Скандал в Германия - грешка или манипулация на ADAC са избрали колата на 2014 г.

Снимка от централата на ADAC в Мюнхен

© Reuters

Снимка от централата на ADAC в Мюнхен



Най-популярна германска автомобилна асоциация ADAC (Аllgemeine Deutsche Automobil-Club), в която членуват над 19 млн. души, компрометира най-популярната си класация на нови модели "Жълтият ангел", след като обяви, че колата на 2014-та - Фолксваген Голф" е получила реални 3409 гласа, при обявени 34 299, съобщи в неделя вестник "Билд ам Зонтаг". Скандалът доведе до оставката на шефа на комуникационния отдел и главен редактор на списанието на съюза Motorwelt Михаел Рамщетер. Той обясни, че е допуснал техническа грешка, при попълването на резултата.


Според "Зюдойче Цайтунг" обаче Рамщетер е нагласил и класирането най-малко в предишните две издания на конкурса - за 2012 и 2013 година. Принципно гласуването за наградата "Жълтият ангел" в различни категории би трябвало да идва от читателите на списанието на автомобилния съюз.

"Жълтите ангели", това е прозвището на работещите за Германския автомобилен клуб ADAC. Те оказват помощ на закъсали коли 24 часа в денонощието на цялата територия на страната

© Георги Пауновски

"Жълтите ангели", това е прозвището на работещите за Германския автомобилен клуб ADAC. Те оказват помощ на закъсали коли 24 часа в денонощието на цялата територия на страната


Изпълнителният директор на ADAC Карл Обермайер е наредил пълно разследване на случая. Той поясни, че тайни за медиите няма да има, тъй като доверието и авторитета са ключови за организацията.


Обермайер подчерта, че ръководството не е имало идея какво се случва с класирането за конкурса, който се прави от екипа на списанието Motorwelt и допълни, че ще поднесе извиненията си на производителите. Ръководителят на ADAC обаче не смята да подава оставка, тъй като Рамщетер е достатъчно високопоставен служител на фирмата.


Германският автомобилен клуб има над 111 годишна история и е популярен основно с колите си за пътна помощ, кръстени "Жълтите ангели". ADAC разполага и с хеликоптери за оказване на спешна медицинска помощ.

Част от оборудването на всеки от автомобилите на ADAC, което позволява на пътя да се извършват дори дребни ремонти

© Георги Пауновски

Част от оборудването на всеки от автомобилите на ADAC, което позволява на пътя да се извършват дори дребни ремонти


Базираният в Мюнхен клуб обаче е подозиран, че лобира за определени компании, като наглася резултатите от тестове за безопасност на автомобили и услуги на фирми за коли, и автобуси под наем. Последният скандал беше през 2005 година, когато при тест на появилия се нискобюджетен модел "Дачия Логан", колата беше обърната и това даде повод да бъде обявена за опасна. Проучване на производителя обаче откри, че едното от колелата е било повредено нарочно преди изпитанието, за да се стигне до инцидента, припомня "Алгемайне Цайтунг".

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bpl58397717
    bpl58397717
    Рейтинг: 400 Неутрално
  2. 2 Профил на 993
    993
    Рейтинг: 521 Весело

    Колко ли са платили от Фолксваген?

    911,959,964,993
  3. 3 Профил на Ф.Нинов
    Ф.Нинов
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    Ако някой още не е разбрал -> ADAC е Германскaта Мафия.

  4. 4 Профил на owz46306052
    owz46306052
    Рейтинг: 431 Неутрално

    Е хайде сега... Родното трябва да се продава... Независимо че е далеч от истинско качество вече...

  5. 5 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1076 Весело

    Статистиките на АДАЦ са съвсем точни, стига от тях да се извадят автомобилите, гумите и т.н. които са на германски фирми

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  6. 6 Профил на оstavime
    оstavime
    Рейтинг: 497 Неутрално

    "Зюдойче Цайтунг" се пише с две "Д"
    А и тоя голф е стар.

  7. 7 Профил на rhj53394435
    rhj53394435
    Рейтинг: 341 Любопитно

    Ами те си признаха вече официално пред немските медии, че са ги манипулирали преднамерено. Не е никаква грешка. И пак официално: правили са го и през миналите години.

    Аз не вярвам и да са само те: Ауто Билд и тем подобните му да не мислите, че се финансират от цената от 1 лев/евро и няколко реклами вътре? Как така всичките им тестове на автомобили и гуми се печелят винаги от немски марки. Големите концерни трябва само леко да развържат кесията и ги позлатяват, пък и щом е за немската национална кауза, защо не, си казват.

  8. 8 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 647 Неутрално

    "Базираният в Мюнхен клуб обаче е подозиран, че лобира за определени компании, като наглася резултатите от тестове за безопасност на автомобили и услуги на фирми за коли, и автобуси под наем. Последният скандал беше през 2005 година, когато при тест на появилия се нискобюджетен модел "Дачия Логан", колата беше обърната и това даде повод да бъде обявена за опасна. Проучване на производителя обаче откри, че едното от колелата е било повредено нарочно преди изпитанието, за да се стигне до инцидента, припомня "Алгемайне Цайтунг"."

    Абе какво ли не се прави в Германия та да се докарат Фолксвагените до заветното първо място - подкупи, манипулации . МД Ауто Билд е същата работа - там като отвориш списанието нема по убава кола от Голф и Пасат. Всичко след тях е боклук и не става. А, в краен случай Шкода или Сеат печелят.

  9. 9 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 790 Весело

    Е, сега искам да чуя защитниците на немските бангии, които винаги плюят по корейски, японски, китайски, американск и ивсякакви други, различни от немските марки. Какво се оказа, че дойчовците лъжотят, за да си продават нещото...

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  10. 10 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#9:"z_zafirov"]Какво се оказа, че дойчовците лъжотят, за да си продават нещото...[/quote]

    Естествено, колега. ВСИЧКИ, и не само немците, ЛЪЖАТ за да си продават тяхната стока. Само ние българите се правим на по-големи светци от Господа, виж форумната дискусия под статиите за автомобилите на Грейт Уол.

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  11. 11 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 367 Неутрално

    "колата беше обърната и това даде повод да бъде обявена за опасна. Проучване на производителя обаче откри, че едното от колелата е било повредено нарочно преди изпитанието, за да се стигне до инцидента, " - такааааа.... това ако е вярно...

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  12. 12 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 412 Неутрално

    Има си хас "Фолксваген цайтунг" да обяви за победител нещо различно от VW

  13. 13 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 580 Неутрално

    То това не е някаква изненада за хората, които се занимават с продажба, ремонти и обслужване на автомобили. Просто истинските статистики на дилърите на автомобилите на VAG не са достъпни, даже напротив - крият ги. Във всеки по-голям сервиз хората си знаят какви марки и с какви големи проблеми влизат за ремонт - "автомобилите" на VAG дават сериозни дефекти, качеството им направо се срина от 10тина години насам. VAG го обърнаха на тотално, нагло и безскрупулно печалбарство и дори и hardcore феновете им отчитат тази негативна промяна. И все пак не всички немски производители са такива измекяри като VAG, което е добре. Просто на фона на световното автомобилостроене наглостта на VAG се откроява от космоса.

    Българинът е най-щастлив кат' пие, кат' яде и КТБ...
  14. 14 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 412 Неутрално

    [quote#13:"Ойро Пролетариат"]И все пак не всички немски производители са такива измекяри като VAG, което е добре. [/quote]

    Ми то освен тях и БМВ други няма...

  15. 15 Профил на Щ
    Щ
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Някой да е изненадан.
    Мен ме втрещява факта, че е било необходимо да надуят цели 10 пъти гласовете за голфа за да вземе първото място. Този "велик автомобил" явно даже не е стигнал до Топ 5 в реалната класация
    Показателно е например, как в измислените преки сравнителни тестове VW Tiguan печели пред Mazda CX-5, докато в целия останал свят е обратното.

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  16. 16 Профил на Еколог
    Еколог
    Рейтинг: 643 Весело

    Всъщност, най-вероятно пернишка групировка е корумпирала ADAC

    Път без препятствия не води до никъде.
  17. 17 Профил на Само Левски
    Само Левски
    Рейтинг: 859 Неутрално

    В Европа трябва да се следи британския пазар, медии и класации, тъй като те нямат собствени автомобилни производители, поне не в масовите марки. Тези марки, които се котират там са най-добрите. Французи и дойчовци лъготят и котират собствените си трошки от край време.Ако сте ходили в Германия и Франция над 50% от местните карат националните си боклуци.Малко са умните хора, които си купуват японски и американски коли.

  18. 18 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 850 Весело

    Само слънцето грее без рушвет

    Евроатлантида
  19. 19 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2100 Неутрално

    тази класация важи и за Пернишкия АДАК

  20. 20 Профил на gantry
    gantry
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#17:"Само Левски"]американски коли. [/quote]

    Много трябва да си "умен" за да си купиш американска кола! Както казват в Топ гиър - за американците луксозно означава голямо.

  21. 21 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#17:"Само Левски"]британския пазар, медии и класации, тъй като те нямат собствени автомобилни производители, поне не в масовите марки. [/quote]

    Имат масова марка - Воксхол, които реално са опели произведени в Британия. Колите са опели едно към едно, само дето на лепенката отзад пише "Воксхол", а не "Опел".

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  22. 22 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#17] от "Само Левски":


    [quote#17:"Само Левски"]трябва да се следи британския пазар, медии и класации, тъй като те нямат собствени автомобилни производители[/quote]

    Не става, японците произвеждат там, затова все японски са първи - същата работа.
    Освен това англичаните нямат компетентни институти за експертиза като ТЮВ, Декра...

  23. 23 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 781 Неутрално

    Де го Дойчвагона да обясни ситуацията.

  24. 24 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 781 Неутрално

    [quote#22:"iazdakaja"]Не става, японците произвеждат там, затова все японски са първи - същата работа. [/quote]


    Ами те Японците са по добри от немците при масовите коли, в премиум сегмента немците все още са напред.

  25. 25 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1048 Неутрално

    Тържество на Якудза срещу ФВ мафията ! Аз се доверявам на моя не малък опит/стаж и, разбира се, какво пишат по темата тук-таме по света. В крайна сметка, предпочитам лично да си съставя мнение при избора на автомобил.

  26. 26 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1723 Неутрално

    До коментар [#15] от "Whiskey Tango Foxtrot":

    zoom in

  27. 27 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#26] от "deymus":

    аз съм груди

    Българинът е най-щастлив кат' пие, кат' яде и КТБ...
  28. 28 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1723 Весело

    видях два абсолютно еднакви поста, на две различни места
    а са и други хора се появиха следящи аутокомедията

  29. 29 Профил на Щ
    Щ
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#28] от "deymus":

    хахаха къде сте беее, молодцы

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  30. 30 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 713 Неутрално

    До коментар [#16] от "Еколог":
    Напротив: цялата новина е скалъпена от пернишки дилари, очаквайки срив в цената на Голф 4-ка.

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 32 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    До коментар [#23] от "Harvey Specter/ маркирай 15 номер от бюлетината/":

    Коментар 31, заповядай. Слагай кимоното и ушанките и празнувай победата над фашизма.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  33. 33 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    До коментар [#13] от "Ойро Пролетариат":

    [quote#13:"Ойро Пролетариат"]Просто истинските статистики на дилърите на автомобилите на VAG не са достъпни[/quote]

    Тъй ли? Тогава защо размахвате класациите на ТЮВ като Библия?

    [quote#13:"Ойро Пролетариат"] VAG дават сериозни дефекти, качеството им направо се срина от 10тина години насам[/quote]

    Всъщност надеждността се е вдигнала последните 10 години. Качеството на материалите също от края на 90-те.

    [quote#13:"Ойро Пролетариат"]дори и hardcore феновете им отчитат тази негативна промяна[/quote]

    Кои фенове и къде?

    [quote#13:"Ойро Пролетариат"]"автомобилите" на VAG дават сериозни дефекти[/quote]

    Аз пък съм чувал за едни особени дефекти при други коли. Пълен отказ на ECU при Корола. ГРЪМНАЛ ДВИГАТЕЛ на Хюндай - собственикът да е благодарен на вечната гаранция от 10 години (макар въпросната повреда да бе станала на 3 години).

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 790 Неутрално

    До коментар [#33] от "deutschwagen":

    Не знам какво качество се е вдигнало, но БМВ да е с пластмаса като на Хюндай среден клас, еми сори. Сори и за пословичното до края на 90-те качество на Мерцедес, С-клас от 2003 и Е-клас от 2008 толкова много дефекти дадоха, а Е седя в сервиза на Балканстар повече от колкото се движеше... Относно единичните случаи на дефекти при други коли, или дори серийни дефекти - да има ги, както ги има и при европейските. Но трябва да махнеш капаците и да погледнеш в страни.

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  36. 36 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    До коментар [#34] от "z_zafirov":

    Статистиките са много удобни когато поддържат тезата ти, но са "платени и зависими" когато са на друго мнение? Ами те умниците горе визират именно статистики в списания....главно от преди 10 години.
    Иначе няма нужда да разваляш добрия тон. Ойро Пролетариатът (има и много други, като Комаданте) са именно борци срещу фашизма. Може би не си ги срещал, но спамят и тролят колко лоши били немците, колко лош бил ЕС (завзет от немците, разбира се) и друго подобни тези.
    Иначе всеки сам си изгражда мнението. В случай съм говорил с тях.
    Също така, всеки сам си решава какво да кара. Нямам най-малкото намерение да ти давам акъл.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  37. 37 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    До коментар [#35] от "z_zafirov":

    [quote#35:"z_zafirov"]БМВ да е с пластмаса като на Хюндай среден клас[/quote]

    Съжалявам, но това са пълни глупости. Знам какво са и Хюндай, и КИА. ФВ са на много по-високо ниво от тях. Малко ситория (Голф мк4):

    "Generally, our editors found this Golf to be a likable vehicle to drive. Compared to other economy cars or hatchbacks of the time, the VW Golf stood out because of its long list of standard features, high-quality cabin materials and generally fun-to-drive nature."

    Голф Мк6:

    "With an uncommon blend of refinement, performance and plentiful features, the 2013 Volkswagen Golf remains high on our list of hatchback picks.

    Pros
    Outstanding cabin materials and construction; fuel-efficient diesel engine; spacious hatchback body style; refined driving dynamics."

    Понеже темата е за Голф, и питаш. Иначе имаш правото на коренно различно мнение.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  38. 38 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    До коментар [#35] от "z_zafirov":

    [quote#35:"z_zafirov"]Но трябва да махнеш капаците и да погледнеш в страни.[/quote]

    Капаците в България сега са, че японското и корейското било най-най-най. Предполагам причините са две - бавното реагиране в България на световните тенденции, и главната причина, по-скъпата цена на немската техника (ако говорим за нови и изрядни модели) на фона на корейските и японските. А българинът иска той да е велик, дори (или по-скоро, особено) ако по някаква причина е дал по-малко пари. И тръгва кампанията против немското. Защото съдейки по дискусиите под статиите за немски автомобили, те са огромен трън в очите на тези, които би трябвало да са щастливи със своя не-немски избор.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах