Най-продаваният електромобил в света официално стъпи в България



Най-продаваният електромобил в света официално присъства на българския пазар от вчера. "Нисан Лийф", намерил близо 300 хиляди купувачи от лансирането си преди седем години до днес, дебютира в своето второ поколение. Българската премиера става факт само девет дни след първото показване на модела в Европа на 2 октомври в Осло.

Най-продаваният електромобил в света официално стъпи в България

© Георги Пауновски


Пред широката публика в България, колата ще дебютира на автосалона в София, които се открива в събота. У нас е японско изпълнение на "Лийф" - с десен волан. Причината е, че все още няма произведени автомобили с ляв, но от "Рено Нисан България" са искали да покажат електромобила на най-престижния автомобилен форум в страната.
Най-продаваният електромобил в света официално стъпи в България

© Георги Пауновски


"Когато излезе "Нисан Лийф", конкурентите ни обявиха за луди, но днес всички те вървят по нашите стъпки", коментира при представянето на колата генералният мениджър на "Рено Нисан България" Рено Пирел. Той допълни, че колите на ток ще определят бъдещето на автомобилната индустрия.


Над 3.5 млрд. навъртени километри


Първото поколение на "Лийф" се предлагаше на 49 пазара и колите от него са навъртели над 3.5 млрд. километра без нито един сериозен инцидент, свързан с батерията, каза още Пирел. "Ние от "Нисан" имаме две предимства, които конкурентите, като "Тесла", нямат. Той като това е най-продаваният автомобил, имаме обратна връзка, която да ни позволи да подобрим колата. Освен това, разполагаме и с 84 години опит в конструирането и производството на автомобили", каза още ръководителят на "Рено Нисан България".

Най-продаваният електромобил в света официално стъпи в България

© Нисан


Второто поколение на "Нисан Лийф" е дълго 4.48 метра или с три сантиметра повече от предшественика. Широчината е 1.79 метра, а височината 1.54 метра.


Междуосието е с 2.7метра, като остава без промяна спрямо предходната генерация. Просветът е 15 сантиметра, а коефициент на въздушно съпротивление 0.28.


По-мощен и с по-голям пробег




Електрическият мотор на новия "Нисан Лийф" е с 40 к.с. по-мощен от този на предшественика (150 конски сили и 320 Нм). Следващата година ще бъде пусната и версия на модела с по-мощен мотор и батерия с увеличен капацитет.

Най-продаваният електромобил в света официално стъпи в България

© Нисан


Сегашната батерия е литиево-йонна с капацитет 40 киловатчаса и осигурява до 380 километра пробег, или с 40% повече от предшественика. Тя се зарежда от стандартен контакт за 16 часа, а от станции за бърз заряд, възстановява 80% от заряда си за 40 минути.


В салона има пет места, като прави впечатление, че той изглежда много по- изискан. Това е постигнато благодарение на използването на по-висококачествени материали и внимание към детайла.


Почти автономен


Конфигурацията на дисплея на приборното табло е променена, за да се осигури по-лесно възприемане на знаците от технологията Safety Shield, която обединява подпомагащите водача системи. "Нисан Лийф" е снабден с адаптивен автопилот, който може да следва избраната лента на движение и темпото на колоната без водачът да е ангажиран с управлението на колата. Паркирането пък се улеснява от система, която сама вкарва колата в избраното паркомясто.

Най-продаваният електромобил в света официално стъпи в България

© Нисан


От "Нисан" обръщат внимание и на иновацията "И-педал" (e-Pedal), благодарение на която, при отпускане на педала на газта, колата автоматично започва да намалява плавно, все едно е натисната спирачката. По този начин се зареждат и батериите на колата с регенерираната енергия. Благодарение на тази иновация, педалът на спирачката ще се използва само при нужда от рязко спиране. Освен това, при пуснат педал на газта, колата остава на място, независимо от наклона на пътя.


Мини електроцентрала


"Нисан Лийф" е снабден и с технологията Vehicle-to-Grid (V2G), която дава възможност батериите на автомобила да се ползват като своеобразни депа за електроенергия, която се ползва при нужда. Така колата се превръща в алтернативен източник на доходи, тъй като токът може да бъде продаден на доставчици на енергия.

Най-продаваният електромобил в света официално стъпи в България

© Нисан


"След като веднъж тази технология навлезе масово на пазара, V2G ще промени правилата на играта за собствениците на електрически автомобили "Нисан", тъй като те ще станат активни участници на енергийния пазар, посочват от компанията.
Най-продаваният електромобил в света официално стъпи в България

© Нисан


Въпреки че не се предлагаше от дилърите на "Нисан" в България "Лийф" не е непознат в страната. Първата генерация на колата можеше и може да се купи от фирмата еМобилити Интернешънъл. Не на последно място, автомобилът беше внасян и от автокъщите, като употребяван, от други европейски страни.


По последни данни в момента в България се движат около 500 изцяло електрически превозни средства. За момента единственият бонус за собствениците на коли на ток е, че не плащат местен данък, който е символичен. Освен това в София, Пловдив и още няколко града колите на ток могат да паркират безплатно в зоните за платено паркиране.

Най-продаваният електромобил в света официално стъпи в България

© Нисан


През седмицата от Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) настояха държавата да въведе субсидия от 5000 евро за електромобил и 2500 евро за плъгин хибридни модели. Друго искане е за колите на ток да не се плаща ДДС, което ще намали цената им с 20%.


В Румъния от тази година купувачите на електромобил могат да разчитат на държавна помощ от 10 000 евро, а тези, предпочели плъгин хибрид, получават 4400 евро.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (153)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2591 Весело

    Хубавка е, в тях е бъдещето, аз обаче ще изчакам още малко, надявам се белите държави да забранят по техните пътища да се движат автомобили с ДВГ и ние аборигените да доизгорим останалия петрол с някакви ферарита, ламборгинита и нещо от този род.

  2. 2 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 710 Неутрално

    "не плащат местен данък, който е символичен"


    хаха,Гоше, ела ми плати данъка - нали е символичен. На автомобил с 110 киловата /като новия Нисан Лийф/ данъка е точно 385.00 лв. в Ивайловград.

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  3. 3 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 820 Неутрално

    Хубав автомобил, но не чак толкова, че да си го мерят с Тесла...

  4. 4 Профил на hasmokar
    hasmokar
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Хубавка е,
    —цитат от коментар 1 на 442

    била баба ти на младини. Купчината ламарина си е друго измерение.

  5. 5 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3286 Неутрално

    Теслата ми харесва повече, но то си е въпрос на вкус.

    НЕ СПОРЯ С ИДИОТИ И НЕ ОТГОВАРЯМ НА ТРОЛОВЕ.
  6. 6 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3586 Неутрално

    Хубава колица. Повече такива по родните пътища, моля!

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията.
  7. 7 Профил на rss
    rss
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#3] от "tie_interceptor":

    Здравей!
    Нямам идея ,как бих могъл да сравня два различни ел.автомобила.Подскажи малко ,по какво ги разбираш дали е по добър ли ели по зле. 10х!

  8. 8 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 851 Неутрално

    150кс стандартно на това купе, а догодина по-мощен ? Хмм.

    intergalactic
  9. 9 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1456 Весело

    Теслата ми харесва повече, но то си е въпрос на вкус.
    —цитат от коментар 5 на Norman Granz



    Хубавото е, че вече спорът "ще ги бъде ли или не електричките" става безсмислен и се измества към "коя от ... и ... е по добра". Някои са се изпокрили!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  10. 10 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 820 Неутрално

    До коментар [#7] от "rss":

    Никак не е сложно.
    - Изминато разстояние с едно зареждане
    - Време на зареждане
    - Мощност/ускоряване
    - Екстри
    - Цена

    Новият Лийф може да се сравнява с Модел 3. Само в цената е по-добър.
    Останалите му показатели са по-слаби.
    С Модел С и Х няма електромобил, който да може да се сравнява по технически показатели.

  11. 11 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 1999 Неутрално

    Като е най продавана колко струва, или ги е срам да кажат !!!

  12. 12 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 820 Неутрално

    До коментар [#11] от "valtoro":

    Всъщност този модел точно не е най-продаваният...
    Цената му в Щатите е около $30 000. В ОК започва от £26 400. Тук би трябвало да е поне 60 000 лв, когато се появи...

  13. 13 Профил на aussie
    aussie
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Само не разбрах момента с продаване на излишния ток как става. Предполагам зареждаш от общата (безплатна) станция на пътя и вкъщи врещиш тока в мрежата срещу заплащане :)

  14. 14 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 820 Неутрално

    До коментар [#13] от "aussie":

    В момента си осигуряваш непрекъснато захранване вкъщи, ако настъпи авария с мрежовото.
    Когато навлезе масово технологията, вече няма да има безплатен ток по зарядните станции. Вероятно и акцизът от горивата ще се прехвърли на тока, ако няма яростна съпротива от страна на населението...

  15. 15 Профил на Messerschmitt
    Messerschmitt
    Рейтинг: 2978 Неутрално

    Отърваването от ДВГ набира скорост....дано се ускори!

    До истината се достига с познание!
  16. 16 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 932 Весело

    До коментар [#13] от "aussie":В момента си осигуряваш непрекъснато захранване вкъщи, ако настъпи авария с мрежовото.Когато навлезе масово технологията, вече няма да има безплатен ток по зарядните станции. Вероятно и акцизът от горивата ще се прехвърли на тока, ако няма яростна съпротива от страна на населението...
    —цитат от коментар 14 на tie_interceptor


    И защо? Акцизът върху горивата не е ли предназначен за борба със замърсяването? Шишковците из цяла Еврпа ще минат на диета...

  17. 17 Профил на caterpillar
    caterpillar
    Рейтинг: 303 Неутрално

    До коментар [#14] от "tie_interceptor":

    Абсолютно !!
    Парите от акциз върху горивата са колосална сума. Доколкото си спомням минимумът за ЕС е около 410 Е за 1000 литра бензин. В Германия е 600 и нещо. Откъде ще се дои не ми се мисли.

  18. 18 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 220 Неутрално

    До коментар [#14] от "tie_interceptor":

    Не е точно така. При навлизане на смарт грид системите, цената на тока няма да е фиксирана, а ще се изменя всеки час на съвсем пазарен принцип.

    Сега енерго преносните дружества са длъжни да ти изкупят енергията от фотоволтаичния покрив независимо дали им трябва или не.

    При смарт грид системата, когато предлагането е повече, отколкото търсенето, цената на енергията ще става по-евтина. По този начин ще се стимулира използването й. Когато има недостиг , например когато не духа вятър и не пече слънце или потреблението нарастне спрямо производството, тогава токът ще е доста по-скъп за този час.

    Идеята описана В статията, предполага зареждане на най-ниска цена и продаването на енергията на по-висока. По този начин, освен че собственика на електромобила печели, се разтоварва енергийната система. Също така няма да е необходимо да се плаща на тецове за горещ резерв, които горят въглища и замърсяват околната среда без да произведат и един киловатчас.

    Друго предимство е зареждане на фотоволтаичен паркинг, без да се плащат такси за пренос на енергия, а след това ползването на енергията за захранване на дома като се прибереш.

    Акциз се слага на стоки които навреждат на здравето . Няма никаква причина да слагат акциз на тока. Могат да сложат акциз само на тока произведен от ТЕЦ или друга замърсяваща технология.

  19. 19 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2261 Неутрално

    Аз също мисля, че това е бъдещето, защото освен липсата на газове, тези коли са много по тихи, много по-лесно и плавно е управлението, ускорението в общия случай е много добро и т.н.
    Но по отношение на екологията, нещата не са чак толкова еднозначни, защото електроенергията е много хубаво нещо за пренасяне и използване, но за да я произведеш, все още не е най-екологичния процес. Подобна е ситуацията и с необходимите акумулаторни батерии, които освен че са съществена част, са и много големи и тежки и добиването на необходимите метали, обработка, производство и рециклиране, също не са идеални от екологична гледна точка.
    Но това е бъдещето и е хубаво, че дупченето на земята в търсене на петролни продукти и съсипването и във времето на извличане ще намалява, а и политическото и икономиеско влияние на държавите-бензиностанции също ще отиде на кино, а напред ще излезат тези със съвременните технологии, т.е. нещата ще си дойдат на място.

  20. 20 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 220 Неутрално

    До коментар [#19] от "tsvetko_51":

    Нима си повярвал в мантрите на петролното лоби?

    А знаеш ли че за производството на един литър гориво са необходими 2 киловатчаса енергия. Тази енергия е достатъчна за изминаването на същите километри, колкото с електрически автомобил, ако директно се зареди с тези два киловатчаса без да е необходимо производството на горивото.

    С други думи двигателите с вътрешно горене, освен отделените газове от ауспуха, имат замърсяване и допълнително колкото един електромобил.

    Ако не се произвеждат горивата, ще остане достатъчно енергия за да се зареждат с нея електромобилите, без да се налага изграждане на допълнителни мощности и преносна структура за електроенергия.

    А енергията и замърсяванията от производството на нефт и транспортирането му до рафинериите?

  21. 21 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2148 Неутрално

    Хубава кола. Повече такива новини да четем.

    The best way to predict the future is to invent it.
  22. 22 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#12] от "tie_interceptor":

    При 10000 евро бонус става 40000 лева, става доста атрактивен за България/Румъния. Плюс бонус паркиране и съм кандидат. При 25000 км годишно икономията би била 2500 лева годишно. При 10 години експлоатация прави 25000 лева икономия. Т.е. реално колата ще струва по 1500 лева годишно, което ми изглежда доста атрактивно. Подръжката предполагам, че е е по-евтина от ДВГ.
    Засега реалността е 80000 лева за е-голф и съвсем друг резултат на година.

  23. 23 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    Сегашната батерия е литиево-йонна с капацитет 40 киловатчаса и осигурява до 380 километра пробег, или с 40% повече от предшественика.

    Това им е проблема в момента на електричките, всеки следващ модел е несравним с предишния и старите се обезценяват твърде много и твърде бързо. Може би на някакъв лизинг и после да я върнеш... ама да набия тия пари и след 3 години да е абсолютно остаряла...

    К** за руслямският халифат и емира ал Джуджани!
  24. 24 Профил на bvu38525482
    bvu38525482
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Хубаво се минава на ток ама това състезание с конете между производителите не е хубаво. Част от рекламата в статията е "с 40 коня по-мощен от предния модел" ... Не може да продаваш коли по 200-300 коня и да очакваяш безопасни пътища без жертви

  25. 25 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 220 Неутрално

    До коментар [#24] от "bvu38525482":
    Не забравяй че повечето коне ядат повече сено. Nissan Leaf с максимална скорост няма да измине и 100 километра преди да му падне батерията.

    Освен това конските сили на един електродвигател са за максималната мощност предполагам. Всеки асинхронен двигател има стартов ток пет пъти по-голям от номиналния.

    Максималната мощност може да се ползва само кратковременно без да прегрее двигателя. Именно затова конските сили ти изглеждат в много, но на практика не са.

  26. 26 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    До коментар [#17] от "caterpillar":

    Ще сложат акциз на тока. Ако измислят кола на вода - и на водата акциз. Като вали дъжд, улуци с водомер и те така.

  27. 27 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    Дължина 4,48 чудесен компактен автомобил. Само не разрахме цената му, но надали ще е под 60 000?

  28. 28 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    До коментар [#24] от "bvu38525482":

    Просто е, съвременния добър ДВГ е поне 150 коня за такова купе. Не можеш да очакваш да лансираш електричката с по - лоши динамични качество, защото просто няма да я продадеш.

    Иначе реално за 99% от нуждите 30-40 коня са достатъчни. Ако всички наоколо разполагат с по толкова де :) Ама около теб всички са с 150, а ти с 30 - риска за теб е огромен.

  29. 29 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    До коментар [#22] от "sasoss":

    То хубаво, ама откъде да се вземат тия 10000 евро за субсидията. От пенсиите, образованието или от инфраструктурата?

  30. 30 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    Дали е хубава или не е въпрос на вкус, на мен ми харесва. Най-хубавото и на най-гразната електричка, че е на ток и петролните деривати отиват в миналото а с тях и едни окови, които някой се опитва да ни убеди, че понеже са "братски" не са окови!
    До-ви-жда-не....

    Путин е главният русоФОБ в Русия!
  31. 31 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#18] от "Ivane":

    Малко офтоп - според последните ПР тенденции, в България скоро ще имаме дефицит на електроенергия и съответно цената ще скочи значително. Затова се налага строежа на АЕЦ Белене с много изгодната цена на електроенергията 150 лева или май евро на МВтч. С доклада на БАН в края на месеца, който се очаква като оправдание за прахосване на едни пари, тази мантра ще ни я набиват с интензитет, пропорционален на комисионните покрай строежа.

  32. 32 Профил на Mia san Bayern!
    Mia san Bayern!
    Рейтинг: 3007 Неутрално

    Колкото има възможност да си я купи!

    МУ Пловдив Факултет по дентална медицина 4 курс
  33. 33 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 2775 Неутрално

    До коментар [#18] от "Ivane":

    "... Сега енерго преносните дружества са длъжни да ти изкупят енергията от фотоволтаичния покрив независимо дали им трябва или не..."!

    Аха...! Имаш много поздрави от ЕРП-тата...! Аз съм се пробвал да започна процедура за такова нещо, тоест за поставяне на 30 киловата солар на покрива на административна сграда. Познай, какво се случва...! Реалността е много по-различна от розовите приказки в статиите за електромобили...!

    Искам да съм негър, в щата Алабама...!
  34. 34 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 871 Неутрално

    Акциз на енергията от възвръщаеми източници не може да има.
    Проблем ще възникне с пиковите часове в мрежата и почасово сепариране на цената на електрическата енергия е неизбежно. Така както е неизбежен и двустранния обмен на енергия във всяка точка на мрежата.
    Така ще си зареждаш колата на комшията от панела без да знаеш и двамата ще се радвате на придобивките от технологиите.

  35. 35 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#29] от "niakoi_si":

    В Испания има един данък при регистриране на автомобил в зависиомост от емисиите. При джиповете е 18 %. Или беше, че мина много време откакто се интересувах. Малолитражките май бяха с 6 %.
    При нашите условия събраните пари на първо време ще са доста повече от даваните за бонуси.
    Разбира се, воят ще бъде до небесата - последните пари на българина ще вземат, ще оставят българина без автомобил, а той се ражда заедно с автомобила си, ама няма смисъл да се въвежда този данък, защото всички ще мамят и прочие оправдания.

  36. 36 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 2775 Неутрално

    До коментар [#22] от "sasoss":

    За бонуси при покупка на електрическа кола в България, даже не се и говори...! Да дадеш 60-70 или нагоре хиляди лева, за кола, която минава около 300 километра, поне в момента няма никакъв смисъл. В България никой от управляващите не мисли за екология и на хората, които си купуват нови коли, се гледа като на възможност да ги дерат с възможно най-високи данъци!
    Странно, но има и много малко производители, които предлагат фабрично произведени модели коли на метан или пропан-бутан. А уж, много мислели за екологичните проблеми...!

    Искам да съм негър, в щата Алабама...!
  37. 37 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 932 Неутрално

    До коментар [#14] от "tie_interceptor":...Акциз се слага на стоки които навреждат на здравето . Няма никаква причина да слагат акциз на тока. Могат да сложат акциз само на тока произведен от ТЕЦ или друга замърсяваща технология.
    —цитат от коментар 18 на Ivane


    Данък се слага на всичко от политиците. Не слагат данък, когато има опасност за властта им или биха задушили кокошката със златните яйца. Ако имаше начин и данък зъби щяха да сложат избраниците. Най-лесно смилаеми за гласоподавателите са данъците грях - замърсяване, алкохол и цигари. А, най-безпроблемни са данъците, които не плащат гласоподавателите.

  38. 38 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 220 Неутрално

    До коментар [#22] от "sasoss":То хубаво, ама откъде да се вземат тия 10000 евро за субсидията. От пенсиите, образованието или от инфраструктурата?
    —цитат от коментар 29 на niakoi_si


    От сините и зелени зони. Само от новите две зелени зони от онзи ден, очакват над 4 милиона приходи в хазната. Така или иначе никой не знае къде потъват, поне ще свършат нещо полезно, което наистина е свързано с чистотата на въздуха в градовете.

  39. 39 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#36] от "tww09306483":

    Засега е така.
    Но се замислих, какви ли ще са административните разходи за да си купиш автомобил от Румъния. Сигурно не много големи. Предполагам, че нашите търговци на автомобили имат едно наум и затова започнаха с искания за 4к евро и без ДДС. По една случайност това е около румънските 10000 евро.

  40. 40 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2871 Неутрално




    ... че е на ток и петролните деривати отиват в миналото а с тях и едни окови, които някой се опитва да ни убеди, че понеже са "братски" не са окови!До-ви-жда-не....
    —цитат от коментар 30 на пустиняк

    Не е съвсем така. Боко е поканил "братята" за АЕЦ Белене.
    Отърване няма, освен ако не се присъединим към някоя съседна държава.

  41. 41 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 220 Неутрално

    До коментар [#18] от "Ivane":"... Сега енерго преносните дружества са длъжни да ти изкупят енергията от фотоволтаичния покрив независимо дали им трябва или не..."!Аха...! Имаш много поздрави от ЕРП-тата...! Аз съм се пробвал да започна процедура за такова нещо, тоест за поставяне на 30 киловата солар на покрива на административна сграда. Познай, какво се случва...! Реалността е много по-различна от розовите приказки в статиите за електромобили...!
    —цитат от коментар 33 на tww09306483



    Това е така, защото в момента са длъжни да ти изкупуват енергията със собствени средства, а на всичко отгоре отговарят за баланса на системата. Балансирането им е по-големият проблем, защото трябва да предвиждат и плащат горещ резерв, заради непостоянния характер на слънчевата енергия.

    Ако всичко беше на пазарен принцип, както рано или късно ще стане, ЕРП ще са само посредник между производители и потребители на енергия, като ще взимат комисионна, както досега. Тогава ще са много отзивчиви за всеки един киловатчас който може да мине по мрежата им. За балансът на системата ще се грижи пазара.

    Елементарен пример - настройваш бойлера да се загрява само при цена под 15 стотинки за киловатчас. Електромобила да се зарежда под 10 стотинки, а да връща енергия в мрежата, когато цената е над 25 стотинки.

    По този начин самата промяна на цената, променя и натоварването на мрежата в реално време, като автоматично включва и изключва уреди във всеки дом или предприятие.

  42. 42 Профил на bvu38525482
    bvu38525482
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Ако аз пиша законите ще забраня колите над 1 тон и над 100 коня :D Моментално жертвите на годишна база ще спаднат от 700 на 70, Минус на тази политика ще бъде спад в раждаемостта сред Селяните. Защото няма да има беемвета с които да се гъзареят пред коврити :D

  43. 43 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 2775 Неутрално

    До коментар [#39] от "sasoss":

    Е, те румънците вероятно, няма да са много радостни от мисълта, да спонсорират с по 10 хиляди евро граждани на други държави. Може да си сигурен, че ще има някакви условия.
    Нашите търговци си мислят за бизнеса, не се интересуват от екология. Гледат, как да си продават стоката.
    Електрическите коли и хибридите, са коли за къси и средни разстояния. Идеални за големите градове в западна Европа. Ние, трябва да почакаме малко... Нямаме нито инфраструктура, нито доходи за тая работа. По-големия проблем е, че нямаме политици, които да мислят в перспектива, не само по тия, ами и по много други проблеми...!

    Искам да съм негър, в щата Алабама...!
  44. 44 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#43] от "tww09306483":

    Затова писах административни разходи - дали ще се регистрирам като жител там ( все пак сме ЕС , би следвало да имам същите права като румънците) или ще бъде купена от името на румънско физическо или юридическо лице, или пък нещо друго, разликата ще е в разходите за реализацията.
    Ако не се лъжа, в Испания беше необходимо да си регистриран 2 или 3 години като жител за да ползваш някои преференции за автомобилите. И една и половина административни процедури.

  45. 45 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 469 Неутрално

    докато не вдигнат километрите на зареждане поне на 600 км, това чудо е неконкурентно, поне за мен. и зареждането да не е 40 мин, а да е като на бензиностанция - 5 мин. ясно е, че има закони на физиката, но затова си има и инженери, да се борят с тях. и искам да видя как това чуда действа през зимата на -20, как се пали и как се движи. щото доста от батериите, които ползвам, на -20 дават много, ама много по-малко ток отколкото на +20. а в бг зимъска често е -20, поне таз дето аз живея.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  46. 46 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#45] от "彼得。斯托亚诺夫":

    Е да де - за теб, но ти не си цяла България. Около 3 млн българи живеят в големите градове със задръствания, замърсен въздух и ползват най-често автомобила в рамките на градовете.

  47. 47 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9101 Неутрално

    Изглежда доста добре :)

  48. 48 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2871 Неутрално

    ... и искам да видя как това чуда действа през зимата на -20, как се пали и как се движи. щото доста от батериите, които ползвам, на -20 дават много, ама много по-малко ток отколкото на +20. а в бг зимъска често е -20, поне таз дето аз живея.
    —цитат от коментар 45 на 彼得。斯托亚诺夫

    малко са колите, които палят при -20. Докато електричките не "палят", те просто тръгват.

  49. 49 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3967 Разстроено

    До коментар [#10] от "tie_interceptor":

    Сериозно ли!

    Модел 3 има доставени 0 бройки, Нисан 300 000 броя...

    Тесла има мижава дистрибуторска мрежа само в САЩ, Нисан и Рено глобално...

    Новиян Нисан мога да си го платя и да си тръгна с него веднага от шоурума, Тесла 3 мога да я платя и да получа обезщание, че някога ще ми я доставят...

    Нисана направо закопава теслата, тесла 3 не може да се сравнява с нисана...

    Аман от вярващи последователи...

  50. 50 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Хубавка е, в тях е бъдещето, аз обаче ще изчакам още малко, надявам се белите държави да забранят по техните пътища да се движат автомобили с ДВГ и ние аборигените да доизгорим останалия петрол с някакви ферарита, ламборгинита и нещо от този род.
    —цитат от коментар 1 на 442


    Хаха, вие аборигените ще трябва да издържате сами всичките дъжави-бензинови колконки след 5 години. ..

  51. 51 Профил на Яши
    Яши
    Рейтинг: 272 Гневно

    До коментар [#22] от "sasoss":

    Пропускаш нещо - в БГ няма бонус! И имайки предвид лобито на всички свързани с петрола ми се струва абсурдно да въведат такъв бонус. За съжаление разбира се

  52. 52 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Около 3 млн българи живеят в големите градове със задръствания, замърсен въздух и ползват най-често автомобила в рамките на градовете.
    —цитат от коментар 46 на sasoss

    Е там е ключът от палатката - "най-често" - ама не винаги, нали?
    Няколко пъти отиваш и до Бургас, нали - ама е 400 км, а пробегът ти е 350. Значи по средата спираш да заредиш 40 мин. голяма работа, нали - тъкмо ще пиеш едно кафе. Добре ама ако има 5-6 колеги с електрокари на опашката преди теб? Айде отиде ти деня за път.
    Ами ако отиваш на Банско за уикенда примерно - стигаш дотам, а пред хотела ще има ли къде да заредиш? Защото за връщане няма да ти стигне тока.
    Та най-вероятно ще си купиш и втора кола с ДВГ: една за града, една за извън. Е много екологично, няма що. Два пъти повече тонове желязо, гуми и пластмаси по улиците, два пъти повече паркоместа.
    Разбира се, има и рентакари, но проблемът е примерно че половин България тръгва едновременно по празниците и дългите уикенди - изведнъж на всички им трябва кола за извън града, и точно като ти трябва ще е най-трудно да се вредиш. След първия път в който останеш без кола, ще си купиш своя.

  53. 53 Профил на ywk50370410
    ywk50370410
    Рейтинг: 152 Неутрално

    Колата изглежда добре, чисто, на ток София-Пловдив-София ( евентуално)... обаче непрекъснатия стрес кога ще ми свърши захранването и къде да я заредя, което е свързано с непрестанно планиране... не знам
    Вярно, че много хора карат само градско и това е варинат за смяна на едната кола в семесйтвото, но при тази цена... сори
    Бъдещето в големите градове е добър градски транспорт ( евентуално пак електрически).
    Освен това ел. кола е за хора със самостоятелни къщи. нали не си представяте че пред блока с 50 апартаемнта половината ще метнат кабели през прозорците :-)

  54. 54 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#51] от "Яши":

    Да. Но мисълта ми беше, че щом в Румъния има, нашите автотърговци ще имат много голям стимул да лобират за бонуси и в България. Вероятно вече им припарва под г.. и затова по една случайност исканията им от 5к евро и без ДДС се равняват на румънския бонус при един 60к лева електромобил. - http://www.dnevnik.bg/skorost/avtomobilna_industriia/2017/10/09/3056308_subsidiia_ot_5000_evro_za_elektromobili_i_otpadane_na/

  55. 55 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 2775 Неутрално

    До коментар [#46] от "sasoss":

    Колегата е общо взето прав...! Електрическите коли имат ограничен пробег, освен това се зареждат и продължително време. Най-добре се ползват, за градски нужди. Проблема на българите със замърсения въздух не е толкова от колите, колкото от това, че през зимния сезон се горят какви ли не боклуци за отопление. Освен това, въздуха в градовете е много запрашен, заради невероятната мръсотия в която живеем. В много от градовете ни се ползват коли, защото няма свестен транспорт и може да паркираш във всяка градинка или на всеки тротоар, без особени последствия.
    Предполагам, че през зимата, в нашенски условия, кола на ток ще е почти неизползваема. Както заради непочистените пътища, така и заради ниските температури. Оставането в снега с празна батерия, поне на мен, никак не ми допада... В южна България ще е по-добре, ама в северна, със сигурност ще береш много ядове с такава кола...!

    Искам да съм негър, в щата Алабама...!
  56. 56 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 859 Неутрално

    До коментар [#12] от "tie_interceptor":При 10000 евро бонус става 40000 лева, става доста атрактивен за България/Румъния. Плюс бонус паркиране и съм кандидат. При 25000 км годишно икономията би била 2500 лева годишно. При 10 години експлоатация прави 25000 лева икономия. Т.е. реално колата ще струва по 1500 лева годишно, което ми изглежда доста атрактивно. Подръжката предполагам, че е е по-евтина от ДВГ. Засега реалността е 80000 лева за е-голф и съвсем друг резултат на година.
    —цитат от коментар 22 на sasoss


    Само където никой не дава данни за живота на батерията. Колко цикли зареждане позволява? Защото при една реално натоварена експлоатация животът излиза под три години. А после какво? Цените на литиевите батерии са ужасяващо скъпи - до 1/3 от цената на новата кола. И още нещо, изкупуват ли старите батерии и на каква цена?
    Това са много по-съществени въпроси по отношение на експлоатационните разходи, отколкото данъка и безплатното паркиране.

  57. 57 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#52] от "Камен":

    Сигурен съм, че точно ти ще донесеш от 100 кладенеца вода за да докажеш, как това, което става другаде, няма да стане при нас.
    А ако правя от 60 до 120 км градско дневно, живея в къща (е все още нямам фотоволтаици), не искам да плащам за синя зона и имам втора семейна кола за да ходя до Бургас?

  58. 58 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 878 Неутрално

    Реалния пробег на колата ще е 240км. Другия голям проблем е, че батерията няма активно охлаждане. Поне в Испания първото поколение е имало доста проблеми в жегите.

    Аз лично бих чакал за Модел 3 :-D

  59. 59
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  60. 60 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 1012 Неутрално

    "Тя се зарежда от стандартен контакт за 16 часа, а от станции за бърз заряд, възстановява 80% от заряда си за 40 минути."

  61. 61 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 2775 Неутрално

    До коментар [#57] от "sasoss":

    Няма, какво да се доказва... То се вижда. Не, че не ни се иска да сме по-добре уредени и подредени, ама за съжаление не сме. Твоите разсъждения са, както се казва, при равни други условия. Ако било това, ако било онова... Говориш с допускания и условности. Става въпрос, какво правим тук и сега. Иначе си говорим, за светлото бъдеще...
    Сам можеш да си сметнеш, колко ти струва синята зона, колко ти струва колата и колко години избиваш паркирането през цената на колата. И дали няма да се окаже, че по някое време трябва да се бръкнеш още едни големи пари, за нова батерия.
    И мене в момента много добра работа би ми свършила електрическа кола, че въртя много градско и къси разстояния... Ама, цената обезсмисля упражнението. Много ми допада Тойота Приус плъгин, ама не се предлага в България. Плюс това е над 40 хиляди евро...!

    Искам да съм негър, в щата Алабама...!
  62. 62 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 740 Неутрално

    . Ние, трябва да почакаме малко... Нямаме нито инфраструктура, нито доходи за тая работа. По-големия проблем е, че нямаме политици, които да мислят в перспектива, не само по тия, ами и по много други проблеми...!
    —цитат от коментар 43 на tww09306483


    Доколкото съм чел в Щатите преди 100 години бензинът се е продавал на тенекии в дрогериите. Бензиностанциите се появили когато колите станали достатъчно за да е икономически изгодно.
    С колонките за зареждане ще стане нещо подобно. Разликата е че технологично не е толкова трудно. Електрическата мрежа я има навсякъде, за инсталиране на колонките не се изисква специална инфраструктура като за бензиностанциите с всичките им изисквания за взривобезопасност и т.н. Няма проблем да се инсталират и 50 колонки пред блока, стига да има толкова места на паркинга. Паркираш, включваш кабела, плащаш за количество електроенергия направо на колонката, както се плаща сега на колонките за паркиране.
    Технологично не е проблем, въпросът е че трябва да се направят съответните инвестиции в инфраструктура. Ако не ги прави държавата заради някаква своя политика трябва да ги направят частни инвеститори - които разбира се първо смятат възвръщаемостта.

  63. 63 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 331 Неутрално

    Хич не е символичен данъка, за 150 коня кола до 5 години е 400-500 лева, а за една тесла със 780 коня данъка е 2500 лева на година :)

  64. 64 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 735 Весело

    До коментар [#56] от "marker":

    Да, това е проблем. Но при сегашните 8 години гаранция ( аз се надявам на 10) на батериите, това няма да е мой проблем. :) 1500 цикъла са 4000-4500 дни по 60-120км или 11-12 години. После в Перник ще съживят колата.
    Съгласен съм и че манталитета ни е такъв, че по-скоро ще "докажем" как нещо няма да стане, вместо да намерим начин да стане.


  65. 65 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#61] от "tww09306483":

    Да. Опитвам се да открия условията, при които електромобилите ще станат масови в България. Другият подход да доказвам, как и защо нямат бъдеще в България не ми е интересен.

  66. 66 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 820 Неутрално

    До коментар [#49] от "ivan_":

    Нисан са продали към 300 000, но не от този модел...
    Щото и Тесла са продали над 250 000 общо.

  67. 67 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3967 Весело

    До коментар [#66] от "tie_interceptor":

    Именно "вярващия в Тесла"!

    Нисан вече имат ВТОРА генерация масов ЕВТИН електрически автомобил...

    Тесла още не са изкарали на пазара една бройка от ПЪРВАТА си генерация ЕВТИН електрически автомобил...

    Та кой според теб е по-напред при евтините електрически автомобили, дали пък не е Нисан ДОКАЗАНО...

  68. 68
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  69. 69 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 820 Неутрално

    До коментар [#49] от "ivan_":

    А от кой шоурум ще купите Нисана?

    Значи, половин милион глупака са готови да чакат година поне за кола по-калпава от някоя, която могат да купят веднага?!

    Да сте чували за зарядната мрежа на Нисан случано, защото тази на Тесла има над 1000 бързи зарядни станции и над 7000 по курорти, супермаркети и учреждения...

  70. 70 Профил на Светлозар Колев
    Светлозар Колев
    Рейтинг: 309 Неутрално

    До коментар [#29] от "niakoi_si":

    От Пеевски!

  71. 71 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3967 Любопитно

    Уважаеми модератор на Дневник,

    може ли да ми обясните публично във форума коя е причината да изтриете моя коментар 68, моля?

    Питам сериозно, за да мога да осмисля по-добре правилата на форума!

    Моя коментар е следния:

    "Ти продължаваш да демонстрираш, че си функционално неграмотен...
    Лошо няма и за такива като теб има място под слънцето...:)"

    Функционално неграмотен означава съгласно определение следното:
    "ниво на уменията за четене и писане, което е недостатъчно за извършване на ежедневните дейности, изискващи четене над начално ниво"

    С оглед на това, че отговарям на коментар на съфорумник, който определено не успява да осмисли изцяло писан текст и поради това попада в определението, къде е обидата?
    Или може би има нещо вулгарно в коментарът ми?

    П.С. Вие самите сте изтрили коментарът, на който отговарям, който пък е от съфорумник, който редовно и системно бива отстраняван от ВАС от участие във форума, след което си прави поредната регистрация и продължава да си пише...

  72. 72 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3967 Любопитно

    До коментар [#69] от "tie_interceptor":

    От шоурума на Нисан, който е най-близо до моя дом мога да си купя, разстоянието е около 24 км. понеже живея на село. Ако пък искам мога да го купя и от който и да е шоурум на Нисан в района, в радиус от 100 км. от дома ми има поне 3 такива...
    Ако пък нямам толкова пари мога да си купя втора ръка от първото поколение, като която и опция да си избера автомобилът е наличен и след заплащане и оформяне на документите го получавам.
    Не зная за каква зарядна мрежа на Тесла ми пишете, Аз живея в Европа и тук не съм виждал такава, но засметка на това има публични такива които мога да ползвам.
    Най-близкия шоурум на Тесла е на едни 1000км от мен, а отделно всеки от 3 те посочени на Нисан разполага и със сервиз, а и където и да отида с Нисана ще има сервиз това при Тесла как е?

    Защо се опитвате да изкарате бялото черно не ми е ясно?

    Тесла към момента НЯМА евтин ел.автомобил.
    Когато го изкара може и да най-добрия но към настоящия момент няма никакъв!

    Няма нито нещо срамно в това, това е факт, дали ни харесва или не факт е, какво се пънете да го оборвате?

  73. 73 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1603 Весело

    Красива играчка :)
    На това чудо колко му е голям багажника? :)
    Някой ще ми помогне ли да си подредя багажа в него? Значи имам 3 деца, като най-малкото е бебе и все още пътуваме навсякъде с бебешка количка. Значи представете си тръгването на 5-членноти ни семейство за 3-4 дни някъде в провинцията и феновете на елекрическите играчи да ми нарисуват картинката, да ни подредят :)

  74. 74 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1603 Весело

    "от станции за бърз заряд, възстановява 80% от заряда си за 40 минути" - представете си само опашките по зарядните станции когато тези автомобили станат по-масови - собствениците им ще проклинат пак държавата (забелязал съм, че когато някой няма акъл, все държавата му е виновна), че ТЯ не им е осигурила по 2 зарядни станции на всеки километър от където, на всичко отгоре, ще искат да зареждат почти базплатно!!! :)

  75. 75 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#64] от "sasoss":

    Ц. Няма вторичен пазар. Купувате я нова и е завинаги ваша. Когато дойде момент за раздяла след 3-4-5 години вече ще е технологично жестоко остаряла а "справедливата" според вас цена, която бихте потърсили няма да има кой да плати.
    Ако има buy-back опция сте донякъде ок, ама и там няма да харесате стойността, на която ще ви я оценят (защото и дилъра няма шанс да я продаде) и или им я подарявате или си я карате...
    Отваряме мобилето и гледаме какво има на пазара и на каква цена. Кое поколение са предлаганите коли и с какъв пробег са (стария Лийф прави 100-130км с едно зареждане). А цените?
    Тезата ми е, че тук, днес и сега е още рано за електрически автомобили. Да ги гледаме на картинки и да четем за тях - да, ама да ги купуваме и ползваме - още не.

  76. 76 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    До коментар [#62] от "nigel":
    ...Електрическата мрежа я има навсякъде, за инсталиране на колонките не се изисква специална инфраструктура..

    Грешка, колега!
    Зареждането бързо на батерия за електро-автомобил иска мощност от порядъка на 100-200 киловата и повече. В момента инсталираните мощности на средното жилище в България не надхвърлят 10 киловата! По-висока мощност, до 20 кВ, имат само някои проточни бойлери и електрически отоплителни системи за големи къщи. Ако 10% от населението има нужда да зарежда ел-автомобили, консумацията на електричество ще нарасне с около 50% за държавата. Това изисква нови електроцентрали, нови далекопроводи, нови под-станции, нови локални трансформатори и съответното сериозно усилване на електро-преносните съоръжения за ниско напрежение. Освен това, такива мощности обикновено изискват 3-фазен ток, за да не се получават големи фазови дебаланси. Т.е. - инфраструктура, та дрънка... отвсякъде!
    За зарядна станция тип "бензиностанция" трябва да има най-малко самостоятелен трафопост с доста сериозен капацитет, а 3-4 такива вече ще искат и подстанция на високо напрежение.




    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  77. 77 Профил на Скиорски
    Скиорски
    Рейтинг: 456 Весело

    До коментар [#73] от "cristo_n":

    Вариант 1: Изпращащ количката предния ден по куриер в провинцията.
    Вариант 2: Купуваш багажник за покрив - ще може да слагаш и ските зимата...
    Вариант 3: Не вземаш количката - 3-4 дни не са чак толкова много.
    Вариант 4:Оставяш бебето на тъщата - и тя иска да му се порадва малко
    Вариант 5:Изчакваш бебето да порасте(като през това време започваш да използваш презервативи за всеки случай) и след 2 години си купуваш третото поколение на колата. Дотогава може да излязат и комбита, колите ще са по-евтини, а може да има и стимули(едва ли в Бг).
    Да ти кажа честно не мисля че и в дизелова кола с подобни размери, ако не използваш горните варианти можеш да събереш количката. Багажникът на електрическите коли не е зает от батериите - те са в пода...
    Поздравявам за 3-те деца !

  78. 78 Профил на naskotop
    naskotop
    Рейтинг: 300 Неутрално

    В официалната страница на Нисан (nissan.bg) няма никаква информация. Може би те още не знаят, че автомобила им вече се предлага в България.

    Освен това, ако може да се изразя по-академично, трябва да отбележа, че първите две снимки в статията къртят мивки...

  79. 79 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1603 Весело

    До коментар [#7]С Модел С и Х няма електромобил, който да може да се сравнява по технически показатели.
    —цитат от коментар 10 на tie_interceptor
    Обзалагам се, че за съотвеината цена, на която предлагат модели С и Х, и Рено-Нисан, че и всеки по-умел автомобилопроизводител, ще ти спретне електромобил с не по-лоши технически показатели!

  80. 80 Профил на ywk50370410
    ywk50370410
    Рейтинг: 152 Неутрално

    До коментар [#73] от "cristo_n":Вариант 1: Изпращащ количката предния ден по куриер в провинцията.Вариант 2: Купуваш багажник за покрив - ще може да слагаш и ските зимата...Вариант 3: Не вземаш количката - 3-4 дни не са чак толкова много.Вариант 4:Оставяш бебето на тъщата - и тя иска да му се порадва малкоВариант 5:Изчакваш бебето да порасте(като през това време започваш да използваш презервативи за всеки случай) и след 2 години си купуваш третото поколение на колата. Дотогава може да излязат и комбита, колите ще са по-евтини, а може да има и стимули(едва ли в Бг).Да ти кажа честно не мисля че и в дизелова кола с подобни размери, ако не използваш горните варианти можеш да събереш количката. Багажникът на електрическите коли не е зает от батериите - те са в пода...Поздравявам за 3-те деца !
    —цитат от коментар 77 на Скиорски


    Много як коментар :-)
    тези 5 точки може да ги издаваш като "Библия за купувача на електромобил" :-)))))

  81. 81 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3967 Неутрално

    До коментар [#76] от "The Core":

    Грешка колега!

    Хайде сега си представете една умна мрежа с много локални производитея в града и сте готов.
    Инвестицията ще се отплаща поне от два източника, от новите производства и от ефективността на консумацията, като даже ще доведе до по-ниски разходи за подръжката на съществуващата инфраструктура и производства...

  82. 82 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 820 Неутрално

    До коментар [#72] от "ivan_":

    В коя част на Европа живеете?!
    Това е картата на зарядните станции, магазините и сервизите на Тесла:
    https://www.tesla.com/findus #/bounds/42.7877752,23.45690490000004,42.4900111,23.190988500000003,d?search=store,service,supercharger,destination%20charger
    Ако имате време, бройте ги.

    Значи, спорът вече се води, не дали Тесла имат по-добрите модели, а дали са по-евтини?
    Ами, за над 200 000 купувача са достатъчно евтини...

    От друга страна и на Нисан не са най-евтините. Тази мога също веднага да си я купя за 1/4 от цената на Лийф:
    http://www.vromos.com/shop/eko-transport/ %D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D0%BB-vromos-city-spirit/

  83. 83 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1530 Неутрално

    До коментар [#18] от "Ivane":

    Искаш да каеш, че тва е един вид бидон и пълниш кога има налягане, после ползваш кога нема. Освен това, мое да си наточиш на централна баня и да не ти втърти водомера дома :)

  84. 84 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1530 Неутрално

    До коментар [#42] от "bvu38525482":

    Добре че не ги пишеш ти, щото вакуума между ушите ти ще всмукне цялата вселена. И как ще имаш бус под 1 тон и под 100 коня?

  85. 85 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 859 Неутрално

    До коментар [#64] от "sasoss":

    До коментар [#56] от "marker":Да, това е проблем. Но при сегашните 8 години гаранция ( аз се надявам на 10) на батериите, това няма да е мой проблем. :) 1500 цикъла са 4000-4500 дни по 60-120км или 11-12 години.
    —цитат от коментар 64 на sasoss


    Числата и сметките, които даваш, изглеждат верни, но в реалността не е така. Отоплението зимата и климатизацията лятото (все пак сме 21- век и искаме да се возим комфортно) харчат ток от батерията, а не отпадна топлина от двигателя с вътрешно горене. Освен това електромобилите дори погледнато само от екологична гледна точка, са конструирани за градско движение. А там километрите за единица пробег са много по-малко. Да не говорим, че поради технологични особености не може да изразходваш батерията до нула, трябва да заредиш като останат най-малко 20-30%. Изобщо експлоатационният живот на батериите в реална обстановка е много по-малък от показаните от теб 11-12 години.
    И последно, не съм против електромобилите. Напротив, смятам че те са реалното близко бъдеще. Просто въпросите с батериите, литиево-йонни или други е най-важния.

  86. 86 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#73] от "cristo_n":

    Определено логиката ти е желязна! Щом за теб е неудобна, то и за всички останали е неудобна! Оставам безмълвен пред силата на фактите!
    Я си представи, че ти се налага да водиш децата на 2-3 различни места сутрин, да отидеш на друго място на работа, после да заведеш децата на плуване, гимнастика, да вземеш жената и т.н. И всичко това от единия до другия край на града. Дали ще ти е така икономично и удобно да използваш Транспортера, който ти е безкрайно удобен за детската количка? Хайде сега си представи, че годишно плащаш по 1500лева примерно данък според емисиите за удобството да си сложиш детската количка в дизела? Излиза ли сметката? А ако държавата ти даде бонус 5к евро срещу това? Или 10к?
    А държавата така или иначе се е приготвила да ги харчи тези пари - https://nova.bg/news/view/2017/10/12/195444/ %D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%B0-%D0%BE%D1%82-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D0%B3%D0%BB%D0%BE%D0%B1%D0%B8-%D0%BE%D1%82-%D0%B5%D0%BA-%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8-%D0%BC%D1%80%D1%8A%D1%81%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B2%D1%8A%D0%B7%D0%B4%D1%83%D1%85/
    Между другото компаниите вече прокарват електрическите SUV. За всеки влак си има пътници.

  87. 87 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 820 Неутрално

    До коментар [#73] от "cristo_n":

    Събирал съм в Рено 19 количката, столчето за хранене и кошарата за спане на бебе, както и багажа на другото дете и двамата им родители... Общо 5 човека.
    Лийф има по-голям багажник, така че бихти могли да се съберете. Може да се наложи да поиграете Тетрис 1-2 седмици преди това...
    А в Тесла модел Х може спокойно да се съберете 7 човека. Има и два багажника... Може да тегли и ремарке, ако не Ви стигнат багажниците...

  88. 88 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    До коментар [#22] от "sasoss":

    Колега, за 10000 евро и при спестяване на разходите, които съм изброил в предишния си коментар 76, направо могат да ти назначат личен асистент, който да те носи на ръце, до където пожелаеш в града!
    Предлагам да се бориш за това! :-)
    И пак - на фона на необходимостта от грандиозна и скъпа инфраструктура за зареждане на акумулатори, защо трябва да спонсорираме Нисан, например, с по 10000 евро на бройка?
    Някаква подобна практика има например във Валенсия - там общината спонсорира всяко хибридно такси с 6000 евро, но става дума за обществен транспорт и това е вече вид политика на общината! Ако е за нечия лична кола - повечето хора няма да се съгласят да спонсорират с данъците си някого, който е решил да си купи кола за 60 000.

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  89. 89 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3967 Весело

    До коментар [#82] от "tie_interceptor":

    Пак да попитам, защо се пънеш да оборваш факт?
    как ще го направиш, ще си повториш невярното твърдение много пъти или някакви заклинания и магии ще използваш?

    Тесла НЯМА ЕВТИН МОДЕЛ!
    Тесла подготвя да произвежда евтин модел, но все още не произвежда такъв, а какво остава да го продава!

    ФАКТ !!!!!!!!

    Живея в Южна Испания, отвори си картата от твоя линк и виж че най - близкото представителство е това във Барселона близо 1000 км. от мен.
    Тези зарядни станции дето си дал не са на тесла, а са въпросната мрежа, за която ти пиша, която е обществена и мога да я ползвам с какъвто си искам ел.автомобил.

    Относно другия ти линк какво ми показваш, че освен рено нисан и други произвеждат и продават евтини ел.автомобили ли?

    Да, точно така е, а Тесла още НЕ ГО ПРАВИ!

    И не спор няма!
    Има факт, който е, че към момента ТЕСЛА НЯМА евтин модел...

    И другия факт е, че Нисан са продали повече броя и продават от преди Тесла да започне да предлага...

  90. 90 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#75] от "WALL-E":

    Добре де, а защо не четете внимателно, вместо да се хващата за всяка сламка как тази работа нямало как да стане.
    започнах с това, че при такава цена, такъв бонус, толкова години използване, колата ще ми излезе толкова пари и ще представлява реален интерес за мен. Предполагам и на доста други хора. Без детски колички.

  91. 91 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 820 Неутрално

    До коментар [#89] от "ivan_":

    Опитвах се да Ви дам факти, но явно не се получава... Хубав ден!

  92. 92 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1603 Неутрално

    До коментар [#73] от "cristo_n":Вариант 1: Изпращащ количката предния ден по куриер в провинцията. Вариант 3: Не вземаш количката - 3-4 дни не са чак толкова много.
    —цитат от коментар 77 на Скиорски
    Нямаш представа как се гледа бебе, нали? 3-4 дни без количка... Или си забравил?

    До коментар [#73]Вариант 2: Купуваш багажник за покрив - ще може да слагаш и ските зимата...
    —цитат от коментар 77 на Скиорски
    Всъщност ще имам нужда от два багажника - един използват тричленните семейства с малки автомобили (като този горе) и онези помияри, избрали да оглеждат кучета вместо деца! А би ли сметнал сега колко ще остане от тези 380 км. максимален пробег, когато му сложа отгоре два багажника? Гаранция, че няма да мога да стигна от София до В.Търново, Ст. Загора или Пампорово (примерно). Е, може би, ако се движа по магистралата с 80-90... може и да стигна... И като ми засвършва тока, къде ще заредя по пътя?

    Модели с ДВГ колкото искаш - миниванове, ванове, големи комбита, а и там багажника на покрива не те вкарва в риск да не успееш да стигнеш до крайната точка, нали така. Затова наричам тези "автомобили" ИГРАЧКИ. Те са нещо като Смарт-а и Мини-купър-а - гъзария за ергенчета.


  93. 93 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 2775 Неутрално

    До коментар [#62] от "nigel":

    Е, първата бензиностанция в света е една аптека в Германия...! :)
    Газта и бензина са се продавали в бакалиите най-общо казано, защото са се ползвали за осветление. Но, това е било преди повече от 100 години...
    Вярно, че електрическата мрежа я има почти навсякъде. Но, естествено си има много условности. 50 колонки пред блока, означават едни големи киловати. Ами в квартала? Стават мегавати... Откъде ще се вземат и по какви кабели ще минава тая мощност.
    Нищо не става толкова лесно и не е толкова розово, колкото изглежда...!

    Искам да съм негър, в щата Алабама...!
  94. 94 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 735 Неутрално

    До коментар [#85] от "marker":

    Безспорно е така. И температурата при зареждане, и колко често се правят бързи зареждания и сигурно и други фактори. Но вече има хора изкарали по 200-300к с едни батерии. Което в моя случай ще бъде 10 години. Затова ми се иска да има малко по-дълги/големи гаранции на батериите от даваните в момента.

  95. 95 Профил на The Core
    The Core
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    До коментар [#81] от "ivan_":

    Колега,
    Умна, умна, колко да е умна мрежата?
    Колкото краставицата на Мирча Кришан ли, та "цакаш" навсякаде с "умна мрежа"?
    Подозирам някаква фиксация на тема "умна мрежа", компютри и т.н...
    Защото като са "умни" нещата и като има компютър и арр-ове, стават чудеса, нали?
    Все пак, онези, "умните", не се раждат от нищото, ами някой трябва да ги измисли, проектира, произведе, програмира и т.н... Т.е. - все пак трябва да има и някой по-умен от мрежата!
    Дай по-напред хората-ползуватели да "поумним" , за да не стане мрежата по-умна от тях, нали? А и да не се хващат на "умни" въдици!

    Сериозни производители в рамките на града - съмнително!
    На всеки 1 консуматор на 100 киловата, трябва да има поне 1 производител на толкова и малко отгоре, нали? В момента 100 киловата може да произведе фотоволтаик с площ поне 200 квадратни метра и то само денем, при силно слънце! И комай, друг никой не ства за града! Градоустройствени проблеми тук няма да коментираме!
    А ако домашната ти мрежа, колкото и да е умна, е оразмерена за 10 кВ и монофазен ток (63 ампера ти е предпазителя, нали?), няма как да ти "пусне" 100 киловата, ако ще да е умна като Айнщайн!
    А как ще стане "умна" - безплатно ли? Без инвестиции?
    Ако може така и кабелите да надебелеят самички за 100 киловата, и да пропълзат още 2 умни фази самички до вас - всичко е наред тогава!

    Ние обичаме да сме сред природата, защото тя няма мнение за нас! Ницше
  96. 96 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3967 Неутрално

    До коментар [#91] от "tie_interceptor":

    Ми не се получава, защото нямате факти в подкрепа на тезата си!

    Тесла има единствено представителство в Испания във Барселона откриха го преди по-малко от година...

    Модел 3 официално ще навлезе в етап на масово производство следващия месец, ако няма поредното забавяне...

    Колкото и да се мъчите това са фактите, и е добре, че се осъзнахте да спрете да се опитвате да ги оборвате...

  97. 97 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1045 Любопитно

    Само да ми "падне" някоя електричка и я яхвам веднага. Зареждането ще го измисля, пробега не ме притеснява. Няма защо все да викаме, че това не може, онова не може - всичко може, само желание да има. След някоя и друга година няма да си познаем градовете, в които живеем, просто нещата се случват прекалено бързо. А за батериите какво мога да кажа от собствен опит? Имам Li-polymer 48V батерия на колелото, която кара вече 5-та година - ми супер е, скъсвам я от каране целогодишно, и в студ, и в пек, над 15к км съм и навъртял, а е износена само 15%. И не е от хубавите, с каквито могат да се похвалят елколите, а са едни китайски елементи, не си е работа,
    та искам да успокоя всички, които са се притеснили за батериите - хората мислят с всеки изминал ден все нови и нови технологии, батериите ще стават все по-добри. А това, че нас не ни бива за нищо е друг въпрос, няма нужда да отричаме всичко, което не разбираме...

  98. 98 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 220 Неутрално

    До коментар [#95] от "The Core":

    Защо ти е бързо зарядно вкъщи? У вас разполагаш с цяла нощ за зареждане, а на работа с 8 часа. За изминаване на 100 километра с Nissan Leaf са ти необходими 15 киловатчаса. От най обикновен контакт 16 ампера, ще ги заредиш за 5 часа с мощност която се изразходва от един бойлер. Следователно няма нужда от усилване на инсталацията.

    По 200 километра за нощ зареждане, се равняват на над 70 хиляди годишен пробег. Средностатистическия шофьор в България изминава 13 000.

  99. 99 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 3967 Любопитно

    До коментар [#95] от "The Core":

    Колега, дадохте си вид на запознат с енергетика, но явно не сте или познанията са ви остарели и от миналото.

    Та точно града е доста подходящ за локални малки призводствени мощностти, пълно е със сгради като болници, хотели, търговски центрове и т.н.
    Можете спокойно да инсталирате газови когенератори, които да ви дадат необходимата гъвкавост на локално производство, което да се управлява "умно"...

    Относно необходимата крайна инфраструктура колко да е скъпо и сложно да се изгади подобна на задоволително ниво?
    И ако случайно сте наясно бихте ли обосновали финасово, защо това да не е по-евтино с оглед необходимите средства за подръжка на средно и високо напрежение преоразмерени мрежи?

    И ако може да питате там краставиците дето ги давате за пример, защо ми е да "вкарвам" кабел в някава сграда, за да зареждам автомобил извън сградата, не мога ли просто да си пусна нов кабел до паркинга за зареждането?

  100. 100 Профил на sylvester
    sylvester
    Рейтинг: 437 Неутрално

    До коментар [#22] от "sasoss":

    Това е МНОГО пожелателно четене на статията, за съжаление :) Първо, в България са ПОИСКАЛИ бонус от 5000 евро за нова електрическа кола. Което е много различно от "получили". И второ - в Румъния 10 000 евро бонус се дава, докато не се изчерпи лимита на средства за субсидия. Който е едва за 1000 коли към този момент. Да не говорим, че в Румъния, въпреки големите и към тази година бонуси, са купили шокиращо малко (точно 160) електромобила. Най-вече поради практически несъществуващата мрежа от места за зареждане. Които също са силно дотирани от правителството, но не се строят... Иначе, да, бъдещето е в електромобила. Но едва СЛЕД следващия технологичен скок, който да го направи значително по-евтин и значително по-автономен. В сегашните конфигурации, с приблизително двойна цена спрямо подобен с ДВГ и реален пробег под 200 километра с пътници, багаж и включени климатик, този Нисан и подобните на него, не са алтернатива на традиционния автомобил.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах