Александър Александров е първият кандидат за шеф на автомобилния спорт

Александър Александров обещава да направи спорта по-продаваем

© Дончев спорт

Александър Александров обещава да направи спорта по-продаваем



Първият официален кандидат за председател на Българската федерация по автомобилен спорт (БФАС) Александър Александров заяви намерението си "да превърне спорта в успешен продукт".


Изпълнителният директор на "Ойлтанкинг България", която е спонсор на пилота Крум Дончев, ще се опита да заеме един от двата "вечни поста" в България в партньорство с бившия състезател Радослав Козлеков.


Настоящият президент Георги Янакиев ръководи федерацията от 31 години и се очаква да предаде властта на общото събрание на 18 октомври.




За поста на 70-годишния Янакиев има още двама неофициални кандидати. Това са директорът на рали "България" Камен Михайлов и членът на управителния съвет на федерацията адвокат Стоян Рътков, който е и шеф на бездействащата медийна комисия.


Александров също е бивш дългогодишен член на управителния съвет и е ръководил същата неработеща комисия. Сега той обеща да изгради нова структура на спорта и да създаде "екип, който да си върши работата".


Бизнесменът заяви целта си да превърне спорта в "успешен продукт, с който да се привлекат спонсори и участници". Той декларира и намерението си, ако бъде избран, в срок до 2-3 години рали "България" да кандидатства за домакинството на кръг от Intercontinental Rally Challenge (IRC).


"В душата си съм свързан със спорта, каза Александров. Спрямо моите бизнес възможности реших, че мога да бъда добър председател. В спорта съм повече от 20 години и го познавам отвътре."


"Основното е да започнем с демократизацията на федерацията. Трябва да създадем новa структура, тя да бъде прозрачна и достъпна, лесно продаваема и разбираема", допълни той.


Александров обеща промени в устава на федерация в рамките на шест месеца, както и "проправянето на нов морал сред управляващи и пилоти". Сред обещанията му влязоха и такива за бъдещето на рали "България", което "трябва да се развива".


"Състезанието може да влезе в IRC до две години - това е в напреднала фаза на нашите размишления и мисли. Обозримо е и да включим нашите трасета в европейския планински шампионат", смята Александров.


IRC e атрактивната алтернатива на европейския рали шампионат, в който традиционно влиза и рали "България". Миналата година най-престижното българско рали беше част от световния шампионат (WRC), но едва ли ще има втори шанс да попадне там.


Засега не е ясна ролята на Радослав Козлеков в бъдещото управление

© Дончев спорт

Засега не е ясна ролята на Радослав Козлеков в бъдещото управление


Александров обещава да наблегне и над "прогнозируемостта на спорта в срок от три до пет години", както и в обединението на всички автомобилни дисциплини под шапката на БФАС.


В момента дрифтърите, които са обединени в няколко организации извън федерацията, събират многобройна публика, която плаща вход за посещение на техните мероприятия.


Това не се случва в рали и пистовия шампионат, където година след стигането до върха с домакинството на кръга от WRC има рекорден отлив на пилоти и фенове. Тази година в част от ралитата стартираха по 19 коли.


"Година и половина съм извън спорта и това ме разтоварва от сегашната ситуация", каза Александров, но не даде конкретен пример как смята да върне състезателите и публиката по трасетата.


"Облекченията за по-малките са временна и неефективна мярка. Трябва да направим спорта достатъчно стабилен, за да идват хората сами и да има спонсори", смята той.


Бизнесменът заяви, че има готовност компаниите, с които е ангажиран, да бъдат вкарани в спорта като рекламодатели.


"Имаме чисти идеи за финансиране. В спорта има много финанси, които по някаква причина са останали настрани. Ако аз правех тазгодишното рали "България" и две седмици преди това ми липсваха 250 хиляди лева, щях да ги извадя от своя джоб, след като съм се провалил в опитите си да си набавя преди това", каза Александров, като по този начин индиректно атакува предполагаемия си конкурент Камен Михайлов.


Остава неясно каква ще бъде ролята на Радослав Козлеков в управлението, с който "евентуално" могат да поделят председателския пост. "Познавам проблемите и хубавите неща в спорта. Ще бъда плътно зад Александър Александров, той ще взима решенията. Какво ще правя ще видим по-късно", каза само бившият шампион.

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 503 Неутрално

    Който и да е, най-важно е да бъде избран човек, който наистина му е мило за спорта!

    АЗ
  2. 2 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    Бе важното е Янакиев да затвори вратата от външната страна, че вече нищо не остана от БГ рали спорта!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах