Нов проект предвижда изграждането на завод за 200 000 автомобила край Видин

Нов проект предвижда изграждането на завод за 200 000 автомобила край Видин

© Reuters



Нов проект иска да постави България сериозно на автомобилната карта на Европа, като производител на коли, стана ясно на автомобилната конференция, провела се в София през седмицата. Сега присъстваме на нея като малка точица, благодарение на завода на "Литекс моторс" край Ловеч, но на всички е ясно, че никой не приема на сериозно проект, с по-малко от 100 000 коли годишно. Капацитетът на фабриката в Баховица е 70 000 бройки, но не е ясно дали някога ще бъде достигнат, като тази година ще бъдат направени 2000 автомобила.  


Коментари (133)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 501 Весело

    "Вече имало първоначален интерес от няколко концерна, но имената им, логично остават тайна. "
    Много обичаме тайните и изненадите. Да ни се неначудиш.
    Значи викате ще имаме автомобилостроене ама ще ни кажете на какви коли ще им се радваме по-после. Важното е ламарина да има. Ами ако не ни харесат ? За кой ще е това автомобилостроене ? За филанкишията може би ?

  2. 2 Профил на miami3
    miami3
    Рейтинг: 393 Любопитно

    Хубава новина ,но да не остане само като проект!Да се убеди някой голям производител, че има смисъл да инвестира в завод за автомобили точно на това място е много трудна задача!

  3. 3 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3153 Весело

    Бе, важното е да построим поточната линия - туй е тънкото на клъстъра. Пък после лесно - на чифт дата се сглобява баварка, на тек - мерджан.

  4. 4 Профил на miami3
    miami3
    Рейтинг: 393 Весело

    [quote#1:"bluescreen"]Значи викате ще имаме автомобилостроене ама ще ни кажете на какви коли ще им се радваме по-после.[/quote]

    Може да на изненадат с производството на електромобили !

  5. 5 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 827 Неутрално

    Пълен абсурд!

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  6. 6 Профил на Ф.Нинов
    Ф.Нинов
    Рейтинг: 2386 Неутрално

    Видин колко жители имаше?

  7. 7 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1347 Неутрално

    Сетила се Мара да се побара.

    Докато го направят автомобилите ще почнат да летят и пак остава извън борда.
    Освен това в последните години има свръхпроизводство на автомобили. Как я мислят тая работа?

    Лицемеркел акбар!
  8. 8 Профил на Въглерод
    Въглерод
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Такива неща се строят близо до морско пристанище. Сетете се защо. Особено, когато националната пътна и жп-мрежа е в окаяно състояние.

  9. 9 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Не е лошо да се произвеждат автомобили, но не е печелившо. Тези 200 хил. автомобила ще се правят от 2000 човека и печалбата ще дийде от жилищата, които ще се построят, местата за развлечения и други съпътстващи дейности, а не от самите автомобили.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4594 Неутрално

    дано да стане.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на miami3
    miami3
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Северозападна България ще процъвти - ако и в завода се произведат 100 000 коли годишно !

  12. 12 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1347 Неутрално

    До коментар [#8] от "Въглерод":

    ЖП линията е точно на моста Видин-Калафат. Преполагам, че румънските железници може да са в по-добро състояние.

    Лицемеркел акбар!
  13. 13 Профил на fh11
    fh11
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Ще стане като "завода" в с. Баховица - 10 години биха тъпана по предизборни кампании, а накрая се оказа, че сглабят по 15-20 коли в годината. Останалото се внася готово, директно от Китай. Толкова от мутри и другари!

  14. 14 Профил на Ф.Нинов
    Ф.Нинов
    Рейтинг: 2386 Неутрално

    До коментар [#8] от "Въглерод":

    Река Дунав е по-добрият вариант, защото могат да се дундуркат големи компоненти напред назад м/у държавите.
    Германският професор не е тъп.
    Трябва само да има вода в реката и от някъде да се намерят тези 10хил.квал.хора.

  15. 15 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    "наличието на квалифицирани кадри" - Не съм сигурен, че ги имаме?...........Може би малко хора знаят, че световен шампион по производството на автомобили е....Словакия. По времето на управлението на техния Б.Б. бившия боксьор Мечиар, почти всички световни марки направиха заводи там...

  16. 16 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2901 Весело

    ...предимствата на България са, че в момента няма конкуренция, що се отнася до желаещи да произвеждат, както и наличието на квалифицирани кадри...

    Аааа? Квалифицирани кадри ?
    Може , ама вече пенсионери ! Макар ,че отдолу расте млада ,бодра ромска младеж жадна за учение и напираща за полагане на квалифициран труд !!!

    Абе доктор Хьорхер в авто клъстъра нали ще има желязо и жица ?

  17. 17 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 10707 Весело

    Сред тях едва ли са концерните, които вече имат производство в Източна Европа и на Балканите, а те не са никак малко - "Фолксваген", "Рено", "Опел", "Форд", "Пежо", "Сузуки", "Тойота", "Дачия", "Фиат".На нас такива тротинетки не ни трябват.Ний направо ще почнем от БМВ,Мерцедес и ще се развиваме в каталжната автомобилна индустрия - Макларан,Ролс Ройс и все от този род.

  18. 18 Профил на miami3
    miami3
    Рейтинг: 393 Весело

    [quote#8:"Въглерод"]Такива неща се строят близо до морско пристанище.[/quote]

    Нали имат Дунава ....... ей ти Черно море!

  19. 19 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 904 Неутрално

    След едвродирективите за щастливи кокошки и прасета редно е да има и евродиректива за щастливи автомобилостроители.

  20. 20 Профил на papadok
    papadok
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Вместо коли във Видин могат да се строят океански танкери,които на части да се сглобяват в Обзор или Царево.Тази идея ми се струва по реалистична от автомобилната.С това ще се осъществи и циганската мечта за достъп до метал.

  21. 21 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 609 Неутрално

    До коментар [#12] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Не са еликтрифицирани даже след моста, още са на дизелови локомотиви. Стига сравнявахте Румъния с Бг, как била по-добра.

  22. 22 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1953 Неутрално

    Новият Детройт.
    Произвежда се повече от потребностите.

  23. 23 Профил на Jorro Jorrov
    Jorro Jorrov
    Рейтинг: 583 Любопитно

    Европа си изнася автомобилостроенето от Китай в източна Европа поради отдалеченост и несигурност в китайската държава.
    При удобен воден път по река Дунав е икономическо изгодно в градовете по река Дунав да се открият заводи за автомобилни части, възли и модули които ще се използват за монтаж в автомобилните заводи на западна Европа.
    Освен за автомобили ще се произвеждат части, възли и модули за земеделски машини - трактори, комбайни и т.н.
    От 2005 години обикалят из България германски производители да учредяват съвместни предприятия за това производство, но бяха брутално изгонени от местните "бизнесмени" заграбили българските заводи, като предпрочетоха да ги нарежат на скраб и да изгонят работниците на заводите.
    Като такива могат да се посочат градовете Русе- КТМ, Тутракан - Истър ССМ, Силистра и други.

  24. 24 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1722 Любопитно

    Много хубаво е да се даде шанс на северозапада, но съобщението ми се вижда химера! България има крайно ограничен пазар за НОВИ автомобили! На кого ще бъдат продавани тези евентуални 200 000 бройки годишно? Освен това, ние пре.бахме завода за автомобилни гуми във Видин, сега от сърбите ли ще ги купуваме?

  25. 25 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 502 Неутрално

    До коментар [#16] от "SS":

    Недей така, сега ще излезе Югозомбито и ще ти каже, че си расист, при това убеден. Мен вчера се разби да ме обижда.

    Дано стане завода. Няма развита страна без машиностроене и в частност автомобилостроене. Откриването на един такъв завод ще даде много работа и на производителите на компоненти, а там се развиваме доста добре. Да не говорим, че ако се открие един завод и той е успешен, може да се открие и друг. Кадри ще се намерят, ако ще от цялата страна, а и университетите и техникумите могат да произведат за 4-5 години колкото искате кадри. Какво му пречи на инвеститора да си произведе кадри - плаща по да речем 5 хиляди стипендия на човек за цялото му обучение и го обвързва с трудов договор с изгодни за него условия и готово.

  26. 26 Профил на Jorro Jorrov
    Jorro Jorrov
    Рейтинг: 583 Любопитно

    КТМ Русе произвеждаше чугунени спирачни барабани и дискове за товарни автомобили и ги изнасяше за Турция и Италия.
    2000 година всичко това беше унищожено с подходящи ликвидатори. Вместо производство бяха вкарани масово петролни складове и познатата ДДС, Акциз контрабанда.

  27. 27 Профил на antropos
    antropos
    Рейтинг: 931 Неутрално

    Звучи ми малко нереалистично! Не поради друго, а защото там няма добра инфраструктура - новият мост не е достатъчен сам по себе си! Пък и не съм убеден, че има къде да живеят толкова хора, Видин отдавна е обезлюден и занемарен. Трудно ще се намерят държавни и общински средства, за да се осигурят оптимални условия за живеене и отдих!

    Sic transit..
  28. 28 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 2021 Весело

    [quote#7:"Bulgarische Motoren Werke"] Как я мислят тая работа?[/quote]

    После ще я мислят,сега са се събрали да я говорят.Автомобилна конференция е все пак.

  29. 29 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1972 Неутрално

    "Капацитетът на фабриката в Баховица е 70 000 бройки, но не е ясно дали някога ще бъде достигнат, като тази година ще бъдат направени 2000 автомобила."

    Значи то не е само да ги произведеш тези автомобили.
    Производството е само една от стъпките, дори не е и първата.
    Няма полза от производство, ако няма продажби, нали???

    А няма продажби, щото китайската кола, сглобена в България излиза на цена почти равна на цената на истинските автомобили. Аз като имам 16 хил. за ГрейтУол, ще намеря още 2 хил. за да и взема ФИАТ, РЕНО, ОПЕЛ...
    Едното е традиция и изградена от десетилетия сервизна мрежа, другото е експеримент.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  30. 30 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1347 Неутрално

    До коментар [#21] от "angelboy8008":

    Това, че ЖП линията не е електрифицирана не значи, че не може да превозва коли.

    Лицемеркел акбар!
  31. 31 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 609 Неутрално

    До коментар [#30] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Сега не ми се търсят снимки, но ако я видиш ще се хванеш за главата. Това е причината 6 месеца след пуска на Дунав мост 2 ОЩЕ ДА НЕ Е МИНАЛ първият влак. Линийте ръждясаха (сериозно)!

  32. 32 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1347 Неутрално

    До коментар [#31] от "angelboy8008":

    Нищо, докато построят завода ЖП линията ще бъде отворена.
    В крайна сметка има и шлепове, и автовози.

    Лицемеркел акбар!
  33. 33 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 2629 Неутрално

    До коментар [#7] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Ми нали това им е работата на комунетата станишев и местан. Да те пернат по главата с подобна ,,новина,, така че да си кажеш, ма наистина това правителство мисли за народа. Да знаеш на колко подобни техни ,, новини,, съм се наслушал. Да си спомним за Британски завод за ланд роувъри край Шумен при Виденов май беше. Започна се нещо такова и Британците тихомълком се изнизаха.

  34. 34 Профил на Тишо
    Тишо
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Прекалено екзотично ми се вижда да бъдат намерени 5000-10000 квалифицирани кадри в България в момента. А и да ги убедиш да отидат във Видин при положение, че българите не сме много известни с мобилност.

  35. 35 Профил на baramara
    baramara
    Рейтинг: 509 Неутрално

    [quote#2:"miami3"]Хубава новина ,но да не остане само като проект![/quote]
    Не видях новината. Някой казал че се обмисляло нещо, и имало интерес. Новина, от ЕЖК.

  36. 36 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1189 Неутрално
  37. 37 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Поздравления,но проекта малко позакъснява.Квалифицираната ни работна ръка потъва в Европа.

  38. 38 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1430 Неутрално

    До коментар [#11] от "miami3":

    Северозападна България ще процъвти - ако и в завода се произведат 100 000 коли годишно !"

    -И завърже!

  39. 39 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3470 Неутрално

    Няма търсене, ама ние ще продължаваме с инсталиране на нови мощности! Евала, гении!!

    А това, че няма кадри, някои тарикати да си го набият в главите и по повод на проекта на Росенчо за технопарк!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  40. 40 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 3801 Неутрално

    Песимистично съм настроени, особено с това управление

  41. 41 Профил на Мартин Akakka
    Мартин Akakka
    Рейтинг: 609 Неутрално

    Ако наемат после хората за по 500лв по добре да го няма тоя завод.

  42. 42 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Квалифицираната работна ръка се появява там, дето има работа. По-важният въпрос е кой голям производител би построил завода си тук? Ние и досега сме си имали и терени, и евтина работна ръка, и стратегическо разположение. Друго отблъсква инвеститорите...

  43. 43 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    [quote#23:"sewer70"]Европа си изнася автомобилостроенето от Китай в източна Европа поради отдалеченост и несигурност в китайската държава. [/quote]
    Първо, Китай е огромен пазар за коли, който тая година чупи всички рекорди, второ, китайската автомобилна промишленост вече е недостижима за Европа. Става дума за производителност и технологическо ниво, китайците сами си правят изцяло роботизирани линии, китайски от а до я.

  44. 44 Профил на mi6kro
    mi6kro
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Брей, то всичко било вятър е мъгла.

    Пародия и безсмислие: уж предимство било наличието на кадри, пък после било голямо предизвикателство. Или, или.

    "предимствата на България са, че в момента няма конкуренция, що се отнася до желаещи да произвеждат, както и наличието на квалифицирани кадри. Гостът от Германия обаче не скри, че за реализацията на подобен проект ще са нужни между 5000 и 10 000 висококвалифицирани кадри, което си е предизвикателство."

    Местан да се извини за "РИТОРИЧЕСКИ" ! #236 едно-мандатни региона за страната + 4 едно-мандатни района за чужбина
  45. 45 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Европейският пазар за четвърта поредна година стагнира. Почти всички европейски производители имат свободни мощности, които се чудят как да реструктурират и затворят. Не вярвам на някой от водещите играчи да му трябват още 200к при 2-5 млн общ неизползван капацитет.

  46. 46 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3470 Неутрално

    До коментар [#42] от "pavian":

    Само че, производителите идват там, където има квалифицирани кадри. И сега какво - кокошката или яйцето?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  47. 47 Профил на Цезар
    Цезар
    Рейтинг: 556 Любопитно

    Видин има нужда от такъв завод !!!!! ........ защото половината град работят във..... Италия и Испания !!!! А ДАНО ДА СТАНЕ ТОЗИ ПРОЕКТ ,......... ШЕ Е РАДОСТ ЗА .. гр Видин !!!!!!!!!!!!!!

  48. 48 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 981 Неутрално

    До коментар [#8] от "Въглерод":

    Ровър опитаха във Варна,а тя май е на море.Може да е било със стари модели,но ние нали сме "голямата работа" ги оплюхме и те си отидоха.Малко след това в.Труд имаше заглавие-Отиде си БМВ,а не Ровър.Тогава Ровър бяха собственост на БМВ.Та такива работи.

  49. 49 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 711 Неутрално

    Най сериозните ми съмнения относно този проект са свързани с настоящото правителство.
    Другото е възможно с добро планиране и мениджмънт.

  50. 50 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 981 Неутрално

    До коментар [#6] от "Ф.Нинов":

    А село Баховица?

  51. 51 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3470 Неутрално

    До коментар [#50] от "baygo":

    Еми примерът с Баховица очевидно е неуспешен..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  52. 52 Профил на трън в петата  новия  дневник го хакват постоянно
    трън в петата новия дневник го хакват постоянно
    Рейтинг: 6366 Неутрално

    До коментар [#39] от "Тони!": Викаш друго си е да се разпродават мощности за по долар

  53. 53 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3470 Неутрално

    До коментар [#52] от "shileto":

    Друго си е да скачаш в защита на всяка комунистическа приумица...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  54. 54 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2259 Неутрално

    До коментар [#7] от "Bulgarische Motoren Werke":Да си чувал нещо за търсенето и предлагането ? Ако произведеш по-евтини коли и ги пуснеш на по-ниска цена , може да излезе ,че има недостиг .

  55. 55 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Идеята е чудесна, но към този момент очевидно няма материал за статия. Доколкото виждам, всичко е на етап "хванал съм се за една работа, като стане - ще ви оправя".

    Damnant quod non intellegunt.
  56. 56 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2259 Неутрално

    До коментар [#8] от "Въглерод":Знаеш ли какво е РО-Ро ?

  57. 57 Профил на бАрни
    бАрни
    Рейтинг: 568 Весело

    Я почнете с моторетки пък после пазара ще покаже посоката...

  58. 58 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 981 Неутрално

    Вярно,че няма кадри,но когато ФИАТ направиха завода в Толиати за Жигули,в последствие ЛАДА,нима там е бъкало със кадри.Да не се забравя,че всяка фирма поема задължението за подготовката на кадри,които ще работят.Впрочем доколкото си спомням и града Толиати беше построен заради завода.

  59. 59 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 456 Неутрално

    До коментар [#46] от "Тони!":

    При равни други условия е ясно, че всеки производител би предпочел да развива мощности там, където има готови кадри, традиции и т.н. Ако обаче обективните възможности другаде са по-добри кадровия фактор има второстепенно значение. В крайна сметка такъв проект се развива с години, дори десетки години, а това време е предостатъчно за обучение на квалифицирани работници. Ако не беше така нима Китай щеше да има нещо различно от производство на кламери и джапанки?

  60. 60 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 981 Неутрално

    До коментар [#57] от "бАрни":

    Моторетки се правеха в Ловеч,но другарите от СИВ решиха ние да не произвеждаме мотопеди и мотоциклети.Все още може да се видят Балкан-чета в движение.

  61. 61 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2259 Неутрално

    Там имаше голям завод за автомобилни гуми . Какво стана с него ?

  62. 62 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 711 Неутрално

    Въпреки че бих бил много щастлив да има автомобилно производство във Видин, според мен трябва да се погледне към аграрните машини.
    Това е индустрия в която няма криза.

  63. 63 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 981 Неутрално

    До коментар [#61] от "ahasver":

    До колкото знам чат пат правят тежки,за камиони,гуми.Голяма мъка е като се минава покрай завода и се гледа мъртвилото,а там работеха може би около 5000 души.

  64. 64 Профил на Иван К
    Иван К
    Рейтинг: 3252 Любопитно

    Да не се окаже като обещанието на БСП към плевенчани че ще строи Белене.

    тел 032 644 150
  65. 65 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 833 Неутрално

    [quote#5:"КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ"]Пълен абсурд! [/quote]

    [quote#40:"daam"]Песимистично съм настроени, особено с това управление [/quote]

    -"Има две категории хора. Едните казват: Чудя се защо да не направя еди-какво си! А другите: Кой ще ми попречи да направя еди-какво си!"/Уинстън Чърчил/



  66. 66 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1724 Неутрално

    Под статията за завода в Русе, обяснявах че германците не са тъпи и разгледжат проблемите в геополитичен и стратегически аспект. Както и че местоположението на Русе, Видин, Варна е стратегическо, поради наличието на водни пътища...
    Бях поучен, че София е пъпа на Балканите и това е града, въобще не се намира в центъра на едно нищо, както аз твърдях.
    Да, ама не. И още веднъж не.
    По Дунав се стига до Амстердам, това нашите пишман "стратези" не могат да схванат. Щели да натоварят стоките на коловоз, по магистралите щели да стигнат до еди къде си, до къде ще стигнат бееее. най-евтиняит транспорт беше , е и ще бъде ВОДНИЯТ.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  67. 67 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2882 Неутрално

    Това безспорно е добра новина, но звучи като "комунизмът е на хоризонта".

  68. 68 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3470 Неутрално

    До коментар [#59] от "pavian":

    Кои са другите обективни възможности, и кой ще развие тези кадри? Родното образование ли?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  69. 69 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2259 Неутрално

    До коментар [#66] от "СДС":По вода може да се стигне не само до Амстердам , ами и до Хамбург (Рейн-Дунав). Трябва да видя картата дали са вързани каналните мрежи на Белгия и Франция. Май може до Бордо и Марсилия.

  70. 70 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 456 Неутрално

    До коментар [#62] от "Big_Villager":

    Не само! Бъдещето е на електромобилите, а това е незаета ниша. Няма традиции и доказани производства в тази сфера, всичко е още на чертожната дъска, образно казано. Отдавна се питам разните гришаганчевци защо затварят милиони в "производство" на третокачествени таралясници, а не вложат поне толкова в развойна дейност. Та нима през няколко месеца не ни показват прототипи, сглобени с тиксо и лепило от ентусиазирани студенти?

  71. 71 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2259 Неутрално

    До коментар [#58] от "baygo":През 30-те години Сталин поканил Порше за главен конструктор в СССР. Гостът посетил завод и видял ,че работниците са облечени с парцали, обути в цървули и отказал. После тия бедняци му съсипаха тигрите.

  72. 72 Профил на stefanb
    stefanb
    Рейтинг: 404 Неутрално
  73. 73 Профил на бАрни
    бАрни
    Рейтинг: 568 Неутрално

    До коментар [#60] от "baygo":

    Сега няма СИВ и е нормално поне моторетки да произвеждаме.

  74. 74 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1724 Неутрално

    До коментар [#68] от "Тони!":
    Кадрите се пращат на 5-6 месечно боучение в Германия, в заводите, на хотел. След това се връщат и дообучават местните полукапацитети. При отваряне на завода в него на първо време щъкат немски интруктури със строг поглед и бдят над дисциплината, точноста и прецизноста при изпълнение на задачите.
    След време всичко се поема от български мениджъри, които са били задължително чираци в Германия.
    Стимулът е виока производителност при ниска работни разходи и наличието на евтин воден транспорт.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  75. 75 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1724 Неутрално

    До коментар [#69] от "ahasver":
    Разбира се. Амстердам го дадох само като пример на далечна дестинация.
    Все пак заобикалят се морета и планини, а речният транспорт е евтин, безопасен и относително бърз.
    Въобще не ми е ясно, защо нашите пишман ДС бинесмени не са открили топлата вода и не са развили речен - криузен туризъм по Дунав, занимание много популярно на Запад (от Подуене).

    nemo malus felix, minime corruptor.
  76. 76 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 456 Неутрално

    До коментар [#68] от "Тони!":

    [quote#42:"pavian"]... По-важният въпрос е кой голям производител би построил завода си тук? Ние и досега сме си имали и терени, и евтина работна ръка, и стратегическо разположение. Друго отблъсква инвеститорите... [/quote]

    Самоцитирам се, щото не ми се повтаря едно и също. Мисълта ми е, че кадрите са най-малкия проблем. Работници се обучават, образователни програми се променят.
    Липсват ни по-важни неща: стабилна и предвидима държава, функционираща администрация и съдебна система, обществен морал и етика - знаеш ги не по-зле от мен...

  77. 78 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 981 Неутрално

    До коментар [#73] от "бАрни":

    Прав си,но тогава така или иначе имаше някакво мислене ,желание и конструиране.Сега всичко е остаряло като конструкции,концепции,технологии и т.н..Да не забравяме,че в Ловеч е имало и самолетостроене.Малко известен факт е,че ФИАТ бяха започнали работа по производството на ФИАТ 850 спорт и Фиат 850мисля купе.Да ама това беше в далечните 60-те години и не много по късно ФИАТ започна да прави завода за автомобили в СССР.Кой ще ни разреши на нас да бъдем конкуренция на СССР?

  78. 79 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2259 Неутрално

    До коментар [#77] от "СДС":Знам го. Имам над 60-70 карти от една съветска поредица , ама ме мързи да стана.

  79. 80 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1724 Неутрално

    До коментар [#69] от "ahasver":
    Има връзка с Елба и не само.
    Чрез Мителланканал, Дортмунд-Емс- канал и Елба-Хавел-канал
    се стига дори до Берлин и Вроцлав.
    Всички тези изкуствени канали са с дължина над 300 км.
    Просто хората вршат работа и по-малко приказват.
    Не като ТИМ-аджиите, дето от 10г. плещат , че щели да прокопаят канал Русе-Варна и да си останем с пожеланията и дупката на стадион "Черно море2.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  80. 81 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1898 Неутрално

    В момента за ЕС се приема, че е безсмислено да се строи нов завод с капацитет под 1 млн. автомобила годишно - толкова е границата на рентабилност, когато се почва от нулата. Преди 10 години същата беше 500 хиляди. Иначе доктор Хьохер и Доктор Лешке може да са много готини пичове, в Германия е нормално доктор да се става на 28 и професор на 35, така че млади са, сега им е паднала трибуна да си изкажат мечтите и всеки да цъка, като ги слуша...

    ДЕОС - българските либерали. Няма други на хоризонта!
  81. 82 Профил на Crux
    Crux
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Именно защото има свръхпроизводство на автомобили, производителите се чудят как да си намалят разходите и един от вариантите е изнасянето на заводите в държави с евтина работна ръка, но в ЕС, за да не се плащат после мита, данъци и такси. Така например след присъединяването на Португалия към ЕС там са открити множество заводи на Пежо и Ситроен. Същото стана и в Словакия, Унгария и Полша, не виждам защо да не се случи и у нас. И, разбира се, производството няма да е за вътрешно потребление, а за целия ЕС.

    Never underestimate the predictability of stupidity
  82. 83 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 981 Весело

    До коментар [#71] от "ahasver":

    Вярно!Ама работата е там,че въпреки боя отнесен от Тигрите ,сега май многа хора искат да имат Порше, не танк Т...

  83. 84 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 981 Неутрално

    До коментар [#82] от "Crux":

    Така е.Предполагам,че няма автомобилостроене предназначено само за вътрешно потребление,особено ако завода е с голям капацитет.

  84. 85 Профил на gibi
    gibi
    Рейтинг: 660 Неутрално

    А каво стана със завода за автомобилни гуми? Забравихте ли за "видинките"?

  85. 86 Профил на Ф.Нинов
    Ф.Нинов
    Рейтинг: 2386 Неутрално

    До коментар [#66] от "СДС":

    За транспорта на ключалки и брави не е необходим речен транспорт - тировете са окей.

    За производството на коли си требе или речен транспорт или минимум ж.п.

  86. 87 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 981 Неутрално

    До коментар [#85] от "gibi":

    Виж 63.

  87. 88 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 609 Неутрално

    До коментар [#75] от "СДС":

    Пак ли почваш със селския си комплекс бе?
    Пише се Подуяне.

  88. 89 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 609 Неутрално

    Който е бил в Германия е виждал, как се транспортират колите там от заводите: http://www.flickr.com/photos/51282757@N05/6257236588/

  89. 90 Профил на Urkobozambo
    Urkobozambo
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Нов проект предвижда изграждането на завод за 200 000 автомобила край Видин...

    - Ха така,..отново намерения, ..
    за..не определено, бъдеще време..
    - На това, се казва,... баламосване..
    ..Първо го направете, и после,.. говорете.

    urkobozambo
  90. 91 Профил на liion44
    liion44
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Volkswagen предвижда близките 2 години да изгради 7 нови завода в Китай.Това говори за работна ръка .и най вече за развиваш се пазар.

  91. 92 Профил на 16bit
    16bit
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Абе аз на тая новина и нямам много доверие. И едва ли ще се случи. А и да се случи, едва ли ще проработи.

    До коментар [#80] от "СДС":
    А? Какви канали Варна-Русе? Морето е до Варна, това е несериозно изобщо да се споменава като пример. От Русе може и да се напъват някакви да го правят, ама ако си мислиш че на някой от Варна му пука за речен транспорт...

    И въобще какъв е смисълът да се мечтае за речен транспорт като още нямаме една напълно завършена магистрала в тая държава???

  92. 93 Профил на Антикорупционен блок-Да Корупция!
    Антикорупционен блок-Да Корупция!
    Рейтинг: 2349 Неутрално

    Инвестицията на Форд в Словакия дава 20% от БВП там!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  93. 94 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 795 Неутрално

    [quote#81:"cinik"]В момента за ЕС се приема, че е безсмислено да се строи нов завод с капацитет под 1 млн. автомобила годишно[/quote]

    Не съм запознат с този сектор, с логистиката му, но чак не мога да си представя как се изнасят 1 млн. автомобила годишно.

    Като четох как Словакия произвежда над 700 000 автомобила, а тя няма излаз на море, чак не мога да си представя инфраструктурата как го поема.

  94. 95 Профил на bachmann
    bachmann
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#9] от "др. Иванов":

    Другарю Иванов, за лихвар може и да ствате, ама за друго май не.
    Откъде щ€ дойдат тези пари за жилища?

  95. 96 Профил на bachmann
    bachmann
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#92] от "yori756":

    Да, ама от варна имаш връзка само до ИлиЧовск
    а от Русе си свързан с цяла Европа.

  96. 98 Профил на blockhead
    blockhead
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#14] от "Ф.Нинов":

    Чак пък 10 хиляди!?

  97. 99 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1795 Неутрално

    Дори този проект да остане само проект - и това е нещо. Все пак Фраунхофер Институт е един от най-добрите научно-изследователски и консултантски институти в света. Щом има интерес и районът край Видин се проучва, значи все ще се реализира нещо там, дори и да не е точно завод за автомобили.

  98. 100 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Айде най-напред да почнем с завода за гумите на новия автомобил. Като са качествени и евтини - да помечтаем за автомобилите...Щото и той трябва да е качествен и евтин...."Видинките" ставаха само за циганските каруци...И за БКП пропаганда...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах