Регистрация
16 сеп 2011, 13:32
Тази статия е част от темата "Евроволей 2011".

Победата на честта над Германия класира българските волейболисти на Евро 2013

От Божидар Къртунов Всички статии на автора
Последна промяна в 13:51 на 16 сеп 2011, 4020 прочитания, 38 коментара
Българският национален отбор по волейбол завърши на шестото място в крайното класиране на европейското първенство. Съставът, воден от Радостин Стойчев, постигна три победи и допусна две загуби в Прага и Карлови Вари. Капитанът Владимир Николов и съотборниците му загубиха с 1:3 от фаворита Русия и отпаднаха на четвъртфиналите.

От Европейската конфедерация обясниха за "Дневник", че България се класира директно за Евро 2013 в Полша и Дания. По регламент място си осигуряват първите пет от тази година. Тъй като сред тях е отборът на Полша, който ще е домакин след две години, България също няма да играе в квалификациите.

Така вече са ясни седем от 16-те състава за Евро 2013 - Дания и "дружина полска", Русия, Италия, Сърбия, изненадата Словакия и България. Словаците станаха пети в крайното класиране. То беше направено на базата на представянето на отпадналите отбори в групите и на четвъртфиналите, без да се броят мачовете от плейофите.

Словакия събра осем точки, България - седем. Следват Франция с пет и Финландия с три.



За България победата на честта с 3:1 над Германия се оказа ключова. С нея националите добавиха три точки към актива си. Така освен, че запазиха достойнството си, българските волейболисти си заслужиха правото да играят директно на Евро 2013.

Селекционерът Стойчев увери, че България винаги ще играе за победа, без значение какво показват сметките. "Аз не мога да искам от играчите ми да загубят мач - това е против принципите ми за спорт. В нашия отбор тази дилема никога не е стояла. Не сме имали избор - да загубиш нарочно не е избор. Все едно да решиш да откраднеш, това не е избор. В спорта целта е една - победата. Не могат да се правят сметки, защото имаме морал. И за в бъдеще ще продължавам да правя така и да разсъждавам по същия начин, независимо какво ще ми коства това. Не мога да се прибера вкъщи и да кажа на 8-годишния ми син, че е трябвало да загубим", каза българският специалист.

Звездата Матей Казийски също остана доволен от спечеления мач с Германия. Българите можеха да загубят срещата, ако се бяха включили в сметките за евентуално разминаване с Русия още на четвъртфиналите. "Не съжалявам, че не загубихме от Германия. Надявам се хората да не си задават този въпрос. България няма да губи от никой нарочно." Казийски заяви, че играта на България на европейското е била добра и отборът е поставил добро начало за бъдещето си.
  • Зарче
Етикети
38 коментара
 
Преглед на профил

колаборационист

Рейтинг: 521 Неутрално
  • 1
  • 13:35
  • 16 сеп, 2011

Правилно !

Природата продава.....

Оценка
-6 +61
 
Преглед на профил

Музар

Рейтинг: 3565 Неутрално
  • 2
  • 13:39
  • 16 сеп, 2011

За България победата на честта с 3:1 над Германия се оказа ключова. С нея националите добавиха три точки към актива си. Така освен, че запазиха достойнството си, българските волейболисти си заслужиха правото да играят директно на Евро 2013.

Кой опяваше, че нямало смисъл от честна игра???

Браво на нашите волейболисти! Свалям им шапка точно за истинския им спортменски дух и достойноството.

Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут. "Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд

Оценка
-9 +76
 
Преглед на профил

БГА Балкан

Рейтинг: 496 Неутрално
  • 3
  • 13:40
  • 16 сеп, 2011

Тенденцията която очертаха нашите волейболисти е ясна.

Няма факт в света способен да отвори очите на сините талибани. За тях Гаргамел е преродения Мохамед.

Оценка
-3 +21
 
Преглед на профил

vladivlad

Рейтинг: 182 Неутрално
  • 4
  • 13:40
  • 16 сеп, 2011

Глупости на търкалета. В смисъл, че това е крайно йезуитско твърдение, защото със загуба от Германия, при условие, че имаме по-силен отбор от Полша, сега щяхме да се борим за медалите. Последното също щеше да ни класира за следващото Европейско.
Не твърдя, че сме сбъркали като сме победили Германия, просто не е крайно непочтено нещата да се изопачават по този начин.

Оценка
-31 +22
 
Преглед на профил

bokosama_fan

Рейтинг: 66 Весело
  • 5
  • 13:43
  • 16 сеп, 2011

Какви ми ги говорите за квалификации за Евро 2013?!?

Ние тук говорехме за медал от Евро 2011, а не за квалификации!

Кой знае колко пари са има платили за да спечелят.
Спомням си един мач с Куба преди няколко години, на който нашите се опитаха да паднат, но Кубинците бяха още по-упорити и пак бихме.

Оценка
-21 +20
 
Преглед на профил

Georgi Yordanov

Рейтинг: 811 Неутрално
  • 6
  • 13:45
  • 16 сеп, 2011

Поздравления! И е напълно заслужено!!!
Успех на Евро 2013!!!

Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!

Оценка
-3 +17
 
Преглед на профил

rumen_s

Рейтинг: 242 Неутрално
  • 7
  • 13:46
  • 16 сеп, 2011

е да, ама нали щяхме на финала да ходим уж! който ни класираше на олимпиадата? или пък Полша да не би случайно да не се е класирала за Евро 2013?

по-добре не се излагайте и не пишете глупости, всички знаем какво стана; уж пак с голямата кошница, пък после пак набързо към къщи; и май точно победата над Германия ни изяде главата

Оценка
-26 +7
 
Преглед на профил

СДС

Рейтинг: 4388 Весело
  • 8
  • 13:48
  • 16 сеп, 2011

За България победата на честта с 3:1 над Германия се оказа ключова.
..........
ако не са германците, спукана ни е работата.
то и на мундиала 1994г май така стана.
Успехи, ама нека да не разчитат повече на това, че някой по-балама ще им помага.

Съюз на Държавните Сигурности Времето е наше! Времето е пари! Парите са наши, времето е Ваше!

Оценка
-10 +3
 
Преглед на профил

dearblue

Рейтинг: 1681 Неутрално
  • 9
  • 13:50
  • 16 сеп, 2011

БЬЛГАРИТЕ ИГРАЯТ НА ФИНАЛИ НА РАЗНИ ПЬРВЕНСТВА ЗА ДА СЕ КЛАСИРАТ НА ДРУГИ ПЬРВЕНСТВА
НИКОИ НЯМА ДА ГИ ДОПУСНЕ ДО МЕДАЛИТЕ ДОРИ СЬДИИТЕ

Оценка
-12 +4
 
Преглед на профил

Gopeто

Рейтинг: 3979 Неутрално
  • 10
  • 14:09
  • 16 сеп, 2011

До коментар [#7] от "rumen_s":

Добре де какво като не стигнахме финал. То ако всеки си изпълнява намеренията, ще трябва да се измислят дурги правила на играта. Просто нашите имаха прекалено много самочуствие и това им изигра лоша шега. Дано си вземат поуките и занапред да си играят тяхната игра без да мислят кой е в другото поле и без да хвърчат излишно във въвздуха.

"Новите системи неизбежно генерират нови проблеми"

Оценка
-1 +9
 
Преглед на профил

rumen_s

Рейтинг: 242 Неутрално
  • 11
  • 14:13
  • 16 сеп, 2011

До коментар [#10] от "Gopeто":

не ме е яд за това, че не са на финал; жалко е, че имат спортните умения, ама акъла им липсва, а без него както виждаме са доникъде; а и поука не си взимат, същата глупост да не си избират противник направиха и на световното; та затова ще гледаме поляците на финала

Оценка
-4 +10
 
Преглед на профил

Forrest Gump

Рейтинг: 837 Неутрално
  • 12
  • 14:24
  • 16 сеп, 2011

да, но НЕ ни класира нито за Световната Купа в Япония, нито за Олимпиадата догодина...

Истината ни прави свободни.

Оценка
+4
 
Преглед на профил

pete_maravich

Рейтинг: 274 Неутрално
  • 13
  • 14:30
  • 16 сеп, 2011

абе от друга страна за феновете по-добре стана така. Сега ще можем да гледаме и подкрепяме нашите на квалификационния турнир догодина май месец, който ще е в новата зала в София.

Оценка
-2 +4
 
Преглед на профил

small

Рейтинг: 401 Неутрално
  • 14
  • 14:30
  • 16 сеп, 2011

Много добре,представиха се като герои и ще се представят още по-добре на световното!

Оценка
-4 +6
 
Преглед на профил

Хаджи Генчо

Рейтинг: 192 Неутрално
  • 15
  • 14:48
  • 16 сеп, 2011

Абе що за малоумна теза - тази победа ни била класирала?!?!?
Нали ако не беше тя, сега най-вероятно щяхме да сме в 4-ката - нямаше ли да сме се класирали пак, а????
А не като сега - по късмет, заради това, че Полша е домакин.
Айде стига изсмукани от пръстите оправдания за малоумните решения да се правим на големи мъже.....

Оценка
-11 +12
 
Преглед на профил

Хаджи Генчо

Рейтинг: 192 Неутрално
  • 16
  • 14:50
  • 16 сеп, 2011

"За България победата на честта с 3:1 над Германия се оказа ключова."

Ключова за това да си тръгнем рано-рано, при положение, че имаше само един отбор убедително по-силен от нас. И вместо да търсим по-предно място СЛЕД него, ние си блъснахме главите в стената. Големи мъже...

Оценка
-8 +8
 
Преглед на профил

Хаджи Генчо

Рейтинг: 192 Неутрално
  • 17
  • 14:50
  • 16 сеп, 2011

Ама то не става само с блъскане, требе и акъл....

Оценка
-5 +7
 
Преглед на профил

Лодка в гората

Рейтинг: 1379 Неутрално
  • 18
  • 15:23
  • 16 сеп, 2011

По малко приказки и изхвърляници!Повече работа и акъл!Резултатите ще дойдат.Трябва и модерна и образована спортна журналистика,която да задава точните въпроси.За това първенство -има много.Сашо Йовковците пречат,дразнят и само ни късат нервите ни!

Оценка
+5
 
Преглед на профил

ivaile

Рейтинг: 80 Неутрално
  • 19
  • 15:36
  • 16 сеп, 2011

Хора, нещата стоят така:

Първо, регламентът на турнира е ГЛУПАВ, позволя на отборите да си правят сметки, различни от победа. Знаем, че в спорта победата е всичко!

Второ, силен отбор сме, подценихме СЛОВАКИЯ и загубихме, нещо което се случва много рядко на волейболни сили като БРАЗИЛИЯ и РУСИЯ.

Трето, когато разбрахме, че сгрешихме със Словакия, решихме да бием всички наред, без да си правим сметки! Трябва да сме ГЪВКАВИ, щом са такива правилата, адаптираш се според тях.

Да бяха поиграли резервите, защо не!!! Всички други мислят нещата, само и само да са по-напред,а ние ни в клин, ни в ръкав.

В обобщение:

Харесвам треньора ни (има манталитет на победител), отборът ни е добър, но не сме най-добрите в Европа, за да сме праволинейни и да не си правим сметки.

Лесно е да мразиш, трудно е да обичаш......

Оценка
+23
 
Преглед на профил

ggogggo

Рейтинг: 312 Неутрално
  • 20
  • 15:47
  • 16 сеп, 2011

добре де, всички "опортюнисти", как ще коментирате това:

Селекционерът Стойчев...: "Аз не мога да искам от играчите ми да загубят мач - това е против принципите ми за спорт. В нашия отбор тази дилема никога не е стояла. Не сме имали избор - да загубиш нарочно не е избор. ...... Не мога да се прибера вкъщи и
да кажа на 8-годишния ми син, че е трябвало да загубим"

в крайна сметка, помислете го така - дали българския отбор ще е на 1-во или на 8-мо място - лично за вас каква е разликата? само морално удовлетворение - нали?
но има ли как да получиш морално удовлетворение от от нещо, което си постигнал с аморални средства.

за състезателите и треньора има и друго освен моралното - чисто "материално" удовлетворение от това, че биха има по-добро класиране. и им прави чест, че са избрали моралното пред материалното

Оценка
-2 +12
 
Преглед на профил

onufrij

Рейтинг: 1547 Неутрално
  • 21
  • 15:50
  • 16 сеп, 2011

Кво противоречие има само в думите на треньора. Седмица по-рано, ни убеждаваше, че само победите и точките са от значение, а не играта. Ами ако е така, трябваше да го загубим тоя мач, както правят другите в подобни случаи.

Мисля си още, дали поляците не са си правили сметката още след първия мач и дали не са ни пробутали победата? Ако бяха ни били, устройваше ли ги загубата от Словакия? Не ми се смята в момента, пък и има някакво ново изчисляване на точките при видове победа, с което не съм запознат.

Оценка
-6 +5
 
Преглед на профил

karni

Рейтинг: 990 Гневно
  • 22
  • 15:53
  • 16 сеп, 2011

Айде стига глупости патриотизъм 4ест.
Бразилците си станаха световни шампиони, а поляците се натресоха на лесния поток, и ще играят финал, защото италианците са слаби...
Пък ний тази 4ест сте си я заврем за пореден път някъде, дреме му на някой...... някой ще ги потупа по рамото и ще каже браво мом4ета.

Оценка
-6 +8
 
Преглед на профил

alieng

Рейтинг: 242 Неутрално
  • 23
  • 16:03
  • 16 сеп, 2011

Целта на това Европейко не беше толкова титла, колкото класиране за Световната купа, защото голямата цел пред този отбор и последен шанс на това поколение е Лондон 2012!

Оценка
-1 +6
 
Преглед на профил

ivanj

Рейтинг: 582 Неутрално
  • 24
  • 16:40
  • 16 сеп, 2011

и този шанс изтървахме заради неправилната тактика- трябваше Стойчев да е втълпил на отбора че е задължително да се бие Словакия,а не после да гониш "дивото".Нямаме манталитета на победители!Отбора е много добър ,но го няма самочуствието.А то идва с победите- без значение срещу силен или слаб отбор.

Оценка
-2 +4
 
Преглед на профил

BGman1

Рейтинг: 8465 Весело
  • 25
  • 16:41
  • 16 сеп, 2011

За България победата на честта с 3:1 над Германия се оказа ключова.
Точно за това трябва да се бие наред...бий за да те уважават...

الرجل الكبير

Оценка
-3 +2
 
Преглед на профил

m_todorov

Рейтинг: 279 Неутрално
  • 26
  • 17:52
  • 16 сеп, 2011

До коментар [#21] от "onufrij":

Ако поляците искаха щяха да бият Словакия. При тях пък точно си личи адски много за какво излизат в даден мач, а в мача с България бяха излезли за да ни спукат. Не им се получи и сега с кеф ще гледам как Русия им отнася всяка надежда.
Не виждам какво лошо има в това, че не падаме нарочно. Даже е похвално. На това първенство реално погледнато само Русия са по-силни. А ако някога сменят и съдията може и да ги бием.

Оценка
-4 +7
 
Преглед на профил

bogdantodorov

Рейтинг: 223 Неутрално
  • 27
  • 18:59
  • 16 сеп, 2011

До коментар [#15] от "Хаджи Генчо":

Значи, в твоите разбирания "големите мъже" въртят к*рвенски номера, така ли?

Гордея се с момчетата и с треньора и ще продължа да ги гледам и подкрепям. На волейбола едни сметкаджии-бразилци, поляци и руснаци му стигат - нека нашите да се отличават...

Оценка
-5 +8
 
Преглед на профил

kirsner

Рейтинг: 2003 Неутрално
  • 28
  • 22:50
  • 16 сеп, 2011

Приказките, че победата над Германия ни класирала за следващото европейско първенство, са за хора, които не могат или не искат да мислят. Защото победата над Германия на практика ни отряза пътя към финала, което пък ни даваше директна олимпийска квота.
Някой спомена, че основните играчи на българите изглеждали на мача с Русия преуморени ( физически и психически), вследствеие на претренираност. И на мен така ми се виждаха нещата.
Нямаше го тоя хъс в играта. Всичките приказки на Р.Стойчев за това, че никога няма да паднем нарочно и пр. са пълни глупости. Падането нарочно е част от целия процес и част от целия път към крайния успех. Нарича се тактическа загуба и го има в спорта от крайвреме. Много често тактическата загуба, освен че постига целите, свързани с класирането, е много положително нещо и в много други посоки. Вкарват се по-неопитните и млади състезатели да се обиграят, тренират се нестандартни ситуации, и най-важното - дава се почивка на основните състезатели. Стойчев беше длъжен да постъпи така и да направи тактическа загуба с 0:3 на Германия. При това положение ние винаги оставахме трети групата, а за поляците оставаше избора или да победят Словакия и да станат първи в групата, или да вземат поне два гейма срещу тях и да се класират втори. В първия случай се нанизваха на България на четвъртфинала, а във втория се нанизваха първо на България в кавалификацията за четвъртфинала, а после евентуално ( при победа) се нанизваха на Русия на самия четвъртфинал. Кофти, особено във втория случай. България пропусна уникална възможност да загуби с 0:3 от Германия и да има шансове да се класира дори на финала, защото смятам, че на полуфиналите щяхме да бием Италия. Сега никой не ни вика на нас "евалла, колко сте принципни, какъв чудесен феърплей", а ни наричат глупаци, които не могат да смятат и да си правят добре сметката.


Боже, какви поражения си нанесъл на Поразяващата уста

Оценка
-3 +8
 
Преглед на профил

rents

Рейтинг: 412 Гневно
  • 29
  • 00:09
  • 17 сеп, 2011

Не мога да си обясня, що за малоумник трябва да си, за да твърдиш, че БЪЛГАРИЯ трябва да губи НАРОЧНО от който и да е друг отбор. Но има много такива тъдява, отвратително!

Оценка
-3 +6
 
Преглед на профил

kirsner

Рейтинг: 2003 Неутрално
  • 30
  • 00:28
  • 17 сеп, 2011

А пък аз не мога да разбера, що за малоумник трябва да си, да твърдиш, че отпадането на четвъртфинал е по-добре от достигането на ФИНАЛ и вземането на олимпийска квота. Наистина.....

Боже, какви поражения си нанесъл на Поразяващата уста

Оценка
-4 +5
 
Преглед на профил

kirsner

Рейтинг: 2003 Неутрално
  • 31
  • 00:38
  • 17 сеп, 2011

Въобще няма морални дилеми. Има треньорско недомислие.
Излизането с втория състав срещу Германия и даването на почивка през цялата среща на основните състезатели не е морална дилема. Няма никакъв цирк, ако бяхме постъпили така. Цирк има, когато и двата отбора са се класирали, и се правят на маймуни ( или поне единия от тях), за да паднат. Какъвто беше случая с Бразилия миналата година. Тук, в нашия случай, имаме един отбор ( Германия), който е безкрайно мотивиран да победи другия. Ако бяхме направили това ( да излезем без основните състезатели и да обиграем резервите), германците най-вероятно щяха да ни бият с 3:0, защото само това им даваше шанс да се класират напред. А германците имат приличен отбор, защото бая ни се опънаха, когато бяхме с основните състезатели. Никой нямаше да кори Стойчев, че е пуснал втория състав, след като си е осигурил класирането в следващия етап и след като третото място в групата дава най-добри шансове да се стигне далече.

Боже, какви поражения си нанесъл на Поразяващата уста

Оценка
-2 +6
 
Преглед на профил

vankata1

Рейтинг: 740 Гневно
  • 32
  • 04:58
  • 17 сеп, 2011

Ако трябва да падаш във волейбола, за да се класираш за олимпиадата, за мен това е отвратително! Не бъркам спорта с политиката, там има стратегии, тактики, окалване на противника и т.н. Спорта е за силни мъже и браво на нашия отбор, че не се унижи, за да спечели медали! Определено можехме да вземем сребро на това първенство, но лайняно сребро. Нека поляците да си го вземат, да си го сложат във витрина, да им мирише доде са живи!

Оценка
-4 +3
 
Преглед на профил

pivoley

Рейтинг: 321 Неутрално
  • 33
  • 09:07
  • 17 сеп, 2011

До коментар [#29] от "rents":
Правенето на тънки сметки се предполага от мегамалоумния формат. Щом формата е шит, то тогава ние защо да спазваме някакъв феърплей?
Европейската федерация да си оправи смахнатия формат и тогава ще играем честно.

Pivoley

Оценка
-1 +2
 
Преглед на профил

pivoley

Рейтинг: 321 Неутрално
  • 34
  • 09:09
  • 17 сеп, 2011

До коментар [#32] от "vankata1":
Ми, при отвратителния формат аз лично не бих имал никакви скрупули да постъпвам отвратително.

Pivoley

Оценка
+3
 
Преглед на профил

rents

Рейтинг: 412 Неутрално
  • 35
  • 16:49
  • 17 сеп, 2011

До коментар [#30] от "kirsner":

Очевидно не сме на едно мнение. Щом не ти харесва как постъпи БЪЛГАРСКИЯТ национален отбор, свободен си да емигрираш в ПОЛША.

 
Преглед на профил

rents

Рейтинг: 412 Неутрално
  • 36
  • 16:51
  • 17 сеп, 2011

Това се отнася и за всички останали мишлета, които все още смятат, че да се губи нарочно е ДОСТОЙНО. Очевидно българите тотално са сбъркани в разбирането си за морал, ако спортът ще се превръща в сметкаджийство, по-добре да го спрат - аз нямам нужда от подобно уродливо подобие на състезание.

Оценка
+1
 
Преглед на профил

DareDebil

Рейтинг: 1650 Неутрално
  • 37
  • 22:00
  • 17 сеп, 2011

До коментар [#31] от "kirsner":

като станеш треньор на националния по волейбол, понеже очевидно много ги разбираш нещата (особено прогнозите, като например че на световната лига италия ще ни отнесе с 3:0 и ще останем последни в турнира), като станеш треньор ще можеш да си правиш тактически загуби колкото си искаш, всеки мач може да ти е тактическа загуба, така състезателите няма да са преуморени и всичко ще е много положително. Преди 2 месеца уж бяхме обречени срещу италия и щяха да обършат пода с нас, сега пък си бил сигурен че сме щели да ги бием... ти гледа ли мача им с полша какво им се случи на поляците от много "тактически загуби"? На полша единствено поляците щяха да им викат евала ако бяха играли на финал, сега обаче, побеже паднаха от италия, си останаха просто едни пълни пу*ки и това е, всеки нормален човек ще ги нарече смешници и глупаци. Видя се и че сърбия успя, макар и трудно и със съмнителна последна точка, да отстрани русия, така че и да бяхме играли с тях няма никаква, ама никаква гаранция че ще ги бием.

Оценка
+1
 
Преглед на профил

DareDebil

Рейтинг: 1650 Неутрално
  • 38
  • 22:13
  • 17 сеп, 2011

факта е, че и сърбия и италия са по-напред от нас в ранк-листата на FIVB, идеята че ние някак си сме ги прескочили магически и само русия стои на пътя ни към златните медали си беше леко изхвърляне, ако искаме да вземем медал трябва да си бием в мачовете като словакия, не после да чакаме другите, или да си мислим да падаме за да издрапаме едно стъпало по-нагоре.

Оценка
+1
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.