Регистрация
25 окт 2011, 19:06

Франц Бекенбауер предлага промяна в правилото за засада

Групата на ФИФА за преглед на футболния правилник, водена от Франц Бекенбауер, предлага промяна в правилото за засадата и отмяна на червените картони, за по-леки нарушения в наказателното поле. ...

За да прочетете тази статия, трябва да се регистрирате. Регистрацията е безплатна.

Предимства:

  • Достъп до над 600 000 статии от архивите на Капитал и Дневник
  • Единен вход за всичките сайтове
  • Възможност за персонализация на вашия профил

Ако вече сте регистрирани, влезте с вашия email и парола.

24 коментара
 
Преглед на профил

Джон Доу

Рейтинг: 206 Неутрално
  • 1
  • 19:14
  • 25 окт, 2011

Добра логика вади , особенно за нарушенията в наказателното. За леко подръпване или леко спъване директен червен е твърде тежко , какво от това че е в наказателното ? Един жълт и дузпа е достатъчно тежко наказание.

All I'm gonna do is just go on and do what I feel. Jimi Hendrix

Оценка
-2 +41
 
Преглед на профил

Читателят

Рейтинг: 440 Неутрално
  • 2
  • 19:17
  • 25 окт, 2011

За такива тънкости в България можем само да мечтаем.
Нашите момчета ще бъдат дълбоко изненадани ако някой им обясни правилата на футбола.
А пък и ако ги научи да играят...
Ех, мечти...

Оценка
+52
 
Преглед на профил

kamski

Рейтинг: 1151 Неутрално
  • 3
  • 19:18
  • 25 окт, 2011

Кайзер Франц говори бавно и тежко, но думата му се чува-все пак нали е кайзер

Оценка
-1 +26
 
Преглед на профил

NikB

Рейтинг: 467 Весело
  • 4
  • 19:22
  • 25 окт, 2011

Глупости.
Трябва да сложат по един чип във всяка топка и всяка футболна обувка и да ги следят от космоса.
И да показват под- или отстрани на екрана цифрови данни - ще стане като Формула 1
Иначе футболът ще си остане чалга за чалгари.

Оценка
-26 +8
 
Преглед на профил

Tai Lung

Рейтинг: 1485 Неутрално
  • 5
  • 19:24
  • 25 окт, 2011

Най-добре да няма никаква засада, но няма как да стане, щото ще отпадне много силен "инструмент" в ръцете на съдиите...

Оценка
-21 +12
 
Преглед на профил

NikB

Рейтинг: 467 Весело
  • 6
  • 19:25
  • 25 окт, 2011

До коментар [#1] от "Джон Доу":

Рядко гледам футбол, но в наказателното поле почти винаги се дърпат по няколко човека. Ако ти беше прав, отборите щяха да завършват с много малко футболисти

Оценка
-4 +5
 
Преглед на профил

Джон Доу

Рейтинг: 206 Неутрално
  • 7
  • 19:31
  • 25 окт, 2011

До коментар [#6] от "NikB":

Ох става въпрос за нарушение следствие на което се дава дузпа , от които има някои твърде леки за червен картон. Сега буква по буква ли ще ме карате да го обяснявам.

All I'm gonna do is just go on and do what I feel. Jimi Hendrix

Оценка
-1 +7
 
Преглед на профил

EREBUS

Рейтинг: 5632 Неутрално
  • 8
  • 19:32
  • 25 окт, 2011

За нарушенията в наказателното поле съм съгласен.
За засадите съм абсолютно против.

'' ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΒΑΣΙΛΕΩΝ ΒΑΣΙΛΕΥΩΝ ΒΑΣΙΛΕΥΣΙΝ ''

Оценка
-6 +15
 
Преглед на профил

Deepdish

Рейтинг: 1558 Неутрално
  • 9
  • 19:37
  • 25 окт, 2011

По-атрактивна ще е играта ако се даде право на всеки отбор в рамките на един мач да иска два пъти видео повторение! Нещо от сорта на ястребовото око в тениса! Защото на последното световно имаше яки тесли от недоглеждане на положенията! Гола на Лампард срещу Германия, например. А иначе в момента засадите предизвикват по-малко поразии, затова най-вече са сложени страничните съдии.

Оценка
-1 +21
 
Преглед на профил

kimba3

Рейтинг: 3267 Весело
  • 10
  • 19:56
  • 25 окт, 2011

Бе направо да разрешат във футбола прийоми от каратето и Боко Тиквата ще е шампион на България докато е жив!!!

Оценка
-10 +8
 
Преглед на профил

USSR

Рейтинг: 2292 Неутрално
  • 11
  • 20:07
  • 25 окт, 2011

Засада която е сега има своите плюси и минуси , но това което предлага Франц също има сврите плюсове и минуси , тъй че е сложно нещо това животно "Засада" !

Опитите на независими държави да следват общи задачи водят до неуспех, а нарушаване на правилата водят до анархия , тирания и война .

Оценка
+6
 
Преглед на профил

Kalin

Рейтинг: 672 Неутрално
  • 12
  • 20:09
  • 25 окт, 2011

До коментар [#5] от "Tai Lung":

явно не я разбираш тази игра, прехвърли се към друг спорт =)

it comes from inside, just listen ...

Оценка
+7
 
Преглед на профил

sofioter

Рейтинг: 324 Неутрално
  • 13
  • 20:25
  • 25 окт, 2011

До коментар [#5] от "Tai Lung":

А голове да има ли или и те не са нужни?

Оценка
+6
 
Преглед на профил

Майстор Балкански (00:00–24:00)

Рейтинг: 1683 Любопитно
  • 14
  • 20:31
  • 25 окт, 2011

Кайзера е прав, засадата винаги е била едно от сложните и предизвикващи различни тълкувания правила, може би вече наистина е време да се въведе по-просто и еднозначно решение, което както да облегчи съдиите, така и да не дава основание за съмнения и спорове сред публиката.

"И ний сме европейци, ама не чак дотам..."

Оценка
-1 +4
 
Преглед на профил

paf

Рейтинг: 967 Неутрално
  • 15
  • 20:38
  • 25 окт, 2011

Кайзера е прав: сега се раздават картони за щяло и нещяло. Наистина трябва да се променят някои правила и за засадата е едно от тях. И да се въведат технически средства, за да бъдат адекватни съдиите при спазване на правилата и осъжданията на нарушенията.

Оценка
+5
 
Преглед на профил

Майстор Балкански (00:00–24:00)

Рейтинг: 1683 Весело
  • 16
  • 20:39
  • 25 окт, 2011

По-атрактина ще е играта ако се даде право на всеки отбор в рамките на един мач да иска два пъти видео повторение!- цитат на коментар #9 от “Deepdish”


Това отдавна вече трябва ше да се въведе, дори броя повторенията може да се прецизира, тъй като тогава тази игра ще стане малко "по-чиста", подкрепям!

"И ний сме европейци, ама не чак дотам..."

Оценка
-3 +4
 
Преглед на профил

Yotce

Рейтинг: 1112 Неутрално
  • 17
  • 21:51
  • 25 окт, 2011

Правилото за засадата е измислено, за да не чакат футболисти "на гюме". Сегащното разделяне на пасивна и активна засада е много по-близко до духа на играта.

Вместо да се занимават с глупости, ако наистина искат да направят нещо за играта, не трябва да чоплят правилата, да слагат 4-ти, 5-ти, ... 10-ти съдия, ами трябва да вкарат в спорта ЕЛЕКТРОНИКА. Видеоповторения, чип в топката, чипове в обувките... Защото в момента съдията от неудобна позизия за секунда трябва да види и да отсъди... ама това се е приемало преди 100 години, когато е нямало видеоповторения.

Оценка
+12
 
Преглед на профил

stoyanst

Рейтинг: 454 Неутрално
  • 18
  • 23:26
  • 25 окт, 2011

Със сигурност трябва да се въведат технологии във футбола. И не е като да няма, доста са разработени и само чакат разрешение, за да се използват. А иначе в момента съдиите доста често не виждат очевидни неща и същевременно виждат несъществуващи такива.

Оценка
+3
 
Преглед на профил

DareDebil

Рейтинг: 1650 Неутрално
  • 19
  • 01:29
  • 26 окт, 2011

До коментар [#14] от "Майстор Балкански (00:00–24:00)":

Е да, ама блатер на световното се изцепи че никога нямало да въведе повторения или електроника, щото така щяло да се отнеме от чара на играта, а именно спора между феновете, имало ли гол, нямало ли... човека е за лоботомия, ама си купува гласовете на тихоокеански острови и ще векува там.

Оценка
+5
 
Преглед на профил

Tai Lung

Рейтинг: 1485 Неутрално
  • 20
  • 07:57
  • 26 окт, 2011

До коментар [#12] от "Kalin":


До коментар [#13] от "sofioter":

Прави сте, не съм фен на футбола въобще. Ако махането на засадата води до (още) по-малко голове, тогава променям и съм "за" засадата! А от коментарите тук виждам, че въпросът бил всъщност много сложен...

 
Преглед на профил

dearblue

Рейтинг: 1681 Неутрално
  • 21
  • 08:24
  • 26 окт, 2011

пасивната засада е лоша защото вратаря вижда двама играча в засада но не знае на кого ще подадьт и кои ще играе пьрви с топката

Оценка
-5 +2
 
Преглед на профил

Майстор Балкански (00:00–24:00)

Рейтинг: 1683 Гневно
  • 22
  • 09:06
  • 26 окт, 2011

До коментар [#19] от "DareDebil":

Е да, ама блатер на световното се изцепи че никога нямало да въведе повторения или електроника, щото така щяло да се отнеме от чара на играта...- цитат на коментар #19 от “DareDebil”


Блатер вече е за смяна, много се застоя на този пост, ако примерно Кайзера го наследи, може и да промени нещо...

"И ний сме европейци, ама не чак дотам..."

Оценка
+3
 
Преглед на профил

theanalyser

Рейтинг: 1903 Неутрално
  • 23
  • 10:55
  • 26 окт, 2011

Наистина станаха прекалено много грешките при отсъждане или неотсъждане на засада и за мен основната вина не е в съдиите. Просто е много трудно с тези правила, въпреки че реферите като цяло са добри и тичат като луди.
Нека стане предмет на дискусия и във Фифа - принципно и аз подкрепям предложенията на Бекенбауер.

Оценка
+3
 
Преглед на профил

munich

Рейтинг: 1497 Любопитно
  • 24
  • 12:19
  • 26 окт, 2011

След като при тъч няма засада, защо да не премахнат засадата и при подавания на топката с глава, гърди, но не и с крак, като е за пасовете назад към вратаря? Може да стане по-интересно.

"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита"Хр. Ботев

Оценка
+1
Добавяне на коментар Правила за писане на коментари

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.