"Фолксваген" ще инвестира 6 млрд. евро в електромобили

Част от концептуаните модели на ток, които "Фолксваген" показва във Франкфурт.

© Reuters

Част от концептуаните модели на ток, които "Фолксваген" показва във Франкфурт.



"Фолксваген" ще инвестира 6 млрд. евро в следващите пет години в електрическа мобилност, каза днес на автосалона във Франкфурт председателят на управителния съвет на марката Д-р Херберт Дийс. Целта на компанията е до 2020 година да предлага три изцяло електрически модела, качени на новата платформа, а през 2025 изборът да е между 33 електромобила.


"Посоката е радикална електрификация и иновативна развойна дейност, която да позволи разпространението на интелигентните технологии сред масов, максимално широк кръг шофьори по света", каза Дийс. Предвижда се и трансформация на портфолиото, като делът на кросоувърите ще достигне до 40% чрез пускане на 19 модела в сегмента.


От "Фолксваген" искат през 2025 година да продават по над 1 млн. електромобила годишно. "Най-хубавите дни на автомобилостроенето предстоят. Автомобилът на бъдещето ще е много по-сигурен, чист, комфортен и интелигентно свързан със собственика си", посочи Херберт Дийс.


Той не скри, че дизеловите и бензиновите двигатели ще продължат да бъдат дълго време на пазара, особено при най-големите кросоувъри, но е важно в следващите до десет години "Фолксваген" да установи електрическите модели като трети естествен избор.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (62)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3438 Весело

    Ха, и дизеловата крепост се пропука!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  2. 2 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    Сетила се Мара да се побара....

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  3. 3 Профил на Георги
    Георги
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    Фолксваген да спре с тези "Ще", (е почват за мязат на руснаци. Ако ще инвестира, да инвестира, а не само да прави панове, в които не участва. За момента имат една електрическа колица, с много малък пробег и прекалено висока, за него цена. Да се взимат в ръце и да не се излагат, за да не последват съдбата на производителите на файтони, преди век.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  4. 4 Профил на Mia san Bayern!
    Mia san Bayern!
    Рейтинг: 2972 Неутрално

    Край на бензиностанциите усещам до 20 години..

    МУ Пловдив Факултет по дентална медицина 4 курс
  5. 5 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Край на бензиностанциите усещам до 20 години..
    —цитат от коментар 4 на Mia san Bayern!


    Чул те ГОСПОД! Край на петролните сатрапии!

    http://istinata.bg/?p=1027 Русия ограбва България
  6. 6 Профил на SCROTUS
    SCROTUS
    Рейтинг: 2827 Любопитно
  7. 7 Профил на Str8 G
    Str8 G
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Хубав тренд. Дано след десетилетия само да четат за "петролни войни" и петролни разливи и да си викат "WTF!?!"

  8. 8 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    Край !
    Това е края !

    С това вече окончателно ги съсипваме !

  9. 9 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    Вова, слъишеш?
    —цитат от коментар 6 на SCROTUS


    това вече е края !
    няма накъде ..

  10. 10 Профил на kamenvasilev
    kamenvasilev
    Рейтинг: 444 Неутрално

    VW говорят за инвестиция от 20 милиарда евро в електромобили, 50 милиарда евро в акумулатори, 80 нови електромобила до 2025, електрически версии на всичките си 300 модела до 2030 ... (http://www.bbc.com/news/business-41231766 )

  11. 11 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 2246 Весело

    "Фолксваген" ще инвестира 6 млрд. евро в електромобили"

    Путин не харесва това!

  12. 12 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    Край !Това е края !С това вече окончателно ги съсипваме !
    —цитат от коментар 8 на WWW


    Кои сте вие и кого съсипвате?

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  13. 13 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4186 Неутрално

    ОПЕК май ще трябва да се разпусне. Нява лошо!

  14. 14 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    С какво и как ще се изхранват блядовете след 20 години??? Нямам дори предположение! Руснаците се оказаха много по-големи загубеняци дори от арабите!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  15. 15 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2537 Неутрално

    "Най-хубавите дни на автомобилостроенето предстоят. Автомобилът на бъдещето ще е много по-сигурен, чист, комфортен и интелигентно свързан със собственика си", посочи Херберт Дийс.
    Това е бъдещето, самоуправляващи се електромобили. Ще се даде възможност на чалмите да развият и други дейности, не само добив на нефт. Сигурността на пътя ще бъде на ниво и ще се сложи край на пияните и дрогирани шофъори да сядат зад волана. зобщо се очаква революция в автотранспорта.

  16. 16 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#15] от "proza":"Ще се даде възможност на чалмите да развият и други дейности"


    Да, да пасат камили из пясъците.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  17. 17 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4186 Неутрално

    До коментар [#15] от "proza":

    Арабите никога не са добивали петрол! За това е необходимо да се работи! Техният петрол се добива от чужденци!

  18. 18 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 1359 Неутрално

    Не знам как да го кажа, немската политика поддържа дизеловите автомобили, колко и да са вредни за здравето. Цялата афера с Фолксваген не са замесени само шефовете им, ами и политици от SPD и CDU.
    Тези зелени зони, които го въведоха в центъра на градовете, са безсмислени при тези нива на въглероден диоксид от ауспусите на дизеловите двигатели.
    Скоро в Германия може да забранят дизеловите мотори. Което ще е в голяма вреда на немската индустрия.

    Магарето си е най-вярното превозно средство, отделя малко метан, иска малко трева за движение

    Schnell sein ist die Lösung!
  19. 19 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6404 Неутрално

    Намаление на консумацията на нефтени продукти ще доведе и до сериозния проблеми с цените на нефта

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  20. 20 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    Ха, и дизеловата крепост се пропука!
    —цитат от коментар 1 на Realist


    Може да се е пропукала, но в един момент да не се окаже крепост - музей. Германските компании, не само Фолксваген, са между последните, които пуснаха хибриди и електрически коли. Тойота и Хонда вече над 15 години продават хибриди. Водят на германците с над 10-тина години!

    https://www.autotrader.co.uk/car-search?sort=price-asc&radius=1500&postcode=ig103dn&onesearchad=Used&onesearchad=Nearly %20New&onesearchad=New&make=HONDA&fuel-type=Hybrid

    https://www.autotrader.co.uk/car-search?sort=price-asc&radius=1500&postcode=ig103dn&onesearchad=Used&onesearchad=Nearly %20New&onesearchad=New&make=TOYOTA&fuel-type=Hybrid

    Пише годините на първа регистрация.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  21. 21 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    Съжалявам за линковете. Сайтът не отваря конкретните 2 модела, които дадох, а трябва допълнително да се изберат. Лесно е.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  22. 22 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 2246 Неутрално

    Фолксваген изложиха ДВГ-тата си с грандиозния скандал и сега се насочиха към електромобили. Всяка вечер СЕО-то на компанията сънува кошмари - усеща миризма на изгорели газове, обръща се и вижда как трезора с парите на компанията гори.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  23. 23 Профил на zyx
    zyx
    Рейтинг: 776 Неутрално

    До коментар [#22] от "Lou":

    Не бъркай политическата двуличност с техническата такава. Немците избраха да бъдат верни на потребителя, като ясно съзнават , че ще избере икономичност и мощ пред екологичност. Скандала дизелгейт е политически скандал, а не е сътворен от потребителите. Не е случайно, че 2016 е рекордна по отношение на потреблението на дизел в Германия, въпреки скандалите и всичко което го очерняше. Хората често говорят едно за да изглеждат в модерна рамка, но правят друго, което прагнатизъм и удоволствие за тях. Все още отказали се от дизела няма, напротив - и поради това в Германия и Меркел му търси нов живот.

  24. 24 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    Фолксваген изложиха ДВГ-тата си с грандиозния скандал и сега се насочиха към електромобили. Всяка вечер СЕО-то на компанията сънува кошмари - усеща миризма на изгорели газове, обръща се и вижда как трезора с парите на компанията гори.
    —цитат от коментар 22 на Lou


    Едва ли вече са се насочили. Меркел обясняваше, че трябвало да се върне доверието в дизеловите и бензиновите двигатели, защото имало още много хляб в тях. Това не са думи на Меркел, която няма никакви познания за автомобилите, а на компаниите -производители, които са и ги подсказали.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  25. 25 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#23] от "zyx":

    В Западна Европа, а и в Източна, вече всеки се замисля дали да си купи дизел. Вече съм го чул от няколко човека лично. При покупка на нова кола. Очакват въвеждане на по-високи данъци за тях, допълнителни такси или забрана за влизане в централните части на по-големите градове, а в някои градове и забрана изобщо за ползването им. Очаквам сериозен срив в продажбите на дизели.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  26. 26 Профил на Боб Марли Фарук
    Боб Марли Фарук
    Рейтинг: 460 Весело

    До коментар [#5] от "Ватник":

    Жужи в Кремъл ще се самообеси много скоро...
    няма бензиностанции, няма ботокс :)

  27. 27 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3438 Весело

    Все още отказали се от дизела няма, напротив - и поради това в Германия и Меркел му търси нов живот.
    —цитат от коментар 23 на zyx


    Глупости, последните месеци (от април до август) дизелите редовно са с двуцифрен спад в продажбите в Германия. Следете новините. И това независимо от факта, че продажбите на коли в Европа като цяло нарастват. Същото се наблюдава и в другите големи автомобилни пазари на Европа- британският и френският.

    Между другото, заради търсенето на алтернативи май най- печеливши са Ауди e-tron и БМВ I3. На американският пазар, e-tron е със заглъхващи функции, само 150 бройки продадени за миналият месец при 2200 за Болт, но все пак свързвам това с германският шовинизъм и това, че Ампера Е все още не се продава в Германия.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  28. 28 Профил на zyx
    zyx
    Рейтинг: 776 Неутрално

    До коментар [#25] от "quatro_4x3":

    Ха ха аха ! Не поставям под съмнение казаното, но моите наблюдения са коренно различни - на почит са мощни нови дизели Евро 6 - не могат да бъдат ограничени по какъвто и да било начин , тъй като покриват последен европейски стандарт. Отделно от това, нов автомобил закупен сега се продава след 5-6 години, когато може да има хоризонт за друг избор, но сега - няма никакви изгледи да не можеш да се наслаждаваш на подобна кола. Ако говориш за стари дизели - Евро 4 и надолу - има повод за притеснение.

  29. 29 Профил на zyx
    zyx
    Рейтинг: 776 Неутрално

    До коментар [#27] от "Realist":

    Дизели , Германия, процент от всички продадени:
    2016 - 72,8%
    2017 (до сега) - 68,4%

    Очевиден трицифрен спад!

  30. 30 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#28] от "zyx": "ови дизели Евро 6 - не могат да бъдат ограничени по какъвто и да било начин , тъй като покриват последен европейски стандарт. "

    В някои градове се канят да забранят изобщо дизеловите коли! Не Евро-6, ако ще и Евро - 6666666 да е. Някъде им подготвят по-високи данъци.

    "Отделно от това, нов автомобил закупен сега се продава след 5-6 години, когато може да има хоризонт за друг избор,"

    Като ти въведат рестрикции може и да няма кой да го купи, да си остане вечно твой и да му плащаш големия данък. Другият вариант е да го продадеш на безценица или да го изхвърлиш на моргата, което едва ли ти харесва.
    Не се заяждам. И аз карам дизел. Просто в тая посока отиват нещата. Който се усети - усети! Който не......

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  31. 31 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#28] от "zyx":"нови дизели Евро 6"

    Тоя стандарт не е паднал от небето и не е природен закон! Във всеки един момент може да бъде променен. Не са решили - не са го направили. След 1-2-3 години, като осъмнеш с Евро-7 или Евро-8, колко нов и модерен ще ти е дизела?

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  32. 32 Профил на zyx
    zyx
    Рейтинг: 776 Неутрално

    До коментар [#30] от "quatro_4x3
    Някое село в Норвегия може и да забрани дизела, но в Европа се говори единствено за забрана на стари дизели - под Евро 4. Няма кой да се "изплюе" на гражданите си с чисто нови автомобили, та дори с малко по-стаички. 100% първо ще се забрани производството и доста след това ползването на дизела. А в България в частност, това изобщо няма да стане скоро поради причината , че алтернатива няма. Аз туко що продадох 5,5 годишен дизел за цена 43 % от първоначалната. Имам нов дизел и мисля да повторя процедурата. Не е случайно, че в Германия сега се купуват 2/3 дизелови коли или мислите че германците са глупави или непрактични?

  33. 33 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3438 Неутрално

    До коментар [#29] от "zyx":

    Август, 14% намаление на продажбите на дизели:
    http://europe.autonews.com/article/20170904/ANE/170909905/german-sales-hit-8-year-high-in-august-despite-big-diesel-decline

    Април, 19% намаление на продажбите на дизели:
    https://www.cnbc.com/2017/05/03/reuters-america-update-1-german-diesel-car-sales-drop-19-pct-lose-market-share--kba.html

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  34. 34 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3438 Неутрално

    Някое село в Норвегия може и да забрани дизела, но в Европа се говори единствено за забрана на стари дизели - под Евро 4.
    —цитат от коментар 32 на zyx


    Няма и такова нещо, Великобритания, Холандия, Норвегия, Франция говорят за не само забрана на дизелите, но и забрана на продажбите на ДВГ от 2030-та нататък. Мислете, че Фоксваген ей така от добри намерения ще предлага всеки модел и с електрична опция? И не само Фоксваген- Тойота, Форд, ГМ, Волво, Мазда, Хонда, Нисан, ....

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  35. 35 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#32] от "zyx": "Няма кой да се "изплюе" на гражданите си с чисто нови автомобили, та дори с малко по-стаички. "

    Няма да се изплюе, ще ти сложат да плащаш голям данък и в някои градове няма да ти позволяват да влизаш с дизел. Ако не бъркам името, Хамбург или Франкфурт обмислят пълна забрана на дизелите на тяхна територия. Или без дизел или се местиш с дизела в друг град, в който още не е забранен.
    "Днес в Хамбург, утре и в други градове!"

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  36. 36 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#32] от "zyx": " или мислите че германците са глупави или непрактични?"

    Меркел им обеща да се върне доверието в дизела. А то ще се върне, ако престанат да бъдат дизели. При изгарянето на нафта се отделят отрови и поради това светлото бъдеще пред дизела приключи. Харесвам дизелите, но времето им изтича.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  37. 37 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    До коментар [#15] от "proza":Арабите никога не са добивали петрол! За това е необходимо да се работи! Техният петрол се добива от чужденци!
    —цитат от коментар 17 на vassilun


    То това важи и за Рашките. Повечето им петролни находища се разработват със американски технологии...

  38. 38 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 1009 Неутрално


    Аз лично съм готов да дам значително повече пари за електромобил отколкото за фосилна кола. Заслужава си замо заради удоволствието да го нач*укаш на Путлер, цялата руска и бг петролна мафия, та дори и на скапаните дизелови шваби и тяхните газови камери на колела...

  39. 39 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 744 Неутрално

    Най големите издънки на мениджъри от автомобилата индустрия са именно на Фолксваген.
    Добре че имат все още бачкатори да компенсират загубите и да остане за нови глупости.
    Само да изброя: Купуването на фабриката на Ролс Ройс без марката Ролс Ройс, гордоста на Фолксваген - пумпе-дузе - гениална преебавка, влагането на кинти в находища и хранилища на метан като алтернатива на електрическите автомобили, дизелгейт...

  40. 40 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    До коментар [#27] от "Realist":Дизели , Германия, процент от всички продадени:2016 - 72,8%2017 (до сега) - 68,4%Очевиден трицифрен спад!
    —цитат от коментар 29 на zyx


    Хаха, тия цифри са пълен булшит! Само не знам защо лъжете за неща които могат да се проверят с едон търсене в Гугъл....

  41. 41 Профил на zuk_trombon
    zuk_trombon
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    Компанията на Мъск е субсидирана с 5 млрд правителствена субсидия:
    http://lat.ms/1BIiuWi

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  42. 42 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3438 Весело

    До коментар [#40] от "tvr18355030":

    И аз не зма откъде ги е взел. В Германия най- много дизели са продадени 2012-та, 48.1% от всички продадени коли. Тази година продажбите са 45.7% от всички коли. Ето интерактивна карта за Европа по страни. Най- много дизели като процент са продадени във Франция, Ирландия и Португалия:

    http://www.acea.be/statistics/tag/category/share-of-diesel-in-new-passenger-cars

    Пак половината, но не и 2/3. Във Франция и Великобританияспадът в продажбите е дори по- голям.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  43. 43 Профил на 42
    42
    Рейтинг: 536 Неутрално

    И откъде ще идва тока за електрическите коли? От газ, въглища и атом основно. Много умно, да сменим дизела с кюмюр. Ама те всичките западни политики са такива лицемерни.

    След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  44. 44 Профил на Иван К
    Иван К
    Рейтинг: 3407 Любопитно

    В петролния бизнес върви един политически дебат. Дали страните собственици на находищата да си пестят резервите или да бързат да ги продадат докато все още цената е приемлива.
    Не мога да де отърва от опасението, че независимо каква е батерията, в нея е натрупана много енергия и при катастрофа или пожар може да се освободи с взрив. Така е поне по законите не природата. Резервоарът с горива не е така опасен, защото за да изгори е нужен кислород. В батерията всичко е на едно място точно както при взривните вещества.
    Какво би станало при взрив на батерия способна да закара един автомобил на 400 км.

    тел 032 644 150
  45. 45 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    ...Какво би станало при взрив на батерия способна да закара един автомобил на 400 км.
    —цитат от коментар 44 на Иван К


    Литиево-йонните батерии не се взривяват! Когато се запалят се гасят много трудно но за разлика от бензина или газта се разгарят бавно и не гърмят!

  46. 46 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    Компанията на Мъск е субсидирана с 5 млрд правителствена субсидия:http://lat.ms/1BIiuWi
    —цитат от коментар 41 на zuk_trombon


    Дали? Я прочети това преди да пишеш глупости:

    "Tesla received only a fraction of the subsidies the Big Three and oil industry have received"

    https://electrek.co/2016/11/25/tesla-subsidies-big-three-oil-industry/

  47. 47 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    Намаление на консумацията на нефтени продукти ще доведе и до сериозния проблеми с цените на нефта
    —цитат от коментар 19 на neut

    Колкото повече пада нефта, толкова по-трудно ще е на електромобилите да се наложат. Сега пълниш резервоара за 100 лева, а ако го пълниш за 50 ще се бръкнеш ли 30к евро за е-Голф, като бензиновия Голф е 20к?

    Който иска електромобилите да се наложат, би трябвало да си пожелава петролът да се качва, а не да пада.

  48. 48 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 1009 Неутрално


    Намаление на консумацията на нефтени продукти ще доведе и до сериозния проблеми с цените на нефта
    —цитат от коментар 47 на Камен


    Продължавайте да си мечтаете. Стотиците милиарди инвестиции във петролен добив, рафинерии и т.н. ще трябва да ги покриват все по-малко потребители. Петрола може и да поевтинее но цените по бензиностанциите няма да паднат и със стотинка!

  49. 49 Профил на zuk_trombon
    zuk_trombon
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    [quote#46:"tvr18355030"][/quote]

    Taxpayer money taken by SolarCity

    $750M-NY State cost to build solar panel factory
    $150M- to start NY Factory Operation
    $1.5B-Est. value of 30% subsidy for solar installation since 2006, including at least $497M- in Treasury grants
    $5.6M-OR tax credits & rebates
    $260M- NY local property tax exemptions

    Total Subsidy=$3,163,100,000

    Taxpayer money taken by SpaceX

    $20M- TX state & local incentives & rebates for space launch facility near Brownsville
    $5.5B– Government Contracts
    $1.6B- NASA space taxi contract
    Total Subsidy= $7,120,000,000

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  50. 50 Профил на zuk_trombon
    zuk_trombon
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    [quote#46:"tvr18355030"][/quote]

    Taxpayer money taken by SolarCity

    $750M-NY State cost to build solar panel factory
    $150M- to start NY Factory Operation
    $1.5B-Est. value of 30% subsidy for solar installation since 2006, including at least $497M- in Treasury grants
    $5.6M-OR tax credits & rebates
    $260M- NY local property tax exemptions

    Total Subsidy=$3,163,100,000

    Taxpayer money taken by SpaceX

    $20M- TX state & local incentives & rebates for space launch facility near Brownsville
    $5.5B– Government Contracts
    $1.6B- NASA space taxi contract
    Total Subsidy= $7,120,000,000

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  51. 51 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    $5.5B– Government Contracts$1.6B- NASA space taxi contractTotal Subsidy= $7,120,000,000
    —цитат от коментар 50 на zuk_trombon


    Това означава ли, че трябва да работят за без пари като е за правителството?

  52. 52 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#50] от "zuk_trombon":

    Кой Ви пусна тия опорни точици?
    Някаква разлика има ли за Вас между субсидии, заеми, данъчни облекчения и договори?!

    Я вземете попрочетете малко повече да не се излагате...

  53. 53 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 1224 Неутрално

    Електрически ще станат малките пичета. Гоуемите бабани ще си останат на течно гориво поне 2-3 десетилетия, освен, ако не опашат целата планета с кабели тип тролейбусни

  54. 54 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3438 Неутрално

    Колкото повече пада нефта, толкова по-трудно ще е на електромобилите да се наложат. Сега пълниш резервоара за 100 лева, а ако го пълниш за 50 ще се бръкнеш ли 30к евро за е-Голф, като бензиновия Голф е 20к?
    —цитат от коментар 47 на Камен


    А ако е-Голфа стане 20к, а бензиновият Голф 30? Паритет на цените се очаква около 2022-ра.

    Че батериите ще падат, и то с много, това е ясно на всеки!

    По- малко ясното е, че бензиновите автомобили ще поскъпват. И поскъпването ще е заради хардуера който трябва да се инсталира за да покрият новите екологични изисквания. За да постигнат изискванията в САЩ за 2025-та бензиновите автомобили трябва да имат поне хибридна технология и половината от тях да са плъг-ин хибриди.

    Тъй че, в следващите 5-10 години цените ще се обърнат наопаки и в един момент колкото и да е евтин петролът никой няма да купува бензинова кола.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  55. 55 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3438 Неутрално

    Електрически ще станат малките пичета. Гоуемите бабани ще си останат на течно гориво поне 2-3 десетилетия, освен, ако не опашат целата планета с кабели тип тролейбусни
    —цитат от коментар 53 на calc


    Изчакайте камиона на Тесла, Илон Мъск ще го разкрие краят на септември. Колкото повече падат ценово батериите и колкото повече енергийната им плътност се увеличава толкова повече им се увеличават проложенията. Електрически самолет, при 300-450 вата на килограм при сегашните 200-300 е съвсем приложимо.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  56. 56 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 1138 Неутрално

    До коментар [#1] от "Realist":

    те тва от поне 3 години го говорят, тогава май беше 20 млрд евро

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  57. 57 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1657 Неутрално

    Чао на дизеляците и изключително простите хора дето ги карат.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  58. 58 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 944 Неутрално

    Голяма еуфория е обхванала българските /псевдо/ еколози. Със сигурност светът няма да е същия утре.

  59. 59 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    Паритет на цените се очаква около 2022-ра.
    Че батериите ще падат, и то с много, това е ясно на всеки!
    —цитат от коментар 54 на Realist

    То и Бай Тошо очакваше да построи магистрала Хемус до Варна, ама успя само до Правец и 50 години след като е почната още не е стигнала, макар и Бат Бойко да очаква да я докара дотам - така че всякакви прогнози какво щяло да бъде след 5 години...
    Живот и здраве, ако наистина стане, всички ще се качим на електромобили.

    Иначе батериите дори да падат, ще си останат тежки и големи. Когато цялата химия, нужна за съхранението на Х количество енергия, трябва да е набутана вътре, няма как да е иначе.
    За сравнение, при ДВГ за да се произведе същото количество Х повечето мат'риал идва от кислорода в околния въздух, който не тежи на колата, а тя носи само въглеводорода в резервоара си. Така че има голямото предимоство да не мъкне 500 килограма мъртъв товар.

  60. 60 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    Че батериите ще падат, и то с много, това е ясно на всеки!
    —цитат от коментар 54 на Realist


    Забравих да отговоря на това: тогава кой балък ще си купи днес кола, като след няколко години ще може да си купи същата (че и по-хубава) два пъти по-евтино? Това не е телефон, който след 2-3 години го изхвърляш. Колата има 10-15 годишен полезен живот и висока цена, за която повечето хора вземат кредит. Банката също не би искала да види обезпечението по кредита да падне стремглаво само след 2-3 години.
    Вярно, има ентисуасти, които си купуват - но засега са само 1% от хората, и това е една от причините - чакат да стане по-евтино. Но докато не се появи критична маса купувачи за икономия от мащаба, по-евтино няма да стане.

  61. 61 Профил на Ivane
    Ivane
    Рейтинг: 172 Неутрално

    До коментар [#60] от "Камен":

    Ако караш повече километри, спестеното за година от каране на електромобил, е много повече, отколкото е паднала цената на самия автомобил.

    Наскоро имаше статия за Тесла изминала 480000 км за две години. Разходите за поддръжка и гориво бяха 10 000 долара, а бяха сметнали, че за бензинов автомобил, разходите щели да бъдат 70 80 хиляди долара. При положение че са купили целия автомобил за 80 000$ , а им остават още шест години пълна гаранция на батериите и двигателя, без ограничение в пробега километри, познай колко ще е загубата когато продадат колата.

    Ще ти подскажа, че само от гориво и консумативи, за 8 години ще спестят 480 000$ и смятат да навъртят два милиона километра. Хайде сега сметни само консумативите и ремонтите за който и да е бензинов автомобил изминал 2 милиона километра, а после намери на кой да го продадеш!

    Ако това е въпрос с повишена трудност, може просто да ми посочиш бензинов автомобил изминал половин милион километра за две години. Бонус риторично въпросче е дали още е в гаранция?

    После пак разправяйте колко им е малък пробегът на електромобилите и че не става ли за дълги пътувания.

  62. 62 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1013 Неутрално

    До коментар [#61] от "Ivane":

    За 2 години 480,000 километра, правилно ли разбрах? Да не са я карали в 24-те часа на ЛеМан тази кола?
    Повечето хора имаме и други неща да правим в живота си, освен да въртим километри на колата, зер с всеки изминат км се качват и спестените пари.
    Средният пробег на един автомобил е 12-15,000 км. на година. 480,000 цял живот няма да ги мина, така че мерси - на мен не ми е нужно да спестявам толкова.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах