Рали "Сърбия" даде урок на българските организатори

Водещите пилоти определиха състезанието като "перфектно"

Етапите в националните паркове край Белград привлякоха повече публика

© Калин Дедиков (www.ultracars.bg)

Етапите в националните паркове край Белград привлякоха повече публика



Завършилото в неделя 44-о издание на рали "Сърбия" даде добър урок на организаторите от българския шампионат, смятат водещите български пилоти.


Най-голямото автомобилно състезание в страната традиционно е кръг и от националното първенство на България, като представи отлични условия за състезателите и зрителите.


За разлика от България обаче, рали спортът не е особено популярен в Сърбия и страда от липсата на вярна публика. Състезанията са кратки, а пилотите се броят на пръсти и не разполагат със силни автомобили. В допълнение надпреварата очаквано за шести пореден път беше спечелена от български пилот, но това не попречи на организаторите да се представят на високо ниво.




В двата дни пилотите трябваше да преодолеят едва 6 различни отсечки, които минаваха по три или два пъти, но състезателите останаха доволни от събраната програма. Те харесаха още добрия избор на сервизните зони и церемониите по откриване и награждаване, които за разлика от стартовете в България събраха много публика.


"Сърбите винаги са се справяли много добре с организацията. Етапите бяха много бързи, а преходите се минаваха за нула време и нямаше никакво размотаване в програмата. Първите две неща много зависят и от ландшафта", коментира победителят Димитър Илиев пред "Дневник".


Фотогалерия: Българският успех в рали "Сърбия" >


Миналогодишният победител Петър Гьошев също похвали надпреварата, в която завърши втори. "Нямам забележки. Организаторите много помогнаха на състезателите с настаняването и с горивото. Етапите бяха много добре подбрани - първият е с превали, вторият е на спускане, а третият - много бърз. В същото време малките преходи ти позволяват да запазиш ритъма и да поддържаш силно темпо. Карането там беше удоволствие", каза пилотът на "Престиж рали тим".


През следващата седмица край Боровец ще се проведе рали "България", което е основната и до голяма степен единствена грижа на Българската федерация по автомобилен спорт. Шампионът Крум Дончев призна, че родните организатори има с какво да се поучат от сръбските си колеги.


"За съжаление не мога да сравня рали "Сърбия" с някое от българските състезания. А и не става въпрос само за Сърбия, карали сме и на много други места, където организацията е перфектна. Нямаме големи оплаквания към българските организатори, но има какво да се желае за подобренията", каза пилотът на "Глобул рали тим", останал трети през уикенда.


В сръбския старт бяха включени и две атрактивни отсечки в националните паркове в и около Белград, които успяха да привлекат повече фенове. "Сърбите показаха какъв е начинът организаторът да развива своето състезание, да го направи атрактивно за зрители и пилоти, за да се върнат те там и догодина. Тези отсечки много ми харесаха и със сигурност бих приветствал вкарването на подобни етапи и в българските състезания", допълни Дончев.


Организаторите на ралитата в България постоянно се оплакват и оправдават с липсата на средства, но Гьошев определи разликата между тях и сърбите само с една дума: "Желание". Димитър Илиев подкрепи позицията му.


"Не всичко опира до финансите. Важното е да го правиш със желание. В противен случай оправдания винаги има. Разполагаме с условията за атрактивни бързи етапи и в София и на Витоша, например, където ще се съберат страшно много хора. Само че в столицата вече няма състезание, а рали "България" остава твърде далеч", добави петкратният победител в рали "Сърбия".


Вместо да се възползват от оспорваната битка в националния шампионат и отдадените рали фенове, българските организатори залагат голям километраж в своите състезания за покриване на безсмислените и ненужни коефициенти на ФИА. Така те отказват пилотите от по-скромните отбори, за които дългите ралита са непосилно и бреме.


"Пилотите можем да подадем информация и предложения към родните организатори, но не се бях замислял за това, призна Илиев. - Просто в тази тежка криза всеки е затрупан със собствени проблеми и гони тяхното решаване. Сръбските пилоти излъчиха по един победител във всеки от дните на ралито заради малкия брой стартове при тях. Това е добра идея, взаимствана от големите пистови състезания, и смятам, че в условията на тежка финансова криза е напълно приложима и в нашия шампионат."

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Magnum
    Magnum
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Хората го правят с желание, за разлика от нас. Тук ако няма далавера няма и сериозно отношение.

  2. 2 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2683 Неутрално

    Какво желание може да има в родения във Варна самоковски компир Жоро Янакиев ?
    В края на далечната 1981 година бе НАЗНАЧЕН за Председател на БФАС от Иван Славков , тъй-като жените им ( Людмила Живкова и Ети Янакиева ) бяха първи приятелки !

    За толкова много години едни нищожно малки по онова време ралита ЗАДМИНАХА с мръсна газ нашето рали "" Златни ""и отдавна са кръгове от Световния шампионат.

    На всичкото отгоре варненския самоковец взе та премести ралито на най-неудачния терен , но стана почетен гражданин на Самоков .

    Жоро е ЕДИНСТВЕНИЯ в България останал НЕСМЕНЯЕМ ръководител ОТ 1981 ГОДИНА ТА ДО ДЕН ДНЕШЕН ! ?

    Обградил се е от несменяеми и ОТДЕ НАКЪДЕ У ТЯХ щЕ ИМА ЖЕЛАНИЕ ЗА РАБОТА ?

    А имаме талантливи и пилоти и навигатори !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  3. 3 Профил на rimohit
    rimohit
    Рейтинг: 434 Неутрално

    За разлика от България обаче, рали спортът не е особено популярен в Сърбия и страда от липсата на вярна публика. Пилотите се броят на пръсти

    Това е написано от човек който не е карал в Белград

  4. 4 Профил на Мирослав Стоев
    Мирослав Стоев
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#3:"rimohit"]Това е написано от човек който не е карал в Белград[/quote]
    Хаха, добро включване.
    На мен движението в Белград много ми допадна - всичко става бързо и на момента. Няма забавяния и всички се изнасят максимално бързо, не четат вестник и не се гримират по светофарите. Мога само да мечтая за такива шофьори в София. Полицаите им също са печени, много по-любезни и представителни от нашите, макар и за тях да се говори за корупция.

  5. 5 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2683 Неутрално

    До коментар [#4] от "Мирослав Стоев":

    За движението в самия Белград си прав . И сегашните тамошни шофьори нямат нищо общо с едно временшните.

    А за техните полицаи да не говорим , като видят кола с българска регистрация . Само един от многото примери случили с мен :

    Малко преди Ниш се срещнахме случайно с Адаша , бащата на Митко Илиев и си говорим . Но се появи полицейска кола и започна преглед на всичко : документи и аптечка , триъгълник , пожарогасител, крушки , лопатки за пясък , а аз от всичко му показвам по ДВА броя ! Но единия започна да ми пише рачун . Какво ми пишеш - го питам ? А той : Сега ти на мен ще ми платиш 150 динара ! Е защо ? Едната ти аптечка не ми хареса ! Е нали трябва една аптечка ? Е да де , ама едната не ми хареса !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  6. 6 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2683 Неутрално

    До коментар [#4] от "Мирослав Стоев":

    На времето през 1981 г ме изтеглиха от Монетния двор в СБА , за да оправя ""звездите "" на рали Златни , че от 5 бяха паднали на 3 , т.е. от коефициент 20 бе паднал на 12 .Тогава по препоръка на гърка Глосотис , който отговаряше за съдиите във ФИА , ген Врачев ме командирова на РАК рали , на Монте Карло и на гръцкото , които бяха и кръгове от световния шампионат . Та тогава се запознах как се прави едно рали както трябва и то не с пари . На всякъде съдиите участваха за едната чест ! ! ! А тук на всички се дава хонорар . Тогава от всяко си взех пълния набор от документацията ( регламент, пътна книга и т.н. ) И от 13 -то рали Златни се започна с нова документация и така си остана и го предадох на роднината на Жоро - Борис Капев.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах