Директорът на рали "Дакар": За нас няма криза

Етиен Лавин призна, че няколко южноамерикански страни искат да се включат в домакинството на състезанието от 2013 г.

© Reuters

Етиен Лавин призна, че няколко южноамерикански страни искат да се включат в домакинството на състезанието от 2013 г.



Директорът на рали "Дакар" Етиен Лавин увери, че състезанието разчита на стабилна финансова основа. Той е доволен, че ще има рекорден брой участници за южноамериканското издание на надпреварата - 465.


Надпреварата за четвърта година ще се проведе в Аржентина и Чили от 1 до 15 януари, а за първи път сред домакините ще е и Перу. Организаторите обещават, че няма да има нито един по-лек етап.


"За щастие кризата не засяга "Дакар". Това е едно изключително събитие, което се разви, откакто се провежда в Южна Америка. Всяко състезание има над 1200 телевизионни часа, излъчва се в 190 страни - това е впечатляващ успех в спорта. В много добра форма сме", каза Лавин в интервю за испанския "Ас".




Според думите му Парагвай, Уругвай и Боливия имат силно желание да се включат като домакини през 2013 г., докато Бразилия изчаква заради ангажиментите си със световното първенство по футбол през 2014 г. и летните олимпийски игри през 2016 г. "Ясно е, че няма да затворим вратите на никого. Знаем, че през 2013 г. състезанието ще завърши в централната част на Чили, макар още да не сме решили дали ще е в Сантяго или Валпараисо."


Предстоящото състезание включва 8300 км, от които над 4300 ще са в специални етапи. "Трасето ще е балансирано - единият ден ще има дълга специална отсечка, но по-лека, след това къса и много трудна, на третия ден много дълга и много трудна", обясни Лавин.


Той е щастлив от рекордния брой участници, но съжали, че е трябвало да откаже на желаещи. "Трябваше да следим за конкуренцията. От първия ден пилотите ще трябва да са много съсредоточени. За да сме честни - на тях също им допада да е трудно. Това прави достигането до финала още по-грандиозно."


На въпроса дали се притеснява, че "Мини" могат да вземат ролята на "Фолксваген" и да създадат монопол, Лавин отговори отрицателно. "Да, фаворити са, но тук са "Тойота", проектът Overdrive, "Хамър"-ът на Гордън."


Според директора на ралито при мотоциклетистите също ще бъде интересно. Там по три титли имат Сирил Деспре и Марк Кома. "Не трябва да забравяме Елдер Родригес и Франциско Лопес-Чалеко. Всеки път конкуренцията се увеличава - тук са "Априля", "Хускварна", КТМ, "Шерко" и Gas Gas. Със сигурност ще се забавляваме."

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1416 Весело

    Па нормално, като нема друго, леп и зрелища. А като нема леп ...

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2654 Неутрално

    Рали "Дакар" е сериозно рали и подходящо място за сериозните автомобилостроители да премерят сили, да покажат, кой, какво е направил. Желая успех на организаторите, желая успех на автомобилните фирми и състезатели. Желая им безаварийно състезание.

  3. 3 Профил на tanuco
    tanuco
    Рейтинг: 239 Неутрално

    Mojeshe da napishete che za purvi put shte ima izcialo bulgarski otbor!
    P.s. sorry za latinicata:)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  4. 4 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    "За щастие кризата не засяга "Дакар".
    Хубаво е все пак, че използва само сегашно време...

  5. 5 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 8205 Неутрално

    Кризата,която се задава,ще ги засегне!Вервайте ми!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  6. 6 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 512 Любопитно

    Петерхансел / Девилиас - ще е битката според мен, макар, че минитата ще са много силни. Най-вероятно ще са дизеляци.

    Във ВРЦ влезнаха с доста силна машина, а и с Петерхансел зад волана, устиска ли колата, си е титла.

    Съжалявам за отеглянето ма Мицубиши - състезанието просто не е същото без тях ...

    Дано дочакам Лансер куад турбо да разцепи хоризонта!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах