Новият най-икономичен студентски автомобил изминава 2606 км с литър метан

Отборът на техническия университет в София.



Новият най-икономичен автомобил, разработен от студенти, е направен от Microjoule-La Joliverie от Франция и с литър метан изминава 2606.4 км, показа поредното издание на състезанието за икономия на гориво "Шел екомаратон Европа". Надпреварата се проведе този уикенд в Лондон, съобщиха от българското представителство на компанията.


Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на groznik90
    groznik90
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Супер, ама това не изглежда въобще удобно.

  2. 2 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 7198 Неутрално

    " 2606 км с литър метан"

    Ко мъ напраихте веее! Вие таковахте мамата на всички химици, физици и други "ици" с тоя рекорд!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  3. 3 Профил на StanDim
    StanDim
    Рейтинг: 467 Весело

    И на въпрос: Кога ще влезнат в серийно производство, отговора на Шел: Ше, ше...

  4. 4 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 1222 Неутрално

    А не е ли по добре а се съсредоточат тези умници в нещо което наистина може да се движи по шосетата? Давам 100% гаранция че като мине първият Тир покрай тези ще ги отвее в полето.. Айде по-малко "рекорди" и повече практичност.. За водородни автомобили например се говори от 20 години.. пък един не съм срещал по улиците

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  5. 5 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 400 Неутрално

    До коментар [#2] от "lz2":
    Един литър метан (поради високото налягане, необходимо за втечняване) се равнява на 3-4 л. (не съм сигурен точно колко) бензин.

  6. 6 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1397 Весело

    До коментар [#4] от "ostin22":

    Ама пък електрички виждаш, нали!

  7. 7 Профил на трън в петата  новия  дневник го хакват постоянно
    трън в петата новия дневник го хакват постоянно
    Рейтинг: 6318 Неутрално

    Да не би да е килограм метан?

  8. 8 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    До коментар [#2] от "lz2":
    Да, на физици, химици и даже, за съжаление, на практици. С тази кола трудно ще си докараш зелето от пазара.
    Иначе рекордът е смайващ. И разстоянието е толкова голямо, че не бих попитал:
    Къде са педалите?

    Еретик
  9. 9 Профил на Иван Петров
    Иван Петров
    Рейтинг: 605 Неутрално

    В този един литър метана втечнен ли е?
    Какво налягане е необходимо за да се втечни при 20 градуса Целзий?

  10. 10 Профил на dggm
    dggm
    Рейтинг: 456 Весело

    Съпер!

    Каква приятна новина

  11. 11 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 494 Весело

    Икономията е майка на мизерията, а консумацията на стоки и услуги движи съвременното общество напред!

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  12. 12 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2310 Неутрално

    [quote#4:"ostin22"]А не е ли по добре а се съсредоточат тези умници в нещо което наистина може да се движи по шосетата?[/quote]
    Така се развиват технологиите, при гоненето на невъзможни рекорди. И после намират приложение.

    Навремето интегралните схеми са разработени за нуждите на космонавтиката, в обикновеният живот транзисторите са били достатъчни. Сигурно тогава някой е казвал "Защо са ни необходими тези интегрални схеми, и с радиолампите сме си добре"

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  13. 13 Профил на Indiana Jones
    Indiana Jones
    Рейтинг: 243 Неутрално

    До коментар [#5] от "emilm13":

    Един литър си е един литър. Това е обем. 1 кг метан е около 5,6 литра, съответно 1 литър метан е 0,178 кг ...

    It’s not the years, honey. It’s the mileage.
  14. 14 Профил на Иван Петров
    Иван Петров
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#13:"Indiana Jones"] Това е обем. 1 кг метан е около 5,6 литра[/quote]


    До коментар [#13] от "Indiana Jones":

    Това при каква температура и налягане?

  15. 15 Профил на otrowa
    otrowa
    Рейтинг: 214 Весело

    До коментар [#11] от "Consumer":

    Нещо бъркаш нещата.
    Идеята е опазване на околната среда. Целта е максимален пробег, с най-малко енергия, Съответно и по-малко замърсяване, както и търсене на алтернативни решения на бензина и дизела, каквито са метанът и ел. енергията. Там е бъдещето, което си чука упорито на вратата с всякакви нови електрички.

  16. 16 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 775 Любопитно

    [quote#8:"Костадин Иванов"] И разстоянието е толкова голямо, че не бих попитал:
    Къде са педалите? [/quote]

    Или къде са фотоклетките.

    Другото, което ми е любопитно е с каква скорост се изминават 2 600 км. Не изглежда да вдигат повече от 30-40 км/ч, а това са си 3-4 денонощия каране. Сменят ли се пилотите и пр.

    Или може би правят двайсетина обиколки, измерват разхода и екстраполират резултата.

    @)----,--'--
  17. 17 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 775 Неутрално

    [quote#13:"Indiana Jones"]Един литър си е един литър.[/quote]

    По-точно 1 кг си е 1 кг. Демек едно и също количество вещество. Останалото са променливи величини, зависещи от температура, налягане и агрегатно състояние.

    @)----,--'--
  18. 18 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 400 Неутрално

    До коментар [#13] от "Indiana Jones":
    Не случайно пиша "се равнява" (имам предвид енергийно), но МНОГО БЛАГОДАРЯ за изчерпателния отговор!

  19. 19 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#16] от "MyTwoCents":

    говорих с познат участвал в подобни проекти и каза че много се лъже. тия пробези които ги пишат на се минават целите. пускат ги на някои писта и минават малко разстояние и после им смятат разхода. за тия с ел задвижването слагали батерии по тръбите на возилото и през част от теста ползват техния заряд, а на другата която я замерва комисията почти не я ползват. 747км/1квтч т.е. 134Wh на 100км за 100кг возило+шофьор. Невъзможно

  20. 20 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 775 Неутрално

    [quote#19:"Вие си знаете"]за тия с ел задвижването слагали батерии по тръбите на возилото и през част от теста ползват техния заряд[/quote]

    Явно като ония велосипеди с батерия и мотор в тръбата на седалката дето ги хващат по състезания.

    Ще трябва да си назначат дежурен физик, който да отхвърля перпетуум мобиле моделите.

    @)----,--'--




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах