Фетел спечели с лекота и дебютната Гран при на Индия

Фетел записа 11-и успех за сезона

© Reuters

Фетел записа 11-и успех за сезона



Пилотът на "Ред бул" Себастиан Фетел спечели без особени затруднения дебютната Гран при на Индия и продължи с отличното представяне във втория си шампионски сезон.


Германецът записа 11-ия си успех от началото на годината и изравни постижението на Михаел Шумахер от 2002 г., а до края на шампионата има шанс да изравни и рекорда му от 2004 г.


Втори на пистата "Буда интернешънъл" финишира Дженсън Бътън с "Макларън". Той увеличи още аванса си в битката за второто място в шампионата с Фернандо Алонсо, който зае последното място на подиума.




Вторият пилот на "Ред бул" Марк Уебър завърши четвърти, а Люис Хамилтън остана седми след поредния си удар с Фелипе Маса. Бразилецът бе наказан с минаване през пита, а по-късно отпадна след счупено предно ляво окачване.


Пета и шеста позиция зае тандемът на "Мерцедес" Михаел Шумахер и Нико Розберг, а в зоната на точките се наредиха още Хайме Алгерсуари, Адриан Сутил и Серхио Перес.


В Гран при на Индия Фетел подобри пореден рекорд - за най-много обиколки като лидер на колоната за един сезон, който досега принадлежеше на Найджъл Менсъл (692, 1992 г.).


Фетел не изпусна лидерската позиция от старта до финала

© Reuters

Фетел не изпусна лидерската позиция от старта до финала


Фетел потегли отлично и безпроблемно запази първата позиция. Зад него Уебър отстъпи на Бътън, а битката между тях позволи на германеца да се откъсне спокойно напред.


Световният шампион постоянно поддържаше аванс в рамките на 4-5 секунди и нито за миг не изпусна водачеството. В края на надпреварата той записа и най-бързата обиколка, с което постигна третия си троен успех в един състезателен уикенд - полпозишън, победа и НБО.


В Гран при на Индия Фетел подобри и пореден рекорд - за най-много обиколки като лидер на колоната в един сезон, който досега принадлежеше на Найджъл Менсъл (692 тура с "Уилямс" през 1992 г.).


На старта Бътън се изстреля до второ място, а зад него останаха Уебър и Алонсо. Австралиецът опита няколко атаки срещу пилота на "Макларън", но те не се увенчаха с успех. Бътън бързо се измъкна напред и също си осигури спокойния път до втората позиция на почетната стълбичка.


Бътън е лидер в останалата актуална битка за второто място в шампионата

© Reuters

Бътън е лидер в останалата актуална битка за второто място в шампионата


Зад него Алонсо изпревари Уебър при вторите и последни спирания в бокса. Пилотът на "Ред бул" първи от лидерите спря за по-твърдите гуми на "Пирели". Това позволи на двукратния световен шампион да запише две бързи обиколки и да се пребори за третото място.


След серията малки удари при старта най-спорният инцидент отново беше между Люис Хамилтън и Фелипе Маса. В спор за пета позиция в 24-та обиколка англичанинът опита да изпревари своя съперник, но се отказа и остана от вътрешната страна за следващия, пети завой, когато бе затворен от пилота на "Ферари".


След контакта между тях Маса се завъртя, а Хамилтън трябваше да мине през бокса за смяна на предно крило. Стюардите наказаха бразилеца с минаване през пита. Малко по-късно пилотът на скудерията се качи високо върху бордюра на девети завой и подобно на съботната квалификация счупи предното ляво окачване на своя болид, което го извади от състезанието. В същото време Хамилтън, смъкнал се до 9-о място след инцидента, финишира седми и остава на цели 38 точки от втория Бътън във временното класиране.


Фелипе Маса отпадна заради счупено предно ляво окачване

© Reuters

Фелипе Маса отпадна заради счупено предно ляво окачване


С шестата си позиция Михаел Шумахер се доближи на пет точки от своя съотборник Нико Розберг. По-опитният германец се движеше зад другия пилот на "Мерцедес", но го прескочи с последното си спиране в бокса.


Два кръга преди края Бътън е втори във временното класиране и оглавява битката зад Фетел. Англичанинът има 240 точки в актива си и води с 13 пред Алонсо и 19 спрямо Уебър. Хамилтън изостава най-много от четиримата подгласници на шампиона с 202 точки.

Ключови думи към статията:

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Като се споменават Фетел и Менсъл в една статия е добре да се напише и името на Ейдриън Нюи, човекът който според мен стои зад доминацията и на двамата.

  2. 2 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    Всъщност, общото между двамата е Рено. Но, както знаем Рено не обича да стои на върха. Иска да върви нагоре. Очаквам рязко влошаване на резултатите на Ред Бул за сметка на някой друг от отборите на Рено.

  3. 3 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1601 Неутрално
  4. 4 Профил на Вашето име
    Вашето име
    Рейтинг: 374 Весело
  5. 5 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2683 Неутрално

    До коментар [#1] от "Stardust":


    [quote#1:"Stardust"]Ейдриън Нюи, човекът който според мен стои зад доминацията и на двамата[/quote]
    ==============================

    То да е само на тези двамата ,
    здраве му кажи !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  6. 6 Профил на Еколог
    Еколог
    Рейтинг: 655 Неутрално

    Все пак да споменем и Шумахер - от 11-ти 6-ти, а преди това от 24-ти отново 6-ти.

    Път без препятствия не води до никъде.
  7. 7 Профил на BulgAryan - пикам ви на жидо-болшевишката цензура!
    BulgAryan - пикам ви на жидо-болшевишката цензура!
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Един по един рекордите във Ф1 започват да стават притежание на Фетел, а е едва на 24 г. Имайки предвид потенциала който има, нищо чудно до края на кариерата му повечето от тях да станат негови. На Пилешкия яко му пари под задника, усещайки че така ценните за него рекорди, постигнати с изключително нагло поведение и мръсни номера по пистите, започват да му се изплъзват. На всичко отгоре претендентът, който е на път да му ги отнеме е германец, double trouble за Шушумигата. ,,Безсрамникът'' Фетел освен всичко друго иска да помрачи и славата му на национален герой, ха-ха. Всъщност в интерес на истината рекордът на Дългия Врат от седем световни титли, голяма заслуга за които има дъртото изкуфяло джудже Бърни, едва ли ще бъде подобрен някога. Прекалено много са. Дано да греша де. Ако пък, дай Боже, един ден това се случи, ще бъда сериозно обезпокоен за здравословното състояние на Кривото Чене и преди всичко за психичното му здраве вследствие на такъв шок за него. Не бих се учудил ако се опита да сложи край на живота си, не можейки да понесе такава ,,несправедливост''.

    ,,Българите-това е народът,който имаше всичко което е пожелавал. Те никога не се съмняваха в победата си" Енодий 486 г.
  8. 8 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3593 Неутрално

    До коментар [#3] от "virgin":

    Прав си ,защото Шуми -2/Фетел/ мачка и ще мачка здраво!Той вече няма реални конкуренти.

  9. 9 Профил на comodore
    comodore
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#6] от "ecolog":

    Ми като споменаваш, то бъди точен: 5-ти е Шумахер, пети!

  10. 10 Профил на comodore
    comodore
    Рейтинг: 426 Неутрално

    ...ало Дневник! Да не би изборите да ви помрачават? Я преместете М. Шумахер поне едно място напред- моля. Къде са ви редакторите?

  11. 11 Профил на Cassi
    Cassi
    Рейтинг: 3941 Неутрално

    Радвам за Фетел. Много приятен младеж, нищо префърцунено, земен човек. И отличен пилот. Желая му още много успехи!

    Джордж Бърнард Шоу: „Свободата значи отговорност. Ето защо мнозина се страхуват от нея”
  12. 12 Профил на bati vi
    bati vi
    Рейтинг: 1316 Весело

    Браво на Фетел ! Да продължава да чупи рекорди!

    Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....
  13. 13 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 804 Неутрално

    До коментар [#6] от "ecolog":

    с колко отпаднали помежду им? пилето има претенциите на световен и на легенда, но резултатите му последните години не оправдават нито едното, нито другото.
    виж навремето като от последен стигна до подиума-да, евала, заслужава си споменаването (бтв. не е единственият дето го е правил)

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах