Себастиен Льоб увеличи аванса си в челото на рали "Монте Карло"

В четвъртък Себастиен Льоб спечели пет от шест възможни етапни победи

© Red Bull/GEPA pictures

В четвъртък Себастиен Льоб спечели пет от шест възможни етапни победи



Световният шампион Себастиен Льоб със "Ситроен DS3 RS WRC" наложи познатия си тотален контрол и се отдалечи още повече от своите конкуренти след втория ден на рали "Монте Карло". Надпреварата открива сезона в Световния рали шампионат.


Французинът беше най-бърз в пет от днешните шест етапа, като отстъпи само на втория Дани Сордо с "Мини" в SS8 с минималните 0,2 сек.


Авансът на Льоб пред бившия му съотборник вече е повече от комфортните 1:37 минути два дни преди края на състезанието. Шампионът се радва на спокойствието си в челото след отпадането в първия ден на Яри-Мати Латвала ("Форд"), който единствен му оказваше някаква съпротива.




За разлика от сряда, в четвъртък отсечките бяха сухи и дистанцията между пилотите се увеличи. Въпреки това битката за втората позиция продължи да бъде много оспорвана. През целия ден Дани Сордо и новият пилот на "Форд" Петер Солберг си разменяха местата във временното класиране, но след SS10 испанецът се задържа отпред с минимален аванс от 3,7 сек.


С изсъхването на настилката се изпари и силното представяне за пилота на "Фолксваген" Себастиен Ожие, състезаващ се с "Шкода Фабия S2000". В сряда французинът се възползва максимално от изравняването на силите със снега и леда по трасето, за да стигне на моменти чак до трета позиция сред армадата от по-мощни WRC автомобили.


Днес обаче бившият представител на "Ситроен" трябваше да отстъпи и преди последния етап се смъкна до шесто място. В заключителната отсечка Ожие допусна грешка и катастрофира тежко, но за щастие той и неговият навигатор Жулиен Инграсиа се измъкнаха невредими. Инцидентът сложи край на участието за екипажа.


Борбата за четвъртото място се води на цели 2 минути от тази за подиума и в нея участват новият представител на "Ситроен" Мико Хирвонен и руснакът Евгени Новиков с "Форд". Пилотът на "М-Спорт" имаше проблеми с кормилната уредба на своя автомобил, но въпреки тях се задържа на 11 секунди зад финландеца и продължава да впечатлява в дебюта си на "Монте Карло".


Отпадането на Ожие изведе ветерана Франсоа Делкур ("Форд") на шесто място, следван на минута и половина от платения пилот на "Мини" Пиер Кампана. Подкрепяният от френската федерация състезател се движи на 11 секунди пред естонеца От Танак, също с "Форд Фиеста RS WRC".


Първата десетка допълват двама пилоти с автомобили S2000 – шведът Пер Гунар Андерсон с "Протон Сатрия Нео" и каращият за "Фолксваген" Кевин Абринг с "Шкода Фабия", разделени от 22,5сек.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nel_ka0509
    nel_ka0509
    Рейтинг: 451 Неутрално

    А дървените англичани наричат Ситроен ненадежден автомобил-техния Форд да не е по-хубав!

  2. 2 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 917 Неутрално

    Това е шофьор №1 в света !
    Лигльовците от Ф1 ,които вземат по 5 леви и 5 десни завои по 70 пъти ще се насерат ако се качат при него да ги повози!
    Шапки долу пред Льоб!

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  3. 3 Профил на nel_ka0509
    nel_ka0509
    Рейтинг: 451 Неутрално
  4. 4 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Жалко, че Яри-Мати отпадна. Щеше да стане страхотна битка.
    Сега вече е возене до финала, а битката е за второто място.

    Все пак това е Монте може да бъде много непредсказуемо.

  5. 5 Профил на ANAGOR
    ANAGOR
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#2] от "navy":

    Много тъпо изказване.

    Возил ли си се в болид, а във ВРЦ автомобил?

    Не, не чакай я по отначало. Карл ли си някого с 200 км/ч.

  6. 6 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    До коментар [#5] от "ANAGOR":

    Абе той, че не е наясно не е. Ама е факт, че всички пилоти от Ф1 които сядат зад волана на Рали автомобил се представят повече от посредствено.

    А някъде имаше изказване на Кими, че карането на ВРЦ автомобил е в пъти по - трудно и по- СТРАШНО. И това го казва човека чиито прякор е Ледения.

    Много може да се спори кое е по-трудно, но и аз съм склонен да се съглася, че ралито не само е по - трудно, но и много по-опасно.

  7. 7 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1503 Неутрално

    Иначе Шампиона пак показа тактика за учебник. Сега просто трябва да стигне до финала.

    Успех!

  8. 8 Профил на ANAGOR
    ANAGOR
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#6] от "niakoi_si":

    Аз въобще не искам да споря по този въпрос. За мен да се постигат върхови резултати, в който и де било спорт е еднакво трудно. Ако вземем за приме тениса, че е доста далеч от цитираните дисциплини. Всеки може да прехвърли топката над мрежата но за да си добър тенисист е важно как я прехвърляш.
    Да се определят пилотите от Ф1 като лигльовци за мен е прекалено и доста повърхностно.

  9. 9 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1503 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах