"Чудовището" Таджима разби 10-минутната бариера на Пайкс Пийк (видео)

Състезанието се провежда по 19.98-километрово трасе, което се издига от 2860 до 4300 метра надморска височина и съчетава асфалтова с макадамова настилка през 156 завоя



Японецът Нобухиро "Чудовището" Таджима и неговото "Сузуки SX4 Hill Climb Special" с 925 к.с. най-после постигнаха целта си и счупиха 10-минутната бариера в най-лудото и предизвикателно планинско изкачване - на американския връх Пайкс Пийк.


Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 671 Неутрално

    Това филмче го изгледах с кеф =]

    Не цъкам плюсове и минуси.
  2. 2 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4346 Неутрално

    Уникално място, легендарно състезание, уникално постижение. Браво! Поздравления и за французите с Дачиа Дъстър за третото място!

    Then I heard the voice of the Lord saying, "Whom shall I send? And who will go for us?" And I said, "Here am I. Send me"
  3. 3 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Такова "Сузи" разделя съпрузи
    Които пък си нямаме нито него, нито чак такова трасе, може да се тешим със серпентините между Велинград и Варвара...

  4. 4 Профил на Weingro
    Weingro
    Рейтинг: 764 Неутрално

    До коментар [#3] от "Twinston Myth":

    Или със съпругите

  5. 5 Профил на Arthur Dent
    Arthur Dent
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Все пак беше редно авторът да поясни, че всяка година се асфалтира нова отсечка, поради което всяка година се подобрява рекорда... За следващата година е останала съвсем малка отсечка за асфалтиране, след което наистина ще могат да се сравнят постигнатите резултати в следващите години. А иначе - поздравления за Таджима за постоянството, но според мен още по-големи поздравления за Дачия, които за първи път участват и не само стигат до върха (което не всеки успява), а постигат такъв резултат.

  6. 6 Профил на zeromancer
    zeromancer
    Рейтинг: 1168 Неутрално
  7. 7 Профил на Seb
    Seb
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#5:"Arthur Dent"]Все пак беше редно авторът да поясни, че всяка година се асфалтира нова отсечка, поради което всяка година се подобрява рекорда[/quote]
    Тц. Предишният рекорд е от 2007 г., както пише и в материала, а оттогава са минали точно 4 години. А по подобрението на рекорда с цели 4 секунди за периода от 1993 до 2007 г. въпреки огромния напредък на техниката съдя, че асфалтирането е вървяло с темповете на това по магистрала Тракия по същото време.

  8. 8 Профил на Arthur Dent
    Arthur Dent
    Рейтинг: 393 Неутрално

    До коментар [#7] от "Seb":

    Цитат от www.autoblog.com преди самото изкачване:

    "...the chances of someone setting a new record time at Pikes Peak is better than ever. Additional portions of the 12.42-mile course have been paved, leaving only a small stretch of dirt that will wait untouched until next year when the entire course will be covered in asphalt. The additional tarmac could provide a few precious seconds that could make the difference between a good time and a historic time..."

    Добро предсказание

  9. 9 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#5] от "Arthur Dent": Съвсем нормална реклама на "Дачия"! Все пак е малко подвеждаща Както пък беше и с Лада - Пок, на времето! Нямат нищо общо с оригинала Все пак, Дъстър е много приятен на вид. Не съм управлявал още този модел, но Логан не ми хареса Все пак, въпрос на вкус....... и основно на възможности

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  10. 10 Профил на Пламен Михайлов
    Пламен Михайлов
    Рейтинг: 395 Любопитно

    Интересно ми е на Айтоския проход каква средна скорост ще поддържа еле пък на Дюлинския, там всяка година 4-5 км асфалт изчезват, и съдиите редят нови дупки

    artmosphere
  11. 11 Профил на az.sum
    az.sum
    Рейтинг: 392 Весело

    Колега, а на Ришки проход?

  12. 12 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 755 Неутрално

    Следващият път да сложат един микрофон в купето

  13. 13 Профил на uran
    uran
    Рейтинг: 1366 Неутрално
  14. 14 Профил на Malena
    Malena
    Рейтинг: 1151 Неутрално

    Стига бе, преди 4 дни се върнах от Колорадо Спрингс, откъдето се качихме точно на Пайкс Пийк, и макар че се движехме с 20 км/ч, умрях от страх! Горе на върха даже има фанелки с надпис "I Survived the Drive." Отвреме навреме пред колата ти изскачат мармоти, все едно преживяването не е "забавно" и без тях Тия хора дето участват в това са луди!!!

  15. 15 Профил на The Chicago Boys
    The Chicago Boys
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#10] от "artmosphere":

    Истинското изпитание е не наклона, а височината на 4 000 метра въздуха е много разреден и обикновените коли губят мощност и започват едвам да пъплят.

  16. 16 Профил на emil  121 ПРЕВРАТАДЖИИ ПРОТИВ РЕФЕРЕНДУМА
    emil 121 ПРЕВРАТАДЖИИ ПРОТИВ РЕФЕРЕНДУМА
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    До коментар [#5] от "Arthur Dent":

    Върховно видео!

    Това за Дачия силно ме интригува, ако разбира се става дума за румънската кола, макар и подсилена. Преди хиляди години когато все още строяха магистралата през Витиня беше станало задръстване на стария път между Ботевград и София. Колите се движеха ту на 1-ва ту на 2 -ра по нанагорнището. Имаше някаква румънска група с около 30 Дачии. Една по една всичките бяха спрели с вдигнати капаци поради прегряване. Само те. Явно охлаждането им беше трагично.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ. И АЗ МОГА ДА БЪДА ТАМ КОЛКОТО И ТЕ
  17. 17 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    И З Р О Д И Я!

    Напълни ми душата, като слушах как сменя скоростите нагоре.....

  18. 18 Профил на V.Gatev
    V.Gatev
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Това, че пистата става все повече асфалт не е определящия фактор за свалянето на времената. Колата трябва да се направи с много компромисни настройки, за да стои и на макадам, и на асфалт. Отделно, на асфалта е много много трудно с такава мощна кола. Макадама дава някаква възможност за корекция при грешка, докато асфалта е безмилостен. Поздравления за Таджима за рекорда и ще чакаме с нетърпение новото издание.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах