Себастиен Льоб спечели рекордна осма титла във WRC

В неделя следобед Льоб официално ще бъде най-успешният автомобилен пилот в историята<br />

© "Ситроен"

В неделя следобед Льоб официално ще бъде най-успешният автомобилен пилот в историята



Пилотът на "Ситроен" Себастиен Льоб спечели рекордна осма поредна титла в Световния рали шампионат (WRC) и стана най-успешният автомобилен състезател в историята.


Триумфът на непобедимия французин беше потвърден след окончателното отпадане на единствения му останал конкурент Мико Хирвонен от финалното за сезона рали "Великобритания".


Пилотът на "Форд", който изостава с 8 точки от лидера във временното класиране на шампионата, поде близка битка с Льоб, но в четвъртия етап от петъчния ден се завъртя и проби радиатора си.




Той завърши отсечката с близо 4 минути закъснение и три работещи цилиндъра, което го остави на 13-о място.


Хирвонен нямаше как да продължи следобедните минавания, а в екипа таяха минимална надежда да го върнат в състезанието по системата суперрали в събота. В петък вечер "Форд" съобщи, че това няма да е възможно.


"Двигателят е много повреден след завъртането в седмия етап, при което е бил пробит радиаторът и продължителното каране без охлаждане", заяви шефът на отбора Малкълм Уилсън.


Дори Хирвонен да бе стартирал в събота, той щеше да получи 20-минутно наказание за пропуснатите етапи в петък. При тези обстоятелства би било невъзможно да съкрати точковия аванс на Льоб. Спечелването на титлата ще бъде потвърдено официално след финала на ралито, въпреки че крайното класиране на французина вече е без значение за шампионата.


Льоб спечели пет от 12-те старта във WRC до момента<br />

© Associated Press

Льоб спечели пет от 12-те старта във WRC до момента


След проблемите за Хирвонен пилотът на "Ситроен" намали темпото, но запази лидерската позиция във "Великобритания" и след края на втория ден. До обяд той водеше със 17,7 сек. спрямо Яри-Мати Латвала, но следобед вторият представител на "Форд" записа три етапни победи и съкрати преднината му до 1,1 сек.


Битката за третата позиция също е атрактивна, като в нея пилотът на "Стобарт Форд" Мадс Йостберг се задържа само на 7 сек. пред частния представител на "Ситроен" Петер Солберг. Останалите двама състезатели на "Стобарт" Хенинг Солберг и От Танак се движат на безопасна дистанция зад тях.


Кими Райконен ("Ситроен DS3 WRC") и Крис Мийк ("Мини Джон Купър Уъркс WRC ") се изкачиха съответно на седма и осма позиция след проблемите на Матю Уилсън и Денис Куиперс, които допълват първата десетка.

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dragozow
    dragozow
    Рейтинг: 1436 Неутрално

    Да му е честито! Хирвонен, Латвала, Ожие и компания така и не можаха да му измъкнат някоя титла.

    Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.
  2. 2 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4174 Неутрално

    Легенда !
    Браво и честито !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  3. 3 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Машина. Безотказна, пресметлива, калкулираща във всяка една наносекунда сцепление, мощност, инерция, скорост...

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  4. 4 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1241 Неутрално

    Поредната легенда в автомобилния спор, след Аугустини, Дуан, Роси, Сена, Прост, Шумахер, Ален и др. Да му е честита поредната световна титла в рали шампионата.

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  5. 5 Профил на Вашето име
    Вашето име
    Рейтинг: 402 Весело
  6. 6 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Льобати пича... какво повече да каже човек?

  7. 7 Профил на ivanko001
    ivanko001
    Рейтинг: 402 Весело

    поредната титла напълно заслужена. Няма кои да му се опре за момента

  8. 8 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    Най-великия в автомото спорта. Доказа го. Даже и Шумахер бледнее зад геврека сравнен с французина.

    Евала.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах