Регистрация
09 сеп 2010, 12:44

Блатер обмисля да премахне продълженията в името на открития футбол

От Божидар Къртунов Всички статии на автора
Последна промяна в 12:55 на 09 сеп 2010, 2437 прочитания, 20 коментара
Президентът на ФИФА Сеп Блатер иска промени във футбола. Той и колегите му от международната федерация обмислят да премахнат продълженията от световните първенства, за да може двубоите да станат по-интересни.

Целта на ФИФА била да намери начин да накара отборите да играят по-атакуващо. Блатер посочи като пример срещите от първата фаза на световното първенство в Южна Африка, в които нямаше много голове.

"Тогава видяхме как някои отбори играха, за да избегнат загубата и търсеха равенството. Това е тема, която искам да обсъдим на предстоящите заседания", каза Блатер в интервю пред официалния сайт на ФИФА.

"Трябва да намерим начин да насърчим открития футбол на турнири като световните първенства, а отборите да играят за победа."

Една от конкретните идеи на Блатер е да се премахнат продълженията. Вместо тях при равенство след края на редовното време ще се изпълняват направо дузпи. "Има отбори, които в продълженията играят дори по-защитно в опита на всяка цена да избегнат получаването на гол", обясни швейцарецът.

Другият вариант е да бъде върнато правилото за "златения гол". То съществува за кратко, но бързо беше отречено.

Думите му се различават от казаното от него в интервю за германското издание "Фокус" преди месец. Тогава Блатер заяви, че има идея дори в груповата фаза да се изпълняват дузпи, ако мачът завърши без голове.
  • Зарче
Етикети
20 коментара
 
Преглед на профил

metaflute

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 1
  • 12:53
  • 09 сеп, 2010

Простотия!!! Ето това мога да кажа!

Оценка
-5 +15
 
Преглед на профил

veneling

Рейтинг: 1 Неутрално
  • 2
  • 12:55
  • 09 сеп, 2010

Да бе да! Типа на играта зависи от качествата на отборите а не от това дали има продължения или не. Т.е отборите като играят за дузпи това ще ги насърчи да си траят.
Да махне дузпите и да увеличи продълженията да видим дали няма да има открита игра

Оценка
-3 +11
 
Преглед на профил

VBT

Рейтинг: 173 Гневно
  • 3
  • 13:01
  • 09 сеп, 2010

0-0, Целта дузпи става все по-близо!
Окпът също.

Да вземе да въведе електронно наблюдения при съдъйството. Имаше толкова брутални грешки в тази насока а ни занимава с глупости.

VBT

Оценка
-1 +16
 
Преглед на профил

sdafcef

Рейтинг: 83 Неутрално
  • 4
  • 13:05
  • 09 сеп, 2010

Как не измисли едно свястно нещо тоз човек.........

Оценка
-1 +17
 
Преглед на профил

doncorleone

Рейтинг: 614 Неутрално
  • 5
  • 13:11
  • 09 сеп, 2010

Ако нема продължения, по-слабия отбор ще бави играта и ще се затвори още повече за да додрапа до дузпи, където всичко е фифти-фифти. Нищо нема да се промени, но все пак продълженията са излишни и требва да се премахнат.

По-добре при равен резултат в мачове от първенствата и груповата фаза на турнирите да не се отсъжда по 1 точка за двата отбора, а да има дузпи, но победителят от тех да не взима 3, а само 1 точка. Така и двата отбора ще имат интерес да играят за победа, а и ще се повиши интереса към мачовете, защото дузпите са си адреналин.

Оценка
-2 +12
 
Преглед на профил

maminsin

Рейтинг: 150 Неутрално
  • 6
  • 13:23
  • 09 сеп, 2010

Аз предлагам мачовете да започват направо с дузпите, няма какво да ги чакаме 90 минути да играят разните му там футболисти. А и така има шанс да се сбъдне мечтата на тариката на снимката по-горе слабите отборчета да имат реален шанс за световна титла.

Оценка
-1 +10
 
Анонимен потребител

****

  • 7
  • 13:24
  • 09 сеп, 2010

Този коментар беше изтрит в 13:25 на 09/09/2010 от неговия автор.

 
Преглед на профил

колаборационист

Рейтинг: 717 Гневно
  • 8
  • 13:26
  • 09 сеп, 2010

По-ВАЖНО е въвеждането на видео-наблюдението, за да се избегнат съдийските ГРЕШКИ... МНОГО ПО-ВАЖНО ...обаче ще свършат възможностите за манипулиране на играта,..
нали г-н Блатер ?!

Природата продава.....

Оценка
-1 +14
 
Преглед на профил

johnatan-livingston

Рейтинг: 930 Неутрално
  • 9
  • 13:27
  • 09 сеп, 2010

на мен пък ми харесва идеята - става дума за 2-те продължения по 15' след равенство.

и без това тогава вече играчите са много уморени и просто изчакват дузпите.

но смятам, че е мн по-наложително да се въведат правила за феърплей, като видео повторение например.

Smile and the world smiles with you.Fart and you stand alone.

Оценка
-1 +5
 
Анонимен потребител

****

  • 10
  • 13:30
  • 09 сеп, 2010

Този коментар беше изтрит в 11:27 на 13/09/2010 от неговия автор.

 
Преглед на профил

Горбачов

Рейтинг: 464 Неутрално
  • 11
  • 13:36
  • 09 сеп, 2010

Откакто този е начело на ФИФА, играта уверено върив надолу

Горбачов

Оценка
-1 +12
 
Преглед на профил

lim

Рейтинг: 186 Неутрално
  • 12
  • 13:43
  • 09 сеп, 2010

В името на открития футбол да бъде премахнат БЛАТЕР!!!

Оценка
-1 +15
 
Преглед на профил

kritikar

Рейтинг: 217 Весело
  • 13
  • 14:19
  • 09 сеп, 2010

Аз предлагам такава схема за мача между отборите А и Б:

Първо бият дузпите. Да речем, че на тях побеждава отбор А.

После играят мача, като почват от 0:1, т.е. загубилият дузпите отбор Б започва с гол аванс. Ако мачът завърши 0-1, т.е. без реално отбелязани голове, се класира отбор А.

Всички ще играят нападателно - отбор А, защото трябва да вкара поне един гол, за да стигне до дузпите, които вече е спечелил, но не може да разчита на 0-1, защото може да получи втори гол. Отбор Б ще напада яко, защото трябва да вкара поне два гола, за да избегне дузпите, които предварително е загубил.

Оценка
-4 +3
 
Преглед на профил

Weingro

Рейтинг: 934 Неутрално
  • 14
  • 14:27
  • 09 сеп, 2010

До коментар [#2] от "veneling":

Изобщо не съм съгласен, че заивис от отборите. Най-безбожно скучният мач, който съм гледал досега, е Байерн Мюнхен - Ман Юнайтед отпреди 4-5 години, последен мач от груповата фаза на ШЛ. И двата отбора се бяха класирали и както и да беше свършил мачът, продължаваха. НЯМА ТАКАВА СКУКА. Коментаторите на бТВ тогава даже се къхаряха, че са избрали този мач, разчитайки на качестото на отборите.

Оценка
+5
 
Преглед на профил

rex

Рейтинг: 715 Гневно
  • 15
  • 14:40
  • 09 сеп, 2010

Блатер е дебил.Системата на златния гол имаше същата идея ,но се провали с трясък.В днешно време ,който се разкрие първи винаги губи и никакви дузпи не могат да ги принудят да направят това.Трябват по-драстичнит мерки.В днешно време играчите тичат много в защита,покриват големи зони на терена и игра почти не може да се върже.Намаляване на броя на играчите и увеличаване на размерите на вратите са възможни решения,но искат здраво дупе ,а Блатер го няма.

Оценка
-1 +6
 
Анонимен потребител

****

  • 16
  • 15:00
  • 09 сеп, 2010

Този коментар беше изтрит в 11:27 на 13/09/2010 от неговия автор.

 
Преглед на профил

metaflute

Рейтинг: 0 Неутрално
  • 17
  • 15:00
  • 09 сеп, 2010

Освен това има тръпка и в тактиката. Това да не ти е бягане на 100 м. Това е отборна игра, която се разработва от много хора. Не само от футболистите. А и какво пречи в следствие на това да зачести грубата игра, когато един отбор отстоява преднина от 1 гол. Феърплей винаги ще има дори и да удвоят продълженията. Има ли стимул - има и игра. Продължението не е нищо друго освен стимул.

Оценка
+3
 
Преглед на профил

veneling

Рейтинг: 1 Неутрално
  • 18
  • 15:27
  • 09 сеп, 2010

До коментар [#14] от "Weingro":

Прав си за случая в разни турнири, когато и двата отбора имат интерес мача да свърши Х. Такива мачове - бол.
Какъв е мотива, който ще накара и двата отбора да играят открито при липса на продължения - че ще бягат по-малко? Няма начин просто.

Оценка
+2
 
Преглед на профил

Weingro

Рейтинг: 934 Неутрално
  • 19
  • 16:56
  • 09 сеп, 2010

До коментар [#18] от "veneling":

А, с това съм съгласен. Мисля, че единственият резултат от идеята на Блатер ще е по-малката продължителност и предвидимост на времето за тези мачове. Е, и по-малка умора на футболистите все пак. Все пак го намирам за по-справедливо от "златния гол".

Иначе каквото и да се направи, според мен единственият начин да се вкарват повече голове е да се увеличат с по метър-сва размерите на вратата

Оценка
+2
 
Анонимен потребител

****

  • 20
  • 15:12
  • 09 май, 2011

Този коментар беше изтрит в 13:17 на 18/05/2011 от неговия автор.

Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Абонамент
Аонамент за Капитал Daily
Абонирайте се и получавате ПОВЕЧЕ
  • Допълнителни издания
  • Остъпка за участия в събития
  • Отстъпка за реклама
Абонамент