Новият най-икономичен студентски автомобил изминава 2606 км с литър метан

Отборът на техническия университет в София.



Новият най-икономичен автомобил, разработен от студенти, е направен от Microjoule-La Joliverie от Франция и с литър метан изминава 2606.4 км, показа поредното издание на състезанието за икономия на гориво "Шел екомаратон Европа". Надпреварата се проведе този уикенд в Лондон, съобщиха от българското представителство на компанията.


Колата на лицея от Франция Louis Delage пък измина разстояние от 445.7 км с използването на еквивалент от един литър гориво с тяхната задвижвана от бензин кола "Градски тип".


Студентите от Техническия университет в София отбелязаха най-високия резултат от трите български отбора, които участваха в "Шел екомаратон Европа". Те заеха четвърто място в категорията автомобили градски тип, задвижвани с водородна клетка. Те изминаха 229 км с 1 кубичен метър водород. Първото място зае Политехническият университет в Нант, Франция, с 389 км/1 куб.м.




Своите постижения от миналата година подобриха и отборите от Русенския университет и от Професионалната гимназия по селско и горско стопанство и туризъм "Никола Й. Вапцаров" в Чепеларе. И двата тима се състезават в категорията "Прототипи", а задвижването е с електрическа батерия.

Тимът на професионалната гимназия по селско и горско стопанство и туризъм "Никола Й. Вапцаров" в Чепеларе

© Шел

Тимът на професионалната гимназия по селско и горско стопанство и туризъм "Никола Й. Вапцаров" в Чепеларе


Русенските студенти се класираха на 11-о място от общо 49 отбора с резултат 409 км с 1 квтч ток, с което подобриха резултата си от 2015 г. с впечатляващите 92%. Учениците от Чепеларе са 25-и със 178 км/1 квтч – с 35% по-добро постижение спрямо 2015 г. В категорията първи е отборът от Испания Eco-Dimoni с постижение от 747 км/1 квтч.


Пилотът от Чепеларе Силвестър Ботев отбеляза рекорд за най-бързо излизане от автомобила по време на техническата проверка – 2.97 секунди.


Тази година в състезанието участваха над 200 студентски отбора от 29 страни от целия свят. Те се състезаваха по изградена в лондонския олимпийски парк писта, дълга 2.2 км.


В рамките на екомаратона се състоя световен шампионат за пилоти в категорията "Градски тип" от Северна Америка, Азия и Европа, за да определят най-бързия и най-енергийноефективния пилот. В него Симеон Михов от ТУ - София, зае първо място сред пилотите на автомобили, задвижвани от водородни клетки, а победилият отбор на Световния шампионат на пилотите беше от университета "Пендидикан" в Индонезия.

Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на groznik90
    groznik90
    Рейтинг: 563 Неутрално

    Супер, ама това не изглежда въобще удобно.

  2. 2 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 8010 Неутрално

    " 2606 км с литър метан"

    Ко мъ напраихте веее! Вие таковахте мамата на всички химици, физици и други "ици" с тоя рекорд!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  3. 3 Профил на StanDim
    StanDim
    Рейтинг: 458 Весело

    И на въпрос: Кога ще влезнат в серийно производство, отговора на Шел: Ше, ше...

  4. 4 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 1044 Неутрално

    А не е ли по добре а се съсредоточат тези умници в нещо което наистина може да се движи по шосетата? Давам 100% гаранция че като мине първият Тир покрай тези ще ги отвее в полето.. Айде по-малко "рекорди" и повече практичност.. За водородни автомобили например се говори от 20 години.. пък един не съм срещал по улиците

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  5. 5 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 399 Неутрално

    До коментар [#2] от "lz2":
    Един литър метан (поради високото налягане, необходимо за втечняване) се равнява на 3-4 л. (не съм сигурен точно колко) бензин.

  6. 6 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1552 Весело

    До коментар [#4] от "ostin22":

    Ама пък електрички виждаш, нали!

  7. 7 Профил на Гаргамел
    Гаргамел
    Рейтинг: 5312 Неутрално

    Да не би да е килограм метан?

  8. 8 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    До коментар [#2] от "lz2":
    Да, на физици, химици и даже, за съжаление, на практици. С тази кола трудно ще си докараш зелето от пазара.
    Иначе рекордът е смайващ. И разстоянието е толкова голямо, че не бих попитал:
    Къде са педалите?

    Еретик
  9. 9 Профил на Иван Петров
    Иван Петров
    Рейтинг: 557 Неутрално

    В този един литър метана втечнен ли е?
    Какво налягане е необходимо за да се втечни при 20 градуса Целзий?

  10. 10 Профил на dggm
    dggm
    Рейтинг: 504 Весело

    Съпер!

    Каква приятна новина

  11. 11 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 506 Весело

    Икономията е майка на мизерията, а консумацията на стоки и услуги движи съвременното общество напред!

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  12. 12 Профил на Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?
    Рейтинг: 2452 Неутрално

    [quote#4:"ostin22"]А не е ли по добре а се съсредоточат тези умници в нещо което наистина може да се движи по шосетата?[/quote]
    Така се развиват технологиите, при гоненето на невъзможни рекорди. И после намират приложение.

    Навремето интегралните схеми са разработени за нуждите на космонавтиката, в обикновеният живот транзисторите са били достатъчни. Сигурно тогава някой е казвал "Защо са ни необходими тези интегрални схеми, и с радиолампите сме си добре"

    Политкоректността е Гестапо за Истината.
  13. 13 Профил на Indiana Jones
    Indiana Jones
    Рейтинг: 273 Неутрално

    До коментар [#5] от "emilm13":

    Един литър си е един литър. Това е обем. 1 кг метан е около 5,6 литра, съответно 1 литър метан е 0,178 кг ...

    It’s not the years, honey. It’s the mileage.
  14. 14 Профил на Иван Петров
    Иван Петров
    Рейтинг: 557 Неутрално

    [quote#13:"Indiana Jones"] Това е обем. 1 кг метан е около 5,6 литра[/quote]


    До коментар [#13] от "Indiana Jones":

    Това при каква температура и налягане?

  15. 15 Профил на otrowa
    otrowa
    Рейтинг: 222 Весело

    До коментар [#11] от "Consumer":

    Нещо бъркаш нещата.
    Идеята е опазване на околната среда. Целта е максимален пробег, с най-малко енергия, Съответно и по-малко замърсяване, както и търсене на алтернативни решения на бензина и дизела, каквито са метанът и ел. енергията. Там е бъдещето, което си чука упорито на вратата с всякакви нови електрички.

  16. 16 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 723 Любопитно

    [quote#8:"Костадин Иванов"] И разстоянието е толкова голямо, че не бих попитал:
    Къде са педалите? [/quote]

    Или къде са фотоклетките.

    Другото, което ми е любопитно е с каква скорост се изминават 2 600 км. Не изглежда да вдигат повече от 30-40 км/ч, а това са си 3-4 денонощия каране. Сменят ли се пилотите и пр.

    Или може би правят двайсетина обиколки, измерват разхода и екстраполират резултата.

    @)----,--'--
  17. 17 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 723 Неутрално

    [quote#13:"Indiana Jones"]Един литър си е един литър.[/quote]

    По-точно 1 кг си е 1 кг. Демек едно и също количество вещество. Останалото са променливи величини, зависещи от температура, налягане и агрегатно състояние.

    @)----,--'--
  18. 18 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 399 Неутрално

    До коментар [#13] от "Indiana Jones":
    Не случайно пиша "се равнява" (имам предвид енергийно), но МНОГО БЛАГОДАРЯ за изчерпателния отговор!

  19. 19 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#16] от "MyTwoCents":

    говорих с познат участвал в подобни проекти и каза че много се лъже. тия пробези които ги пишат на се минават целите. пускат ги на някои писта и минават малко разстояние и после им смятат разхода. за тия с ел задвижването слагали батерии по тръбите на возилото и през част от теста ползват техния заряд, а на другата която я замерва комисията почти не я ползват. 747км/1квтч т.е. 134Wh на 100км за 100кг возило+шофьор. Невъзможно

  20. 20 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 723 Неутрално

    [quote#19:"Вие си знаете"]за тия с ел задвижването слагали батерии по тръбите на возилото и през част от теста ползват техния заряд[/quote]

    Явно като ония велосипеди с батерия и мотор в тръбата на седалката дето ги хващат по състезания.

    Ще трябва да си назначат дежурен физик, който да отхвърля перпетуум мобиле моделите.

    @)----,--'--




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах