И "Порше" влиза в електрическата формула

"Порше" има дълга и успешна история в серии за издръжливост, като 24-те часа на Льо Ман, но вече приключва с тях.

© Порше

"Порше" има дълга и успешна история в серии за издръжливост, като 24-те часа на Льо Ман, но вече приключва с тях.



"Порше" ще се състезава със заводски отбор в електрическата Формула E от 2019 година, съобщиха от компанията. Преди това, още в края на тази година, концернът ще преустанови участието си в клас LMP1 на Световния шампионат по издръжливост.


Новината идва броени дни, след като и от "Мерцедес" обявиха включване в електрическата формула също от 2019 година. Промяната на приоритетите при моторните спортове при "Порше" е свързана с посоката, поставена пред компанията от нейната стратегия за развитие до 2025 година. Според нея "Порше" ще разработва комбинация от чисти GT автомобили и напълно електрически спортни модели.


Формула E са първите в света състезателни серии с електрически автомобили, започнали на 13 септември 2014 г. Международната автомобилна федерация или FIA, отговаряща също за Формула 1, организира сериите, за да подкрепи електромобилността и да запали повече млади хора за моторните спортове.


За разлика от повечето други серии сезонът започва през есента и приключва през лятото. Местата на състезанията са специално проектирани улични трасета в сърцето на големите градове, което означава, че спортът идва при зрителите - а не обратното.

Към момента в надпреварата между електрическите болиди от големите производители участват "Ягуар", "Рено", "Ауди" и "Махиндра" .

Ключови думи към статията:

Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1942 Неутрално

    Силно се надявам до 5 години да се кача на електричка :) :) :)
    И между другото - навлизането на електрическите автомобили е без НИКАКВО участие на еко-джихадистите , а в същото време ще е с ефект в порядъци по-голям от всичките им писканици.
    И освен това въобще не е сигурно, че в планетарен мащаб средствата вложени в еко-меките са по-малко , отколкото инвестираните в разработката електричките.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2735 Неутрално

    Петроладжиите за пореден път приглътнаха на кисело.

  3. 3 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 2832 Неутрално

    Чиста електричка не знам дали ще подкарам в скоро време, ама съм много навит на Тойота Приус плъг-ин...! Само дето, все още не се предлага в България и гони 35 хиляди евро....! Даже и соларен покрив има. :)

    https://www.toyota.de/automobile/prius-plugin/index.json #/gallery/17-850790/8

    Искам да съм негър, в щата Алабама...!
  4. 4 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 183 Неутрално

    Чиста електричка не знам дали ще подкарам в скоро време, ама съм много навит на Тойота Приус плъг-ин...! Само дето, все още не се предлага в България и гони 35 хиляди евро....! Даже и соларен покрив има. :)https://www.toyota.de/automobile/prius-plugin/index.json #/gallery/17-850790/8
    —цитат от коментар 3 на tww09306483


    Мога да ти споделя с моя скромен опит, че чиста електрическа кола, е възможно най-изгодното в момента. Не говоря за цена на купуване, а като разходи после.

  5. 5 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1952 Любопитно

    Много са изгодни електричките, докато не се наложи да сменяш батерии. А тяхния въглероден отпечатък, никой не го коментира, защо ли?!?

  6. 6 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 2832 Неутрално

    До коментар [#4] от "T.M.":

    Чистата електричка, предполага каране на къси и средни разстояния. Тоест градско основно или да отидеш някъде до 100-150 километра и да се върнеш. Това, не ме устройва.
    Като знам, какви преходи правя с Астра-та по 5-6 хиляди километра... С електричка, няма как да стане...! :)
    Иначе ме блазни идеята, да си въртя градско и да обикалям из района, почти за без пари и да подминавам бензиностанциите...!
    Гледам, в махалата се появи един Ситроен Ц-Зеро. Симпатичен мъник..., предполагам около 100 километра минава без проблем. Каня се да поразпитам, тоя дето го кара, как стоят на практика нещата...

    Искам да съм негър, в щата Алабама...!
  7. 7 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2229 Неутрално

    по ми е интересно порше на педали

  8. 8 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 710 Неутрално

    При производството на 1 кВтч литий-йон батерия се отделят 150-200 кг. СО2. Така че, още преди да запалите току-що закупения Нисан Лийф, 5 тона СО2 са вече във въздуха.

  9. 9 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 183 Неутрално

    До коментар [#4] от "T.M.":Чистата електричка, предполага каране на къси и средни разстояния. Тоест градско основно или да отидеш някъде до 100-150 километра и да се върнеш. Това, не ме устройва.Като знам, какви преходи правя с Астра-та по 5-6 хиляди километра... С електричка, няма как да стане...! :)Иначе ме блазни идеята, да си въртя градско и да обикалям из района, почти за без пари и да подминавам бензиностанциите...!Гледам, в махалата се появи един Ситроен Ц-Зеро. Симпатичен мъник..., предполагам около 100 километра минава без проблем. Каня се да поразпитам, тоя дето го кара, как стоят на практика нещата...
    —цитат от коментар 6 на tww09306483


    Това важи само за България, в Европа и САЩ има бързи зарядни станции. Зареждаш си батерията на колата от 0-80% за 15 минути и тръгваш отново. Иначе да, все още не можеш да изминеш много голямо разстояние, но предполагам, че и бензиновите коли в началото са били така.

  10. 10 Профил на hamiltonf1
    hamiltonf1
    Рейтинг: 3781 Неутрално

    До коментар [#1] от "qwertqwert":

    След 5 години ще е "лудница", с ново поколения батерии, поне от Тойота, цени доста по-надолу, пробег - близко до 800 км с едно зареждане + стимул от правителството в размер на 5-10 хил. лв. и изборът ще предрешен на 100%.

  11. 11 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1942 Неутрално

    До коментар [#8] от "Булаир":

    Така че, още преди да запалите току-що закупения Нисан Лийф, 5 тона СО2 са вече във въздуха.
    ---------------------------------
    Дори и да го вземем за чиста монета това изследване (а то е много спорно), за времето на живота на батериите (мин. 8 години в момента) СО2 отпечатъка на електричката в момента е над 3 пъти < от този на който и да е конвенционален автомобил.
    Увеличат ли пробега до 500 км поне и с възможност до час да си отново на пътя за нови 500 - електичките ще изместят всичко.
    Тук-там някой самотен любител на V8 ще напомня за ДВГ.
    Докато се запази инфраструктурата от бензиностанции де...
    :) :) :)

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  12. 12 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1942 Неутрално

    До коментар [#9] от "T.M.":

    бързи зарядни станции.
    ----------
    = кратък живот на батериите.
    Освен това пак говорим за смешни километри .
    Имаше идея , нз докъде стигна, направо целия пакет батерии да се сменя празно за пълно, това е по-перспективно според мен.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  13. 13 Профил на zawert
    zawert
    Рейтинг: 232 Неутрално

    Нагледен пример как политкоректната измама с ел. автомобилите унищожава дори автомобилния спорт .А зомбитата с настървение чакат ел.автомобилите защото щяло да бъде "беплатно".

  14. 15 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1942 Неутрално

    До коментар [#10] от "hamiltonF1":

    След 5 години ще е "лудница", с ново поколения батерии, поне от Тойота, цени доста по-надолу, пробег - близко до 800 км с едно зареждане + стимул от правителството в размер на 5-10 хил. лв. и изборът ще предрешен на 100%.
    -----------------------------------------
    Дано.
    Карах малко една Тесла - влюбих се.
    Но малко километри за извънградско, а прекалено голяма за градско.......

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  15. 16 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1942 Неутрално

    До коментар [#14] от "Булаир":

    Хайде сега пусни търсачка за същото с "faje" "debunked" :):):) и прочети пък какво пише там.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  16. 17 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 2832 Неутрално

    До коментар [#9] от "T.M.":

    Абе, бързи зарядни станции, ама само около градовете или по магистралите между големите градове. Като кривнеш настрани, тогава какво...? Плюс това не се знае, колко чакащи има на станцията и тия 15 минути, да не станат час? И колко време ти се удължава пътя, като спираш така? Отделно, бързия заряд съкращава доста живота на батериите. Какво правиш в задръствания или ако те хване времето някъде...? В обикновена кола може да сложиш туба гориво в багажника, особено зимата. Ами на електричката, какво ще сложиш?
    Засега, по моето скромно мнение, електричките са добра алтернатива за мегаполисите, които страдат от тежко замърсения въздух. Обществен, шосеен и всякакъв друг тежък транспорт си остава на течни горива, основно дизел.
    Винаги съм се питал, защо не се произвеждат и налагат, по-малки и по-леки коли с минимален разход. Не е никакъв проблем да се правят коли с разход 4-5 на сто и то в градски условия... Градовете са препълнени с огромни и тежащи по 2 тона коли, които разхождат един човек...! И за какво...?!!

    Искам да съм негър, в щата Алабама...!
  17. 18 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 862 Весело

    До коментар [#8] от "Булаир":

    При производството на 1 кВтч литий-йон батерия се отделят 150-200 кг. СО2. Така че, още преди да запалите току-що закупения Нисан Лийф, 5 тона СО2 са вече във въздуха.[/quote]

    А ако се правят и с дизелови генератори тези батерии се изхвърлят и серните съединения въвъ въздуха.Ако ползват и масло и мляко за кафето ,тези които правят батериите ,тогава значи и вредните от кравите газове може да сложим.
    Абе по-добре е , и по-здраво е с въглища като от време оно е доказано ,че по-добро от бабиното нЕма!

  18. 19 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    тва сигурно е едно от най-куците състезания в света. Първият сезон всички отбори имаха едни и същи болиди, после поне им позволиха да разработват собствени мотори и електроника. Ама батерийте си истават същите, всички отбори ползват еднакви. Няма зареждане, а направо сменят колите в бокса - следователно няма никакъв стимул да се развива най-слабото звено в електромобила, а именно батерията. и понеже всички ползват стандартна батерия, няма и конкуриращи се технологии и иновации.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  19. 20 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    До коментар [#14] от "Булаир":

    нещо липсват в тоя доклад данните за това колко СО2 се отделя за производството на сходна бензинова кола, и колко са общите емисии след 8 години. Даже и тока да идва само от въглищни централи, по-виоката ефективност на електродвигателя дава предимство пред бензиновия.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  20. 21 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    До коментар [#17] от "tww09306483":

    ма то и днес се произвеждат такива мини коли с трицилиндрови двигатели, много са икономични в града. Но както на тебе не ти пасва електромобил, така на огромна част от хората не им пасва мини кола, с която нищо не можеш да пренесеш, а пътуването на магистрала е мъчение. В япония налагат кей-кар, ама това си е наказание, което на нокой не трябва да бъде причинявано.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  21. 22 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    До коментар [#17] от "tww09306483":

    пътят ти се удължава с два часа между амстердам и мюнхен, и това беше преди 3 години, преди да въведат новите станции на 135 киловата, и със 85 кВч батерия, не със 100, колкото е максимума днес. Живота на батерията се съкращава, да, но ако не го правиш твърде често, ефекта е минимален. Не всеки пътува по 6 хиляди км наведнъж. А навигацията на колата ти дава информация директно колко места има свободни на зарядните станции. Остава само и да могат да се резервират, което е технически възможно.

    Не съм видял в задръстване никога някой да излезе от колата и да извади туба от багажника. Ти колко пъти си виждал? Колко от тия дето ги хвана снега на петолъчката зимата си носеха туба с бензин или нафта в багажника?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  22. 23 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 802 Весело

    по ми е интересно порше на педали
    —цитат от коментар 7 на edin drug


    Педал за газ и за спирачка :-)

  23. 24 Профил на pbdan
    pbdan
    Рейтинг: 248 Неутрално

    Бързото зареждане не е добро нито за проиводителя на ел. енергия, нито за акумулатора и не е достатъчно бързо за поребителя. Предполагам, че най-рационално е да се въведе стандартна батерия (примерно 40кВтч, 200В ) и да се застава на определено място в електростанцията, вдигат ти с кран батерията и ти слагат новозаредената. Към нея трябва да има някакъв вграден електромер, за да платиш разликата. По-мощните коли с 2 или 3 батерии.

  24. 25 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2042 Неутрално

    До коментар [#2] от "442":

    Петроладжиите за пореден път приглътнаха на кисело.
    —цитат от коментар 2 на 442




    Не петролджиите, а истинските фенове на моторните спортове. ФЕ е една еФтина зелена реклама.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  25. 26 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2042 Неутрално

    До коментар [#16] от "qwertqwert":

    И шведският инсититут за изследвания на околната среда ли се оказа фейк нюз? Малиии, тоА Тръмп да е жив и здрав, отвори ми очите


    http://www.ivl.se/english/startpage.html

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  26. 27 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2042 Неутрално

    До коментар [#19] от "DareDebil":

    Не мога да повярвам. Освен, че съм напълно съгласен с теб, залусжаваш приз за това, че си първият който коментира темата.

    "ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО" (Демокрацията в България е в опасност) - 18.09.1992: http://dobronameren.blog.bg/history/2011/12/08/preduprejdenieto.863556
  27. 28 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3717 Неутрално

    "Към момента в надпреварата между електрическите болиди от големите производители участват "Ягуар", "Рено", "Ауди" и "Махиндра" .

    За успеха на този формат от значение ще бъде да влязат повече известни марки - за да ги последват спонсорите...

    I Want To Believe
  28. 29 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    При производството на 1 кВтч литий-йон батерия се отделят 150-200 кг. СО2. Така че, още преди да запалите току-що закупения Нисан Лийф, 5 тона СО2 са вече във въздуха.
    —цитат от коментар 8 на Булаир


    А преди да запалиш дизеловия Голф колко тона са?

    California Über Alles




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах