"Чудовището" Таджима разби 10-минутната бариера на Пайкс Пийк (видео)

Състезанието се провежда по 19.98-километрово трасе, което се издига от 2860 до 4300 метра надморска височина и съчетава асфалтова с макадамова настилка през 156 завоя



Японецът Нобухиро "Чудовището" Таджима и неговото "Сузуки SX4 Hill Climb Special" с 925 к.с. най-после постигнаха целта си и счупиха 10-минутната бариера в най-лудото и предизвикателно планинско изкачване - на американския връх Пайкс Пийк.


Състезанието се провежда по 19.98-километрово трасе, което се издига от 2860 до 4300 метра надморска височина и съчетава асфалтова с макадамова настилка през 156 завоя.


В неделя спортният директор на "Сузуки" Таджима записа шестата си поредна победа край Колорадо с феноменалното време от 9:51.278 мин. и подобри с малко над десет секунди собствения си рекорд от 2007 г.




Това е 11-ият успех за Чудовището в Пайкс Пийк в Unlimited class, където няма ограничения на мощността, теглото, аеродинамиката, гумите или каквото и да е. Неговият автомобил разчита на туин турбо 3.1-литров V6 двигател с мощност 925 к.с. и 890 Нм въртящ момент.


При решителния си опит Таджима е загубил един от радиаторите и серво управлението в заключителната част на изкачването, но въпреки проблемите влезе в историята с резултата си от под 10 минути.



Втората позиция зае екстремистът на "Ред бул" Рис Милън с "Хюндай RMR PM580". Той финишира за 10:09.242 мин. и остана на 3 секунди от рекорда на баща си Род от 1993 г. Трети на подиума се нареди французинът Жан Филип Дюро с 10:17.707 мин. и подготвения от "Содемо" "Дачия Дъстър No Limit". Автомобилът разчита на форсиран до 850 к.с. 3.8-литров туин турбо V6 двигател от "Нисан GT-R".


Изкачването на Пайкс Пийк придоби широка популярност след филма Climb Dance, който отразява рекордното преминаване по трасето на бившия световен рали шампион Ари Ватанен с "Пежо 405 Turbo 16 GR" през 1988 г.


Настоящият рекорд на Таджима слага край на цяла ера от историята на Пайкс Пийк, свързана не само с преминаването на 10-минутната граница. През уикенда популярното състезание за последен път се проведе на различна настилка, след като заради законови промени местните власти трябва да асфалтират напълно пътя към върха до януари 2012 г.

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 671 Неутрално

    Това филмче го изгледах с кеф =]

    Не цъкам плюсове и минуси.
  2. 2 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3610 Неутрално

    Уникално място, легендарно състезание, уникално постижение. Браво! Поздравления и за французите с Дачиа Дъстър за третото място!

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  3. 3 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Такова "Сузи" разделя съпрузи
    Които пък си нямаме нито него, нито чак такова трасе, може да се тешим със серпентините между Велинград и Варвара...

  4. 4 Профил на Weingro
    Weingro
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#3] от "Twinston Myth":

    Или със съпругите

  5. 5 Профил на Arthur Dent
    Arthur Dent
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Все пак беше редно авторът да поясни, че всяка година се асфалтира нова отсечка, поради което всяка година се подобрява рекорда... За следващата година е останала съвсем малка отсечка за асфалтиране, след което наистина ще могат да се сравнят постигнатите резултати в следващите години. А иначе - поздравления за Таджима за постоянството, но според мен още по-големи поздравления за Дачия, които за първи път участват и не само стигат до върха (което не всеки успява), а постигат такъв резултат.

  6. 6 Профил на zeromancer
    zeromancer
    Рейтинг: 1174 Неутрално
  7. 7 Профил на Seb
    Seb
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#5:"Arthur Dent"]Все пак беше редно авторът да поясни, че всяка година се асфалтира нова отсечка, поради което всяка година се подобрява рекорда[/quote]
    Тц. Предишният рекорд е от 2007 г., както пише и в материала, а оттогава са минали точно 4 години. А по подобрението на рекорда с цели 4 секунди за периода от 1993 до 2007 г. въпреки огромния напредък на техниката съдя, че асфалтирането е вървяло с темповете на това по магистрала Тракия по същото време.

  8. 8 Профил на Arthur Dent
    Arthur Dent
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#7] от "Seb":

    Цитат от www.autoblog.com преди самото изкачване:

    "...the chances of someone setting a new record time at Pikes Peak is better than ever. Additional portions of the 12.42-mile course have been paved, leaving only a small stretch of dirt that will wait untouched until next year when the entire course will be covered in asphalt. The additional tarmac could provide a few precious seconds that could make the difference between a good time and a historic time..."

    Добро предсказание

  9. 9 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#5] от "Arthur Dent": Съвсем нормална реклама на "Дачия"! Все пак е малко подвеждаща Както пък беше и с Лада - Пок, на времето! Нямат нищо общо с оригинала Все пак, Дъстър е много приятен на вид. Не съм управлявал още този модел, но Логан не ми хареса Все пак, въпрос на вкус....... и основно на възможности

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  10. 10 Профил на Пламен Михайлов
    Пламен Михайлов
    Рейтинг: 434 Любопитно

    Интересно ми е на Айтоския проход каква средна скорост ще поддържа еле пък на Дюлинския, там всяка година 4-5 км асфалт изчезват, и съдиите редят нови дупки

    artmosphere
  11. 11 Профил на az.sum
    az.sum
    Рейтинг: 395 Весело

    Колега, а на Ришки проход?

  12. 12 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Следващият път да сложат един микрофон в купето

  13. 13 Профил на uran
    uran
    Рейтинг: 1391 Неутрално
  14. 14 Профил на Malena
    Malena
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    Стига бе, преди 4 дни се върнах от Колорадо Спрингс, откъдето се качихме точно на Пайкс Пийк, и макар че се движехме с 20 км/ч, умрях от страх! Горе на върха даже има фанелки с надпис "I Survived the Drive." Отвреме навреме пред колата ти изскачат мармоти, все едно преживяването не е "забавно" и без тях Тия хора дето участват в това са луди!!!

  15. 15 Профил на The Chicago Boys
    The Chicago Boys
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#10] от "artmosphere":

    Истинското изпитание е не наклона, а височината на 4 000 метра въздуха е много разреден и обикновените коли губят мощност и започват едвам да пъплят.

  16. 16 Профил на emil  121 ПРЕВРАТАДЖИИ ПРОТИВ РЕФЕРЕНДУМА
    emil 121 ПРЕВРАТАДЖИИ ПРОТИВ РЕФЕРЕНДУМА
    Рейтинг: 1325 Неутрално

    До коментар [#5] от "Arthur Dent":

    Върховно видео!

    Това за Дачия силно ме интригува, ако разбира се става дума за румънската кола, макар и подсилена. Преди хиляди години когато все още строяха магистралата през Витиня беше станало задръстване на стария път между Ботевград и София. Колите се движеха ту на 1-ва ту на 2 -ра по нанагорнището. Имаше някаква румънска група с около 30 Дачии. Една по една всичките бяха спрели с вдигнати капаци поради прегряване. Само те. Явно охлаждането им беше трагично.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ. И АЗ МОГА ДА БЪДА ТАМ КОЛКОТО И ТЕ
  17. 17 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1490 Неутрално

    И З Р О Д И Я!

    Напълни ми душата, като слушах как сменя скоростите нагоре.....

  18. 18 Профил на V.Gatev
    V.Gatev
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Това, че пистата става все повече асфалт не е определящия фактор за свалянето на времената. Колата трябва да се направи с много компромисни настройки, за да стои и на макадам, и на асфалт. Отделно, на асфалта е много много трудно с такава мощна кола. Макадама дава някаква възможност за корекция при грешка, докато асфалта е безмилостен. Поздравления за Таджима за рекорда и ще чакаме с нетърпение новото издание.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах