Мико Хирвонен се закани на Льоб в рали "Аржентина"

Мико Хирвонен се закани на Льоб в рали "Аржентина"

© Ройтерс



Пилотът на "Форд" Мико Хирвонен е убеден, че световният шампион Себастиен Льоб не е непобедим и заяви намерението си да го докаже още в започващото днес рали "Аржентина".


Надпреварата е шести кръг от Световния шампионат (WRC) и ще предложи на състезателите смесени настилки, маршрут при варираща надморска височина и един от най-дългите етапи в целия календар - неделния "Аскочинга" с дължина 48.21 км.


В досегашните пет старта "Ситроен" спечели четири победи, докато "Форд" триумфира само в откриващото сезона рали "Швеция". Льоб е лидер в шампионата с аванс от 7 точки пред Хирвонен и пристигна в "Аржентина" с пет победи от петте си участия в състезанието.




"Той определено може да бъде победен, каза Хирвонен пред английския вестник "Моторспорт нюз". Ако не бях спукал гума, щях да имам шанса да го надвия още в "Сардиния". Бях доволен от постигната скорост там, а харесвам много етапите в Аржентина. Намерихме добри настройки на макадам и смятам, че наистина имам шанс да победя."


Най-силният резултат на финландеца в Аржентина е третото място през 2007 г., а в последното издание през 2009 г. отпадна заради повреда в двигателя.


"Най-важното в Аржентина е да бъдеш постоянен, защото в състезанието има доста различни етапи с асфалтова и бетонна настилка, кал и дъжд. Проведохме добри тестове в сходни условия. Дори да не победим, това няма да е такова разочарование за нас. Но ако Себастиен спечели, а аз съм четвърти, тогава вече имаме проблем. Трябва да го победя", допълни пилотът на "Форд".


Хирвонен има да наваксва 7 точки спрямо Льоб във временното класиране

© Архив, Associated Press

Хирвонен има да наваксва 7 точки спрямо Льоб във временното класиране


Въпреки амбициите на Хирвонен в "Ситроен" са твърдо решени да продължат серията си с пета поредна победа. Льоб и неговият съотборник Себастиен Ожие си разделиха по две победи в Мексико, Португалия, Йордания и Италия. Шампионът обясни, че най-голямата загадка в Аржентина остават асфалтовите участъци в първия и втория ден на надпреварата.


"Имаме 20-километрова секция в петък и още 14 км в събота, които ще бъдат минавани два пъти. Това прави близо 20% от ралито асфалтово. Тези секции са в средата на макадамовите отсечки, което няма да ни позволи да играем с настройките. Ще трябва да се адаптираме към трасето, за да извлечем максимума. Най-важният фактор остава правилният избор на гуми", каза седемкратният световен шампион.


Най-успешният рали пилот е убеден, че неговият "Ситроен DS3 WRC" има известно предимство на макадам пред "Форд Фиеста RS WRC", показано в последните четири старта.


"Хубаво е да видиш, че автомобилът ти има аванс, но в края на всяко рали разликата е много малка. Трябва да бъдем бързи още от старта и да натискаме педала до ламарината чак до финала. Най-дългият 48-километров етап е в последния ден и в него всичко може да се случи", добави Льоб.


Льоб остава най-притеснен от дългия 48-километров етап в последния ден от ралито

© Архив, Associated Press

Льоб остава най-притеснен от дългия 48-километров етап в последния ден от ралито

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на yu22
    yu22
    Рейтинг: 1280 Любопитно

    Интересно ще бъде,още повече,че тук е есен сега,времето е доста калпаво....!!!

    мнoгoниковият турист, имам 3-4 акаунта и 22 НИКА...
  2. 2 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Определено ще е интересно.
    Времето е ок, ама пътищата как са? Така като на снимката за 48 км ли?

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах