"Тесла" изтегля 11 хил. високопроходими коли заради проблем със задните седалки

"Тесла" изтегля 11 хил. високопроходими коли заради проблем със задните седалки

© Reuters



Американската компания за електромобили "Тесла" (Tesla Inc.) изтегля от пазара 11 хил. спортни високопроходими автомобила "Модел Екс" (Model X SUV) заради възможни проблеми при сгъваемите задни седалки, които са били разкрити при вътрешна проверка за надеждност на превозното средство, съобщава БТА.


Ограничителната мярка обхваща коли, които са произведени между 28 октомври 2016 г. и 16 август 2017 г. Според "Тесла" само около 3% от тези автомобили имат дефект.


Компанията уточнява, че някои кабели в седалката може да са неправилно затегнати, което пречи лявата седалка да бъде заключена в изправено положение. Ако тя не бъде застопорена правилно, може да се наклони напред при катастрофа. Автомобилопроизводителят твърди, че до момента няма данни за наранявания, причинена от проблема.


"Тесла" е започнала да информира клиентите за изтеглянето вчера. Собствениците могат да закарат автомобила си в търговско представителство за ремонт или да се свържат с мобилен сервиз на компанията.

Ключови думи към статията:

Коментари (51)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4039 Неутрално

    Кога започнаха да произвеждат, че и масови сервизни кампании да трябват...

    Нека всички "фенове" да си дадат сметка, че масовото производство си има своето "ноу хау", в което Тесла са аматьори за разлика от класическите автомобилопроизводители...

  2. 2 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 974 Неутрално
  3. 3 Профил на iur21527716
    iur21527716
    Рейтинг: 610 Неутрално

    Това е една много важна новина за българите, сигурно в страната има 2 два такива автомобила и собствениците им трябва да ги закарат в най-близкият сервиз на Тесла в Германия за да им сменят седалките.

  4. 4 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 993 Весело

    Закривай!

    Жалка история.

  5. 5 Профил на Mia san Bayern!
    Mia san Bayern!
    Рейтинг: 3050 Неутрално

    До коментар [#4] от "Wornoxmaniak":

    +1

    МУ Пловдив Факултет по дентална медицина 4 курс
  6. 6 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 136 Неутрално

    До коментар [#1] от "ivan_":

    Е те класическите производители с техните традиции какво произвеждат?

    Да ти спомена ли за Форд Пинто произведен от фирма със повече от половин век опит в автомобилното производство?

    А за всичките отзовавания на десетки милиони автомобили на утвърдени производители през последните години?

    "Таката" говори ли ти нещо?

  7. 7 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 1266 Весело

    Точно американците не трябва да имат никакви проблеми със задните седалки, защото още от 50-те те са емблема на класическите кабриолети и купета за любов сред природата. Не случайно Форд, Крайслер, Понтиак, Буик и др.класики са обръщали особено внимание на задната седалка, широка, кожа, без задна врата, регулируема и пр., за да може удобно да се ползва по време на път или паркиран на някоя полянка.

  8. 8 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4039 Весело

    До коментар [#6] от "iavorski":

    Класическите производители произвеждат милиони автомобили ежегодно без да ни оглушават колко невероятни били...

    Тесла произвежда десетки хиляди, в което няма лошо, въпроса е, че се опитва да ни обясни колко са невероятни и иновативни и не зная друго какво по-по-най, а се оказва, че не могат да си проконтролират свързването на кабелите на седелките...

    Същите като ябълките високотехнологични, невероятни, уникални най-добрите, пък не могат да си направят коректно производствения график на нещото което им носи печалбата...

    П.С. Успяваш ли да осъзнаеш, че от написаното в статията има поне три различни проблема на всеки етап от разработка през производство и накрая контрол на качеството...

    "някои кабели в седалката може да са неправилно затегнати, което пречи лявата седалка да бъде заключена в изправено положение. Ако тя не бъде застопорена правилно, може да се наклони напред при катастрофа."

    Първо - когато се проектира подобно нещо това се прави по-начин изключваш възможността от "неправилно затегнати" - погледни една тъпа връзка на каквато и да е техника и ще видиш, че е направена или да стане по коректния начин или въобще да не стане... Ети ти първата издънка на ниво разработка, което е тревожно, защото ако нямат идея за подобно нещо замисли се какво може да се очаква в един автомобил , който е сложно техническо изделие...

    Второ - подсказава за качеството на извършване на операциите в производството и то именно ниско качество на извършване - имайки в предвид претенциите им и инвестициите им в нови и модерни фабрики е интересно как успяват да затегнат неправилно произвеждайки с такива модерни фабрики?

    Трето и най - важното показва некоректен контрол - Как излиза готов продукт на който 3% от седалките не са "заключена в изправено положение."?
    Тези автомобили някой прави ли им въобще проверка на качеството?
    Ако прави как "пропуска" незаключена седалка, това не е лесно за пропускане нещо!

  9. 9 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 306 Неутрално

    Кога започнаха да произвеждат, че и масови сервизни кампании да трябват...Нека всички "фенове" да си дадат сметка, че масовото производство си има своето "ноу хау", в което Тесла са аматьори за разлика от класическите автомобилопроизводители...
    —цитат от коментар 1 на ivan_


    Тойота, VW и други не изтеглят ли автомобили заради дефекти?! Може да не ми отговаряш.

  10. 10 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4039 Неутрално

    До коментар [#9] от "zero_day":

    Прочети коментар 8 и ако сметнеш за необходимо изложи си аргументирано тезата, да я видим всички четящи и да си дадем мнението...

  11. 11 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    А така! Трайчо ни обясняваше, че автентичните десни били като автомобил Тесла, пък те имали проблем със задната ... Седалка!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  12. 12 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    На Тесла тепърва ще и излизат такива дефекти. Производството на автомобил е ноу-хау което се трупа за много десетилетия. Инжинерно колата може да е много иновативна, но точно подобни проблеми са присъщи на всяко производство. И за да се научиш да ги избягваш трябват мнооого години опит. Те даже и утвърдените фирми допускат такива грешки, па какво остава за новопръкналите се.

    Вижте например корейците колко години им трябваха за да направят сериозен автомобил. Китайците още се учат (и ще се учат в следващото десетилетие)....

    А трябва да се има предвид, че Теслата е кола на година. Интересно е на какво ли ще прилича след 5 години? Дали няма да е цялата в ръжда и/или вътре всичко да скърца и потропва? А дали няма да се напукат/обелят интериорните детайли? Всичко това тепърва ще става ясно. А как се сервизира в БГ подобен автомобил, пък бил той и в гаранция?

    Покупката на Тесла за мен си е една абсолютна пазарна авантюра.

  13. 13 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1527 Весело

    Само Лада е близко до съвършенството! Нито един (1!) изтеглен автомобил за близо 40 години:
    http://www.lexus-bulgaria.com/images/The-Pursuit-of-Perfection.jpg

  14. 14 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 755 Весело

    Само Лада е близко до съвършенството! Нито един (1!) изтеглен автомобил за близо 40 години:http://www.lexus-bulgaria.com/images/The-Pursuit-of-Perfection.jpg
    —цитат от коментар 13 на Николай Георгиев


    Снимката е абсолютен плагиат ! Оригиналът е на BMW.

  15. 15 Профил на chevyvolt, Радев - национален предател!
    chevyvolt, Радев - национален предател!
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    Кога започнаха да произвеждат, че и масови сервизни кампании да трябват...Нека всички "фенове" да си дадат сметка, че масовото производство си има своето "ноу хау", в което Тесла са аматьори за разлика от класическите автомобилопроизводители...
    —цитат от коментар 1 на ivan_


    Поради тази причина преди 1-2 години наеха шефа на производството в Ауди да работи за тях :)
    Така че спокойно!

    http://www.youtube.com/c/SSCBulgaria
  16. 16 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 136 Неутрално

    До коментар [#10] от "ivan_":

    В коментар 8 си описал абсолютно същото което се случва при големите производители.

    А за изречението "Класическите производители произвеждат милиони автомобили ежегодно без да ни оглушават колко невероятни били..."

    Моля за линк където Мъск казва в прав текст че техните автомобили са по качествени от другите и те като производител са безгрешни и всичките им продукти за разлика от другите производители са перфекни без никакви дефекти.

    Автомобилите им са невероятни от друга гледна точка - успяха да счупят бариерата " електромобилите са за надъхани ентусиасти". Предложиха електромобил който изглежда добре, върви добре и предлага екстри. Сети се през 20-ти век как изглеждаха електромобилите? Виждал ли си наживо първата генерация на Приус колко е евтина, скучна и невзрачна. Защото аз съм.

    А че при Тесла технологията е в самото начало, че нямат никакъв опит в производството, че имат проблем с дилърската мрежа/обслужването и т.н. е факт. Виждал съм с очите си техни шоуруми в Западна Европа - ами слаба работа.

    А понеже не засегна Форд Пинто - да питам там знаеш ли за каква грешка при проектирането става въпрос от един от най-големите и опитни производители.
    Всички правят такива грешки. За съжаление. И въпреки всички модерни технологии, автоматизации, системи за контрол на качеството ще продължават да грешат.

  17. 17 Профил на Монтезума
    Монтезума
    Рейтинг: 413 Неутрално

    До коментар [#8] от "ivan_":

    Леле леле какъв специалист по контрола и производствения процес. Как не те лапнала досега някоя голяма компания ;-).
    А за Тесла не се притеснявай ще се оправят и ще стават се по-добри:-)

  18. 18 Профил на vladivlad
    vladivlad
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#17] от "Монтезума":

    Какво му се нахвърлихте на човека???
    Това, което е написал в коментар 8 е много логично. и аргументирано. Имаме пълно право да очакваме, че компания с претенции, като афишираните от Тесла не допуска подобни елементарни инженерни недомислици.

    Do or do not. There is no try. Yoda
  19. 19 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2428 Весело

    добре де , толкова ли нямат малко тел тези собственици

  20. 20 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4039 Неутрално

    До коментар [#15] от "chevyvolt, Радев - национален предател!":

    Аз нямам тесла нито съм инвестирал в техни акции, така че какво да се притеснявам?:)

  21. 21 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4039 Весело

    До коментар [#16] от "iavorski":

    Не ми е известен подобен дефект на голям производител, незаключваща се седалка:)

  22. 22 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4023 Неутрално

    До коментар [#20] от "ivan_":

    Обикновено се греши като се идентифицира визионера Мъск с реалностите на производствата и експлоатцията на автомобила. (Подобно беше и при Стив Джобс.)
    Мой приятел-лекар си купи миналата година топ модела за след август 2016 Тесла - Model S P100D, и миналата седмица беше в гаража, нещо по ходовата част. Нормално е, практиката ще помогне да се отстранят слабости.

  23. 23 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4039 Весело

    До коментар [#18] от "vladivlad":

    Колегите са фенове, за фена дори и тесла да са се оакали, ще го изкарат, че е шоколад:)

  24. 24 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4039 Весело

    До коментар [#22] от "daskal1":

    Да, и в това няма страшно, защото пишем за промишлено изделие и то достатъчно сложно такова изделие...
    Просто ми е любопитно да си пишем по въпроса с "феновете", не виждам какво страшно има да напишат "е случва се, издънка ще се поправят/научат"?:)

  25. 25 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 821 Неутрално

    До коментар [#16] от "iavorski": Сравнението на Тесла с Приус е неуместно. Приуса от началото на производството е масов с ниски експлоатационн разходи автомобил , който да е по джоба на всеки средностат. европеец. Грозен и скучен става еталон за надежден автомобил със широко разпространена дилърска и сервизна мрежа.

  26. 26 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 1706 Неутрално

    До коментар [#13] от "Николай Георгиев":

    Фалшиви новини нали!? Решетников ряпа да яде.

    https://www.lada.bg/bg/index.php

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  27. 27 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4039 Весело

    До коментар [#16] от "iavorski":

    "Моля за линк където Мъск казва в прав текст че техните автомобили са по качествени от другите и те като производител са безгрешни и всичките им продукти за разлика от другите производители са перфекни без никакви дефекти. "

    Избягвам да пиша неща наизуст, не мие в стила:)
    Ето ти един цитат :
    "Model S is designed from the ground up to be the safest, most exhilarating sedan on the road."

    Не зная може би английският не ми е на ниво но какво според теб означава "the safest, most exhilarating sedan on the road."?

    Цитата е от страницата на тесла :)
    https://www.tesla.com/models

  28. 28 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 136 Неутрално

    До коментар [#27] от "ivan_":

    Точно така е - Tesla S наистина е safest според официалния тест на NHTSA:

    https://www.tesla.com/blog/tesla-model-s-achieves-best-safety-rating-any-car-ever-tested

    Safest не означава без грешки.

    Няма да коментирам че в статията се е издънил Model X а ти цитираш думите му за S. Все тая ми е ако Мъск се изцепи че Model S е перфектен ще е казал глупост. Макар че никой шеф на голяма компания няма да каже - абе новия ни модел малко му е скъпо обслужването и скоростна кутия дефектира след 300 000 км.


  29. 29 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 136 Неутрално

    До коментар [#16] от "iavorski":Не ми е известен подобен дефект на голям производител, незаключваща се седалка:)
    —цитат от коментар 21 на ivan_


    А за стелката на Тойота дето се заклинвала под педала на газта чувал ли си?

    А за предните седалки на Pathfinder при които нямаше anti-diving защита и при челен удар пътниците минаваха под коланите - резултата мисля че беше звезда и половина на EURONCAP.

  30. 30 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4039 Весело

    До коментар [#28] от "iavorski":

    Ох, ще ме спукаш от смях...
    Пожела нещо дадох ти го с линк към страницата, ти май не си я разглеждал?

    Хайде следващ цитат и линк:
    "Model X is the safest, quickest, and most capable sport utility vehicle in history"

    https://www.tesla.com/modelx

    Я да видим сега какво ще си изсмучеш от пръстите...:)

    П.С. Написах още първоначално, че Тесла имат претенция да са "най" ти ме обвини, че едва ли не лъжа и поиска линк...
    Дадох ти линк и взе да пелтечиш, че и другите май не били много читави, а и да се обясняваш, че линка не бил точно за модела, е сега е точно за модела...

    И не ти цитирам изказвания, а официалната страница на производителя...

  31. 31 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4039 Любопитно

    До коментар [#29] от "iavorski":

    Пич, аз съм чувал за много неща...
    Ти обаче май не си съдейки по безпочвените ти коментари.

    Има най-различни дефекти и не всеки може да се открие при стандартен контрол на качеството в края на цикъла на монтаж...
    Има и дефекти които се дължат на поддоставчик и доставени от него компоненти.

    Въпросният коментиран дефект обаче е:
    1. Само на тесла, а не на доставчик;
    2. Не е скрит дефект, който да не можеш да установиш при стандартен контрол

    Отиди си при колата и провай да си оставиш седалката незаключена да видиш, че не е лесно да не забележиш подобно нещо.

    Не се пъни да оборваш нещо, което самия производител си е признал, няма да ти се получи...

  32. 32 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 136 Неутрално

    Грешка не е Pathfinder а братът му близнак - пикапът Navara:

    https://www.euroncap.com/en/results/nissan/navara/15768

    И за да не ми кажете че съм фен:

    Мъск е визионер и като такъв създава продукти на бъдещето а не перфектни неща.

    За справка iPhone който смятам за голямо маркетингово издояване на балъците създаде съвременния смартфон. Android копира и доразви интерфейса/концепцията на капацитивния екран, кинетичното скролиране и т.н.

    По същия начин Tesla ще накара / вече накара хората да харесват електромобили и да искат да си ги купят. Кога се е стигало до капариране на 500 000 бройки от кола която дори не е произведена. Аз лично се сещам за първия Мустанг - онзи на Ли Якока. Там е имало човек който е стоял цяла нощ в шоурума за да купи първата кола изложена на витрината.

    До 4-5 години / максимум / големите играчи ще пуснат модели като Bolt който е по-добрата Tesla 3 / Bolt вече се продава /. Ще има конкуренция и както се казва - тогава ще се види кой ще оцелее и кой не.

  33. 33 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 136 Неутрално

    До коментар [#29] от "iavorski":Пич, аз съм чувал за много неща...Ти обаче май не си съдейки по безпочвените ти коментари.Има най-различни дефекти и не всеки може да се открие при стандартен контрол на качеството в края на цикъла на монтаж...Има и дефекти които се дължат на поддоставчик и доставени от него компоненти.Въпросният коментиран дефект обаче е:1. Само на тесла, а не на доставчик;2. Не е скрит дефект, който да не можеш да установиш при стандартен контрол...
    —цитат от коментар 31 на ivan_


    Oт тук разбирам че явно работиш в сферата на производство на автомобили и по-точно в качествения контрол. Запознат си кой производител кои компоненти си произвежда сам и кои произвеждат негови поддоставчици - както при Тесла, така и при Тойота и Нисан.

    Аз наистина не съм в този бизнес и не мога толкова професионално като теб да съм информиран в детайли за всички тези неща.

    Пак казвам не съм фен на Tesla конкретно, фен съм на електрическото задвижване. Радвам се че някой успя да преобърне тренда и да насочи пазара натам накъдето следва да се развива - електромобили. Ако в момента живея в USA и имам финансите няма да се запиша за тройка а ще си купя Bolt.

  34. 34 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4039 Любопитно

    До коментар [#32] от "iavorski":

    Продукти на бъдещето, визионер...

    Това за електроавтомобила ли?

    Знаеш ли, че първо е изобретен елетроавтомобил , а след това автомобил на ДВГ?

    Относно какво купуват хората, моля запознай се със реална статистика за електроавтомобили:
    https://evobsession.com/27-increase-european-electric-car-sales/

    Можеш да се разровиш по пазари, модели и т.н.

    П.С. За Джобс и телефона му, имах две години преди да излезе пъвият ябълков, смартфон от НТС със всичките функционалности на ябълката...

  35. 35 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4039 Неутрално

    До коментар [#33] от "iavorski":

    И ще направиш много разумен избор...

  36. 36 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 220 Неутрално

    До коментар [#29] от "iavorski":Пич, аз съм чувал за много неща...Ти обаче май не си съдейки по безпочвените ти коментари.Има най-различни дефекти и не всеки може да се открие при стандартен контрол на качеството в края на цикъла на монтаж...Има и дефекти които се дължат на поддоставчик и доставени от него компоненти.Въпросният коментиран дефект обаче е:1. Само на тесла, а не на доставчик;2. Не е скрит дефект, който да не можеш да установиш при стандартен контролОтиди си при колата и провай да си оставиш седалката незаключена да видиш, че не е лесно да не забележиш подобно нещо.Не се пъни да оборваш нещо, което самия производител си е признал, няма да ти се получи...
    —цитат от коментар 31 на ivan_


    Да тук гледах да не пиша, защото всеки допуска грешки, и Тесла също не са застраховани. Това че нямали опит с контрола, е много далеч от реалността. Дори е нарицателно "ракетен инженер" , ха познайте защо и в чия фирма работят най-добрите ракетни инженери?

    Все си мислех, че всички сте разбрали че става въпрос именно за проблемна доставка с ясно идентифициран времеви прозорец.


    "Ограничителната мярка обхваща коли, които са произведени между 28 октомври 2016 г. и 16 август 2017 г. Според "Тесла" само около 3% от тези автомобили имат дефект.

    Компанията уточнява, че някои кабели в седалката може да са неправилно затегнати, което пречи лявата седалка да бъде заключена в изправено положение. Ако тя не бъде застопорена правилно, може да се наклони напред при катастрофа. Автомобилопроизводителят твърди, че до момента няма данни за наранявания, причинена от проблема."


    Дори не подозирах, че някой може да си помисли, че кабелите се завиват с отверка. В случая става въпрос за некачествен куплунг, който или не се самофиксира (не му щрака зъбчето) при включване на мъжкият в женският, или има хлабав ПИН който не прави добър контакт всеки път.

    Това определено е проблем с доставчика, който не е бил хванат навреме, защото не се проявява всеки път и може да се случи само в 3% от автомобилите.

    Това разбира се не оправдава Тесла, но определено не е проблем на проектирането, след като преди или след посочените дати не е имало проблем.

  37. 37 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 136 Неутрално

    До коментар [#28] от "iavorski""Model X is the safest, quickest, and most capable sport utility vehicle in history"
    —цитат от коментар 30 на ivan_


    Ванка, сериозно при кои автопроизводител работиш като качествен контрол при условие че английския ти е ниво А2?

    Думите в цитата по-горе са най-безопасния, най-бързия и най-способния. Можеш дори с гугъл да го преведеш.

  38. 38 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4039 Любопитно

    До коментар [#37] от "iavorski":

    Първо защо да работя в автомобилен производител? Това са твои догатки, които не съм потвърдил...

    Второ погледни какво съм написал:
    "се опитва да ни обясни колко са невероятни и иновативни и не зная друго какво по-по-най,"

    Та от страницата им излиза че те твърдят че:
    "Думите в цитата по-горе са най-безопасния, най-бързия и най-способния."

    Има ли противоречи между това което смятам, че твърдят и това което на страницата им?

    Аз не намирам такова, и за двата модела използват сравнителна форма като твърдят че техните са "по-по-най"...

  39. 39 Профил на Монтезума
    Монтезума
    Рейтинг: 413 Неутрално

    До коментар [#24] от "ivan_":

    Е точно де и издънка да е и големите фирми правят издънки. Като цяло тази фирма освен че са иноватори скоро ще бъдат това , което бяха айфон в началото на смартфоните. Само се замисли каква огромна мрежа от ел. станции са изградили вече в САЩ, Европа и Китай и продължават да правят нови. Само това е огромно предимство пред старите фирми за коли, които изпадат в позицията на Нокиа.

  40. 40 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4039 Неутрално

    До коментар [#39] от "Монтезума":

    Не отричам това, просто е забавно да си пишеш със "фенове".
    Няма промишленмо изделие, което да е застраховано от дефекти, просто не е коректно някой да се опитва да обяснява, че тесла са единствените непогрешими, защото са тесла...

  41. 41 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4039 Неутрално

    До коментар [#36] от "Ivane":

    След като не сме инжинери в тесла можем да гадаем какъв е реално проблема без да знаем със сигурност...
    Относно времевия прозорец е доста широко отворен :)... това си е почти цяла календарна година...

    Относно сравнението с другите производители смешни са, защото към момента тесла има доставени всичко под 60 000 модел х автомобила, от които първо изтеглиха 2700 броя, а сега около 11 000 броя което гони 25% от цялото производство и то за сходен проблем, който очевадно не е бил отстранен след първото изтегляне...

    Отделно при общо произведени за 2016г. около 76 000 автомобила тесла от модели Ес и Х правят сервизна акция и викат обратно 53 000 автомобила или около 70% от всичко произведените...

    Та как да се изразя - За мен тези данни са основателни да подложа под съмнение качеството и/или контрола на този производител... при все че си давам сметка че нямат опит, но липсата на опит е евентуално причина обясняваща ФАКТА


  42. 42 Профил на Монтезума
    Монтезума
    Рейтинг: 413 Неутрално

    До коментар [#34] от "ivan_":

    Да електромобила е измислен първи, но ефективността тогава не е позволила да се развие за сметка на двигателя с вътрешно горене. Сега обаче картината е друга , цените на батериите падат, пробега се увеличава, времето за зареждане също. При ел автомобил между двигателя и задвижването няма НИЩО, няма трансмисия, няма масла, няма филтри, няма ремъци, няма свещи няма няма . Така че и подръжката е в пъти по-малка. Единствено пробега и времето за зареждане все още е в полза на ДВГ, но това бъурзо се променя.

  43. 43 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4039 Любопитно

    До коментар [#42] от "Монтезума":

    Добре, съгласен!
    Това как точно прави точно Тесла невероятните иноватори, какво/кое точно е тяхно изобретение?

  44. 44 Профил на Монтезума
    Монтезума
    Рейтинг: 413 Неутрално

    До коментар [#43] от "ivan_":

    Незнам дали иноватори е точната дума. Не става въпрос че те са измислили електромобила, но те правят нещо което никой друг не правеше досега. Изцяло само ел автомобили които са и свързани с тесла и получават ъпдейти периодично на софтуера на колата. Малко като телефон на колела(не е измислено от мен :-) ) . Отделно се сляха и с фирма за слънчеви панели и вече правят керемиди с вградени фото клетки и батерии за съхраняване на излишната енергия . Всичко това ги прави иноватори в някаква степен.

  45. 45 Профил на ssp20523860
    ssp20523860
    Рейтинг: 28 Неутрално

    До коментар [#44] от "Монтезума":

    Сляха се, защото солар сити фалираше без това сливане. А керемиди и батерии подобни на техните има и на други компании преди тях, но липсва култ към личността на изпълнителния директор и затова не са интересни.

  46. 46 Профил на Монтезума
    Монтезума
    Рейтинг: 413 Неутрално

    До коментар [#45] от "ssp20523860":

    Идеята е че те съчетават всичко това . С една дума смятам че те ще дръпнат много до няколко години. Дали ъм прав ще се разбере след 1, 2 години макс.

  47. 47 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4039 Весело

    До коментар [#44] от "Монтезума":

    То си има дума за тази иновация - пазарна иновация.
    Иноватори са на пазара на елетроавтомобили в САЩ, предлагат познато изделие по иновационен начин... нищо повече...

    И приликата с ябълковия телефон и Джобс е същата и той предложи познато изделие по иновационен начин - пазарен иноватор...

  48. 48 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4039 Неутрално

    До коментар [#46] от "Монтезума":

    Хубавото е, че с оглед на очакванията, които създадоха те или ще станат супер успешни или ще се провалят грандиозно... едно от двете ще е но още не е ясно кое от двете...

  49. 49 Профил на Монтезума
    Монтезума
    Рейтинг: 413 Неутрално

    До коментар [#47] от "ivan_":

    Да мерси за помощта точно така пазарна иновация съчетана с култ към Илън Мъск в което няма нищо лошо. Има талант човека и успява да спечели хората без кой знае какви директни реклами.

  50. 50 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4039 Весело

    До коментар [#49] от "Монтезума":

    Да това е, затова и се бъзикам под статиите за ябълки, тесли и други подобни...

  51. 51 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1077 Весело

    Нищо страшно не е станало, имат проблем - оправят го и продължават напред, поне го признават. Ако имах ТЕСЛА с такъв проблем, сам щях да си го оправя, какво толкова...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах