Първият сериен електромобил на БМВ е готов за дебют на цена от 35 000 евро

 



Първият чисто електрически модел на БМВ груп i3 направи днес следобед световната си премиера. Характерното за колата е, че тя е проектирана от нулата с идеята да има електрическо задвижване, а не е на базата на съществуващ модел.


Пътническа клетка на i3 e направена от въглероден композит (Carbon Fibre Reinforced Plastic - CFRP. Рамата е алуминиева. Собственото тегло на i3 e 1195 кг.


Автомобилът е дълъг четири метра, широк 1.76 м. и висок 1.58 м. Отварящите се в противоположни посоки врати и липсата на средни колони, както и на обичайния при конвенционалните автомобили среден тунел в интериора, позволяват на i3 да предлага лесен достъп и обширно вътрешно пространство.




Електромоторът на автомобила е разработка на БМВ и развива максимална мощност от 170 к.с. и максимален въртящ момент от 250 Нм. Той е комбиниран с едностепенна трансмисия, а предаването е задно.


Така екипиран i3 се ускорява до 100 км/ч за 7.2 секунди. Литиево-йонните батерии осигуряват пробег между 130 до 160 км. Зареждането им може да се извършва от конвенционален домакински контакт, от BMW i Wallbox или от обществена станция за зареждане.


Срещу доплащане i3 може да бъде оборудвано и с удължител на пробега, който поддържа заряда на литиево-йонната батерия, ако капацитетът й е падналдо определено ниво. Тази функция е поверена на двуцилиндров бензинов двигател с работен обем 650 куб. см и мощност 34 к.с., който е монтиран над задната ос. С максималният пробег се увеличава до около 300 км.


Разположението на литиево-йонни батерии в дъното на автомобила измества надолу център на тежестта, като е помислено и за идеалното разпределение на масите между предния и задния мост. Радиусът на обратен завой на i3 e 9.86 м.


Размерът на гумите 155 / 70 R19 на серийния автомобил е разработен специално за i3. Големите и относително тесни гуми позволяват да се постигне оптимално съотношение между динамика на управлението и аеродинамично съпротивление.


Автомобилът се предлага в два обикновени и четири металик цветя. Като алтернатива на серийния вариант Atelier оформлението на интериора може да се поръча в линии на оборудване Loft, Lodge и Suite.


Продажбите на i3 започват през ноември, като в Германия стартовата цена е 34 950 евро.

Ключови думи към статията:

Коментари (73)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ф.Нинов
    Ф.Нинов
    Рейтинг: 3161 Неутрално

    Тези 130 до 160 км са слаба ракия... при Тесла са 450 км...

  2. 2 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Ако искат хората да се возят евтино и качествено да премахнат акциза на петрола. Технологията я има от 100 години. Купуваш автомобил за 6-7000 веро и е едно напълване на резервуара пропътуваш повече от 1000 КМ, а зареждането става за минута.

  3. 3 Профил на Георги
    Георги
    Рейтинг: 1337 Неутрално

    70 бона... тези нямат съвест!

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  4. 4 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1753 Неутрално

    Симпатична количка.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  5. 5 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Понякога се почва от нулата

  6. 6 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1391 Весело

    Еко - красавец.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  7. 7 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 842 Неутрално

    [quote#3:"Георги"]70 бона... тези нямат съвест! [/quote]
    що бе, на цената на една средна тройка, 320 примерно...с чисто нова технология.....не е в никакъв случай евтино, но не ми се струва безумно скъпо някак си.....

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  8. 8 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 842 Неутрално

    [quote#6:"ПАВЛА - సటోరి"]

    Еко - красавец. [/quote]
    с други думи пълна дупка. БМВ коли могат да правят. но по софта и програмирането са кръгла нула (справка вградената навигация на бмв).

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  9. 9 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 838 Любопитно

    До коментар [#2] от "lordcris":

    Да ама с петрола не може да се постигне енергийна независимост - все трябва да се внася от тук или от там, или да се чопли земята.

    С електрическия транспорт е възможно да се постигне енергийна независимост на всички нива - домакинство, село, град, държава, защото енергията пада от небето.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  10. 10 Профил на Приказки от Шипковия храст.
    Приказки от Шипковия храст.
    Рейтинг: 506 Любопитно

    Добре, количката е супер. Обаче: защо е тази пълна липса на членуване в текста?

  11. 11 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 766 Неутрално

    До коментар [#9] от "Distributed":
    "Енергиина независимост"?! Ти да не си от Северна Корея? А защо не бананова независимост, телефонна независимост, компютърна независимост, футбулна независимост? Вземи прочети два реда икономика и ще ти обеснят колко смисъл има от "независимост" в международната търговия.
    А ако не бяха такива като теб да протестират срещу фракинга можеше и в България да се добива нефт и газ.

  12. 12 Профил на Ламбо
    Ламбо
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#1] от "Ф.Нинов":

    Малкия модел е направен за градски условия. За какво са ти 450км. при положение, че дневно ще изминаваш не повече от 100км. ? i8 е следващия модел (по-големия брат), там повечко километри ще има.

    Fortuna favet fortibus.
  13. 13 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 842 Весело

    [quote#9:"Distributed"] защото енергията пада от небето. [/quote]

    ъхъ. собено при геотермалната енергия

    проблемата не е наличието на свободна енергия, а на ефективното и улавяне и още повече на подходящо и разпределение и съхранение.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  14. 14 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 842 Неутрално

    [quote#11:"lordcris"]А ако не бяха такива като теб да протестират срещу фракинга[/quote]
    за другото си прав, ма за фрекинга, ша ма прощаваш....докато на хамериканците им гори водата след фрекинг, и кат знам милите родните как дават лицензи и следят за екология, аре нема нужда.....

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  15. 15 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Това е бъдещето...! Успех в развитието на технологията!

  16. 16 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 766 Неутрално

    До коментар [#14] от "beatles":

    Баце, тя водата гори от векове там. Вземи се поинформирай малко, стига с тая московска пропаганда.

  17. 17 Профил на Приказки от Шипковия храст.
    Приказки от Шипковия храст.
    Рейтинг: 506 Весело

    Добре, количката е супер. Обаче: защо е тази пълна липса на членуване в текста?
    [quote#9:"Distributed"]защото енергията пада от небето.[/quote]
    А, стига бе! Електрическата?

  18. 18 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Тesla S повече ме кефи .Вярно,че е и по-скъпа.

  19. 19 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#17] от "Приказки от Шипковия храст.":
    Ами реално е така.Всяка форма на енергия на земята е преобразувана слънчева енергия.

  20. 20 Профил на Приказки от Шипковия храст.
    Приказки от Шипковия храст.
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#19:"eurogi"]Всяка форма на енергия на земята е преобразувана слънчева енергия. [/quote]
    Да, прав си. Не се замислих какво са въглищата, нефтът, вълните в морето - даже и те...

  21. 21 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 838 Весело

    До коментар [#11] от "lordcris":

    хе хе ами видях я аз колко ирелевантна е енергийната независимост когато Русия спря газа на Украйна и ние тука една зима имаше шок и ужас и скандали

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  22. 22 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 838 Весело

    До коментар [#17] от "Приказки от Шипковия храст.":

    Четете повече новини за да не сте изненадани, когато всичко дето гледа нагоре се тапицира с фотоволтаици, които ще поевтинеят до колкото луксозни фаянсови плочики

    После ще говорим.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  23. 23 Профил на Ф.Нинов
    Ф.Нинов
    Рейтинг: 3161 Неутрално

    До коментар [#12] от "Ламбо":

    Не ми харесва трабантския двигател, с който се нагъчва колата до безумие... виждал съм Опел Ампера, който също има допълнителен бензинов мотор.. даже голям.

    Та да си додем на думата - ако ще е ел.кола, нека с читави батерии с капацитет от 500 км нагоре... чиста работа... няма 6-5...

  24. 24 Профил на pbd
    pbd
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Мноооого икономична идея 35000 евро. Това кога ще си върне инвестицията , че не разбрах? Дори при сегашните цени на горивата. Екологично полезни , но скъпи.Какво като е БМВ ?

  25. 25 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3096 Неутрално

    В САЩ този модел ще се продава за $45000 като всеки собственик i3 ще има право да наема безплатно SUV на БМВ за три седмици в годината, толкова колкото е средната отпуска на американеца. С тази опция притежаването на i3 става доста атрактивно. Според мен i3 е по средата на между Нисан Лийф и Фокус Илектрик от една страна и Тесла Модел S от друга, ниската част на луксозният сектор и високата на компактният.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  26. 26 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3096 Неутрално

    $45000 преди всички данъчни кредити, в САЩ има федерален данъчен кредит от $7500, а повечето щати имат щатски данъчни кредити. Данъчният кредит на щата Калифорния е $2500, в други щати достига $5000. Което веднага приспада $10000-$12500 от цената на автомобила. Отделно всяка ZEV (Zero Emission Vehicle) получава стикер който му дава право да се придвижва по лентите предназначени за возила с повече от 3 пътника, тъй наречените HOV ленти, тъй като те винаги са по- слабо натоварени това означава избягване на задръстванията за градове като Сан Франциско и Лос Анжелес.

    И отделно ютилититата предлагат ток на половин цена, например аз зареждам моят Шевролет Волт на 5 цента на киловат, наполовина от цената на тока за нормалните потребители.

    И отделно при инсталиране на зареждаща станция можеш да си приспаднеш около 30% от разходите за инсталация от данъците. Някои ютилитита плащат всичко.

    Тази година в САЩ продадените електрически коли ще стигнат 100000, хибридите ще са около милион.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  27. 27 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Никак не е лошо! Хареса ми повече от концепта.
    Но цената е висока ако гледаме от практична гледна точка.

  28. 28 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 838 Весело

    До коментар [#11] от "lordcris":

    Майтапа на стрна. На английските ползват темрина "hedge against rising fuel prices". Знаете какво значи.

    И ВЕИ, защото веднъж построени цената на тока им е константа, и енергийната независимост, защото намаляваш вноса на горива, и електромобилите, защото вървят на ток, а не на петрол, са "hedge against rising fuel prices".

    РИСКЪТ цената на петрола да се увеличи или да ти се спре газа или да ти въведат СО2 данък и т.н. го има и горните три неща го омекотяват.

    Не съм чел два реда икономика, но имам усещането, че това има смисъл

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  29. 29 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 921 Неутрално

    [quote#3:"Георги"]70 бона... тези нямат съвест!
    [/quote]

    А ние с теб пари... май там е по-големият проблем

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  30. 30 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 646 Неутрално

    да сложат две батерии и докато се зарежда едната другата се използва от електромотора

  31. 31 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 691 Неутрално

    35 000 евро...за това мм не

  32. 32 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    [quote#2:"lordcris"]Ако искат хората да се возят евтино и качествено да премахнат акциза на петрола. [/quote]

    Аха, надай се.
    Обратното ще стане - ще сложат акциз и на тока, ако хората почнат масово да си купуват електромобили.
    Че кой ще пълни акцизната хазна иначе - само пушачите и пиячите ли?

  33. 33 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 2239 Неутрално

    аз пък си мисля, че Фискер-а е по-добър дори от Тесла-та

  34. 34 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    До коментар [#26] от "Realist":

    Кога ще ги стигнем американците?

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  35. 35 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    Когато стане 25 000$, ще си го купя.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  36. 36 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#2] от "lordcris": САЩ и др. "англосаксонски" икономики няма акциз върху горивата или е минимален. При 1$ за литър бензин елекромобилите вече са на кантар по икономическа изгода. А ако цената продължи да расте?

  37. 37 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Мен лично най-много ме впечатлява, че са докарали цена от 35 хил. евро при купе изцяло от въглероден композит... До преди 2-3 г. технологията беше безумно скъпа. Като изключим батериите, друго особено скъпо в тази кола няма. Освен купето. А вероятно и двата компонента - батерии и въглеродния композит тепърва ще поевтиняват от масово производство.

  38. 38 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#35] от "grand funk railroad": След 5 г. на втора ръка можеш да си го купиш и за 5000$

  39. 39 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    [quote#23:"Ф.Нинов"] с читави батерии с капацитет от 500 км нагоре[/quote]
    Е... за да се случи това си трябва технологичен пробив при акумулаторите... с литиево-йонни май няма да стана. А нова работеща идея може да няма и 20 г... а може да се пръкне и утре

  40. 40 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 766 Неутрално

    До коментар [#36] от "Дамян":
    "САЩ и др. "англосаксонски" икономики няма акциз върху горивата или е минимален." - Лъжа.

    "При 1$ за литър бензин елекромобилите вече са на кантар по икономическа изгода. " - Лъжа
    Е Европа бензънът е близо $2 пък тези електромобили хич ги няма. И малкото които се продават, биват тежко субсидирани.

  41. 41 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#40] от "lordcris":
    Чак пък лъжа Факт е че в САЩ в сравнение с Европа горивата се облагат с много по-ниски данъци и/или акцизи. Това е единствената причина при почти еднакви цени на едро на нефта, цените на горивата на дребно да са доста по-евтини.
    А за субсидирането - това е временно и е заради покриване на иновативните разходи. Когато се стигне до големи серии от порядъка на другите автомобили, цените на самите коли ще започнат да спадат. Но като казвам, че има икономически смисъл за потребителя и днес имам предвид разликата в км. пробег (или на единица работа) от към гориво - електроенергия/бензин. Точно тази разлика ще нараства в полза на електроенергията, ако приемем за вярно, че нефта трайно ще продължи да поскъпва.

  42. 42 Профил на Ф.Нинов
    Ф.Нинов
    Рейтинг: 3161 Неутрално

    До коментар [#37] от "Дамян":

    Беемве има стратегическа инвестиция в SGL Carbon SE, която е най-голямата в света фирма за въглероден композит

    Като 27% от акциите ги държи главният акционер на Беемве, самата фрау Зузане Клатен, а други 16% ги държи BMW AG

    Shares outstanding: 71,000,340
    Free float: ~ 40%
    BMW AG 15.72% December 21, 2011
    Volkswagen AG 8.18% February 25, 2011
    Voith GmbH 9.14% September 1, 2011
    SKion GmbH 26.87% May 17, 2011

  43. 43 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    Явно нещата чукат на вратата на политиците. Очевидно трябва да:
    * се премахне ДДС за такива автомобили;
    * да се направи безплатно паркирането им във всички зелени, сини и пембяни зони;
    * да се въведат преференциални цени за тока за зарядни станции;
    * да се качи още акциза на фосилните горива;
    * да се задължат разни държавни служби (примерно социалния патронаж) да минат на зиро емишън;
    ---------
    Така след 20 години ще забравим за тъпия 100 годишен двигател с вътрешно горене, както вече забравяме за тепефонните жици и самата идиотска идея да се предава глас чрез напрежение. Светът ще бъде с една идея по-добър, ако успеем да накараме идиотските кутии, наречени коли да се движат с енергия от слънцето. Още едно столетие предполагаем живот на първобитния ни вид и общество. Иначе, ако след 20 години станем 8-9 милиарда, и всеки китаец и индиец подкарат фосилни автомобили, ще си дишаме пръднята, с извинение. Отделно че ще живеем в пустиня на сахарска темперетура. Все неща, дето не пожелавам на децата си.

    Кримнашизма и Алахакбарщината са дивачество.
  44. 44 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#42] от "Ф.Нинов": Да, преди около година срещнах публикация по въпроса и тук в Капитал.

  45. 45 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 884 Неутрално

    малко са се престарали в джиджи-биджито по дизайна и отвън отвътре Лично мнение!

  46. 46 Профил на xabren
    xabren
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#43] от "misho73":

    Принципно си прав... Но трябва да се отговори и на въпроса:
    Как ще се рециклира батерията на колата и ще натоварва ли този процес околната среда?

  47. 47 Профил на xabren
    xabren
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#41] от "Дамян":

    [quote#41:"Дамян"]Когато се стигне до големи серии от порядъка на другите автомобили, цените на самите коли ще започнат да спадат.[/quote]

    Няма да се стигне. OPEC-страните няма да стоят и да гледат безучастно!

    [quote#41:"Дамян"]Точно тази разлика ще нараства в полза на електроенергията, ако приемем за вярно, че нефта трайно ще продължи да поскъпва. [/quote]

    Няма да поскъпва.

  48. 48 Профил на xabren
    xabren
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#6] от "ПАВЛА - సటోరి":

    [quote#6:"ПАВЛА - సటోరి"]Еко - красавец.[/quote]

    Не съм съгласен много с определението "еко"...
    Според мен не е много еко, красавецът. Никак даже.

  49. 49 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    До коментар [#47] от "xabren": Чул те Господ! Няма нищо по-добро за световната икономика, а и за личният ми бюджет от нефт на цена под 100$ за барел Брент Де късмет де! Ама надали...

  50. 50 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 838 Весело

    До коментар [#40] от "lordcris":


    [quote#40:"lordcris"]"При 1$ за литър бензин елекромобилите вече са на кантар по икономическа изгода. " - Лъжа [/quote]

    Добре, че вече има предостатъчно продадени електромобили, че да разберем, че не сте запознат по темата:

    http://cleantechnica.com/2013/07/25/buying-an-electric-vehicle-for-nothing/

    Ако се съберат всички разходи по МПС-то през живота му в момента дори и в САЩ електромобила излиза по-евтин.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  51. 51 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 838 Любопитно

    До коментар [#32] от "Камен":
    До коментар [#46] от "xabren":

    [quote#32:"Камен"]Обратното ще стане - ще сложат акциз и на тока, ако хората почнат масово да си купуват електромобили. [/quote]


    [quote#22:"Distributed"]когато всичко дето гледа нагоре се тапицира с фотоволтаици, които ще поевтинеят до колкото луксозни фаянсови плочики[/quote]

    И сега прочетете тук:

    “GM’s battery development extends throughout the entire life of the battery, including secondary use,” said Pablo Valencia, GM senior manager of battery lifecycle management. "In many cases, when an EV battery has reached the end of its life in an automotive application, only 30 percent or less of its life has been used. This leaves a tremendous amount of life that can be applied to other applications like powering a structure before the battery is recycled.”

    http://media.gm.com/media/us/en/gm/news.detail.html/content/Pages/news/us/en/2012/Nov/electrification/1114_reuse.html

    или тук:

    http://cleantechnica.com/2013/07/30/solar-power-battery-system-from-bosch-now-on-the-market/

    и тук:

    http://www.renewablesinternational.net/power-storage-in-old-batteries/150/510/71520/

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  52. 52 Профил на xabren
    xabren
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#51] от "Distributed":

    Мда...
    "Die Akkus bleiben nur zwei Jahre in unserem Verleihprogramm, dann tauschen wir Sie aufgrund unseres Qualitätsmanagements aus"
    казва хер Томас Хумел и никой не ми отговори на въпроса натоварва ли рециклирането на батериите околната среда?

  53. 53 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#52] от "xabren":

    Е рециклирането е като всяко друго нещо, ако не ги глобяваш и не ги регулираш, ще замърсяват и ще правят вандалщини.

    Но, ако ги следиш, регулираш (колко да замърсяват) и глобяваш с достатъчно големи глоби, няма да натоварва околната среда.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  54. 54 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 765 Неутрално

    Ха, Ха, ДНЕВНИК,
    "Автомобилът се предлага в два обикновени и четири металик цветя."

    Неудобен за комунисти и турци - неудобен за ДНЕВНИК!!!
  55. 55 Профил на xabren
    xabren
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#53] от "Distributed":

    Така е, пич... Но евтини батерии и скъпо рециклиране...?
    Ето какво казва хер Хенинг Кагерман в интервю за сюддойче:
    Die wichtigsten Faktoren seien "der Ölpreis, der Strompreis, und wie billig die Batterien dann sein werden". Ein um 20 Prozent niedrigerer Preis für Batterien bis 2020 "würde 250.000 mehr Autos bedeuten"

    T.e. такива еко? красавци ще се произвеждат масово, ако имаме прекалено скъпа електроенергия и високи цени на фосилни горива. Аз лично не виждам в следващите 15-на години развитие по този въпрос. Което е жалко, но няма как.

  56. 56 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 766 Неутрално

    До коментар [#50] от "Distributed":

    Абе цървул, как ще е "по-евтин" като данъкоплатците са задължени да го субсидират. Все съм въждал заблудени индивиди, ама ти ги биеш всички. Изкара най-скъпите превозни средства - безплатни.

  57. 57 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 838 Весело

    До коментар [#56] от "lordcris":


    [quote#56:"lordcris"]данъкоплатците са задължени да го субсидират[/quote]

    хе хе Ами аз ли съм виновен, освен това маржа на всички в тези електромобили е коло 10-15 000 долара, но не се притеснявайте де цените ще спаднат.

    Тази година имаме 4-5 електромобила масово производство, в смисъл във фабрики - като Nissan Leaf, Chevy Volt и Теслите, догодина наесен ще имаме 10-15 модела, а към края на 2015та над 50.

    Тогава ще дойде и конкуренцията, разнообразието и най-накрая ще имаме consumer market.

    Я по-оптимистично

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  58. 58 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 838 Любопитно

    До коментар [#55] от "xabren":


    [quote#55:"xabren"]Но евтини батерии и скъпо рециклиране[/quote]


    Едно е батерията да се ползва 5 години и да се рециклира, а съвсем друго е да се ползва 20-30 и чак тогава да се рециклира.

    Във втория случай рециклирането струва 5-10 пъти по-евтино, защото батерията е свършила много повече работа през живота си.

    Вие защо си мислите, че рециклирането им е скъпо и, че струва по-скъпо от обработката на рудата от която са направени материалите?

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  59. 59 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#56] от "lordcris":

    И нека да уточня нещо:

    В горната сметка за всички разходи по време на експлоатацията на МПС-то се приема, че цената на бензина ще остане константна следващите 5-10 години, както и цената на тока.

    Но тока е много по-малък разход за електромобила, така че там рискът от скок на този разход е много по-малък.

    "hedge against rising fuel prices"

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  60. 60 Профил на xabren
    xabren
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#58] от "Distributed":

    [quote#58:"Distributed"]Едно е батерията да се ползва 5 години и да се рециклира, а съвсем друго е да се ползва 20-30 и чак тогава да се рециклира.[/quote]

    Оптимист! Браво!
    Сега ако успееш да ми покажеш коя батерия се използва 20-30 години имаш почерпка от мен!
    Всъщност една литиево-йонна батерия има продължителност на живота от около 500-800 презареждания, което прави около 10-на години при седмично зареждане на батерията. Колко пъти ще зареждаш автомобила си на седмица? Ако приемем дори, че инженерите успеят да удължат живота на батерията до 1000-1500 зареждания, то имаме на лице при ежедневно зареждане живот на батерията от 5-7 години.

    [quote#58:"Distributed"]Вие защо си мислите, че рециклирането им е скъпо и, че струва по-скъпо от обработката на рудата от която са направени материалите? [/quote]

    В момента цената на лития расте... В момента 1 кг литиев карбонат гони 6-7 долара. Но пък има една добра новина - има достатъчно литий на земята!
    Което води обратно до зависимостта на цената на батерията и масовото производство на еко? красавци като този горе. Спомням си преди няколко години как Меркел обяви на всеослушание, че до 2015г. по немските аутобани ще се търкалят.... 1 000 000 електро автомобила. Средата на 2013 надали има и няколко десетки хиляди И то с предупреждението, че при пренатоварване на литиевата батерия може да се самовъзпламени автомобила ти. (Няколко случая при Опел Ампера). Сега да включим и факторът газ: откакто американците добиват евтин газ чрез фракинг, цените на газта сериозно почнаха да падат. Което би трябвало да зарадва хора като lordcris, защото ще започнат да падат и цената на течните горива. Разбира се не в България, защото тука сме си руска колония и ползваме само техен газ! Но това е друга тема. Такива ми ти раб'ти...

    Лек ден!

  61. 61 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    Абе я аз да питам една работа - братята роми ще берат ли литий, както сега берат джелезо, щом цената му била толкова висока?
    И кой ще смее да си остави електромобила с батерия за $10,000 на улицата?
    Или мислите, че каското ще я покрива? Ще я покрива колкото сега покрива огледала, фарове, или навигация ако ви откраднат.

  62. 62 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1010 Любопитно

    [quote#46:"xabren"]Как ще се рециклира батерията на колата и ще натоварва ли този процес околната среда?[/quote]
    Ами няма да е нужна голяма батерия. Ако ел.колите станат масови, ще има промени и в инфраструктурата (повече зарядни станции и по-късо разстояние между тях), а може и нещо като тролейните линии да измислят за магистралите (голям поток в една посока и с еднаква скорост)...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  63. 63 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#60] от "xabren":

    [quote#60:"xabren"]Сега ако успееш да ми покажеш коя батерия се използва 20-30 години имаш почерпка от мен![/quote]


    Ni-Fe батериите измислени от Едисон имат живот над 40 години и са изключително издръжливи , малко тежки, но за grid strage теглото не е от значение. Ето даже и ги продават ironedison . com



    имайте предвид, че до преди 5-10 години НИКОЙ не е рисърчвал батерии за grid storage, но сега наливат десетки млрд на година за да рисърчват батерии. Има много нови видове.

    Китайците BYD, с електрическите автобуси във Брезник, ползват LiFePO4 батерии за електромобилите си. Имат 100-200 електрически таксита в един град в Китай от 3-4 години и нямат проблеми.

    Търпение - парите за рисърч се наливат, резултатите ще са готови до 3-4 години.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  64. 64 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#61] от "Камен":


    [quote#61:"Камен"]И кой ще смее да си остави електромобила с батерия за $10,000 на улицата?[/quote]

    Лития в тази батерия струва 5-600 долара, останалото е охлаждане, рамка, пари за рисърч, пари за фабрика, пари за избиване на инвестицията, марж, изработка на батерията и т.н.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  65. 65 Профил на xabren
    xabren
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#63] от "Distributed":

    А дано! Но надали...

  66. 66 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#19] от "eurogi":
    До коментар [#20] от "Приказки от Шипковия храст.":

    Нека бъдем котектни Геотермалната и приливно-отливната (ротационната енергия на Луната) са от преди Слънцето

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  67. 67 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#65] от "xabren":

    Нямаме причини да не сме оптимисти.

    Виж фотоволтаиците - до преди 4 години всички им се подиграваха, но от тогава цената на хардуера падна с 80% и сега и АЕЦите и Въглищата и Газа и Енерготата са се насрали от страх, че ще им развалят бизнес модела.

    А фотоволтаиците последните 10 години се представят по-добре от всички прогнози, както и електромобилите. Гугълни произволна прогноза за ръста на ВЕИ и електромобилите последните 5-10 години и после я сравни с реалността. Винаги прогнозата е подценявала ръста

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  68. 68 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#66] от "Distributed":
    Да,прав си..то и атомната не е от слънцето.Но като цяло огромната част от енергията,захранваща планетата не само нас,а всичко на планетата) е преобразувана слънчева...

  69. 69 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1010 Любопитно

    [quote#23:"Ф.Нинов"]Та да си додем на думата - ако ще е ел.кола, нека с читави батерии с капацитет от 500 км нагоре... чиста работа... няма 6-5...[/quote]
    Тенекиената Лизи, е нямала такъв пробег, а бензиностанциите са били доста по-нарядко, и въпреки това е превзела пазара.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  70. 70 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 838 Весело

    До коментар [#68] от "eurogi":

    аха, АЕЦите ги забравих...

    Любимия лозунг на ВЕИ е:

    "Енергията не расте по дърветата, тя пада от небето"

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  71. 71 Профил на mrvip
    mrvip
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#43] от "misho73":

    Данъчни облекчения, повишения на акцизи, регулации... По-ляв не съм те чел, въпреки че намирам някакъв резон.

    "Защото много се оплакват от външен вид, ама никой, никога, не се е оплаквал от малко акъл."
  72. 72 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    До коментар [#71] от "mrvip":

    Зелената казуа изисква (огромни) жертви Няма да има голям смисъл от икономически растеж и свобода, ако това ще означава да живеем в пустиня, нали? Всичко що пести енергия и материали или по някакъв начин и оставя древните въглеводороди там където са, ми се струва висша цел, за постигането на която всяко усилие е малко. Пак заради тази си идея стигам до фашизоидните идеи да се ограничи раждаемостта в страни, отдавна прескочили наличните ресурси, между които Китай, Индия, северна Африка и близкия изток. Тези приятелчета удвояват населението си на всеки 25-30 г.! И разбира се - никакво телешко! Соята е нашето (тяхното) бъдеше Мразя тази схема на мислене, но в случая с климата - наистина няма ляв и десен климат Та така ...

    Кримнашизма и Алахакбарщината са дивачество.
  73. 73 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2112 Неутрално

    Дизайнът е супер!
    Браво на баварците!

    I Want To Believe




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах