Субсидия от 5000 евро за електромобили и отпадане на ДДС за тях искат от асоциацията на автомобилните вносители

В страната вече има над 100 зарядни станции за автомобили, част от които безплатни.

© Георги Пауновски

В страната вече има над 100 зарядни станции за автомобили, част от които безплатни.



Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП) настоява държавата да въведе субсидия от 5000 евро за електромобил и 2500 евро за плъгин хибриден модел, съобщи днес на пресконференцията за Автосалон София 2017 изпълнителният директор на организацията Татяна Груева. Друго искане е за колите на ток да не се плаща ДДС, което ще намали цената им с 20%. В същото време електромобилите са с 60-70% по-скъпи от модел със същите размери и оборудване, но с традиционен двигател.


Груева уточни, че исканията са представени на работната група в Министерството на икономиката, която разработва стратегия за стимулиране на продажбите и употребата на екологични превозни средства. Изпълнителният директор на ААП обаче уточни, че от финансовото министерство "избягват да присъстват" на срещите по темата.


За момента единственият бонус за собствениците на електромобили е, че не плащат местен данък, който обаче е символичен. Освен това в София, Пловдив и още няколко града колите на ток могат да паркират безплатно в зоните за платено паркиране.




Според члена на УС на ААП и ръководител на представителството на "Киа" в България Храбрин Иванчев в момента в България се движат около 500 изцяло електрически превозни средства. Хибридите са около 1500.


От асоциацията настояват и за кардинална промяна в данъчното законодателство, като се въведе правилото "замърсителят плаща". Сега данъкът се формира от цената на колата и нейната мощност, като собствениците на нови коли са ощетени.


В същото време данните на КАТ сочат, че в България едва 5% от регистрираните коли са на възраст до пет години. Почти 70 на сто пък са произведени преди повече от 15 години. Средната възраст на автопарка е 18 години.


Председателят на управителния съвет на ААП Александър Миланов обяви, че от 1993 година насам членовете на асоциацията са инвестирали около 700 млн. лева в страната и дават работа на над 7000 души. За този период те имат и оборот от над 33 млрд. лева, което превръща фирмите от сектора в сериозен фактор за икономиката.


В Румъния от тази година купувачите на електромобил могат да разчитат на държавна помощ от 10 000 евро, а тези, предпочели плъгин хибрид, получават 4400 евро.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (71)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 786 Неутрално

    Пореден пример за наглостта на всички "зелени" и "еко" - важното е да се дои данъкоплатеца. Нормалните пазарни процеси не са им по вкуса.
    —цитат от коментар 1 на 12345


    До коментар [#1] от "12345":

    Къде в съобщението прочете "зелени" и "еко" ??? ... Или стигна до заглавието, а след това -
    по инерция ?

  3. 3 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#1] от "12345":

    Ами могат да се въведат нормални пазарни процеси като на бензина и колите с ДВГ почнат да се начисляват данъци за замърсяването на въздуха да речем и щетите които възникват в следствие тяхната употреба. Как би ти се отразило данък за кола от порядъка на 5-10 хил. лева на година и цена на бензина от 5-6 лв литъра ?

  4. 4 Профил на mary777
    mary777
    Рейтинг: 241 Неутрално

    откадя-накадя? отдека-надека,ба?!

  5. 5 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2407 Неутрално

    До коментар [#1] от "12345":

    Ти ако предпочиташ да дишаш саждите на 20 годишен дизел, аз не съм така. Знам, че си загрижен и за сатрапията от североизток, но те са дауншифтъри и отдавна са изпуснали влака.

    The best way to predict the future is to invent it.
  6. 6 Профил на hamiltonf1
    hamiltonf1
    Рейтинг: 3806 Неутрално

    Държавната помощ в Румъния, освен 10 000 евро, включва и 1420 евро, ако предадеш стария си автомоби на скрап.

  7. 7 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1850 Неутрално

    До коментар [#3] от "Nick F":
    Абсурдни са ви предложенията! На свинче - звънче! Пазарът има инстинкти и винаги се саморегулира.
    Иначе подкрепям Асоциацията!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  8. 8 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 859 Неутрално

    До коментар [#3] от "Nick F":

    Може би не знаеш, но основната част от цената на горивата са данъците и таксите.

    Eddie lives... somewhere in time!
  9. 9 Профил на adventure
    adventure
    Рейтинг: 399 Неутрално

    До коментар [#6] от "hamiltonf1":

    ми айде на пазар в румъния :)

  10. 10 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10159 Неутрално

    Румъния, която произвежд автомобили дава най-много. Браво пак на Румъния!

  11. 11 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 1392 Любопитно

    Пазарът има инстинкти и винаги се саморегулира.
    —цитат от коментар 7 на Чичи (Ice Man's fan)


    За 'пазарни провали' не сте ли чувал? Когато държавата чрез регулации, данъци и прочее изкривява силно пазара, няма как той да се саморегулира!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  12. 12 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#7] от "Чичи (Ice Man's fan)":
    Пазара се саморегулира спрямо условията в които е поставен. Не можем да говорим за пазар в сферичен вакуум.

    До коментар [#8] от "tigervi":

    А може би знам.

  13. 13 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    У нас уж има пазарна икономика а все някой иска субсидии :) От зърнени милионери, през ветрогенератори до електромобили все за субсидии се борят... После винаги излиза че имало корупция ... защо ли ?

  14. 14 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    До коментар [#5] от "EU defender":

    Е ти електромобилите от въздуха ли идват ве :) Дори ветрогенераторите се използва петрол за изготовянето им :) САмите автомобили - стоманата, частите от екологичмо чисти маерияли ли идва :)

  15. 15 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 465 Неутрално

    Пиленца, идеята по-малко неща да пушат в градовете и да дишаме по-чист въздух.
    Електричките и те замърсяват много с производството си и тепърва ще се оптимизират технологиите там, ама едно е дизелов автомобил (дали 20-годишен или нов, горе-долу все тая), а съвсем друго автомобил, който няма ауспух и не причинява замърсяване в градовете.
    Електроцентралите замърсяват много по-малко, отколкото всяко нещо, тежащо 1-2 тона, което се задвижва от "собствена електроцентрала" с КПД 20-30%.

    Така че - да, хубаво е да има субсидии, за да се стимулират екологичните превозни средства и малко по малко да отпадат старите и замърсяващи такива.
    А ако който колкото замъвсява въздуха директно, плаща пропорционален данък, ще се отървем и от задръствания, и от мръсен въздух.
    Това постепенно ще стане разбира се, защото който се опита да го наложи наведнъж, ще бъде масово линчуван, за съжаление.

  16. 16 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    Моля моля, значи който иска да си купи Тесла, но да плати 65 хил. евро вместо 70, трябва аз като данъкоплатец да му помогна с 5 хиляди, така ли - вместо примерно да ги дам за пенсията на баба ми?
    Иначе за по-малък данък на нови малолитражки и по-висок на стари пушещи таралясници - с две ръце ЗА.

  17. 17 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    А ще се разплача.

    Най-добре да вземе държавата да подари на всеки по една електричка, че да може да дишаме по-чист въздух. :)

  18. 18 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    Електроцентралите замърсяват много по-малко, отколкото всяко нещо, тежащо 1-2 тона, което се задвижва от "собствена електроцентрала" с КПД 20-30%.
    —цитат от коментар 15 на carpe_diem_

    Е тук може да се поспори малко, защото нещото със собствена електроцентрала носи цялата му нужна енергия за 500 км пробег под формата на 20-30 литра гориво, а "чистото" нещо за 500 км пробег (зорлем) носи 500 кг батерия в багажника си - мъртъв товар вместо полезен.
    Освен това електроцентралата се намира в Марица-Изток 2 - от Раднево до вас за да дойде тока, се трансформира първо на 110кВ, минава няколкостотин км с 10-20% загуби, после се трансормира на 20кВ, после на 380 в подстанцията, и от там с едно зарядно (което също има загуби) вече влиза в акумулатора на колата, който също има загуби и саморазряд, така че крайното КПД излиза не по-голямо, а често пъти и по-малко, зависи коя статия четеш.

  19. 19 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5245 Весело

    за 500 км пробег (зорлем) носи 500 кг батерия в багажника си
    —цитат от коментар 18 на Камен


    Душа,
    Ти имаш ли представа КАКВО Е ПОЛОВИН ТОН БАТЕРИЯ !?!?!

    Това да не ти е НА РУСКИ ЛАП ТОП БАТЕРИЯТА, бре ?!?!?!

    ха-хаааааа

    Като ще тролите, правете го поне с мярка, иначе олеквате.....

  20. 20 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 1009 Любопитно

    До коментар [#5] от "EU defender":Е ти електромобилите от въздуха ли идват ве :) Дори ветрогенераторите се използва петрол за изготовянето им :) САмите автомобили - стоманата, частите от екологичмо чисти маерияли ли идва :)
    —цитат от коментар 14 на sqrt


    Искаш да кажеш, че производството на десетократно повече части за ДВГ автомобил в сравнение с електромобил е по-чисто или пък рафинериите или платформите за добив на петрол е по-екологично да бъдат построени от слънчеви или вятърни централи?
    Откъде ги раждате тия не зная ;)

    Stef
  21. 21 Профил на fec32306340
    fec32306340
    Рейтинг: 573 Неутрално

    До коментар [#20] от "stef":

    Точно така, при производството на един електромобил се замърсява много повече(предимно заради батерията). Разликата се компенсира след години екплоатация.

  22. 22 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1812 Гневно

    До коментар [#1] от "12345":Ами могат да се въведат нормални пазарни процеси като на бензина и колите с ДВГ почнат да се начисляват данъци за замърсяването на въздуха да речем и щетите които възникват в следствие тяхната употреба.
    —цитат от коментар 3 на Nick F


    А на електромобилите е време да се въведе данък за замърсяването, последствие от производството на батериите им (или си мислите че литият е като минерална вода - помпаш го и го наливаш в бутилки?), както и с рециклирането им!!!!! Защо си мислите, че 99% от батериите се произвеждат в Китай, а?!
    Както и данък върху слънчевите панели на фото-волтаичните централи, които са изключително енергоемки за производство! Както и глоби за всяка птица, размазана от перките на ветрогенераторите!
    Нали така - не трябва бъдем едностранчиви!?

  23. 23 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 859 Неутрално

    До коментар [#20] от "stef":

    Сравни цените и пак говори как производството на електрокари е енергоефективно. Щото многото части на ДВГ са основно от железни сплави, а на електромоторите от цв. метали изискващи огромно количество енергия за производство, а допълнително са и доста дефицитни.

    Eddie lives... somewhere in time!
  24. 24 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1812 Неутрално

    До коментар [#20] от "stef": Точно така, при производството на един електромобил се замърсява много повече(предимно заради батерията). Разликата се компенсира след години екплоатация.
    —цитат от коментар 21 на fec32306340


    да, и тогава идва времето за нова батерия... :) смеееех

  25. 25 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1812 Неутрално

    До коментар [#20] от "stef":Сравни цените и пак говори как производството на електрокари е енергоефективно. Щото многото части на ДВГ са основно от железни сплави, а на електромоторите от цв. метали изискващи огромно количество енергия за производство, а допълнително са и доста дефицитни.
    —цитат от коментар 23 на tigervi


    +++++
    Допълнително, че с цел намаляване на теглото и по-голам пробег, в електоавтомобилите по-масово се използва алуминий!!!

  26. 26 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 611 Неутрално

    А дано, ама надали... Що си мислите, лесно Боклукойл и Златев лесно ще се откажат от монопола си, а Банкянския суджук е инсталиран да поддържа „стабилността” все пак.... Пък и Румъния не ни е за пример... ние тук сме далеч по-така...пак според червената хибридна тиква... утре ще вземем да поискаме и да ни отменят данък рассийка... какво ще трябва да се обеснява милият пред кремълските си батюшки, мм?!😐

  27. 27 Профил на mr_vach
    mr_vach
    Рейтинг: 482 Любопитно

    Освен това електроцентралата се намира в Марица-Изток 2 - от Раднево до вас за да дойде тока, се трансформира първо на 110кВ, минава няколкостотин км с 10-20% загуби, после се трансормира на 20кВ, после на 380 в подстанцията, и от там с едно зарядно (което също има загуби) вече влиза в акумулатора на колата, който също има загуби и саморазряд, така че крайното КПД излиза не по-голямо, а често пъти и по-малко, зависи коя статия четеш.
    —цитат от коментар 18 на Камен


    Добре де, ами като разказа за целия процес по пренос на електроенергия, защо не спомена и течните горива? Нефтът първо се изпомпва- за това трябва дизел, или ток, или друг нефтопродукт (тука не споменаваме екологичните проблеми при някои видове сондажи). После се транспортира- с танкери или тръбопроводи, при които ако стане авария, цели еко-системи може да загинат, после се кара до рафинерия, където се обработва- отново с използването на допълнителни ресурси. Накрая се извозва с цистерни (примерно от Бургас до София, колко харчи цистерната за тоя път?)..... и чак тогава се пълни в колата, чийто двигател има КПД 20-30%, както каза колегата по-горе...

    Та на колко казваш да смъкнем КПД-то на дизелите и бензините, ако го мерим с твоя аршин?

  28. 28 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 2566 Неутрално

    това не е православно - славянско!

    Birds of a feather flock together.
  29. 29 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 1009 Любопитно

    До коментар [#21] от "fec32306340":
    До коментар [#24] от "cristo_n":
    До коментар [#23] от "tigervi":

    https://thecorrespondent.com/7056/why-electric-cars-are-always-green-and-how-they-could-get-greener/741917761200-afaa6e5d

    И дори да приемем, че в момента е съизмеримо замърсавянето (което много бързо ще се промени), то е разпределено по съвсем различен начин - едно е милион автомобили да димят в града, в който живеят 2 млн, друго е производството е да насред пустинята в Невада, където очевидно няма да умират 20,000 човека годишно заради мръсен въздух...

    Разбира се Ваше е правото да си харесвате "въздуха" от ауспуха на дизеляка, дано само не влезете в статистиката - Вие и децата Ви, а тя е жестока....

    Stef
  30. 30 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Да смъкнат ДДС на 10% ще е достатъчно...

  31. 31 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Най-добре да няма субсидии за чистите а яки данъци за цапащите автомобили!

  32. 32 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 980 Неутрално

    А дано, ама надали... Що си мислите, лесно Боклукойл и Златев лесно ще се откажат от монопола си, а Банкянския суджук е инсталиран да поддържа „стабилността” все пак....
    —цитат от коментар 26 на Ген. Колев


    Аз вече събирам парични за електричка. Ще си купя някой ден и без субсидия. Кефа, да знаеш че вече не храниш червената енергийна мафия е безценен!

  33. 33 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    Ти имаш ли представа КАКВО Е ПОЛОВИН ТОН БАТЕРИЯ !?!?!
    Това да не ти е НА РУСКИ ЛАП ТОП БАТЕРИЯТА, бре ?!?!?!
    —цитат от коментар 19 на Hawaii

    Не е на руски лаптоп, а на Американска Тесла. Вземи напиши в Гугъл "Tesla battery weight" и ще видиш.
    Ако искаш да ти помогна? 1200 паунда, или 540 кг.

  34. 34 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    Та на колко казваш да смъкнем КПД-то на дизелите и бензините, ако го мерим с твоя аршин?
    —цитат от коментар 27 на mr_vach

    Така е по принцип - ентропия се казва. При всяко преобразуване на енергията от една форма в друга винаги се губи по някаква част. Колкото е по-дълга веригата, толкова повече се губи.
    При нефта е доста дълга, също е дълга и при Марица-Изток 2, където първо се копаят въглищата (с нафтов багер вероятно), после се пренасят, после се горят, от там тока с много загуби се пренася до батерията на електромобила, та чак тогава вече се радваш на зелената си кола.
    Признавам някой за зелен, ако си зарежда електромобила от слънчеви панели на покрива си. Но дори някой да притежава такива, вероятно продава тока от тях на преференциалната скъпа тарифа (със субсидия!), а за да зарежда Теслата ползва евтиния ток от мрежата - от Марица-Изток 2. А сега и за самата Тесла ще иска субсидия!

  35. 35 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 2566 Неутрално

    До коментар [#33] от "Камен":

    колите от подобен клас са съизмерини, даже по-тежки от Тесла С, така че явно се компенсира с други компоненти, които няма.

    Birds of a feather flock together.
  36. 36 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 2736 Неутрално

    До коментар [#6] от "hamiltonf1":

    Почва да ме е яд, че не съм се родил румънец...ей го де е на една река разстояние...

  37. 37 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 2736 Неутрално

    До коментар [#22] от "cristo_n":

    А на електромобилите е време да се въведе данък за замърсяването,
    ==============
    Много си зле човек...много...

  38. 38 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4420 Любопитно

    До коментар [#3] от "Nick F":

    Те тези данъци са въведени, акцизи и еко такси...

  39. 39 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    Само не мога да разбера логиката защо забраняват дизела а бензините не ак опричините наистина са екологич1ни както твърдят? че новите дизелови двигатели са по-екологични от безниновите...

  40. 40 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#38] от "ivan_":

    И мислиш ли че отговарят на реалното положение или са на ценово приемливи нива ?

  41. 41 Профил на mr_vach
    mr_vach
    Рейтинг: 482 Неутрално


    При нефта е доста дълга, също е дълга и при Марица-Изток 2, където първо се копаят въглищата (с нафтов багер вероятно), после се пренасят, после се горят, от там тока с много загуби се пренася до батерията на електромобила, та чак тогава вече се радваш на зелената си кола.
    —цитат от коментар 34 на Камен


    Това, което казах, е че ти обясни "колко е дълга веригата" при електричеството, но пропусна да ни информираш колко е дълга при нефта, а вместо това описа ситуацията при която бензинът/дизелът някакси се телепортират направо в резервоара на колата, а пък токът било трябвало да се пренася...

    Признавам някой за зелен, ако си зарежда електромобила от слънчеви панели на покрива си. Но дори някой да притежава такива, вероятно продава тока от тях на преференциалната скъпа тарифа (със субсидия!), а за да зарежда Теслата ползва евтиния ток от мрежата - от Марица-Изток 2
    —цитат от коментар 34 на Камен


    Това ти няма как да го знаеш- всеки отговаря за себе си и важното е че в случая има избор. Но дори и да е така, както казваш, все пак ел- енергията е микс- атомна, водна, слънчева, вятърна, въглищна и т.н. И не всичко замърсява колкото един ТЕЦ

    Така че крайната сметка е:
    1) ДВГ- замърсява колкото замърсява веригата от добиване, пренасяне, рафиниране и горене
    2) "лош притежател на електрически автомобил"- замърсява с проценти съответстващи на енергийния микс в България: около 43% въглища, 9-10% ядрена, 12% водна, 16% ВЕИ и т.н.
    3) зелен, който ти признаваш- много по-малко от 2)

  42. 42 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1595 Любопитно

    До коментар [#3] от "Nick F":
    "Как би ти се отразило данък за кола от порядъка на 5-10 хил. лева на година и цена на бензина от 5-6 лв литъра ?"
    ============================
    А как би ти се отразило да те нарекат глупак? В коя държава го има това, че ние да сме първи?

    Еретик
  43. 43 Профил на ivan_
    ivan_
    Рейтинг: 4420 Неутрално

    До коментар [#40] от "Nick F":

    Не ти разбирам много добре въпросите?

    На кои нива да отговарят? - В съответствие са със законите и регулациите и на България и на ЕС

    Кое и какво е "реалното положение"?

  44. 44 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5245 Весело

    Както и данък върху слънчевите панели на фото-волтаичните централи
    —цитат от коментар 22 на cristo_n


    И най-вече да им се въведе ДАНЪК "РУСКА ЕНЕРГИЙНА МАФИЯ"

    Зер, отече в помийната яма и Русийката, и нефте-газовите парички....

  45. 45 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1812 Неутрално

    Разбира се Ваше е правото да си харесвате "въздуха" от ауспуха на дизеляка, дано само не влезете в статистиката - Вие и децата Ви, а тя е жестока....
    —цитат от коментар 29 на stef
    Проблема с ауспуха на дизеляка, е че масовият дизеляк в БГ е без катализатор - и точно този "въздух" аз наистина не харесвам, и съм с две ръце да се създаде драконовски контрол, ако трябва да се върнат отново прегледите в КАТ (е, и огромните опашки в КАТ - какво да са прави), и в България такива коли да не се карат! И не ми пука, че 70-80% от дизеловите коли ще се окажат на трупчета - да са мислили когато са ги купували!
    Но електромобили... моля ви се. Трябва някакава технологична революция в начина на съхранание и пренос на електроенергията, за да се случи това! Революция, нещо коренно различно, а не просто подобрени литиеви клетки!

  46. 46 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 728 Неутрално

    Не субсидии а по-високи данъци оправят нещата. За кола над 15г 1500 лева годишно, за кола между 7 и 15г 1000 лева годишно, до 7 годишни коли 500 лева годишно. Хибриди 25% отстъпка, изцяло електрически или на водород 75% отсъпка. ДДС и акциз на горивата си оставата, а по-високите приходи за градски транспорт, тротоари, пейки, велоалеи...

  47. 47 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2217 Неутрално

    Добра идея, но държавата няма да изпусне лапачката !!!

  48. 48 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 611 Любопитно

    До коментар [#33] от "Камен":

    Хубаво си се захапал таваричш - батерията, батерията, та батерията...Ясно, че все ще тежи нещо, а технологията при батериите за автомобили може да се каже, че е едва в бебешка възраст към момента, та дори и на сегашното си начално ниво пак не е проблем.

    А колко тежи самото ДВГ при актуалните автомобили, а? А един V12, ако ще да правим сравнение с Модел S на Тесла? А покрай това ДВГ бензиново или дизелово - охладителна система с течности, спирачна система, изпускателна система, 2 огромни акумулатора, стартер, генератор, хидравлика, горивна система+помпа, гориво и пр. и пр. все неща, които отпадат от един електромобил... Мислете малко преди да пишете глупости кой какъв мъртъв товар бил носил.

  49. 49 Профил на Ivan Tcholakov
    Ivan Tcholakov
    Рейтинг: 306 Неутрално

    Еми, като подадеш пръстче, ще отиде цялата ръчичка. Веднъж като дадеш привилегеровано ДДС и останалите ще поискат. Хайде да сме пазарна икономика този път.

  50. 50 Профил на Стоян
    Стоян
    Рейтинг: 1471 Неутрално

    Не си десен предприемач ако не врънкаш за държавни субсидии.

  51. 51 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 1009 Гневно

    До коментар [#45] от "cristo_n":

    пак разбрали недоразбрали кое е отровното - катализатор или не - азотните окиси си бълват, дори при по-новите дизели са още повече, заради турбото и повечето кислород, който влиза при изгарянето - дизелите дори евро 4 не покриват, а за евро 6 да не говорим - реалните цифри са това, колкото и да не им се харесва на някои...
    Всички дизели си плачат за спиране иначе няма оправия,...

    Stef
  52. 52 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 634 Неутрално

    До коментар [#9] от "adventure":

    "В Румъния от тази година купувачите на електромобил могат да разчитат на държавна помощ от 10 000 евро, а тези, предпочели плъгин хибрид, получават 4400 евро."

    Тая държавна помощ е данъчен кредит. За да се възползваш, ще трябва да плащаш данъци в Румъния. Впрочем, и в други държави от ЕС тези държавни помощи са именно във формата на данъчен кредит. Никой не ти дава пари кеш. Ако годишните ти данъци не са толкова големи, може да "разсрочиш" този кредит за 2-3 години. Което пренесено в БГ данъчната система, би означавало да имаш доход 100,000€, за да трябва да платиш 10,000€ ДОД и да се възползваш от въпросния данъчен кредит. В което има логика, защото една електричка струва поне 30к, а няма логика човек да даде повече от 3-4 брутни месечни заплати за кола.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  53. 53 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 634 Неутрално

    До коментар [#18] от "Камен":

    И защо ми е ток от Мариците като си имам панели на покрива? С 5КВт пикова инсталирана мощност, миналата година съм "произвел" 5700КВтч електроенергия. На година въртя около 25,000км. Електрическа кола харчи около 15-20КВтч/100км. Т.е. на година ми трябват между 3750 и 5000КВтЧ електроенергия, за да си карам колата. Ами произвеждам си ги, че даже и повече!

    А теглото на празната Тесла P100D наистина е към 2100кг, но едно Audi A5 quattro не е много по-леко - 1983кг

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  54. 54 Профил на funordie
    funordie
    Рейтинг: 253 Неутрално

    А защо производителите на еко кори не вземат да намалят тяхната печалба с 5000 евро?

  55. 55 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1031 Весело

    ...Така че - да, хубаво е да има субсидии, за да се стимулират екологичните превозни средства и малко по малко да отпадат старите и замърсяващи такива.
    —цитат от коментар 15 на carpe_diem_


    Правилно! След перките, заможният българин да субсидира и технологичния прогрес при автомобилите. Никаква милост! Все пак Теслата трябва да е за някого. Датчаните като не искат...

    Добре, че Тримата шишковци нямат представа как да усвоят и тези пари от бюджета. Да дадат и после да попълват си е сложна работа. Не е като изолация на панелките.

  56. 56 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1031 Весело

    А защо производителите на еко кори не вземат да намалят тяхната печалба с 5000 евро?
    —цитат от коментар 54 на funordie


    Печалба?...Да, де...отрицателната... Инвеститорите ще резнат топките на Мъски и ще си останем без колония на Марс.

  57. 57 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2360 Неутрално

    До коментар [#3] от "Nick F":

    и 20 лв да стане ,пак ще си карам ,а и 10 ст да стане ,пак ще си краднем ,казал шопа и приключил въпроса

  58. 58 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2360 Неутрално

    До коментар [#52] от "Дразнител":

    тук никога няма да стане тази работа ,затова и няма скоро да си купим електрички ,като се сещам как ми пада тока на телефона на плажа и няма къде да заредя , силно се замислям за кола с ток ,докато няма добра инфраструктура на зареждащи станции от един и същи вид ,а не различни модели за всеки модел кола ....

  59. 59 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2360 Неутрално

    До коментар [#41] от "mr_vach":

    абе докато не си сложа солари на покрива и да си правя сам тока ,електричка няма да си купя ,а мисля същото да направя и навсякъде ,където имам имоти ,ама инвестицията изисква над 1 милион ,та ще почакам с тока и е колата .

  60. 60 Профил на Катя Георгиева
    Катя Георгиева
    Рейтинг: 339 Неутрално

    Електромобилите сами по себе си не са решение на замърсяването. Важно е токът откъде идва, защото ако идва от въглища ефектът е само, че замърсяването остава, където се произвежда енергията и общата промяна е незначителна. В България огромната част от електричеството все още идва от ТЕЦ-овете.

    www.fulcrum.bg - анализ на акции, инвестиции на финансовите пазари
  61. 61 Профил на mushashi
    mushashi
    Рейтинг: 3094 Неутрално

    Не субсидии а по-високи данъци оправят нещата. За кола над 15г 1500 лева годишно, за кола между 7 и 15г 1000 лева годишно, до 7 годишни коли 500 лева годишно. Хибриди 25% отстъпка, изцяло електрически или на водород 75% отсъпка. ДДС и акциз на горивата си оставата, а по-високите приходи за градски транспорт, тротоари, пейки, велоалеи...
    —цитат от коментар 46 на Batezuzi


    И защо?Много стари автомобили са оборудвани с АГУ на пропан бутан или метан.И замърсяват в пъти по-малко от нов дизеляк.

  62. 62 Профил на Ivan е
    Ivan е
    Рейтинг: 245 Неутрално

    До коментар [#60] от "Катя Георгиева":

    Разбира се че електромобилите са решения за замърсяването дори в България. В България масово се кара с горива произведени в България. Българските горива се произвеждат с български ток. За производството на 1 литър гориво, се изразходва 2 киловатчаса енергия.

    Ако тази с тази енергия директно се зареди електромобила, вместо да се произвежда гориво, няма да се стигне до изгаряне на горивото и отделяне на вредни вещества от него. Ако добавим и горивата и енергията за транспорт на нефт и готовото гориво, то реално ще има излишък от енергия, следователно ще може да се намали ползването на ТЕЦ.

    По-голямата част от новите автомобили в България се закупуват от фирми. Тези фирми спокойно могат да си покрият паркингите с фотоволтаици, с които да подпомагат зареждането на автомобилния си парк и автомобилите на служителите си, без да се налага да връщат енергия в мрежата. По този начин още повече ще се намали ползването на ТЕЦ, които след 2020 година, ще трябва да плащат жестоки такси заради вредните емисии или да бъдат затворени.

  63. 63 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    По-голямата част от новите автомобили в България се закупуват от фирми. Тези фирми спокойно могат да си покрият паркингите с фотоволтаици, с които да подпомагат зареждането на автомобилния си парк и автомобилите на служителите си
    —цитат от коментар 62 на Ivane

    Имаш предвид, тротоара около офиса да покрият с фотоволтаици? Защото аз фирма с паркинг почти не знам да има. Тук-там по офисите имат бройки места в подземния гараж, но там слънце не грее.
    Въобще, Теслите може и да стават за Калифорния, където всеки си има гараж с контакт, а офисите имат паркинги и могат да се сложат панели над тях. Но тук нито има къде да зареждаш в къщи, нито на работа. За какво ни е да даваме данъчен кредит - електромобилите просто са непрактични за нас. По-добре да глобяват пушещите таралясници, и да дават отстъпка ако върнеш кола с Евро 1-2 и купиш с Евро-6, па макар и Дачия да не, да не е Тесла.

  64. 64 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 285 Неутрално

    откадя-накадя? отдека-надека,ба?!
    —цитат от коментар 4 на mary777


    От там, че ми е писнало да ме тровите с нафтовите си печки!

  65. 65 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 285 Неутрално

    Не субсидии а по-високи данъци оправят нещата. За кола над 15г 1500 лева годишно, за кола между 7 и 15г 1000 лева годишно, до 7 годишни коли 500 лева годишно. Хибриди 25% отстъпка, изцяло електрически или на водород 75% отсъпка. ДДС и акциз на горивата си оставата, а по-високите приходи за градски транспорт, тротоари, пейки, велоалеи...
    —цитат от коментар 46 на Batezuzi


    Абсолютно! От кога го говоря това, ама само минусчета ми цъкат. Така биха се решили и доста други проблеми, като например едно семейство да има по 4-5 коли. И по-чист въздух и по-малко трафик, повече ползване на обществен транспорт, каквото всъщност се опитват да направят и в момента, само че с грешните мерки.

  66. 66 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    [quote#64:"T.M."][/quote]
    То хубаво, ама как субсидията за електромобили ще премахне нафтовите печки? Никъде нищо не се казва за спирането от движение на тези, които пушат над нормите.
    Все едно да кажеш "дайте да дадем субсидии за дъвките, че белким хората спрат да пушат, защото ми пречи дима от цигарите"

  67. 67 Профил на caterpillar
    caterpillar
    Рейтинг: 339 Неутрално

    Все още хич не е много ясно какво ще се случи с електричките. Ако има пробив с батериите - ДА. Хибридите са смях - особено като видя Ярис хибрид.
    Имам въпрос - При минимален акциз в ЕС от 421 Е на хиляда литра бензин , в германия е шестстотин и нещо, какво ще се случи с финансите при да кажем 20% електрички, а повече ?

  68. 68 Профил на gripen
    gripen
    Рейтинг: 896 Неутрално

    Стига с тия мераци да се изкривява пазара и за сметка на всички ни да се обогатят малцина. Не на социализма! Ако електроавтомобилите са нещо по-добро от тези с ДВГ помощ за да се наложат просто не им е нужна ( както никой не е субсидирал автомобилите когато са изместили файтоните), ако ли не са, колкото и да се налива...
    Живея в панелен блок, както в нашата сграда, така и в околните няма гаражи, ха сега да си представим, че вместо петдесетина автомобила с ДВГ на паркинга има 50 такива на ток, е как ще се зареждат, как и с какво ще се заменят данъците и акциза събирани от държавата покрай горивата, данъците събирани от общините... Някога и върху пропан-бутана за автомобили нямаше данък, но когато каращите на газ станахме повечко държавата започна да взима своето.

    За Европа: бяла, християнска и силна!
  69. 69 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1452 Неутрално

    Твърде меки са тези хубави хора, предложенията им са половинчати. Аз предлагам държавата да поеме 100% от цената.
    И не трябва да се сърдим на хотелиерите, които много държат част от заплатата да бъде в някакви, да ги наречем "туристически ваучери" и да си ги харчим с кеф в техните хотели.
    Няма да е лошо опашкарите във Ф1 да тръгват с 2 обиколки аванс, примерно.
    И накрая, но не на последно място, предлагам заплатата на служителите с оранжеви жилетки, които се грижат за чистотата по улиците на европейската столица на територията, да се изравнят със заплатите на г-жа Груева.
    Аре, стига толкова предложения.

  70. 70 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1850 Неутрално

    До коментар [#15] от "carpe_diem_":
    Абсолютно не е вярно. От сто процента, на автомобилите се пада дял в рамките на около двадесет. Основните замърсители са електроцентралите на въглища и стоманодобивните комбинати, заедно с градовете и населените места, които се отопляват на твърди горива - дърва и въглища. Данните са от международен семинар посветен на бъдещето на автомобилната индустрия и задвижването на автомобилите, ежегоден, домакинстван от ОМВ, БМВ и Дойче Бан, заедно с други също авторитетни участници и бюрократи, на който присъствах няколко години поред, поради служебни задължения.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  71. 71 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1850 Неутрално

    До коментар [#68] от "gripen":
    Прав сте, така и ще стане. И не след много време.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах