Производителите на автомобили в Европа обвързаха намалението на емисии с търсенето на електромобилите

Дитер Цече на международното автомобилно изложение във Франкфурт

© Reuters

Дитер Цече на международното автомобилно изложение във Франкфурт



Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA) предложи емисиите въглероден диоксид от двигателите на пътническите автомобили да бъдат намалени с 20 процента между 2021 г. и 2030 година, но при положение, че сред потребителите има действително търсене за колите на ток и станциите за техния заряд, предаде ДПА, цитирана от БТА.


Целта на европейските производители е да свържат "дългосрочните климатични цели на Европа с реалността на пазара", поясни председателят на организацията и ръководител н автомобилния гигант "Даймлер" Дитер Цече на международното автомобилно изложение във Франкфурт.


Европейският съюз определи 2021-ва като година, до която производителите на автомобили да свият емисиите въглероден диоксид с 95 грама на километър средно за всички нови коли. Миналата година средното ниво бе 120 грама на километър.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    Въглеродният диоксид не е най-големият проблем на автомобилостроителите, а въглеродният оксид, азотните окиси и саждите.

  2. 2 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 909 Неутрално

    Въглеродният диоксид не е най-големият проблем на автомобилостроителите, а въглеродният оксид, азотните окиси и саждите.
    —цитат от коментар 1 на volarok


    То и това се лекува със електрическо задвижване.

  3. 3 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 751 Неутрално

    Файда не знам дали ще има, щото канадски изследвания показват, че 90% !!! от замърсяването на въздуха от автомобилите се прави от 25% от автомобилите. Ако те си останат по пътищата, няма да има разлика. И не става въпрос само за стари автомобили. Затова решението е по-голям контрол при периодичните прегледи.

  4. 4 Профил на kamenvasilev
    kamenvasilev
    Рейтинг: 409 Неутрално

    нишово търсене и сега има, а начинът да се увеличи е с намаляване на покупната цена, увеличаване на пробега с едно зареждане и намаляване на времето за зареждане - все елементи, които зависят от развитието на технологията и масовото производство, които пък са в двора на производителите

  5. 5 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3993 Неутрално

    До коментар [#2] от "tvr18355030":

    Твърдо съм за ел автомобили, но екологичната полза от тях едва ли ще е голяма, ако продължаваме да произвеждаме ток горейки въглища!

  6. 6 Профил на mushashi
    mushashi
    Рейтинг: 2613 Неутрално

    До коментар [#2] от "tvr18355030":Твърдо съм за ел автомобили, но екологичната полза от тях едва ли ще е голяма, ако продължаваме да произвеждаме ток горейки въглища!
    —цитат от коментар 5 на vassilun


    И какъв е проблемът с тецовете ако са спазени екологичните изисквания?От американските централи в България няма никакви оплаквания заради замърсяване.А и осигуряват работа за мините,щото нашите въглища не се харчат много на световните пазари.

  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3993 Неутрално

    До коментар [#6] от "mushashi":

    Коментарът ми бе за централите на въглища в развиващите се страни, а не в Европа, САЩ, Япония. В Индия и Китай въглищните централи са огромен замърсител.

  8. 8 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2105 Любопитно

    Въглеродният диоксид не е най-големият проблем на автомобилостроителите, а въглеродният оксид, азотните окиси и саждите.
    —цитат от коментар 1 на volarok


    Какви азотни окиси!? Да не би да твърдите, че горивото, еле дизелът, някой го замърсява с азотни съединения? При чист дизел, 100% цетан,или чист бензин, 100% октан, няма как да се образува азотни окиси. Друг е въпросът с аминосъдържащите съединения в биодизела или дизел, добит от шисти.
    Азотът от атмосферата не може да се окисли. Навсичко отгоре азотният оикс при температурата (1000-1200 градуса) на газовете при бензиновите двигатели се разлага на кислород и азот.

  9. 9 Профил на mushashi
    mushashi
    Рейтинг: 2613 Неутрално

    До коментар [#6] от "mushashi":Коментарът ми бе за централите на въглища в развиващите се страни, а не в Европа, САЩ, Япония. В Индия и Китай въглищните централи са огромен замърсител.
    —цитат от коментар 7 на vassilun


    Е това е големият въпрос.Защо не се изисква от тези държави да спазват екологичните норми,а се приемат безумни разпоредби за ограничаване на отделянето на СО2,който уж бил предизвиквал глобално затопляне.Нещо,което изобщо не е доказано.А е доказано,че китайските тецове и заводи замърсяват и то много.

  10. 10 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2149 Неутрално

    Да, когато станат масови !!!

  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3993 Неутрално

    До коментар [#9] от "mushashi":

    Ще Ви отговоря с въпрос: Как може да накарате бедна страна (Индия) с огромни запаси от въглища да спре изгарянето им за електричество? Или да инвестира в очистващи съоръжения (дори у нас се протестира, че токът от американските (които не са американски) централи е скъп)? Огромен процент от индийците нямат никакъв достъп до евтин ток. А дали биха могли да платят скъп? Може и да Ви изглежда несправедливо (според мен е справедливо), но богатите страни са тези, които могат и трябва да поемат отговорността за по-чист въздух. Бедните няма как да го направят!

  12. 12 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 2033 Неутрално

    До коментар [#11] от "vassilun":

    Бедните няма как да го направят!
    ----------
    E@@@ал съм ги бедните, да мрат.
    Сиромахомилски простотии.
    Електричеството не е рожденно право.
    И като горят кюмюр без филтри първо техните деца ще измрат.
    И не пиши Индия и Китай сред най-бедните страни в света, може ли?

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  13. 13 Профил на mushashi
    mushashi
    Рейтинг: 2613 Неутрално

    До коментар [#11] от "vassilun":
    В случаят се измества въпроса от действия, които наистина замърсяват околната среда върху ограничаване на СО2, за който не е доказано, че причинява глобално затопляне. Ето и в статията автомобилостроителите вместо да намаляват отделените вредни частици от дизеловите автомобили, искат да ограничават отделените емисии СО2.

  14. 14 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2065 Неутрално

    "Твърдо съм за ел автомобили, но екологичната полза от тях едва ли ще е голяма, ако продължаваме да произвеждаме ток горейки въглища!"
    Така е, ТЕЦ-овете нямат никакво бъдеще, те са едни от най-големите замърсители. Време е да се помисли за закриването им.

  15. 15 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 285 Неутрално

    Хайде Не се правете на по-големи светци от Папата!

    Не ми обяснявайте че ви е грижа повече за Индия и Китай или за глобалната Екология, а въобще не ви пука вие какъв въздух дишате!

    Електромобилите решават проблема с чистият въздух на локално ниво, точно където диша въздух вашето семейство.

    Замърсяването се премества някъде другаде, където не живеят много хора и е възможно концентрацията на вредни вещества да се разреди, докато стигне населено място. А както е известно, дали едно вещество ще ни навреди или дори убие, зависи единствено от неговата концентрация. Същото вещество в малки количества дори може да е полезно.

  16. 16 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 791 Неутрално

    Докато разни германски дядовци разтягат локуми, какво щяло да бъде, когато тях отдавна вече няма да ги има, разни младежи по света правят електромобили, мрежи от зарядни станции, софтуер за автономни коли... сега!

  17. 17 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 285 Неутрално

    Относно статията - нищо ново! Опитват се да минават със старите номера, но те вече не вървят. Смятат че отново ще направят някакви смешки, които е да нарекат електромобили, произвеждани с единствената цел да отвратят потребителите от електромобилите. Нещо с реален пробег 50 км което трябва да се зарежда 24 часа и да изглежда възможно най-грозно, за да не си помисли някой да го купи. И всичко това на цена три пъти по-висока от красив

  18. 18 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 285 Неутрално

    И всичко това на цена три пъти по-висока от красив бензинов или дизелов автомобил. После казват на политиците "Ама ние произвеждаме електромобили ама никой не ги купува. Ще продължим да си произвеждаме каквото се търси (от което печелим най-много)."

    Номерата им обаче вече не минават, защото хората видяха, че

    1. електромобилите могат да изглеждат както си искат, защото нямат техническа нужда нито от решетки нито от ауспуси и гърнета, кардани и т.н. следователно могат да изглеждат дори по-красиви от бензиновите си събратя. Един електромобил може да изглежда точно както бензинов автомобил, но един бензинов автомобил не може да изглежда като електромобил!

    2. По природа всеки електромобил е по-пъргав от бензиновите и дизеловите си събратя, а това е много по-важно особено в града, отколкото много коне и максимална скорост, която не можеш да развиеш по закон .

    3. Могат да осигуряват пробег без презареждане, който удоволетворява дневните нужди на 95% от шофьорите, следователно 95% от автомобилите могат да бъдат електрически още в наши дни.

    4. С увеличаване на производството, цените на електромобилите падат, като в същото време техническите им параметри се повишават.

    Точно за последната четвърта точка е най притеснителна за автомобилните производители. Колкото повече електромобили се произвеждат за година, толкова по-бързо ще дойде момента, в който цената на електромобилите ще се изравни с бензиновите и тогава ще дойде края на лесните гарантирани печалби.

  19. 19 Профил на caterpillar
    caterpillar
    Рейтинг: 311 Неутрално

    Акцизна ставка за безоловен бензин : 359 Е минимално за ЕС . 670 Е в Германия. Това е за 1000 литра.
    Някой може ли да каже какво ще се случи с бюджетитите или с цената на тока , ако все повече коли зареждат на цената каквато е сега !? Просто се очаква ужасна секира.
    Поне чист въздух може да остане.

  20. 20 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#19] от "caterpillar":

    Вероятно следва акциз на тока за битови нужди...
    Ама, ако се опитат да го наложат и на собствено производство от панели примерно, ще има сътресения...

  21. 21 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Малко хора гледат КПД-то - бензин/дизел 35-40%, електричка - над 90%.
    Много по-добре е да се карат електрички, защото само заради това биха замърсявали над 2 пъти по-малко (и то не в градовете).

    И на въглища да са енергоизточниците (разбира се с някакви очистващи техологии все пак), проста сметка показва, че примерно 1 милион електромобили, които изминават средно по 10000 км на година биха били захранвани само от приблизително 230 мегавата мощност.
    Само за пример - ТЕЦ Бобов дол беше, ако не ме лъже паметта, 650 мегавата, 5 и 6 блок на АЕЦ Козлодуй са по 1000 мегавата. А има моменти, в които ВЕИ-тата в БГ генерират по 700 мегавата на час - при хубаво слънчево време нали това.

    Та - ето я простата сметка, някой да каже, ако пропускам нещо, щото даже и аз не си вярвам, като видя какъв смешен резултат се получава.
    Да приемем, че 1 кола минава със 100 киловата 500 км, 10000 км ще ги измине с 2000 киловата (2 мегавата). Умножено по 1 милион прави 2000 гигавата за година, делено на 365 дни и после делено на 24 часа прави 228 мегавата на час. Супер смешно спрямо общото ни потребление. На много хора това им е аргументът - ще трябват нови мощности, от там повече замърсяване, по-скъп ток и т.н... Дрън-дрън...

    Ясно, че има пикове/спадове, но голяма част от хората, които имат възможност, ще си зареждат автомобилите през нощта, че това даже би помогнало за баланса на системата.

    Ще кажете сега, че и няма къде да се зареждат - еми който няма къде, ще си кара кола с ДВГ и да се надяваме до 20-30 години да стигнем нивото на развитие (имам предвид ментално) на Норвегия и УК, където вече се монтират бавни зареждачки и по уличните стълбове.

    Темата е мнооого широка, има много за и против двете технологии, само дето "за"-тата за електричките стават все повече, имам чувството с всеки изминал ден ;)

  22. 22 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 285 Неутрално

    Много са ти правилни сметките! Предимствата на електромобилите стават все повече с всеки изминал ден, защото все повече хора сядат да си направят сметка, а не вярват на опорните точки, които се опитват да ни спуснат другарите.

    "Ако може да си останем на нефт, сма ако не може нека направим поне една атомна централка!"


    Към момента производството на електроенергия е разпределено така:


    АЕЦ 1868
    Кондензационни ТЕЦ 2157
    Топлофикационни ТЕЦ 154
    Заводски ТЕЦ 147
    ВЕЦ 11
    Малки ВЕЦ 92
    ВяЕЦ 16
    ФЕЦ 685
    Био ТЕЦ 29
    Товар РБ 4242

    Значи електромобилите ще замърсяват и това било проблем, но не е проблем като в този момент работят тецове на въглища с мощност на един атомен реактор 1000 мегавата, само за да изнасяме ток, който според някои другари нямало да ни стига.

    Само с тази мощност която изнасяме в момента, за един час могат да се заредят 100 000 електромобила за пробег 50 километра. Тоест за 10 часа ще се заредят само с тази мощност, всичките електромобили които се движат по целия свят за дневният си пробег. Е, колко да замърсяват електромобилите? Ние в момента забърсваме два пъти повече, отколкото всички електромобили по света, без дори лично да ни трябва този ток!

  23. 23 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 791 Неутрално

    До коментар [#21] от "carpe_diem_":

    Ето това е решението на проблема с зареждането... Хората мислят с поне 5-10 години напред.
    http://www.teslarati.com/tesla-urban-supercharger-72kw-power/

    Ако се покрият с панели сградите и паркингите на магазини като Метро, Била, Технополис, ще има ток за доста коли през деня...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах