Шофьори на Запад губят стотици евро в търсене на място за паркиране


Интерактивната графика на "Ройтерс" показва в трите държави размера на глобата за свръхпрестой (в сиво), надплащането спрямо реалния престой (в жълто) и разходите на време и гориво в търсене на свободно място (в оранжево).


Водачите в три от най-големите западни икономики харчат всяка година милиарди в търсене на свободни места за паркиране и плащат доста по-дълъг престой от реалния. Ако оставят да им бъдат наложени глоби за изтекло време за паркиране, сумата може да се окаже в пъти по-малка в сравнение с обикалянето из района за ново място, на което да си оставят колата.




Това показват данни на агрегатора на трафик данни INRIX, цитирани от "Ройтерс". Агенцията допълва, че колкото по-натоварен става трафикът в градовете, толкова повече растат преките и косвените разходи за паркиране и главоболията - както за шофьорите, така и за градските власти. Водачите искат евтини и многобройни места за паркиране, докато общините предпочитат да намалят трафика, задръстванията и замърсяването на въздуха.


Производителите на автомобили и технологични компании се възползват от тези противоречащи си цели, за да предлагат удобни инструкции за това как да се стигне до свободно място чрез приложения за смартфони и да се паркира автоматично. Германската BMW например започна неотдавна да предлага в своята серия 5 приложение на американската INRIX за обозначаване на свободни места.


Проучването, основано на базата данни на компанията, обхваща отговорите на около 18 000 водачи в 30 градове на Великобритания, Германия и САЩ.


Според него в САЩ един шофьор обикновено дава средно 97 долара годишно за паркиране само като надплаща времето, което реално е прекарала колата му на платеното място. В същото време средният размер на глобата за свръхпрестой е 12 долара. Солидни са разходите за търсене на свободни места в САЩ - средно 354 долара годишно под формата на изгубено време и гориво, сочи информацията на INRIX.


Във Великобритания надплащането за паркиране спрямо реалния престой е средно 209 паунда (269 долара), а средният размер на глобите е 39 паунда годишно. Търсенето на свободни места тук е още по-скъпо - средно 733 паунда годишно.


В Германия шофьорите дават през годината средно по 98 евро (112 долара) повече от времето за паркиране, а глобите за свръхпрестой са едва 8 евро. Обикалянето на германците в търсене на място за паркиране струва 896 евро време и гориво.


По-малко от 10% от анкетираните в трите държави са използвали някое от многобройните приложения в помощ на водачите, с които можеш предварително да си запазиш и предплатиш място за паркиране.

Ключови думи към статията:

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3716 Гневно

    Помните ли бойко как като кмет показваше къде ще са паркинЗите в центъра ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Антикорупционен блок-Да Корупция!
    Антикорупционен блок-Да Корупция!
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    Ний не сме като тях! Целта на глобите е да откаже шофьорите от личен автомобил, и да ги пренасочи към градски транспорт! У нас само за миналата година има над 100 000 новорегистрирани возила!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  3. 3 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 1404 Весело

    Ти разбойко го махни!!!! Гледай кви немски толупи-шлепове дизел "нов внос -стар износ" ще влезат в бегето да ви Ракообразуват!

    Долу рушистите и фашистите
  4. 4 Профил на carebean
    carebean
    Рейтинг: 307 Неутрално

    Нищо ново под слънцето според мен...

  5. 5 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1650 Неутрално

    В Германия се канеха да прегласуват закон,който да забрани 45-часовата почивка за шофьорите на ТИР-ове на територията на Германия.Асоциацията на превозвачите го определи като неприложим,но поне нашите шофьори се стремят да го спазват и така си планират пътуванията,че да я правят тази почивка,а тя е задължителна,в Италия например.Между другото,в Германия,както и в Италия,безплатните паркинги не са проблем.

  6. 6 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1874 Весело

    https://www.youtube.com/watch?v=b8dxl8w0X4c

    имам два президента - единия е самовлюбен токсичен пърдел, а другия подла рушняшка подлога...
  7. 7 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 3811 Неутрално

    Ами да слезнат от колите и няма да нито да си губят времето, нито да плащат.

  8. 8 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1857 Неутрално

    Имайки наблюдения от Чехия, Германия и Холандия, не виждам особен смисъл от използването на коли в ежедневието - поне не за гражданите. Общественият транспорт е много добър, надежден и достатъчно точен. И накрая - именно заради паркирането, излиза и по-евтино.
    В Чехия ообаче не е доразрешен въпросът с големите паркинзи за хващане на влизащите в големите градове, така че да не ходят до центровете (обикновено средновековни тесни улички)

    E PLVRIBVS VNVM
  9. 9 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 928 Неутрално

    Ако имахме приличен(поне) градски транспорт, изобщо нямаше да се кача на колата си да карам, но като знам, че за 6 км ще трябва да сменя поне 2 превозни средства и да ги чакам по 10-20 мин всяко...а като дойдат ще съм третият извън вратата...как да стане?

    "We're not gonna take it! Anymore."
  10. 10 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Защо трябва да обикалят, като си има приложения за паркиране. От години ги ползваме като пътуваме и не губим време и нерви. Е, цените си ги бива, но това е да живееш в държава с висок стандарт.
    Има и приложения, с които можеш да отдадеш паркомястото пред дома си през деня, с което могат да се избият част от средствата.
    Общественият транспорт извън града е много скъп, според мен, не знам с по-дългосрочни карти дали излиза изгодно, но като туристи винаги наемаме кола, повече заради свободата, която дава, но и заради по-добрата цена.

  11. 11 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2351 Неутрално

    ее ,живеем в малък град и този проблем го нямаме ,а и като реша да отида на центъра веднъж в месеца ,си качвам колелото и отивам , няма защо да плащам за паркинг ,разходите ми годишно са 0 лв

  12. 12 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 944 Весело

    Западняците са будали - няамт ли си градинки и тротоари?!

    Евроатлантида




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах