Германия се влюби в споделените автомобили

Германия се влюби в споделените автомобили

© carsharing-news.de



Германците са нация от автомобилни ентусиасти, напоследък обаче все по-малко от тях си купуват кола - когато им трябва подобен превоз, просто взимат от споделените (т.нар. car sharing), се казва в анализ на АП. В момента Германия е страната с най-голямо ползване на услугата, която позволява през смартфона си да намерите най-близката стоянка, да отидете където искате и да зарежете колата на най-близкия специализиран паркинг до местоназначението.


Като цяло през миналата година в света са били извършени 8.5 милиона пътувания с кар шеринг компании. Над 4.5 милиона от тях са в Германия. Берлин е градът отличник с над 2.2 милиона резервации.


Производителите на автомобили първоначално не обърнаха сериозно внимание на тази тенденция, но към днешна дата стават част от нея, като предлагат колите и организират услугата. За мнозина германци личният автомобил вече е неоправдан лукс, като продажбите на нови коли през миналата година паднаха под 3 млн., което е най-ниският показател от две десетилетия насам. В същото време средната възраст на купувачите стигна 52 години при 46 в средата на 90-те години на миналия век.




Така вариант да се стигне до младите е услугата "споделен автомобил". Автомобилите под наем са познати от десетилетия, но доскоро те се наемаха и връщаха от няколко места в града, което не беше особено удобно.

Ползването и заплащането е максимално улеснено от клиентски карти

© carsharing-news.de

Ползването и заплащането е максимално улеснено от клиентски карти


Преди шест години обаче се появи "кар шерингът", при който стоянките са разпръснати на ключови места в целия град. Услугата придоби популярност в големите градове в Европа и Северна Америка.


Икономически изгодно и удобно
Появиха се и нужните апликации, които позволяват през телефона си да откриете най-близката стоянка, да си запазите автомобил със SMS, да го ползвате, след което да го зарежете някъде в града, далеч от мястото за наемане. Плащането се извършва на база времето за ползване, като за двадесет минути се плаща между 4 и 6 евро, като застраховките и паркинг престоят са платени. Целодневният наем пък излиза между 39 и 59 евро.

Ако не слизате от автомобила, тази услуга би ви излязла солена, но за тези, които се нуждаят от кола, е изгодна, защото при изминаването на една и съща дистанция ще платите наполовина по-малко отколкото ако пътувате с такси.


Производителите влизат в бизнеса
Интересът към услугата накара "Даймлер", който оперира веригата Car2Go, вече да предлага по-големи автомобили за междуградски пътувания. Освен смартовете, които се ползват досега, на разположение е и новата В-класа на "Мерцедес", като другата новост е, че можете да вземете колата в Берлин и да я оставите в Хамбург. Car2Go към момента е най-популярната услуга за споделени автомобили, като има над 600 000 клиенти в 25 града в Европа и Северна Америка.

До момента car2go ползваха само автомобили "Смарт", но клиентските нагласи доведоха до обогатяване на автопарка.

© Даймлер

До момента car2go ползваха само автомобили "Смарт", но клиентските нагласи доведоха до обогатяване на автопарка.


Друга популярен оператор на услугата DriveNow, която е съвместен проект между БМВ и SIXT, също предлага междуградски превоз, за момента само между Кьолн и Дюселдорф.


Интересът на германците към споделените автомобили привлече и "Ситроен", които пускат в Берлин флота от електромобили за наемане, обединени под марката Multicity. През миналата година в германската столица са отчетени средно 250 000 резервации месечно в сравнение с 40 000 във Вашингтон, който е американският град с най-сериозно навлизане на услугата.


Нож с две остриета
Според анализатори обаче включването на производителите в бизнеса може да им изиграе лоша шега, защото популяризирайки тезата, че е лесно да се живее без личен автомобил, може да саботират продажбите си. Към момента обаче производителите следват нагласите, за да печелят и от тази тенденция.

‘‘Много от компаниите не знаят в каква посока ще върви пазара, но не искат да се окажат на грешната писта, когато промяната се случи", коментира парадокса специалистът по история на транспорта Курт Мозер от Технологичния институт в Карлсруе. "Мерцедес" всъщност подкопават продажбите си, като предлагат на хората автомобили, които не е нужно да притежават. Това може да е опасно, но пък, от друга страна, ако се окаже, че това е трайна тенденция, може да се окаже твърде късно да се включиш успешно тепърва", допълва той.

Ключови думи към статията:

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 349 Неутрално

    ползвам от една година DriveNow и винаги съм бил извънредно доволен

    zenrus.ru
  2. 2 Профил на rehwaz
    rehwaz
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Обожавам преводите на Дневник, толкова не са неграмотни, тъпи и некадърни, че ме развеселяват от сърце. Пък да не говорим за десетките грешки в текстовете им. Това е като гарнитура!

    Използвал съм въпросната услуга, удобна е, стига да не я използваш всеки ден (като заместител на личния автомобил).

  3. 3 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 619 Неутрално

    само примитивни нации като нашата смятат все още автомобила като символ на личен престиж. цивилизованите хора все повече разбират че е повече бреме отколкото удобство...

  4. 4 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 817 Весело

    E, аз пък си ползвам такси, по-удобно и даже по-ефтино....

  5. 5 Профил на Шапчица
    Шапчица
    Рейтинг: 1192 Неутрално

    За тия пари в РБ не е необходимо дори да имаш книжка. Просто си викаш такси

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  6. 6 Профил на Pima
    Pima
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#3] от "dun":
    тъй, тъй...
    добре че си ти, че ние к"вит сме си примитивни нямаше да се сетим...
    пропускаш обаче че при нас освен въпрос на престиж е и средство за придвижване поради липсата, мизерията и т.н. негативи на обществения транспорт. а за имитацията на велоалеи не ми се говори...

    Най-страшното на комунизма е това което идва след него...
  7. 7 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#0:"Статия"]За мнозина германци личният автомобил вече е неоправдан лукс, като продажбите на нови коли през миналата година паднаха под 3 млн., което е най-ниският показател от две десетилетия насам.[/quote]


    Ейййййй....кви спестовници са станали швабите бре....Следващата година очаквам и хладилниците да си изключат по нашия светъл икономически пример....А след две години....кой знае....Но след пет....със сигурност ще са по площадите със затегнати колани и настръхнали......То така се почва...днес се отказваш от джитка...утре от хладилник ....а накрая ревалюшън......

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  8. 8 Профил на andthensome
    andthensome
    Рейтинг: 368 Неутрално

    До коментар [#3] от "dun":

    Да, но в непримитивните не е така. Там се смята за символ на свобода и независимост. Градския транспорт е за бедните.

    the society that puts equality before freedom will end up with neither. the society that puts freedom before equality will end up with a great measure of both.
  9. 9 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 349 Неутрално

    [quote#4:"joro4900"]E, аз пък си ползвам такси, по-удобно и даже по-ефтино....[/quote]
    DriveNow излиза около 1/3 от същото разстояние с такси.

    zenrus.ru
  10. 10 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2654 Неутрално

    До къде докараха и германците !!! Нали на чиновниците, никога не им стигат парите, и непрекъснато измислят нови такси и данъци, правят така, че хората да не искат да си имат собствена кола. Мамицата им.

  11. 11 Профил на Ф.Нинов
    Ф.Нинов
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    За младите хора в Германия автомобилът не е вече символ на престиж, а как се представят в социалните медии... трендът върви от притежаване на вещи, към активност (спорт, култура, туризъм)

  12. 12 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 1566 Весело

    До коментар [#6] от "Pima":


    До коментар [#8] от "economic hitman":

    И още,ние мъжете възприемаме красивата кола като същество над което можем да властваме! Докато при жените не винаги ни се получава да ги "шофираме"...

  13. 13 Профил на Ф.Нинов
    Ф.Нинов
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    Значи най-големият проблем е паркирането... във Франкфурт/Майн се решава с €130/мес. за паркоместо... иначе може и с обикаляне по половин час/ден и ходене още толкова до дома... и на другият ден търсиш един час къде си паркирал, щот си забравил.

  14. 14 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 755 Весело

    [quote#7:"ARRI"]То така се почва...днес се отказваш от джитка...утре от хладилник ....а накрая ревалюшън....[/quote]
    --Първом, май бяха общите перални в жилищни блокове. Сега "джитки...утре от хладилник ....а накрая". Накрая може да се стигне и до общо ползване на съпруги.Така мъжете ще си разделят парите за подаръци/ Коледа,РД,ИД,"Свети Валентин" и пр./. А пък жените ще имат шансове понякога да получават и двойни подаръци от двете "неразделни" страни.

  15. 15 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 349 Неутрално

    [quote#10:"442"]Нали на чиновниците, никога не им стигат парите, и непрекъснато измислят нови такси и данъци, правят така, че хората да не искат да си имат собствена кола. Мамицата им.[/quote]
    ами не е съвсем така.
    зависи от много обстоятелства.
    ако живееш в голям град като Берлин, Хамбург, Мюнхен и т.н. обикновено нямаш нужда от кола всеки ден, понеже има много добре фукционираща система за градски транспорт, която ползват всички. Този Car Sharing e за хора, на които им трябва кола понякога и върши перфектна работа. Аз го ползвам на две-три седмици, когато се наложи.
    Ако живееш из градчетата/селцата в Германия, обаче, със сигурност ти трябва кола. Колата не е нещо особено в Западна Европа и е по-скоро въпрос на избор дали ти трябва или не, а не дали можеш да си я позволиш. Аз не виждам смисъл да плащам куп пари за кола, след това застраховка, паркинг, поддръжка, бензин и т.н., след като градският транспорт ми служи перфектно 95% от случаите.

    zenrus.ru
  16. 16 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 3814 Неутрално

    До коментар [#11] от "Ф.Нинов":
    Мисля, че е тенденция в Западна Европа. И не засяга само колите. Сайтовете за втора употреба на всякакви вещи имат все по-голям успех.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  17. 17 Профил на Ф.Нинов
    Ф.Нинов
    Рейтинг: 2186 Неутрално

    До коментар [#16] от "Lady Zeppelin":

    Интересно дали България също е засеганата от този тренд?

    Демек да впечетлиш публиката, че може да правиш 100 лицеви опори и 20 набирания, вместо притежаването на някаква вещ?

  18. 18 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 3814 Неутрално

    До коментар [#17] от "Ф.Нинов":
    Не мисля, че е модерно в България. Даже и на Запад не засяга всички слове на обществото, но младите като че ли имат по-прагматично виждане, имат екологично съзнание или просто са принудени от живота.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  19. 19 Профил на Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    Изглежда доста практично, жалко че към днешна дата няма "почва" за развитие у нас. Не си представям "наш Ганьо" да ползва коректно услугите на Drive Now...

    "В сърцето на тирана,аз отворих такава люта рана, която никога няма да заздравее." Георги Бенковски
  20. 20 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    Аз също ползвам споделен немски автомобил. Бил е оставен на специализиран паркинг в автоморга, докаран в България и споделен в специализиран сайт като "уникат".

  21. 21 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2654 Неутрално

    До коментар [#15] от "SPQR":

    Ами изброили сте, някой от чиновническите творения заради които все повече хора се отказват от удобството - собствен автомобил.

  22. 22 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 619 Неутрално

    До коментар [#6] от "Pima":

    не бъди глупав - защо мислиш че управляващите обществения транспорт са го докарали до това състояние? замисли се кой държи петролния пазар в България, коя политическа партия управлява през по-голямата част от прехода и на чии икономически интереси е готова да услужи тя?

  23. 23 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 619 Неутрално

    До коментар [#8] от "economic hitman":

    хаха - концепция от 70-те с която автомобилната индустрия си осигури охолно съществуване за десетилетия

    днес всеки който кисне в задръстванията по два-три часа много добре знае що за свобода и независимост! за цените на бензина въобще няма какво да говорим - хората масово се лишават от основни необходимости за да дотътрят таратайката си от т. А до т. Б

  24. 24 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 349 Неутрално

    [quote#21:"442"]удобството - собствен автомобил[/quote]
    дали е удобство или досадна необходимост е въпрос на гледна точка. дълги години ми се е налагало да карам кола практически навсякъде без адекватна алтернатива. след това една добре функционираща система за градски транспорт ми се отрази много добре

    zenrus.ru
  25. 25 Профил на Pima
    Pima
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#22] от "dun":

    първо като цяло сме първобитни, а сега лично аз съм глупав...
    аз живея във Варна, там управлява един един и същи кмет откакто се помня. не мога да изредя последователността, но беше от всички възможни политически партии. включая и гордостта ти на прехода ГЕРБ. не виждам какво общо има цената на петрол и бензина за да има спирки, разписание, автобуси, велоалей. хич не ми се кара кола, ама иначе трябва да пътувам 5-6 километра до местоработата си около час.

    Най-страшното на комунизма е това което идва след него...
  26. 26 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    Целият спор е безсмислен при липсата на перфектен градски транспорт. Отделно, появата на деца още повече усложнява проблема. Има пазарна ниша, хората не спят. Но е много далече от тренд да обърне начина на ползване на кола. Между другото в България, при доход над 3-4 хил. месечно и сегашната цена на такси, по-логично е да ползваш такси поне в града, вместо личен автомобил, но пустия манталитет.

  27. 27 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 619 Неутрално

    До коментар [#25] от "Pima":

    не се обиждай но като започнеш да виждаш връзката, тогава ще минеш на следващото ниво !

    като каза Варна - хайде кажи ми защо аз от София трябва да ви прокарвам проекти като например да се свърже летището с трамвай - знаеш ли колко пътници кацат на летище варна за година и какво причиняват на варненския трафик заради простата липса на една трамвайна линия...

    или хилядите които пътуват всеки ден от околните села...какво причиняват на трафика те...за замърсяването да не говорим

  28. 28 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Светът се развива, а България тъпче на място! Тук дори колело под наем да намериш е голям проблем и бюрокрация, да не говирим на кар шеринг! Как хубаво го беше казал Симеончо - крайно време е да си сменим чиповете! Но хората по монтажа отидоха на Запад и тук се правят самоделки с марка Атака и Цирк дьо барек....

  29. 29 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 672 Неутрално

    фауве с автоматичните гаражи и автопилот на автомобила ще реши проблема с рарко местата и собствеността на автомобила
    например отиваш на работа слизаш автопилота закарва колата до автоматичния паркинг и колата се паркира
    идва време да се прибиреш колата идва ти се качваш и се прибираш

  30. 30 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1154 Весело

    А какво ще кажат комшиите за това, че нямаш автомобил? Че не можеш да си го позволиш.
    Как така ще се возиш в градския транспорт, та той е само за простолюдието. Ако трябва ще теглиш кредит, но трябва да се сдобиеш с Ауди, БМВ или Мерцедес.
    По-добре да не ходиш на почивка, но колата винаги трябва да се поддържа. Гуми, масла, ксенон, биалетки, какво си трябва.

    Булгар, булгаааар! [тупа се в гърдите]

    Лицемеркел акбар!
  31. 31 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 585 Неутрално

    Гугъл преводач ли е изпозвано или нещо подобно?
    Трябва доста да се замислим. Притежаването на кола е свързано с много разходи, рискове и нерви. Защо да плащаме данъци при липсата на инфраструктура, организация и ред? Плащаме акцизи, ддс, винетки, данък кола, застраховки, данък прехвърляне,...Застрахователите правят всичко възможно за да те прецакат.
    Проблемът е че нямаме нито пътища, нито транспорт, нито организация, нито законност и ред, нито най-важното- СЪЗНАНИЕ. Поне 50г трябва да минат за да ни узреят главите, съзнанието. Ние сме отчайващи хора, общество. Не мога да си представя такива услуги в България. Ако се случат, те ще са в някаква уродлива форма. Поради изброените по-горе факти е много трудно да се развият тука много други автоматизирани услуги. Автоматите работят денонощно. Това са удобства, но тук нямат особен шанс. Ще ги потрошат, ще ги оберат. Представете си българин в споделен автомобил какво си мисли. Няма жал, няма съзнание. Ще форсира през дупките, ще псува и ще се кефи в извратеното си съзнание. Много път имаме да извървим.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  32. 32 Профил на andthensome
    andthensome
    Рейтинг: 368 Неутрално

    До коментар [#23] от "dun":

    Зависи къде живееш. Аз ходя на работа за 20 мин и живея на 20 км от работа. Задръстване няма никога... Това, че европейските градове са със стара инфраструктура, някой чак от средновековието ли наричаш концепция от 70те?

    the society that puts equality before freedom will end up with neither. the society that puts freedom before equality will end up with a great measure of both.
  33. 33 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3271 Неутрално

    До коментар [#8] от "economic hitman":

    Глупости. Това може би го има единствено в щатите. В Европа градският транспорт е основна услуга, автомобилът е за тъпанарите.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  34. 34 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1818 Неутрално

    [quote#3:"dun"]
    само примитивни нации като нашата смятат все още автомобила като символ на личен престиж. цивилизованите хора все повече разбират че е повече бреме отколкото удобство...[/quote]

    Сигурен ли си? А и ...не може ли да имаш собствени автомобили и също да ползваш тази услуга когато има смисъл? Почти всички хора които познавам имат по 3, 4 автомобила и често по един за хоби. И какво хоби е това! Мога да го сравня само с любовта към жена. Но който е отгледан в трамвайна култура никога няма да го разбере това нещо. Някои автомобили имат душа и могат да ти говорят като жив човек. Смарт не е от тези автомобили както и таксито, трамвая или колата под наем.

    California Über Alles
  35. 35 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3271 Неутрално

    До коментар [#34] от "Pontif":

    Всъщност, точно Смарт е от автомобилите с душа. Виж, лафа за трамвайната култура беше велик, наистина.
    Няма лошо - нека има хора, за които велики умения като шофирането са връх в живота, или притежаването на автомобили - признак за нещо.
    Иначе за едно си прав - тази услуга е допълнение към личния автомобил, а не негова алтернатива.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  36. 36 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1818 Неутрално

    До коментар [#35] от "Тони!":
    Тони, умението да шофираш не е велико умение. Умението да оцениш една кола е друго нещо. Ти си първият който е намерил душа в СМАРТа. Аз карах един за няколко километра и за мене има чара на машина за миене на чинии. Но това съм аз, за други е различно. Оргиналното Мини, Оргиналния 500 Тополино също са малки коли но са на светлинни години пред СМАРТ. Историята ще покаже кой е прав. Още не съм чул някой да колекционира Смарт.
    Коментара който направих е малко "нечестен" - в Европа е много трудно да имаш такова хоби. Нито има място, нито е възможно да имаш много коли - ще те унищожат от такси и данъци. Но в САЩ е дуго. Всеки има гараж поне за две коли. Има много, много класически коли на достъпни цени. Можеш да си правиш каквото искаш по колата и пак ще я регистрираш без проблеми. Всичко е много евтино и всеки може да си го позволи. Аз не съм богат и семейството ми не е голямо но имам пет коли и всичките ми трябват. А едни от най-приятните моменти в живота ми са когато работим със сина ми по една "проджект" кола - Миата която е по-стара от сина ми. Малка открита спортна кола с ръчни скорости, без серво на нищо с чудесен малък, нервен мотор. Разкошна за каране по планински път. Добави и вечната пролет в Калифорния и това че прекарвам време с детето ми ... и да го заменя това с Рент-А-Смарт? Не мисля. Ако живеех в Берлин може би. В Калифорния - никога.

    California Über Alles




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах