Латвала затвори сезона във WRC с победа във "Великобритания"

Латвала спечели първата си победа за сезона

© Reuters

Латвала спечели първата си победа за сезона



Пилотът на "Форд" Яри-Мати Латвала закри сезона във WRC с победа в рали "Великобритания", което остана без автомобил на "Ситроен" в първата десетка.


Себастиен Льоб си гарантира осмата титла още в петък след отпадането на Мико Хирвонен, но не можа да завърши сезона с победа, след като бе ударен от зрител в прехода към 19-ия етап.


От проблемите на двамата претенденти за титлата в най-голяма степен се възползва Мадс Йостберг, който завърши втори. Съотборникът му в "Стобарт Форд" Хенинг Солберг спечели първия си подиум след рали "Полша 2009", като удържа на атаките на Крис Мийк с "Мини".




Нито един автомобил на "Ситроен" не попадна в топ 10, което се случва на марката за първи път чак от рали "Швеция 2005".


Льоб заемаше втора позиция преди последния ден във "Великобритания", но изоставането му спрямо Латвала бе само шест секунди. Всички шансове на французина да завърши осмия си пореден шампионски сезон с победа се изпариха още в пътната секция към втория етап днес, когато той се удари в движещ се насрещно в неговото платно цивилен автомобил.


"Между двете отсечки, в пътната секция на един много тесен участък на превала, изведнъж срещу мен изскочи автомобил, обясни Льоб. Аз се прибрах в моята страна, но той мина точно срещу мен. Реакцията му беше лоша. Испанец е, така че кара обратно на правилата в Англия. Нямаше какво да направим. Ударихме се, не много силно, но радиаторът на автомобила бе повреден. Когато нямаш вода в двигателя, няма как да продължиш. Не ми се случва за първи път, но понякога късметът не е на моя страна."


Хирвонен не успя да спре Льоб (на снимката), за разлика от зрител между етапите

© Reuters

Хирвонен не успя да спре Льоб (на снимката), за разлика от зрител между етапите


Инцидентът на Льоб остави Латвала самотен на върха, което позволи на финландеца да върне малко газта и да стигне с лекота до първата си победа за сезона. Това обаче едва ли е утеха за екипа на "Форд". Ако Мико Хирвонен не беше отпаднал в петък и бе намерил място в топ 5, то след катастрофата на Големия Себ той щеше да е новият световен шампион.


"Чувството е страхотно. Мина много време от последната ни победа – година и половина, заяви Латвала на финала. Стресът през цялото време беше голям, както и разочарованието. Това е страхотно, страхотен начин да завършим сезона."


Мадс Йостберг имаше притеснения за своя двигател в събота вечер, но безпроблемно стигна до финала, и то на втора позиция, след отпадането на Льоб. Съотборникът му Хенинг Солберг пък най-накрая се пребори за място на подиума, въпреки бесните атаки на Крис Мийк в неделния ден от надпреварата. Преди последния етап британецът намали аванса на Солберг на нищожните 1,8 секунди, но във финалния се завъртя и в крайна сметка остана четвърти.


"Ситроен" не пласира нито един автомобил в челната десетка, след като пилотите на френската марка имаха невероятен малшанс край Кардиф. Първата жертва бе Себастиен Ожие. Още в отварящия етап французинът разби едното от своите колела и напусна надпреварата, но пък се върна по системата суперрали. Той дори спечели "пауър стейджа" в неделя и финишира 12-и.


Частният пилот на "Ситроен" Петер Солберг пък първо спука гума в петък, а в събота скъсан бензинопровод го извади от надпреварата. Кими Райконен също не стигна до финала, след като катастрофира в 12-ия етап, а Петер ван Меркщайн изкара едва до петия.


Матю Уилсън бе един от осемте пилоти на "Форд" в първата десетка

© Reuters

Матю Уилсън бе един от осемте пилоти на "Форд" в първата десетка

На другия полюс бяха резултатите на "Форд". Осем от автомобилите в топ 10 бяха на Синия овал, като най-впечатляващо бе представянето на От Танак. Естонецът, който кара с гуми на китайския производител DMACK, направи едно излитане в събота сутринта, което му коства две минути още в отсечката. Последва 20-секундно наказание заради забавянето в обедния сервиз, след което технически проблеми го съпътстваха при вторите минавания. Неделята мина значително по-гладко за пилота на "Стобарт" и той стигна шести до финала, само на половин минута зад съотборника си Матю Уилсън.


С рали "Великобритания" и осмата титла на Льоб завърши сезон 2011. Битката започва отново догодина с рали "Монте Карло", което се връща в Световния рали шампионат за първи път от 2008 г. насам.

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 1091 Неутрално

    Моля не взаимствайте и не копирайте!
    На български се казва просто "завърши'. По- точно е дори.
    Не затваряме буркани я!

  2. 2 Профил на forumer
    forumer
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#1] от "paf":

    Така си е





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах