"Шкода" пусна първия си модел на ток

"Шкода" пусна първия си модел на ток


Чешкият концерн "Шкода" представи своя първи модел на ток. Дебютат на колата, която за момента е концептуална разработка, стана на автосалона в Шанхай, който се откри на 19 април.


"Вижън И Концепт" (Vision E Concept) обещава освен придвижване с нулеви вреди емисии, щедро вътрешно пространство и асистиращи системи от най-ново поколение. Плановете на "Шкода" са до 2025 година да има в гамата си електромобили и зареждащи се от контакта (плъг-ин) хибриди, като една от всеки четири продадени коли в световен мащаб, да е от тях.

"Шкода" пусна първия си модел на ток

Представеният в Шанхай прототип разчита на два електрически мотора с обща мощност малко над 300 конски сили. Литиево-йонни батерии ще позволяват изминаването на до 500 километра с един заряд. Предвидена е възможност за индуктивно запълване на батериите (без използване на кабел), като за целта ще е достатъчно колата да се паркира на определено място.


Дългият 4.69 метра електромобил предлага възможност за автономно шофиране от ниво три. Това ще рече, че колата ще може сама да ускорява, намалява и завива. Има и вариант за самостоятелно паркиране, като за целта собственикът трябва да обучи автомобила, като му покаже маневрите, за влизане в гаража, да речем. След това автомобилът ще може да влиза и излиза от него без човешка намеса.

"Шкода" пусна първия си модел на ток

Благодарение на щедрото остъкляване в салона е светло, а размерите на колата позволяват и да е просторно. На разположение във Vision E Concept са четири самостоятелни седалки, всяка от която е с регулиращ се наклон на облегалките.


В салона е пълно с екрани, на които могат да се следят данни за пътуването, да се гледат филми, или да се сърфира в интернет.

"Шкода" пусна първия си модел на ток

Ключови думи към статията:

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2671 Неутрално

    Ох, ... петроладжиите викат, и тия ли.

  2. 2 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2426 Любопитно

    До коментар [#1] от "442":

    а свидетели на приватизация в Чехия и тук , какво ли викат

  3. 3 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":а свидетели на приватизация в Чехия и тук , какво ли викат
    —цитат от коментар 2 на дерибеев


    Можеш да си сигурен - в Чехия не викат "Върнете ни социализма" и "Какво ни отне демокрацията". Чехия върви нагоре с страхотни крачки. Липсват идиоти, които да "страдат" по светлото минало. Резултатът е в статията над коментарите - в челити на автомобилните гиганти!

  4. 4 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 7000 Неутрално

    Уж братска, социалистическа страна, пък работи против великия Съветски съюз! Не ви е срам другари! Ще се наложи пак да ви освободим!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  5. 5 Профил на Танас - Auf Wiedersehen und Alles Gute!
    Танас - Auf Wiedersehen und Alles Gute!
    Рейтинг: 4577 Весело

    Имам правоспособност и за електрокар. :-)

    ПЪЛНА ЛУСТРАЦИЯ! Auf Wiedersehen und Alles Gute!
  6. 6 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    ... в челити на автомобилните гиганти...
    в ЧЕЛОТО на автомобилните гиганти!
    Пусти редактор!!!

  7. 7 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3346 Неутрално

    До коментар [#3] от "Alexander97":

    "... В Чехия не викат "Върнете ни социализма" и "Какво ни отне демокрацията"..."

    ++++++

    Нито чакат някоя война в Близкия Изток, за да се вдигне петролът, че да заблажат след дълги постш.

    Преди години един колега на баща ми (Бог да го прости) викаше: Добре, че са чехите, да умият очите на славянството пред света. 😈

    НЕ СПОРЯ С ИДИОТИ И НЕ ОТГОВАРЯМ НА ТРОЛОВЕ.
  8. 8 Профил на дуле
    дуле
    Рейтинг: 727 Весело

    ... в челити на автомобилните гиганти...в ЧЕЛОТО на автомобилните гиганти!Пусти редактор!!!
    —цитат от коментар 6 на Alexander97


    VW винаги е бил в челото на автомобилните гиганти.

    Иван Искров: « Да не се гоним, че да не се хванем ».
  9. 9 Профил на Puhon
    Puhon
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Само на мене ли ми прилича на Тесла?

  10. 10 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2675 Неутрално

    Колата изглежда супер.
    Ако до 2025 г. 1/4 от продадените коли се движат и на електричество, то дали някой тук е смятал как ще се отрази това на потреблението на ток, както и на необходимостта от нови мощности?

    I Want To Believe
  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  12. 12 Профил на vedal
    vedal
    Рейтинг: 230 Разстроено

    До коментар [#3] от "Alexander97":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  13. 13 Профил на Владислав Алексиев
    Владислав Алексиев
    Рейтинг: 299 Неутрално

    До коментар [#7] от "Norman Granz":

    От Злин, на север, са си почти германци. Глаголите, в езика им, не са точно славянски. Само съществителните им са славянски.

  14. 14 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 728 Неутрално

    ""Шкода" пусна първия си модел на ток"

    "Пусна" се асоциира с "за продажба".
    В случая много по-точно е използваното в последствие "представи", все пак става дума за прототип.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  15. 15 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 262 Неутрално

    До коментар [#2] от "дерибеев":

    правилната приватизация в умните държави от соц. блока показа нагледно как се прави преход към пазарна икономика и демокрация.

    масовата приватизация в България и комунистическият пост-приватизационен контрол показаха нагледно как средните и малките работещи предприятия бяха разсипани, ограбени и продадени за скрап. и всичко това беше извършено от комунистическите некадърни олигарси. големите приватизирани предприятие си бяха неефективни и преди приватизацията им :) всички перли в комунистическата икономическа корона всъщност се оказаха не перли, а малки заешки лайненца.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  16. 16 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2038 Неутрално

    Не е лоща колата, но все пак е прототип. До производство
    и пускане на пазара има още крачки за извървяване, доста
    прототипи не стигнаха до реализация !!!

  17. 17 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1607 Неутрално
  18. 18 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 391 Неутрално

    Колата изглежда супер.Ако до 2025 г. 1/4 от продадените коли се движат и на електричество, то дали някой тук е смятал как ще се отрази това на потреблението на ток, както и на необходимостта от нови мощности?
    —цитат от коментар 10 на 2.5


    Дъвчем го на ниво груби сметки почти под всяка автоелектрическа статия. Примерно, много стотин мегавата отгоре, ако енергията на всяка официално продадена капка бензин за 2014 (или беше 2015) се замести с електричество. Не е нинищо, но не е и чудо невиждано. Всъщност, можем да си го позволим и сега без нужда от нови мощности. Поне през лятото :)

    Много по-интересният проблем е как електрификацията на автомобилите ще се отрази на системата - разпределение, баланс, краен клиент. Отново нищо невъзможно, но тук ще трябва да се бара.

  19. 19 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 885 Неутрално

    Сори, ма това не е реален модел а само концепт. Тая кола няма да съществува никога в тоя вид! Престанете да пишете такива глупости!

    За момента ако някой иска използваем електромобил, си купува Тесла.....

  20. 20 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2346 Неутрално

    Добре, много добре изглежда и да не забравяме, че и технологично и с влизане в серия, такива модели ще започнат да стават и приемливи като цени.
    Що се отнася до енергетиката, няма да има никакъв проблем и не за друго, а защото навлизането на електромобилите ще е процес, а не еднократен и внезапен акт, а енергосистемите в целия свят работят в доста неуравновесен режим - нощем потреблението е слабо, а денем силно, което е свързанио сдинамични процеси на пускане/спиране или намаляване на мощността.
    Доколкото повечето коли нощем не са в експлоатация, това дори може да спомогне зьа равномерното натоварване на енергосистемите. Отделно дневно време, към мощностите ще се добавят и все по-разпространените фотоволтаици, така че няма защо да очакваме някакъв апокалипсис, осве в сферата на пазара на труда.
    Имам предвид, че гражданите на страни-безиностанции, ще плъзнат по света да си търсят препитание и ще свалят цените на този пазар:).
    Не знам тогава как ще се справим с бежанския поток:)

  21. 21 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1607 Неутрално

    Стерилен дори за концепт дизайн.
    Хубавото е че чехите в крайна сметка ще изпипат визията.
    Някой ден.

  22. 22 Профил на дядо Добри
    дядо Добри
    Рейтинг: 2193 Неутрално
  23. 23 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1196 Весело

    До коментар [#8] от "дуле":

    "VW винаги е бил в челото на автомобилните гиганти."

    Е, чак пък винаги!?
    У Перник - да.

  24. 24 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Имам предвид, че гражданите на страни-безиностанции, ще плъзнат по света да си търсят препитание и ще свалят цените на този пазар:)
    —цитат от коментар 20 на tsvetko_51


    Измишльотини! НАД половината от БВП ( частта, заради която я наричаш бензиностанция ) на Ръша се произвежда от ПОД 1 милион души, които работят в добива на природни ресурси. Това е незначителна бройка, за да се радваш толкова.

  25. 25 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 933 Неутрално

    До коментар [#24] от "Дундурук":

    То въпросът не е в това кой работи в индустрията, а че бюджетът на държавата се крепи на природните й богатства - знаем как свършват тези държавици рано или късно, ако нямат адекватно и далновидно управление...

    Заглавието, както обикновено е силно подвеждащо, ама вече свикнахме на фенщината на Дневник към ФВ и ЦеЦека ;)
    Тая кола докато види бял свят, Тесла ще продала 1 млн автомобила вече ;)

    Stef




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах