Новият пътен закон трябвало да предложи стряскащи глоби и механизъм за събирането им

Новият пътен закон трябвало да предложи стряскащи глоби и механизъм за събирането им

© Георги Пауновски



Новият закон за движение по пътищата, обсъждането на който върви от няколко месеца, трябва да предлага стряскащи глоби за най-сериозните и опасни нарушения и механизъм за събирането им, казва в интервю за в. "Сега" депутатът от левицата и заместник-председател на парламентарната комисия по транспорт Георги Свиленски. Той повтаря тезата, че смяна на сегашния нормативен акт се налага, защото той е променян над 50 пъти и е станал тромав и неразбираем за хората.


Според Свиленски за изработването на новия закон ще са необходими поне седем месеца, защото той има отношение към десет министерства и към други закони.


"Нашата цел е да направим санкциите такива, че те да действат превантивно - човек да се замисли, преди да направи нарушение. Защото имаме нарушения, които са с доста ниски санкции. Например по-платежоспособните шофьори, знаейки, че ще платят примерно 100 лв. за преминаване на червен светофар, те са готови да ги платят и да минат и на следващия светофар на червено. Затова глобите трябва да бъдат такива, че да принудят хората да не извършват нарушения, но и да бъдат събираеми", обобщава Свиленски.




Заместник-председателят на транспортната комисия уточнява, че на този етап размерът на глобите не е обект на коментар, а философията на закона. "Моето мнение обаче е, че глобите за употреба на алкохол и за превишена скорост трябва да бъдат сериозни, дори стряскащи. Най-много загинали на пътя има именно поради тези две причини", посочва той.


По отношение на събираемостта се обмисля вариант, ако до шест месеца санкционираните с акт не отидат да си получат наказателното постановление, то да се счита за връчено и да започва процедурата по събиране на вземането. "В момента, след като ви съставят акт, вие трябва да отидете в КАТ в рамките на 6 месеца, за да ви бъде съставено наказателно постановление. Ако в този период вие се укриете или не отидете в съответната полицейска служба, актът отпада. И масово гражданите правят точно така", обяснява Георги Свиленски.


Той одобрява предложението на автоинструктурите да се въведе полигон, на който курсистите да тренират шофиране на заледена, опесъчена и мокра настилка. Свиленски смята за разумно и предложението да се взима временна книжка на 16 г. и в първите 2 г. да се кара с придружител. Депутатът от левицата симпатизира и на идеите за ограничения за новите и младите шофьори, защото според статистиката 80% от загиналите водачи са на възраст от 18 до 24 г.


Георги Свиленски предлага в закона да се въведат и по-сериозни наказания за собствениците на пътища, който не ги поддържат в нужното състояние. Според него пътната полиция трябва да има и право да затваря шосета, които са опасни. "Ако пътната полиция затвори пътя и когато вие сте кмет на едно село, нали няма да стоите със скръстени ръце, ще направите нещо. Това е в момента начинът да се направи нещо, а не дупките да си стоят", казва зам.-председателят на транспортната комисия в парламента. Той припомня, че и сега има глоби за собствениците на пътища, но да се стигне до такива, гражданите трябва да сигнализират.

Коментари (56)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2070 Неутрално
  2. 2 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    ".....Например по-платежоспособните шофьори, знаейки, че ще платят примерно 100 лв. за преминаване на червен светофар, те са готови да ги платят и да минат и на следващия светофар на червено....."

    Уникално, направете глобата 5000 лв., която да съответства на доходите богатите.

  3. 3 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 624 Неутрално

    И защото за някой банкер глоба за неправилно паркиране от 500 лв. е малка трябва да стане 50 хиляди?

    Само дето тези с възможности не плащат глоби, а тук вече глобите са по-високи от Германия, при 10 пъти по-ниски заплати.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  4. 4 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1364 Любопитно

    Ако минаваш на червено, без да те е страх, че някой тир, може да те отнесе като свиня блажен вестник, не знам от какво тогава може да те е страх.

    TAKE THE RED PILL!
  5. 5 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    "....Например по-платежоспособните шофьори, знаейки, че ще платят примерно 100 лв. за преминаване на червен светофар, те са готови да ги платят и да минат и на следващия светофар на червено....."
    ---------------------------------------------
    Свиленски, Свиленски...
    Шофьорите просто знаят, че шанса да платят 100 лева клони към нула. Защото няма да ги хване камера, а ако случайно ги спре милиционер, ще минат с по-малко от 100 лева. Гарантирано!

  6. 6 Профил на Ghostенин
    Ghostенин
    Рейтинг: 360 Неутрално

    [quote#0:"статията"]глобите трябва да бъдат такива, че да принудят хората да не извършват нарушения, но и да бъдат събираеми[/quote]
    Само с размер не става, трябва и... да питаме оня шеф на Нокия Или поне долните двама:
    http://www.dnevnik.bg/razvlechenie/2010/01/08/839303_shveicarec_poluchi_rekordna_globa_za_shofirane_s/
    http://www.dnevnik.bg/sviat/2010/08/13/946350_shved_poluchi_nai-visokata_globa_za_previshena_skorost/

    — Значи твоята диря свършва тук, Човече? — каза Каа... — Я извикай Думите! Ние сме от една кръв, ти и аз, Човек и змия!
  7. 7 Профил на Милен Минчев
    Милен Минчев
    Рейтинг: 818 Неутрално

    Ами хайде де де, да видим.

  8. 8 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 2644 Неутрално

    Преди около 3 месеца наши семейни приятели бяха блъснати челно от някакъв пиян малоумник... В резултат на катастрофата сега две малки деца са без майка!
    Тоя дето ги блъсна, изкарал 24 часа в ареста и го пуснали... Алкохола бил 2,4 промила! Дори книжката не му е взели... Сега следват дела на не знам, колко инстанции и нищо чудно да мине условно, защото не бил осъждан! Застрахователите отказват обезщетение по ГО, защото бил пиян!
    Пита се - новия закон, как ще ги решава подобни казуси? Защото не са един или два подобни случаи!

    Искам да съм негър, в щата Алабама...!
  9. 9 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Ако глоба или наказание можеха да принудят някой да не върши престъпления нямаше да има престъпления.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  10. 10 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1107 Весело

    Нито един механизъм няма да проработи докато стои вечния въпрос на катаджията:

    "И к'во пра'ийм с'а?"

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  11. 11 Профил на mnogosamkrasiva
    mnogosamkrasiva
    Рейтинг: 412 Неутрално

    Сега трябва да увеличат глобите и за полицията, която взема подкупи или най-малкото сериозно да им се вдигнат заплатите.

    Винаги нося нож... в случай, че някой ми предложи торта
  12. 12 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Първо трябва да се обезпечи събираемоста да глобите и да се пребори корупцията - това е основното, това е и най-трудното. Актуализирането на глобите е въпрос на едно просто гласуване.

  13. 13 Профил на Blaster _
    Blaster _
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#2] от "calc":


    До коментар [#3] от "др. Иванов":

    М не. Просто глобата може да е 100лв. + някакъв процент от годишния доход.

  14. 14 Профил на anni_geo
    anni_geo
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Глобите при нарушения на пътя трябва наистина да бъдат стряскащи, за да накараш българина да се подчинява и да се съобразява с ограниченията на пътя, скоростта и пътните знаци трябва да му бръкнеш в джоба надълбоко.

  15. 15 Профил на lilivan
    lilivan
    Рейтинг: 367 Неутрално

    ето пак заглавие в минало време "трябвало"
    това говори, че или сте инфантилни, или с някакъв просташки манталитет, с което показвате неуважението си към самите новини и към читателите
    това е подигравка!

  16. 16 Профил на dejo
    dejo
    Рейтинг: 213 Неутрално

    И как ще прилагат закона за минаващите на червено? Ще има камери на всеки светофар ли?

  17. 17 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1647 Неутрално

    Аз не го схванах това със собственика на пътя. Републиканската пътна мрежа е собственост на държавата. НС гласува бюджета, в т.ч. и парите за поддръжката и. То контролира и правителството, което е баш шеф на пътните управления.
    И накрая сержант Петров, или инспектор Иванов да свършели работата на правителство и НС? Че нали шефа им ще ги уволни на секундата след като затворят т.н. магистрала Тракия.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  18. 18 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 477 Весело

    До коментар [#3] от "др. Иванов":

    Няма проблеми бай Иване... глобата може да се направи като % от месечният доход. Тогава на всекиму според това което е изкарал... нали това беше комунизма?

  19. 19 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 778 Любопитно

    Защо просто не се ограничат на събираемостта?

    https://www.facebook.com/%D0%9C%D0%B8%D0%BA%D1%80%D0%BE%D1%82%D1%80%D0%B8%D0%B1%D1%83%D0%BD%D0%B0-1456279664692451/
  20. 20 Профил на radoslavivanov
    radoslavivanov
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Нов закон за за движение по пътищата - Защо?
    Къде е анализът, от който да прочетем с какво старият е изчерпал своят ресурс?
    Къде е подробната статистика какво се случва по пътищата?
    Един закон сам по себеси не решава нищо ако институциите, които трябва да го прилагат не работят адекватно - разбирай не са реформирани.
    Вероятно "новия" закон ще образува много работа на институциите, които го ползват, ще разкрие "нови работни места" в държавната администрация, ще образува повече работа на адвокатите и съдебната система. А ползите за обществото - неясни .

  21. 21 Профил на СашкоСашев
    СашкоСашев
    Рейтинг: 368 Неутрално

    Първо оправете контролните органи . По София нама полицейска кола без включена сигнализация , да не нарушава закона - дори и малко . Те трябва да са за пример все пак. Кой ще им обясни , че и за тях важи включването на светлините , че когато е забранен завой на ляво на главен булевард - наистина е забранен и т.н.т. ..... От такива примери и аз разбирам , че мога да правя нарушения без проблем.

  22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3271 Неутрално

    Новият закон цели единствено да увеличи корупцията. Има два момента в него - увеличаване на глобите, но не и на вероятността да те хванат, което винаги води до корупция, и тъпотията с декларирането, че ще управляваш чужд автомобил, което прави всички ни нарушители. Но пък заплашени от големи глоби.

    Проблемът не е в тези 100лв, които някой ще плати за минаване на червено, проблемът е, че няма кой да го спре.

    И най-сериозният проблем е, че КАТ няма идея какво причинява катастрофите - нямат адекватна статистика. Как ще се бориш срещу проблем, който не знаеш откъде идва?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  23. 23 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Вдигането на паричната глоба и административното наказание (пр. отнемане на книжка) единствено и просто вдига пазарните цени на рушветите.

    Законът за движението по пътищата си е супер. КАТ не стават за нищо. Обучете палкаджиите, че тяхната цел е да правят движението безопасно и спокойно, а не да ми тарашат багажника и да проверяват дали пожарогасителя ми е в срок на годност. Вдигнете им заплатите на 2000лв. и сложете камера във всяка кола. Дайте им пари за гориво, за да се движат в трафика и да наблюдават за нарушения извън "тото пунктовете".

    Данъкоплатците ще платят с удоволствие.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  24. 24 Профил на stonedridah1
    stonedridah1
    Рейтинг: 428 Неутрално

    да бесат направо.
    да карат в багажника на астрата една сгъваема бесилка и като минеш с 85 по МЕЖДУНАРОДНИЯ ПЪТ при ограничение 40 скрито зад Байкушевата мура, да та бесат.

    ОСТАВКА КОМУНИСТИ!

    Ти за мен си Мики Маус!
  25. 25 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 6786 Неутрално

    Само не мога да разбера, задължително ли е всички български идиоти, да се изредят да правят Закона за движение по пътищата?!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  26. 26 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 594 Неутрално

    А да сложите камери в патрулките, пред които задължително да се развива целият процес на издаване на акт, като по американските филми, ще се сетите ли или ви пречи на рушветчетата?

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  27. 27 Профил на ...
    ...
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Решението е съвсем лесно: първо минаване 100лв, второ минаване в рамките на 1г. след първото ти коства книжката.

  28. 28 Профил на snafuracer
    snafuracer
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Разбира се, корена на проблема са глобите - типично по комунистически.
    Едно на ръка, че глоби не се събират. Второ - вдигането им само цели повишеното удовлетворение на събиращите подкупи пътни полицаи. Питам КАТ: какви последствия имаше вътрешното разследване, след което 30 екипа бяха снимани да взимат подкупи?
    И искате да ми кажете, че на фона на това беззаконие и липса на страх от когото и да било, ще ме накарате да платя 5000 лева? Вие паранормални ли сте? Каква заплата трябва да имам, че да платя такава глоба?

    Сетете се, че на народа не му пука за законо и правораздаващите органи - затова не можете да накарате никой да ги спазва. Каквито закони искате напишете - институцията КАТ няма тежест, защото се продава за 20 лева. Или максимум за 40 лева - ама толкова струва кафето отсреща, нали знате?

  29. 29 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 579 Гневно

    Старата песен на нов глас...
    Вдигнете събираемостта чрез ограничаване корупцията сред катаджиите. Всичко друго е ала-бала!
    Не е проблемът в размера на глобите, а в чувството на безнаказаност.

  30. 30 Профил на Един приатель
    Един приатель
    Рейтинг: 447 Неутрално

    Проблема е по скоро вътрешен. Когато се премахнат рушветите на дребно, а за този проблем има много прости решения, тогава и нарушенията ще секнат. Сега просто ушите ще искат повечко от обикновено.

  31. 31 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 515 Любопитно

    Защо глобата да е фиксирана сума , в много страни глобата е процент от доходите или най добре за България процент от стойността на колата.

  32. 32 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3271 Неутрално

    До коментар [#31] от "lout66":

    1. Ако колата е чужда?
    2. Ако в нея е Пеевски, който по данъчна декларация има доста скромни доходи?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  33. 33 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 806 Неутрално

    [quote#21:"СашкоСашев"]да не нарушава закона - дори и малко . Те трябва да са за пример все пак. [/quote]
    Да не нарушава закона - дори и малко . Те трябва да са за пример все пак. да не нарушава закона - дори и малко . Те трябва да са за пример все пак. Да не нарушава закона - дори и малко . Те трябва да са за пример все пак. да не нарушава закона - дори и малко . Те трябва Да са за пример все пак. да не нарушава закона - дори и малко . Те трябва да са за пример все пак. Да не нарушава закона - дори и малко . Те трябва да са за пример все пак.
    А който го наруши глоба и съд за злоупотреба със служебно положение.

  34. 34 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#32] от "Тони!":
    Точно защото в България масово се крият доходи е най добре според колата .Когато колата струва 200 000 лв. ако ще да е записал на баба ,си пак трябва да плати процент от цената .

  35. 35 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3271 Неутрално

    До коментар [#34] от "lout66":

    А ако е шофьорче на големия шеф? Почти всички скъпи коли се карат от шофьор, а собственикът е на задната седалка.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  36. 36 Профил на Стефан
    Стефан
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#8] от "tww09306483":

    Колкото и за е тъжна историята, ЗДП не решава тези и или други подобни казуси, те се решават според НК (който сега ще го сменят и него). Съмнявам се да мине условно, особено ако ПТП е станало в Пловдивска област. Застрахователя по ГО може да откаже, но тогава ще плати Гаранционния фонд.

  37. 37 Профил на Антикорупционен блок-Да Корупция!
    Антикорупционен блок-Да Корупция!
    Рейтинг: 2154 Неутрално

    До коментар [#2] от "calc":
    [quote#2:"calc"]Уникално, направете глобата 5000 лв., която да съответства на доходите богатите. [/quote]
    Във Финландия, директорът на Нокиа бил глобен няколко милиона евро, защото карал колело след употреба на 1 бира!
    Защото глобата там се отнася към възнаграждението на глобения!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  38. 38 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 3814 Неутрално

    Проблемът е в събираемостта на глобите и приложимостта на наказанията.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  39. 39 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    До коментар [#13] от "Blaster _":

    До коментар [#37] от "Диверсификация на корупцията и излишните проекти":

    В страната на плоския данък това нема как да се случи.

  40. 40 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Георги Свиленски. Той повтаря тезата, че смяна на сегашния нормативен акт се налага, защото той е променян над 50 пъти и е станал тромав и неразбираем за хората.
    А "Правилника за прилагане на ЗДП" отменен ли е?

  41. 41 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1149 Неутрално

    Вземете му половината точки за преминаване на червен светофар, другата половина на следващия и му сложете книжката на трупчета!
    Тогава може и да има ефект!

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  42. 42 Профил на Cassi
    Cassi
    Рейтинг: 3856 Неутрално

    До коментар [#8] от "tww09306483":

    Ужас, пълна трагедия.

    Джордж Бърнард Шоу: „Свободата значи отговорност. Ето защо мнозина се страхуват от нея”
  43. 43 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 611 Неутрално

    Колкото пъти някой спомене промени в закона за движение по пътищата, толкова пъти се говори за увеличаване на глобите. До кога ще ги вдигате тези глоби!? Нали ако глобите някой със 500 лв, а той взема 1000 заплата няма да има с какво да си плати сметките и да нахрани децата си. Не защитавам нарущителите, но решенията са съвсем други, не в глоби. Първо трябва да се оправят и разширят пътищата, да се направи маркировка, да се наредят знаците адекватно /не през илометър два ограничения 50 км./, да се реши проблема с изключително опасните отбивки за разни села и паланки, да се оправят броячите на светофарите и времето през което свети жълто. След това да се наредят камери на по-възловите места, но НЕ както направихте на Лукойла на Хемус, да сложите по средата на магистралата ограничение 90, само и само за да хванете и глобите някой. Чак след всички тези неща трябва да се мисли за санкции, глоби и т. н. Не може само, да искате да глобявате, по-важно е мислите и да създавате условия за БЕЗОПАСНО шофиране.

  44. 44 Профил на glupcho68
    glupcho68
    Рейтинг: 971 Неутрално

    "....по-сериозни наказания за собствениците на пътища, който не ги поддържат в нужното състояние. Според него пътната полиция трябва да има и право да затваря шосета, които са опасни. "...

    Крайно време е КАТ да не глобява само шофьорите но да може да отнася глоби и АПИ за дупките по пътищата.

    Понякога се случват и хубави неща в живота ни!
  45. 45 Профил на chefoo
    chefoo
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Повечето катастрофи били за шофиране с алкохол и превишена скорост. А колко са катастрофите породени от безобразните пътища , по които шофьорите едвам удържат колите си без да изхвърчат от тях дори и с нормална скорост ? А и на колко акта полицаите са вписали за виновник лошия път,а не тривиалното"Несъобразена скорост" ? А иначе шофьорите спокойно могат да попълват Държавния бюджет защото няма къде да мърдат. Дрането на кожи няма да е за сефте !

  46. 46 Профил на Ritter 1
    Ritter 1
    Рейтинг: 368 Любопитно

    Само със санкции неще я бъде тая, госпожи и господа политици!!!

    Некадърното транспортно планиране няма все народът да ви го компенсира.
    Или скритата идея е да касирате повече кинти за харчене?!
    Безкрайното търпение и глупост на народа намериха граници чрез протестите 2013. Време е да ги мъдрувате тия работи преди да режете поголовно какво как ви дойде!

  47. 47 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 648 Неутрално

    "....по-платежоспособните шофьори, знаейки, че ще платят примерно 100 лв. за преминаване на червен светофар..."
    ПОДОБНО ЖИВОТИНСКО МИСЛЕНЕ МОЖЕ ДА СЕ ЗАРОДИ САМО В ЧЕРВЕНА КРАТУНА!
    В нормалните страни се мисли за събираемостта на глобите. 100 лв (51 евро) са ПАРИ дори и в Швейцария и Люксембург, да не говорим у нас. Освен това точно у нас има механизъм богатите да не плащат (Порше Кайен регистрирано като баничарка, или супер Лексъс с данъчна отстъпка).
    Ей, полуживотни-законотворци и тъпи атакисти, в коя друга страна съществува понятието "скорост, несъобразена с пътните условия" (дупки, кал по пътя)? Кога сще се помисли за подлези и надлези в големите градове? И в коя страна половината от полицията приема служебните си ангажименти като криене в храстите?

  48. 48 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2933 Неутрално

    Само като прочетеш статията, ти става ясно че са необходими не само нови избори, но и промяна в основния закон на страната-хора с ниска ценностна система да не попадат във властта и държавните служби.
    24 години службите умуват какви глоби да налагат, а един периферен път не можаха да построят, и един механизъм за ефикасни технически прегледи не можаха да измислят!

  49. 49 Профил на v_l
    v_l
    Рейтинг: 494 Неутрално

    Вие очаквате от хора избрали след 70 години мъки пак комунисти да им управляват живота да проявяват здрава мисъл ?! Да разберат въобще какво е това правилник и каква е функцията му ?!

    Проблема не е в глобите ... проблема е в това, че масовия българин е над правилата. Те са за балъците ... на него не му трябват. Той може да си кара където и както си иска. Той не разбира, че именно правилата правят живота му по лесен и сигурен. Затова винаги ще възприема и глобите по грешния начин. Ако са големи, те в най добрия случай могат да го накарат леко да се позамисли, но не за смисъла на правилата, а за това как да не го хванат. Отношението му към правилата си остава "*бал съм и реда ... те ша ми кажат на мене к'во да правя".
    Късия мисловен процес у българина е "глобиха ме щот ме фанаха", а не глобиха ме, понеже правя нещо опасно за мен и околните и това в крайна сметка не води до добро за никой.

  50. 50 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#13] от "Blaster _":

    Това в България на практика няма как да стане, защото няма единна приходна агенция, която да събира всички данъци, такси и глоби. В момента глобите за нарушения на ЗДП се плащат към и по сметки на КАТ и влизат в бюджета на МВР. За да стане това, което казваш събирането на глобите трябва да премине към НАП. Ама фуражките няма да се съгласят, защото от глобите след това си разпределят ДМС, нищо, че на теория всичките пари от глоби би трябвало да отиват за купуване на технически средства за контрол (камери) и програми за превенция на нарушенията по пътищата.

  51. 51 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 514 Неутрално

    До коментар [#37] от "Диверсификация на корупцията и излишните проекти":

    Това означава:
    1. Директорът на Нокиа сам кара колата си.
    2. не се е обадил да познат да търси връзки в МВР.
    3. Не е подкупил или заплашил полицаите, а е бил глобен.

    Когато направим така, че горните три да станат факт у нас, тогава размера на глобите ще ни бъде последния проблем.

  52. 52 Профил на Антикорупционен блок-Да Корупция!
    Антикорупционен блок-Да Корупция!
    Рейтинг: 2154 Весело

    До коментар [#51] от "sbk":
    много грешки:
    Директорът на Нокиа:
    1) карал е колело, а не кола!
    2) Говорим за Финландия, а не за Православна държава-какви връзки?!
    3)Заплаха за полицай-във всяка бяла държава това е тежко престъпление

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  53. 53 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Грешката е една - за колелото, ако е така. Другото са презумции. Между другото не съм далеч от мисълта, че случката е част от рекламна кампания - финландците са доста креативни хора.

  54. 54 Профил на bilyar
    bilyar
    Рейтинг: 355 Неутрално

    новият закон, ако не отмени лобисткия член за целогодишно карането на къси светлини, да си го хвърлят в коша!

  55. 55 Профил на bilyar
    bilyar
    Рейтинг: 355 Неутрално

    До коментар [#8] от "tww09306483":

    да съдят застрахователя и ще си приберат парите.
    а застрахователя с регресен иск ще си ги търси от виновния.

  56. 56 Профил на #43c6dB
    #43c6dB
    Рейтинг: 1298 Неутрално

    Добра идея е повишаването на глобите, подкрепям.
    Само, че нека това да бъде разумно.
    Иначе, на който не му харесва да плаща 5000 лева за преминаване на червено... ми да не преминава бре?! Ама че забавни хора има във форума

    Fail With Honour Then Succeed By Fraud




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах