488 GTB отваря нова глава в осемцилиндровата история на "Ферари"



40-години след лансирането на първия си модел с централно разположен V8 мотор – 308GT от "Ферари" отвориха нова глава в своята осемцилиндрова история. 488 GTB, който ще бъде показан на изложението в Женева, предлага характеристики като първокласен пистов автомобил, но и удобства за ежедневна употреба.



Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1291 Неутрално
  2. 3 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1363 Весело

    Ето това е истински дизайн, подплатен със съответната бързина.
    Не като разните градски джуджета с 60-70 конски сили, преливащи от "мускулести извивки", "изразителни форми", "агресивни контури" и пр. примамки за лаици......

  3. 4 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 642 Неутрално

    "Обещаваният възможен разход на гориво е 11.4 л/100 км."

    По инерция надолу по баира...

  4. 5 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2543 Неутрално

    Хубаво е, ама киселело бе да му се не види.

  5. 6 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#3] от "pag":

    И двата дизайна ще кибичат в едно и също задръстване накрая Е, сигурно е по-добре да го правиш в такава кола, но все пак...

    Не цъкам плюсове и минуси.
  6. 7 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Колкото и красив да го избарат, пак си е пробит италиански Фиат.

    Никога Форд, Фиат и Фсичко Френско.

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  7. 8 Профил на Svetko
    Svetko
    Рейтинг: 380 Весело

    Куп аеродинамични елементи намаляват челното съпротивление на 488GTB, като увеличават силата на притискане към пътя.

    Ясно защо е нова глава в историята на Ферари... открили са някакви нови закони на физиката. Тия елементи, дето хем намаляват челното съпротивление, хем увеличават силата на притискане към пътя ще да са голяма работа.

  8. 9 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#8] от "Svetko":

    Хахаха, да, абсолютно точен сте! Откъде идва тая сила на притискане, при положение, че потока на въздуха идва отпред? Има там едни косинуси...

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  9. 10 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 614 Неутрално

    ще си го купя с 13-та заплата хубава машина

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  10. 11 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 4437 Неутрално

    Много е красив този дзвер!
    Дизайнерите винаги успяват да изненадат приятно.

    I Want To Believe
  11. 12 Профил на jza49480915
    jza49480915
    Рейтинг: 382 Весело

    Тъй като гроздето е високо аз няма да си го купя по ми пасва москвич осмица.Така няма да забравя и от какви части е направен а и лесен за поддръжка от страна на части.А този звяр е за тези дето си нямат пари.

  12. 13 Профил на hpv41513460
    hpv41513460
    Рейтинг: 333 Неутрално

    На колегите във форума, които се чудят защо като обтичането хем идва отпред, хем се създава притискаща сила надолу да припомним, че и при самолетите е същото но наобратно - потокът въздух (флуид) пак идва отпред, но поради особените профили на крилата скоростта на обтичане е различна над и под крилото и това (заедно и с други фактори) създава подемна сила нагоре поради разликата в наляганията - по-висока скорост над крилото - по-ниско налягане и обратното - отдолу. Тук при колите с мисъл за тия работи е аналогично, но в обратна посока - създава се сила с действие надолу заради посочените аеродинамични елементи. При това - намаленото челно съпротивление не пречи на действието на горепосочените сили.

  13. 14 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 749 Неутрално

    Ще го купя на сина, като излезе в умален мащаб. И така ще мога да му се радвам на красотата.

    generator
  14. 15 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 402 Неутрално
  15. 16 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3095 Неутрално

    [quote#7:"80286"]Никога Форд, Фиат и Фсичко Френско. [/quote]
    Най-вече никога нова кола


  16. 17 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3095 Неутрално

    [quote#12:"ahorra"]А този звяр е за тези дето си нямат пари. [/quote]
    Прав си, това е бутикова кола, да я имаш в просторния си салон за автомобили, да й се радваш, и евентуално да я разходиш по строго определен маршрут. Да не говорим, че дори и да ти я подарят, трудно ще я подържаш.
    Гледах някакъв филм, от рода на Топ Гиър, на един младеж му се отдава възможност да управлява Ферари (разбира се червено), да я закара от т. А до т. Б в Ню Йорк. Радва се той на възможността да управлява този божествен автомобил, размишлява откъде да мине, през кои кръстовища, какво да направи за да не го одраска някой, и накрая се обади на пътна помощ, натовариха я, и я закараха натоварена на камиона до т. Б. Оказа се, че така е най-безопасно за червеното бижу.

  17. 18 Профил на Svetko
    Svetko
    Рейтинг: 380 Неутрално

    До коментар [#13] от "cafe_racer":

    При самолетите не можеш да създадеш lift без да създадеш и drag, при колите -> увеличаваш downforce-а, увеличаваш drag-а.

  18. 19 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4364 Неутрално

    Истинска красавица!

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  19. 20 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 391 Весело

    Това да не е руско?
    "Само руснакът може да направи такъв автомобил"(по Г. Марков)

    А сега малко по-сериозно.
    Под една друга статия някой се обърка да сравни Гърция с Италия...
    Италия, за разлика от Гърция произвежда Качество и Стил. И то какво!
    Ферари, Ламборгини, Мазерати, Дукати, Мото Гуци, Армани, Дзеня, Долче и Габана, Джеокс, Булгари,...

  20. 21 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2546 Неутрално

    Ъмммм....каква е разликата между това и 458?

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  21. 22 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 391 Неутрално

    [quote#6:"Imaginary Friend"]И двата дизайна ще кибичат в едно и също задръстване накрая[/quote]

    През деня е почти невъзможно да видиш "Ферари" из Рим. Притежателите на такива автомобили просто нямат работа в трафика. Излизат надвечер, а тогава е значително по-спокойно.

  22. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 24 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 803 Неутрално

    [quote#8:"Svetko"]Тия елементи, дето хем намаляват челното съпротивление, хем увеличават силата на притискане към пътя ще да са голяма работ[/quote]
    Няма противоречие със законите на физиката , има развитие на технологиите, което позволява да се оптимизират показателите в аеродинамиката, това е нормално новите коли да имат по малко челно съпротивление и повече натиск на пътя, и ако сравниш сегашните модели със тези преди 30 години ще видиш, че новите имат повече натиск при по ниско челно съпротивление. При разхода на гориво е нещо сходно , по нисък разход на гориво при повече мощност , което се дължи на вдигането на КПД , а не на обръщане на физичните закони.

  24. 25 Профил на dow_jones
    dow_jones
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Да сте чували за аеродинамична ефективност на колата, т.е. отношението прилепяне/съпротивление? Разбира се, че всяка добавена авродинамична форма, особено ако генерира аеропритискане, създава съпротивление. Номерът е то да е по-малко от генерираният даунфорс. Така по-мощният двигател ще преодолее лесно добавката на съпротивление, но генерираното допълнително аеропритискане ще позволи повече стабилност и скорост на прави участъци и най-вече в завои. Не мислете едностранчиво! Спортното автомобилостроене винаги е търсене на оптимум между изключващи се алтернативи.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  25. 26 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#25] от "dow_jones":
    Виждам, че вече много хора се изказаха непотготвени ( че чак и самолети намесиха, но пак без грам разбиране). Вие като че ли най-много старание сте вложили, затова на вас ще отговоря:

    Няма как силата на притискане (даунфорс) да е по-голяма от силата на съпротивление (драг). Няма как, защото е част от нея. Част от цяло НЕ МОЖЕ е по-голяма от самото цяло.

    Представете си един клин (или в сечение, триъгълник), чиято една страна сме я легнали да е хоризонтална, и се носи в посока към единия прилежащ ъгъл (да кажем, надясно). Сега, повърхността ( в сечение - страната), която е отпред по посока на движението, може да е ~ перпендикулярна на въздушния поток ( като например - камион или автобус; челното им съпротивление е кажи - речи на вертикална стена, която се носи напред. Силата на напиращия въздушен поток се разделя на двe компоненти; хоризонтално назад (драг) и вертикално надолу (даунфорс). С приближение естествено (и пет тома интеграли), но драга зависи от синуса на ъгъла м/у въздушния поток и движещата се напред повърхност.

    Даунфорса зависи от косинуса. Колкото е по-вертикална тази предна страна (като при стари и не-спортни МПС ), толкова по има само драг и никакъв даунфорс. Колкото е по-полегата, толкова по-голяма ЧАСТ от драга има шанс да се преобразува в даунфорс.

    Част. С думи прости, каквото и да се върти и да се суче, щом се натиска надолу ОТ ВЪЗДУШНИЯ ПОТОК, значи се натиска и назад. И колкото по- , толкова по- .

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  26. 27 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#18] от "Svetko":

    Светко, братче, може и да не разберат... реална опасност има...

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  27. 28 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Последен отчаян опит правя, с пример:

    Пътувате с кола по магистралата, т.е. с над 100 км/ч. Спуснете прозореца и си подайте ръката навън така, че дланта ви да е ~ успоредна на хоризонта (пътя, напиращия въздушен поток ), при което гледа надолу. Тогава палеца се пада отпред по посока на движението, моля се това да няма нужда от доказателство и уточнения вляво ли стоиш, в дясно ли, че ще трябва да намесваме и анатомия...

    Ще установите, че при тази скорост дори и минимално повдигане отпред ( откъм палеца ), води до мощен тласък на цялата ви ръка нагоре И НАЗАД. Дланта ви е крило, което дава лифт, но дава и драг. Така работят самолетите.

    Обратно, спуснете малко палеца спрямо кутрето. Веднага ще ви блъсне ръката надолу И НАЗАД. Дланта ви в случая е стилизиран автомобил; създава даунфорс И ДРАГ назад.

    НАЗАД. Нека се концентрираме върху тази дума.

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  28. 29 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1363 Любопитно

    [quote#18:"Svetko"]При самолетите не можеш да създадеш lift без да създадеш и drag, при колите -> увеличаваш downforce-а, увеличаваш drag-а.[/quote]

    Не е задължително и двете да тастат едновременно, четете повече за аеродинамиката.
    Хич не е проста наука обаче, да ви кажа.......

  29. 30 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1363 Весело

    [quote#26:"80286"]Няма как силата на притискане (даунфорс) да е по-голяма от силата на съпротивление (драг). [/quote]


    [quote#28:"80286"]НАЗАД. Нека се концентрираме върху тази дума.[/quote]

    Ако някой от вас има диплома за инженер не завиждам на шефа му........

  30. 31 Профил на dow_jones
    dow_jones
    Рейтинг: 588 Неутрално

    До коментар [#26] от "80286":

    "Няма как силата на притискане (даунфорс) да е по-голяма от силата на съпротивление (драг). Няма как, защото е част от нея. Част от цяло НЕ МОЖЕ е по-голяма от самото цяло. "

    "С думи прости, каквото и да се върти и да се суче, щом се натиска надолу ОТ ВЪЗДУШНИЯ ПОТОК, значи се натиска и назад. И колкото по- , толкова по- . "

    80286, прочети си учебниците по аеродинамика. Пинципно налучкваш верни неща, но в някои отношения си в дълбока грешка. Смесваш много понятия и принципи, а нещата не са толкова прости. Драг-ът има три компонента - Friction drag (в резултат на физическия досег на флуидния поток с определена аеродинамична форма), Induced drag (създаден от самата аеродинамична форма) и Interference drag (създаден от сблъсък на самите флуидни потоци). Ти за кой от трите говориш, че е в резултат на генериран даунфорс? Да ти помогна - Induced drag е отговорът. Него няма как да го избегнеш. Но можеш да намалиш неговата величина като пречиш зоните с ниско и високо налягане да се смесват бързо. Именно там са и усилията на аеродинамиците (може да се добави и съпротивлението, генерирано от сблъсъка на въздушните потоци). Затова са всичките сплитери, обдухани дифузори, обдухани спирачки, различните плейти или генератори на вихри по колите от формула 1. И между другото, ако беше прав, колите от формула 1 нямаше да имат аеродинамична ефективност (коефициент притискане/съпротивление) от порядъка на 2.5-3.

  31. 32 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Не става въпрос за налучкване, а за идеализиране / опростяване. Естествено, че всяка пластинка и всяко вихърче имат значение. Но едно просто крило да се опише като хората, няма да ти стигнат и 2 дневника, пък и кой ще чете? Нещо сте се объркали с този въпрос, "Ти за кой от трите (драга) говориш, че е в резултат на генериран даунфорс?" Значи, обратното е, моля, кое кое поражда.

    "Него няма как да го избегнеш. Но можеш да намалиш неговата величина като пречиш зоните с ниско и високо налягане да се смесват бързо."

    Хубаво. Това което се опитвам да кажа е, че като го намалиш, намаляш и силата на притискане, защото тя няма откъде другаде да дойде. Няма чудеса.

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  32. 33 Профил на dow_jones
    dow_jones
    Рейтинг: 588 Неутрално

    До коментар [#32] от "80286":

    Пич, ти си тотално скаран с аеродинамиката. И аз не претендирам да съм много запознат, но ти говориш такива небивалици, че ми се изправят косите, ако случайно работиш нещо в тази област. По отношение на единия от въпросите ти... За твое съжаление си се объркал самия ти. Даунфорс-а е корелиран с индуцирания драг, а декомпозицията на драг-а на трите му съставки е базова постановка в аеродинамиката, такава каквато е закона на Бернули или ефекта на Коанда. Основният извод, който вадя от казаното от теб е, че ти или не разбираш аеродинамиката или я отричаш цялата като наука. Ами щом е така, защо сума аеродинамици се трепят в аеродинамичните тунели с часове, правят тестове със cfd софтуер или реални тестове на път с аеробоя или датчици за налягане, прикрепени по колата? Ако всичко е толкова лесно, колкото го казваш ти (единица драг е функция на единица даунфорс), защо са всичките тези усилия? Хайде отговори си на тези въпроси и тогава говори, моля!

  33. 34 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 516 Неутрално

    "Пич", ти нещо свързано с аеродинамика през живота си правил ли си, или с википедиа само работим? Нещо самолети, това онова? Спойлер знаеш ли какво е?

    Като се случи във F1 да литне някой аеродинамичен елемент от болида, не съм видял да излита напред. Ти може и да си видял, ти си експерт. И бездруго в по-предния си пост изскочи първо с такава величина, после с такива цифри, че човек да не знае откъде да захване.

    Знаеш ли, както кажеш. Със здраве.

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  34. 35 Профил на dow_jones
    dow_jones
    Рейтинг: 588 Весело

    Не си отговорил нито на един мой въпрос, но за сметка на това се опитваш да ми здаваш тъпи въпроси или да ме обидиш.... Елементарен си. Съжалявам, доста си бос по аеродинамика. Толкова си бос, че дори няма да успееш да обясниш аеродинамиката на една топка за голф.

  35. 36 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#35] от "dow_jones":

    Ясно, не си и барвал. Със здраве.

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  36. 37 Профил на dow_jones
    dow_jones
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Освен че си тотално бос в аеродинамиката, явно се изявяваш и като ясновидец. Ти като си "барвал" бате, те виждам пък, колко си научил, а какво ли си постигнал с жалките си теоретични познания, не ми се мисли. Чети бе човек, не може вечно да си прост. За начало може да започнеш с The Aeronautical Journal, там пишат доста аеродинамици, включително и такива които правят колите от формула 1 или обикновените автомобили. Не такива като теб барвали, недобарвали...

  37. 38 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#37] от "dow_jones":
    Не е нужно да си ясновидец за да отбележиш очевидното. Прост съм, нищо да не знам, всичко което казах е грешно (спи спокойно вече). Правя модели, които летят и то чудесно. А имам и впечатления малко от авто тунинг, знам как се смятат някой неща.

    А ти, байно, когато направиш нещо дето лети (не надолу), различно от хартиена ракетка, ела се обади да пием по бира и да обсъдим аеродинамиката.

    В твоите фантазии, сигурно и 2 тона даунфорс може да има, без никакво съпротивление. С гравитрон някакъв сигурно, не знам. Оправяй се.

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  38. 39 Профил на dow_jones
    dow_jones
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Обаче си хитрец. Тъкмо те притисне човек в ъгъла и айде бягаш в друга посока на спора, а сега даже предлагаш рушвет под формата на бира. Аз от колко поста ти говоря, че е важна аеродинамичната ефективност (отношението даунфорс/драг), а ти не, та не, няма такова животно. Правиш ли даунфорс/лифт - продуцираш същото количество драг твърдиш ти. Ами не е така. Прекалено е неефективно, най-малкото защото ти трябват много мощни двигатели, за да преодолееш драг-а... Затова и аеродинамиците гледат да увеличат това отношение. Потърси малко, почети и ще разбереш. Няма нищо лошо в това да не знаеш, защото знанието не е даденост, а процес. И не отваряй дума за спойлери или самолети, че може да загрубеят нещата. Не ми гледай ника, че е финансов. Понякога совите не са това, което са

  39. 40 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#39] от "dow_jones":

    Разбрах становището ти вече. И бих желал да си запазя правото да отварям дума за каквото си искам. Совите не ме плашат. Има 2 вида - едните правят, другите говорят на аба.

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times
  40. 41 Профил на dow_jones
    dow_jones
    Рейтинг: 588 Неутрално

    Ти му говориш, то ти приказва... Самоувереността е първия признак на глупостта. А ти си толкова самоуверен, че дори не схващаш, че не се заяждат с теб. Такива като теб очевидно са илюстрация на понятието "войнстваща посредственост". Гледай си играчките (самолетчетата) и не се ври при сериозните неща. Лека нощ.

    ПС: И си говори "на АБА" колкото искаш, не ми пречиш. Явно си фен на АББА, но не искаш да си го признаеш. Пак ти казвам, босичък си по аеродинамика. Поназнайваш някои неща, но си далече все още от истината. Развивай се, имаш нужда.

  41. 42 Профил на kirka80286
    kirka80286
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#41] от "dow_jones":

    С твоите стряскащи познания сигурно ще е изненада за теб, че малките модели се подчиняват на същите закони.

    Всички се развиваме, но зависи колко навито има... Лека и на теб.

    "Тhe lack of major wars may be hurting economic growth." New York Times




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах