В София започнаха тестове на нов автобус на ток

В София започнаха тестове на нов автобус на ток

© Георги Пауновски



В София започнаха тестове на нов автобус на ток. Той е чешко производство и ще се движи по линия 84. По нея от началото на януари тестове минава и китайски електробус.


Коментари (49)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3821 Неутрално

    Дневник,

    автобус на електричество (ток не е термин освен при обувките)...

  2. 2 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9248 Неутрално

    Дано да има бъдеще, да запазим въздуха и природата поне малко по чисти.

  3. 3 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3821 Разстроено

    Пропаднаха обясненията за слабостите на елетроавтомобилите.

    Парното, марното, задръстванията, 170 километра са малко, времето за зареждане е много...

    Какво да се прави, сега ще остане само за цената да се обяснява колко е "висока"...

  4. 4 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6196 Неутрално

    По-добрият вариант за градски условия е електробуса - радостното е, че пробите са успешни

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  5. 5 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Дано да има бъдеще, да запазим въздуха и природата поне малко по чисти.
    —цитат от коментар 2 на Peni Nikol


    Автобусите замърсяват стабилно, но спрямо количеството на автомобилите немогат да се сравнят.

  6. 6 Профил на Messerschmitt
    Messerschmitt
    Рейтинг: 2827 Любопитно

    а дано станат повече.Крайно време е в столицата да имаме съвременни абтобуси!

    До истината се достига с познание!
  7. 7 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 2187 Неутрално

    Колкото повече возила на ток - толкова по-добре. По-чисто, по-евтино и по-енерго независимо от Глобалната бензиностанция.

    Путин е главният русоФОБ в Русия!
  8. 8 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3094 Весело

    Валентин Златев не харесва това!

  9. 9 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 1956 Неутрално

    Все още има линии, по които се движат допотопни автобуси, които подозирам че и да ги миеха пак би смърдяло вътре. Би било добре да се сменят с електрически, Фъндъчка може поне да се опита да отчете вял опит за подобряване на въздуха в столицата. И желателно не китайските, а чешките, ЕС като цяло може да изготви регламент, даващ предимство на производеното в съюза когато става дума за обществени поръчки и въобще харчене на парите на данъкоплатците.

  10. 10 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2735 Неутрално

    Да му направят тавана от фотоволтаици та да се зарежда и през деня.

  11. 11 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 742 Неутрално

    няма спор плюса на електроавтобуса. Дори цената да е еднаква на всички експлоатационни разходи и началната да е по-висока София ще спечели много. Чистия въздух е нещо, върху което трябва да се работи, дори да струва по-скъпо.

    Време е да влезем в 21ви век.

  12. 12 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 2005 Весело

    А как шофьорите на тези автобуси ще крадят гориво?!? И те деца хранят, все пак.

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4619 Разстроено

    До коментар [#5] от "sv3tli0":

    Много"умен" довод ! Типично по герберски !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1552 Неутрално

    Само ДВА ПЪТИ по скъп - не ми се вярва! Освен ако го сравняват с Мерцедес...
    И все пак, ако разликата е само двойно, то съм сигурен, че икономическия анализ ще е положителен и електробуса, стига разбира се, тестовете да покажат, че сглобката им е добра за скапаните софийски улици.

  15. 15 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    Лукойл и путинските подлоги не харесват това.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  16. 16 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1552 Весело

    "Продължаваме със закупуването на нови газови автобуси. Очаквам до месец да бъде обявена нова процедура за закупуване на нови 120 газови автобуса."

    Това да онези, които реват срещу китайските дизелови автобуси. Те не проумяха, че има линии, при които не става да се пуснат автобуси на метан.
    В общината се мисли, не се правят само заменки и продажби на имоти, както беше при Софиянски!

  17. 17 Профил на v2k!!!
    v2k!!!
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Стъпки в правилната посока.
    Д първоначалната инвестиция определено е солиден фактор против. Но всичко опира до цифрите. Ако експлоатационните, включително електричество, разходи са в пъти по ниски, тогава може да се окаже че даже за период от 5 годни е по-евтино.

  18. 18 Профил на Рол
    Рол
    Рейтинг: 600 Неутрално

    "консумират електричество за 13-15 лв. на 100 км при 60 лв. на 100 км. за стандартните"
    "Пуснатият в началото на годината в експлоатация електробус е изминал около 100 000 км"

    1000*45=45000 лв икономия. Не слагаме смяна на масла и филтри.

    Тези 100 000 х.км най-вероятно е грешка, защото 1300 км дневно е просто невъзможно.

  19. 19 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 984 Неутрално

    Като електробусите са скъпи, защо не заменят автобусите с тролейбуси. И те са екологично чисти и нямат скъпи батерии. Пък и нямат нужда от престой за зареждане.
    Е, вярно че има контактна мрежа, ама надали като цяло излиза по-скъпо от електрбусите задно със зарядните станции. Пък и живота на батериите за електробусите надали ще надхвърли 2 години.

  20. 20 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1800 Весело

    през 2014 година общината вече купи 126 рейса на местан...

    имам два президента - единия е самовлюбен токсичен пърдел, а другия подла рушняшка подлога...
  21. 21 Профил на баЙ Радуй Теменужкин
    баЙ Радуй Теменужкин
    Рейтинг: 6428 Неутрално

    Хубаво е, дано се докажат, да не сменят утре батериите на цената на нови автобуси

  22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3535 Неутрално

    ""Продължаваме със закупуването на нови газови автобуси. Очаквам до месец да бъде обявена нова процедура за закупуване на нови 120 газови автобуса. Тече процедура по закупуване на 13 нови трамвая", посочи Фандъкова."


    А това защо? Купете трамваи, купете електрически автобуси, купете от новите тролеи. Оставете тия глупости с вътрешно горене.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4619 Разстроено

    "Продължаваме със закупуването на нови газови автобуси. Очаквам до месец да бъде обявена нова процедура за закупуване на нови 120 газови автобуса."Това да онези, които реват срещу китайските дизелови автобуси. Те не проумяха, че има линии, при които не става да се пуснат автобуси на метан. В общината се мисли, не се правят само заменки и продажби на имоти, както беше при Софиянски!
    —цитат от коментар 16 на cristo_n


    и кои са тези линии, умньо ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2544 Неутрално

    До коментар [#19] от "marker":

    С "надали" сметки не се правят и наистина не изглеждат лошо тролейбусите, но мрежата не е шега работа.
    Що се отнася до елктробусите, работата по ремонта и обслужването е много по-малко и по-лека, динамичните характеристики са по-подходящи за града и наистина пазят въздуха много по-чист, като можеш да сменяваш маршрутите без проблем, а това ще става все по-необходимо, предвид непрекъснатите и неизбежни изменеия на мрежата на градския транспорт.

  25. 25 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2544 Неутрално

    До коментар [#19] от "marker":

    С "надали" сметки не се правят и наистина не изглеждат лошо тролейбусите, но мрежата не е шега работа.
    Що се отнася до елктробусите, работата по ремонта и обслужването е много по-малко и по-лека, динамичните характеристики са по-подходящи за града и наистина пазят въздуха много по-чист, като можеш да сменяваш маршрутите без проблем, а това ще става все по-необходимо, предвид непрекъснатите и неизбежни изменеия на мрежата на градския транспорт.

  26. 26 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 991 Неутрално

    "Без проблеми изминава 170 км на смяна"
    И как тогава е минал 100 хил.км. от началото на годината, като за това ще са нужни 588 смени?
    Наистина, защо не пуснат повече тролеи - те са си пак електро-автобуси, но без скъпата и недълготрайна батерия.

  27. 27 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9807 Неутрално

    Китайското решение с кондензатори май е по-интересно откъм зареждане и пробег. Бързо зареждане в края на линията и пробег в една линия, без скъпи акумулатори :)

  28. 28 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    Тоя икономически анализ може да ви го направи и третокласник. Пробег х разлика в разход - разлика в цената. Като гледам дали са всички данни освен цената.

  29. 29 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 958 Неутрално

    До коментар [#26] от "Камен":

    Мрежата за нищо я нямаш... Или като няма жици слизат пътниците и бутат ;)

    Stef
  30. 30 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4619 Разстроено

    А като си помисля, че имахме цялата индустрия и ноу-хау да станем водещи производители на електрически автобуси и други подобни или поне за нашата си държава.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  31. 31 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 958 Неутрално

    "Те не проумяха, че има линии, при които не става да се пуснат автобуси на метан.
    —цитат от коментар 16 на cristo_n


    Вярно ли - и кои са тия линии?

    Stef
  32. 32 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 984 Неутрално

    До коментар [#25] от "tsvetko_51":

    " не е шега работа" също не е сериозен аргумент. Това първо.
    Второ, динамичните характеристики на тролейбусите не само не са по-лоши от тези на електробусите, но дори са по-добри. Това може да го забележи всеки пътувал с тролейбус и автобус изкачвайки се по Цариградско шосе от Орлов мост. Трето, изобщо не виждам толкова честа смяна на маршрутите на градския автобусен транспорт в София, то това не е и удобно за гражданите. И последно цената на батериите за електромобилите е твърде висока и в градския транспорт при непрекъсната експлоатация може да се наложи смяна всяка година.
    На сегашното технологично ново на средствата за градски транспорт, считам че оптимално технико-икономично и достатъчно екологично решение е автобуси на природен газ (някои неправилно ги определят на метан)
    Не съм против електробусите, те вероятно са бъдещето, но за сега не сме достатъчно богати за тях.

  33. 33 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4619 Разстроено

    До коментар [#32] от "marker":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  34. 34 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1627 Любопитно

    До коментар [#12] от "Мойше! Толкоз!!!":

    шофьорите не знам ама държавата как ще се оправя с акциза

    гошо
  35. 35 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1552 Неутрално

    Като електробусите са скъпи, защо не заменят автобусите с тролейбуси. И те са екологично чисти и нямат скъпи батерии. Пък и нямат нужда от престой за зареждане.Е, вярно че има контактна мрежа, ама надали като цяло излиза по-скъпо от електрбусите задно със зарядните станции. Пък и живота на батериите за електробусите надали ще надхвърли 2 години.
    —цитат от коментар 19 на marker


    Май не ти се е налагало да БУТАШ ТРОЛЕЙ, когато му паднат "жартиерите" на кръстовище, между две контактни жици. Изправя се шофьора в тролея и вика силно "Хайде мъжете да слизат и да бутнат 10 см, че не мога да направя контакт". И като се случи в час пик, става голям купон!!! Мъжете 10-на , бутат, тролея не мърда, слизат и други, започват и жени да слизат, и деца... А наоколо изнервени шофьори се чудят как да заобиколят... Купон ти казвам! Ама то на село тези неща не ги знаете...

  36. 36 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4619 Разстроено

    До коментар [#35] от "cristo_n":

    верно си голям "умник" ! А ти влак бутал ли си ?
    Я да ти задам един прост въпрос като за теб - защо никой не произвежда съчленени електробуси както се прави с тролеите от мамтивека ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  37. 37 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    До коментар [#27] от "penetrating":

    и колко евтини са кондензаторите мислиш? И колко пробег имат? Колко често трябва да се зареждат? Ако енергийната плътност на батериите е ниска в сравнение с дизела, то на суперкондензаторите е направо плачевна.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  38. 38 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    До коментар [#32] от "marker":

    Защо ще се налага смяна всяка година точно? Батерийте на китайските автобуси вероятно са LiFePO4, по-тежки, но имат живот по 2500-3000 цикъла на зареждане, и тогава капацитета им не е нула, а 70-80% от първоначалния. Това са към 8 години ако се зареждат всеки ден от 0 до 100%, а това на практика никога не става, обикновено батерията е разчетена да се държи между 20 и 80%. което значително удължава живота. Това важи в още по-голяма степен за литиевите батерии с висока енергийна плътност. Никой няма да тръгне да продава автобуси ако батерийте трябва да се сменят всяка година. Това не са лаптопи от по 500 лева!

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  39. 39 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    До коментар [#32] от "marker":

    Защо ще се налага смяна всяка година точно? Батерийте на китайските автобуси вероятно са LiFePO4, по-тежки, но имат живот по 2500-3000 цикъла на зареждане, и тогава капацитета им не е нула, а 70-80% от първоначалния. Това са към 8 години ако се зареждат всеки ден от 0 до 100%, а това на практика никога не става, обикновено батерията е разчетена да се държи между 20 и 80%. което значително удължава живота. Това важи в още по-голяма степен за литиевите батерии с висока енергийна плътност. Никой няма да тръгне да продава автобуси ако батерийте трябва да се сменят всяка година. Това не са лаптопи от по 500 лева!

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  40. 40 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3535 Неутрално

    До коментар [#35] от "cristo_n":

    Извинявай, но говориш пълни глупости. Съвременните тролеи имат дизелов двигател, с който могат да се движат без контактна мрежа.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  41. 41 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3821 Неутрално

    До коментар [#34] от "гошо":

    Ще им бъде супер гот защото в един момент най-вероятно ще включат и ел.енергията към акцизните стоки, разбира се без да изкарват горивата.

  42. 42 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9807 Неутрално

    До коментар [#37] от "DareDebil":

    4 пъти по-евтини от акумулаторите, 25 км пробег, време за зареждане 3-5 минути :)

  43. 43 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 765 Неутрално

    Защо да му се невиди в БГ едно автобусче не можем да произведем, пък гледай чехи, поляци ( да не споменаваме китайците ) вече електробусчета почнаха да предлагат. Нещо БГ бизнеса хич го няма. Кара го на усвояване и незаплащане.

  44. 44 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    До коментар [#37] от "DareDebil":4 пъти по-евтини от акумулаторите, 25 км пробег, време за зареждане 3-5 минути :)
    —цитат от коментар 42 на penetrating


    4 пъти по-евтини за 10 пъти по-малък пробег, не е много добра сделка. Един китайски електрически автобус струва 380 000 евро, със 100 000 повече от сходен дизелов модел, и има 250км пробег в градски условия. Автобус с "кондензатори" 70 000 евро ли струва? и колко струва на всеки 25 КМ да изградиш зарядни станции и да чакаш по 3-5 минути?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  45. 45 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    До коментар [#1] от "ivan_":

    и ампер за какво е единица, ако не за (електрически) ток?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  47. 47 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3821 Любопитно

    До коментар [#45] от "DareDebil":

    Не зная?
    Обяснете ми го като термин по отношение на енергия!
    Все пак статията е за това!
    За превозно средство и източника на "горивото" за задвижване на двигателя на това превозно средство.

    Кой е термина?:
    автобус задвижван от електричество
    или
    автобус задвижван от ток

  48. 48 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1552 Неутрално

    До коментар [#35] от "cristo_n":Извинявай, но говориш пълни глупости. Съвременните тролеи имат дизелов двигател, с който могат да се движат без контактна мрежа.
    —цитат от коментар 40 на Darth Plagueis

    Не говоря глупости, защото съм бутал тройлей! Вярно, че беше преди години... И допускам, че е възможно (и е логично) да има и някаква резервна система - я акомулатори, я някакъв генератор, но поне в тези случаи, за които говоря, тези система явно не са работели... Или викаш, в Бългаия всичко работи на шест?

  49. 49 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    До коментар [#47] от "ivan_":

    какво има да ти се обяснява по отношение на енергията - Ампер е единица за (електрически) ТОК. Дефиницията на ток - насоченото движение на електрически заряди, например под въздействието на електрическо поле.

    Така че не, "ток не е термин освен при обувките" въобще не е вярно. Вече как се наричал автобус е отделен въпрос. Но автобус задвижван от електричество не е като да е в обръщение

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах