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Наблегнали са на електрониката, както във всички нови автомобили, де. Значи, че има какво да му се поврежда.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3566 Неутрално

    нещо за цената !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Снимките са хубави, но откъде е това заглавие?

  4. 4 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Да,камионите стават все по-умни.Малко съм озадачен,че 3500 хълма са еквивалентни на 5000 км.
    Иначе с огромен кеф бих поразходил един такъв влекач из пловдивските улици,за да си поговоря с такситата и маршрутките на нов език!

    rock n' roll is king!
  5. 5 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1366 Весело

    Добре обзаведена гарсионера.
    А някакви Технически Данни ?

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  6. 6 Профил на azsymbe
    azsymbe
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Пак дизели! Няма да си научат уроците тези хора и това е!

  7. 7 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 618 Неутрално
  8. 8 Профил на darkmanx_bg
    darkmanx_bg
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#6:"azsymbe"]Пак дизели! Няма да си научат уроците тези хора и това е![/quote]
    А какво искаш, соларна енергия?

  9. 9 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 618 Неутрално

    Дали ще може да запомни дупките по българските пътища ако се експлоатира у нас?

  10. 10 Профил на kamm
    kamm
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#6] от "azsymbe":

    Колега, ти какво искаш? Бензинови ли? Знаеш ли колко ще горят ако са бензинови? Пък и Дизелите имат по-голям въртящ момент, който е важен за възможността за теглене.

  11. 11 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3570 Неутрално

    До коментар [#9] от "telqk":

    Другият път "Google Street View" трябва да направят специален каталог на дупките из всички улици и пътища из страната, което значително ще улесни софтуера на машини като горната.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията.
  12. 12 Профил на Божикравов
    Божикравов
    Рейтинг: 552 Неутрално

    До коментар [#9] от "telqk":

    По-скоро бордовият компютър ще се разболее от шизофрения.

    СВОБОДНИЯТ СЕ СТРЕМИ КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО, ПОРОБЕНИЯТ - КЪМ СВОБОДА, А РОДЕНИЯТ РОБ - ДА СИ ИЗБИРА ГОСПОДАРЯ.
  13. 13 Профил на Н. Колев
    Н. Колев
    Рейтинг: 393 Неутрално

    [quote#0:"Пауновски"]...16-цилиндровият мотор...[/quote]

    Моторът не е 16-цилиндров, а 16-литров. Същата грешка е направена по-нататък и за по-малките обеми. Двигателите са шестцилиндрови редови.

  14. 14 Профил на azsymbe
    azsymbe
    Рейтинг: 0 Любопитно

    До коментар [#10] от "rycher":

    Електрически, водородни или хибридни.
    Колега, нали знаеш, че дизелът е канцерогенен?

  15. 15 Профил на azsymbe
    azsymbe
    Рейтинг: 0 Весело

    Като свърши нефта как ще произвеждате керосин, бензин или дизел? А?

  16. 16 Профил на kamm
    kamm
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#14] от "azsymbe":

    вярно.
    и това е алтернатива.

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  18. 18 Профил на Георги Пауновски
    Георги Пауновски
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#13] от "Н. Колев": Абсолютно вярно, моя грешка, благодаря за поправката.

  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3566 Неутрално

    До коментар [#7] от "TAC":

    отлична цена !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3566 Неутрално

    До коментар [#18] от "Георги Пауновски":

    и мен ме озадачиха тези 13 цилиндъра ама нали имат 5 цилиндров двигател и нали автора се ползва с доверие та кредитирахме написаното !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21 Профил на darkmanx_bg
    darkmanx_bg
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#14] от "azsymbe":

    Предложените от теб решения не са никаква алтернатива, както по технически, така и по финансови причини:

    - Електрическото задвижване не е смислен вариант за транспорти на дълги разстояния по простата причина, че специфичния капацитет на батериите е нищожен в сравнение с този на фосилните горива. За изминаването на дистанция, нормална за такива превози, биха трябвали огромни и много тежки акумулатори, които намаляват полезния товар. Отделно зареждането им отнема дълго време, което транспортните компании нямат - стоящ камион за тях е чиста загуба на пари.
    - Хибридното задвижване е страхотно, когато става дума да се изминават къси разстояния с много тръгвания и спирания (при които се рекуперира енергия и се връща в батериите), например при градско каране. Затова и все повече се използва при градски автобуси. Но товарните превози са точно обратното: дълги разстояния, изминавани с постоянна скорост. И точно там дизеловите двигатели са с много висок КПД. Един конвенционален хибрид не би помогнал с нищо, само би покачил теглото.
    - Водорода наистина би бил относително приемлив вариант (и всъщност чат-пат се използва), но има два проблема:
    -- Синтезата на H2 изисква много енергия, която все трябва да идва от някъде. Не знам за други държави, но специално в Германия около 60% от произведената в електроцентрали енергия идва от фосилни горива (най-вече въглища), с това баланса на въглероден двуокис всъщност е отрицателен, просто се произвежда в централата а не на място в камиона, и цялата работа се обезсмисля.
    -- Няма изградена структура за транспорт и разпределение на водород. На никого не му трябва камион, който да може да се движи между няколко откъснати водородни станции. Но този аргумент с времето може да отпадне - точно в скандинавските държави се изгражда водородна мрежа, така че там може и да навлезе водорода като по-сериозна алтернатива.

    Това са само част от техническите причини, защо още ползваме дизел. Отделно идва и най-решаващата причина, икономическата. Докато дизела е най-евтиния вариант, ще остане и най-предпочитания. Транспортният бранш не се води по мода, съвест или други такива съображения. Води се единствено от разходите - всяка фирма ползва техниката, която при начисляване на всички разходи е най-изгодна.

    На въпроса за канцерогенността - това е вярно за стари дизели, също както е вярно и за стари бензинови двигатели без катализатор. За модерните дизелови двигатели с common rail няма изследвания, показващи връзка (но няма и доказателства за противното), така че въпроса е спорен.

    А относно какво ще правим като свърши нефта - имаме си достатъчно методи за синтезиране на всякакви горива, ако толкова ни трябва. Но се надявам до тогава акумулаторите да са достатъчно узряли. Както казах, когато привърши нефта и цените скочат много, индустрията ще намери други по-изгодни решения. Дори и да ги имаше сега, никой нямаше да ги купува. Така че не ни остава друго, освен да чакаме светлото бъдеще :P

  22. 22 Профил на azsymbe
    azsymbe
    Рейтинг: 0 Весело

    До коментар [#21] от "darkmanx_bg":

    Късоглед си! Не е невъзможно в обозримо бъдеще батериите да позволяват пробег от 1 000 км на ден дори на двигател с мощност над 700 к.с.
    А за хибридите това ще стане много по-скоро. Единствената причина да не се използват масово газообразни горива е защото по-високата температура на горене ще скапе тези двигатели. Затова им трябват керамични.
    Синтезът на водород може да стане и чрез бактерии, и чрез използване на друга възобновяема енергия. Или чрез простичка електролиза използваща геотермална енергия.
    Дори има двигатели, в които директно се налива вода, а електролизата се извършва вътре.
    Но държите да се тровим с бензин, дизел и газ?
    Кой те е излъгал, че новите дизели с катализатори не са отровни?
    Чакай си светлото бъдеще. Това си е твоя работа.

  23. 23 Профил на darkmanx_bg
    darkmanx_bg
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#22:"azsymbe"]Не е невъзможно в обозримо бъдеще батериите да позволяват пробег от 1 000 км на ден дори на двигател с мощност над 700 к.с. [/quote]
    Не като спор, а просто от любопитство: моля те, назови ми технология или поне идея, която би позволила такова нещо.

    На другото довечера ще ти отговоря, че сега трябва да ходя да пия бира

  24. 24 Профил на azsymbe
    azsymbe
    Рейтинг: 0 Весело

    До коментар [#23] от "darkmanx_bg":

    Литиево-йонни батерии с по-високо к.п.д., студен синтез, фотоволтаични сплави по цялото купе и т.н. и т.н.

  25. 25 Профил на Скиорски
    Скиорски
    Рейтинг: 589 Неутрално

    Хората вече работят по въпроса с електриката - няма нужда от голям пробег на батерии - по дясната лента на магистралите опъват едни тролейбусни кабели и камионите карат закачени на тях. Като излязат от магистралата минават на батерии или на нафта - толкова е просто. Е има някои недостатъци - ако настигна някоя Мадара - едва ли ще мога да я изпреваря, ама може пък да разрешат за такива като нея аварийната лента

  26. 26 Профил на darkmanx_bg
    darkmanx_bg
    Рейтинг: 442 Весело

    [quote#24:"azsymbe"]Литиево-йони батерии с по-високо к.п.д., студен синтез, фотоволтаични сплави по цялото купе и т.н. и т.н.[/quote]
    КПД на литиево-йонните батерии не е проблема, проблема им е енергийната плътност. При сегашната техника плътността им е доста под 1MJ/kg, дори и бъдещите литиево-въздушни батерии са около 3MJ/kg. При дизела енергийната плътност е 46MJ/kg, сиреч някакви си 15-50 пъти по-висока. Така че батериите имат още мнооого дълъг път да извървят преди да догонят течните/газовите горива.

    Под студен синтез предполагам имаш предвид cold fusion, което (освен че е невъзможно засега) не виждам какво общо има с мобилните приложения. А ако електричеството се произвежда някъде си, пак опираме до батериите.

    Фотоволтаичните сплави по цялото купе звучат много забавно, само дето слънцето ни доставя едва 1kW/m² енергия. Това би означавало, оптимистично, около 10kW (13 конски сили) мощност за една кола от среден клас (5 метра дължина, 2 метра ширина). Това е приемайки 100% кпд на клетките (рекорда засега е 44%, но нейсе), оползотворяващи целия спектър на оптимално падащата слънчева светлина, без облаци и други такива смущения. Не бих казал че е реалистична опция, просто мощността е прекалено ниска, а и друг е въпроса какво правим през нощта или като е облачно (пак опираме до батериите). И определено са далеч от обещаните 700к.с. .

    Надявах се наистина да ме светнеш за някакво ново развитие, но явно съм бил прекалено оптимистичен. Затова и няма да се хабя да ти обяснявам за газообразните горива, както и за емисиите на дизеловите двигатели. Автомобилен, по-точно двигателен, инженер съм и точно късогледството не е типично моя черта. И няма как да бъде, работата ми е в разработката на двигателите за следващото поколение премиум автомобили от Бавария. Така че не си мисли че двигателните инженери си бъркаме в носа и правим двигатели с вътрешно горене само за да ви е гадно - просто в момента няма друга алтернатива при повечето приложения. А малкото приложения, при които електрическото задвижване наистина има смисъл, вече са реалност (ел. скутерчета, малки ел. колички, хибридни автобуси и градски автомобили).

  27. 27 Профил на senser
    senser
    Рейтинг: 401 Неутрално

    При това заглавие, нищо конкретно в текста за разхода на камиона... леко подвеждащо се получава

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    simple mind
  28. 28 Профил на azsymbe
    azsymbe
    Рейтинг: 0 Весело

    До коментар [#26] от "darkmanx_bg":

    Нищо не каза за метана, за хибридите и за керамичните двигатели ...
    Не мисля, че разбра както написах за производството и на ток, и на водород.
    Иначе ако не знаеш защо наблегнах на к.п.д. значи има много да четеш. Ефективното к.п.д. на дизела сега е около 40 пр. , но на хибридите е над 50 ....
    Колкото за студения синтез само ще ти намекна, че водородът гори при определена честота.
    Иначе следващият път се постарай повече, за да убедиш къде си и какво бачкаш.
    Anders geht es nicht. Alles Gute!

  29. 29 Профил на Cassi
    Cassi
    Рейтинг: 3948 Неутрално

    Нашите шофьори могат само да си мечтаят за такива машини или да ги гледат на картинки.

    Джордж Бърнард Шоу: „Свободата значи отговорност. Ето защо мнозина се страхуват от нея”
  30. 30 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#29] от "Jessika":
    Не позна. Има над 30 поръчки от България.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  31. 31 Профил на darkmanx_bg
    darkmanx_bg
    Рейтинг: 442 Весело

    [quote#28:"azsymbe"]Нищо не каза за метана, за хибридите и за керамичните двигатели ... [/quote]
    Защото реших че няма смисъл да се хабя. За метана/водорода и "керамичните двигатели" - и конвенционалните двигатели нямат проблем с тези температури, просто трябва да се използват съответните сплави (например Inconel за пръстените на вентилите). Нищо, което да представлява технически проблем, просто пак опираме до пари.

    За водорода разбрах, просто това как "бихме могли" да произвеждаме ток в бъдеще, е нещо коренно различно от това как произвеждаме ток сега. Иначе вече писах, че ако има инфраструктурата, и водорода е произведен по регенеративен начин, това би бил добър вариант.

    За КПД, ти говореше за КПД на батериите, което си е 80-90% (при зареждане/разреждане). Затова приех, че си имал предвид енергийната плътност. За КПД на двигателите нямам нужда от урок, пак ти казвам: зависи от профила на каране. Хибрида (ако имаш предвид комбинация от ДВГ и електрически двигател) има много високо КПД при stop and go. В момента, в който батериите паднат, ел. двигател и батерията не са нищо повече от допълнителен баласт. Единствената евентуална полза на хибрид с празни батерии е за Lastpunktanhebung (сори, никаква идея как се казва това на български) на ДВГ, но тогава пак опираме до дизела. За разните там приключенски форми на хибрид като хидравличен (MAN) и инерционен (някои спортни коли) няма смисъл да говорим. Това 40% КПД на дизел за което говориш, е при стационарен режим (например корабен дизел, който с дни наред си върти с постоянна скорост), 50% е за хибрид в точно такъв stop and go режим - няма място за сравнение. Единственото което ни остава за да сравняваме автомобилни двигатели, е цикъла NEDC, който обаче е толкова измислен че не подлежи изобщо на дискусия.

    За студения синтез, с намеци явно няма да стане - или кажи какво имаш да казваш, или го остави. Не съм ядрен физик.

    За старанието - няма кого, с какво и защо да убеждавам, просто ми е забавно да си пиша

  32. 32 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    До коментар [#29] от "Jessika":
    Всички международни камиони са нови и този модел Еуро 6 ще го има във Български транспортни фирми но ще пътуват предимно в ЕС по обясними причини с инфраструктурата а и повечето си изнесоха автопарка в чуждоземско също по обясними причини.

    https://www.google.bg/search?q=pimk&hl=bg&rlz=1C1SAVI_enBG523BG523&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=pP9qUZ2yM8Xaswbip4CoDQ&sqi=2&ved=0CDYQsAQ&biw=1092&bih=541

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  33. 33 Профил на azsymbe
    azsymbe
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#31] от "darkmanx_bg":

    Фотосинтезата е вид студен синтез.
    Иначе мощта на хибридите е в съчетанието на отделните технологии, както и това, че няма загуба на настъпателно в кръгово движение.
    Така и нищо не каза дали дизел с катализатор отровни ли са?
    Аз и хора като мен скоро натиснаха дори ТВ5 да го признаят публично за пореден път.
    Отговорът е твърдо да.

  34. 34 Профил на solaar
    solaar
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Все по-готини и удобни ги правят тия камиони. И за какво? За да се намърда в кабината някой вмирисан селтак с джапанки, дето ще служа чалга и ще се чеше по м*дите, размечтал се за някоя мургава магистралка.

  35. 35 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1595 Весело

    [quote#26:"darkmanx_bg"]Автомобилен, по-точно двигателен, инженер съм и [/quote]

    Колега, споровете с невежи екоталибани, при това със "синдрома на светвния заговор", са безсмислени.
    В нищо няма да го убедиш, само ще си загубиш времето.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  36. 36 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#25] от "Скиорски":

    Други са го измислили отдавна - качват ги на влакове, понеже има изградена инфраструктура. Не знам доколко е постижимо у нас, но има възможност да се постави таван на прехода в България и който го превишава се кацва на релси. Ще има нужда от няколко претоварни гари на основните транзитни артерии и по една във вътрешността за северна и южна България. Всичко е въпрос на изчисления и желание, разбира се.

  37. 37 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3505 Неутрално

    До коментар [#34] от "solaar":

    На шофьорите на тези камиони животът им минава на колела. Затова камионите трябва да са максимално удобни и комфортни. Така се запазва здравето и работоспособността на шофьорите.

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  38. 38 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#22] от "azsymbe":

    Ама ти ръсиш глупости на килограм. За хибридите ти обясниха защо не са приложими при камион. За електрическите двигатели - представи за 1000км пробег какви батерии ще са нужни на камион, който тези около 30 тона и след това колко време ще му е нужно да ги презареди. Те само батериите ще тежат десетина тона, а пък цената им дори няма да я коментирам.
    И още нещо, което ми стана много интересно - моля те прати ми линк с информацията за колата, на която наливаш вода и тя сама си я дели на водород, който след това оползотворява за енергия за движение. Че нещо от химията ми се върти един закон за запазване на енергията, който простичко казва, че енергията необходима за протичане на правата и обратната реакция е една и съща, което преведено на прост език означава, че енергията, която трябва да вложиш, за да разделиш водата на водород и кислород е същата, която ще получиш при последващото им сливане обратно във вода и то при теоретично 100% КПД, което на практика няма как да постигнеш. Та ми е много интересно каква е тази кола, за която говориш. Та това е и най-простата причина да не ползваме водород за гориво, защото него го нямаме в готов вид като нефта и на практика, за да го получим винаги сме на загуба. Единственият разумен вариант за получаване на водород е, ако се ползва ток от ВЕИ, но за момента няма толкова енергия произведена от тях (може би единствено, ако се комбинира производството на ток от фотоволтаици с производство на водород като един вид акумулатор на излишната енергия в пиковите часове на производство). Но дори и тогава няма особен смисъл, защото КПД на горивната водородна клетка е около 70%( включват се загубите при производстото, транспорта и съхранението на водорода (-70 градуса целзии и около 200 атмосфери налягане, за да се поддържа в течно състояние)), а на електрически двигател е около 80-85% в зависимост от загубите при преноса на ток - в този смисъл пак е по-умно да се използва ПАВЕЦ за акумулиране на излишната енергия, отколкото водород.

  39. 39 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 549 Неутрално

    Според мен е неточно да се каже, че нововъведенията от автомобилите се прилагат при камионите.

    Професионалната техника е доста по-напред технологично от автомобилите. Поне откъм значими нововъведения.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.