"Тойота" ще участва и с втори прототип в "24-те часа на Льо Ман"

TS030 е задвижван от бензинов 3.4-литров атмосферен V8 двигател, а информацията за хибридната система е оскъдна<br />

© "Тойота"

TS030 е задвижван от бензинов 3.4-литров атмосферен V8 двигател, а информацията за хибридната система е оскъдна



Автомобилният производител "Тойота" ще включи и втори прототип за тазгодишното си участие в "24-те часа на Льо Ман", съобщи тимът.


Екипът представи официално своя бензинов хибрид за LMP1 категорията, който ще носи името TS030 HYBRIDs. Освен в легендарната надпревара, отборът ще се включи и в избрани кръгове от Световния ендуранс шампионат (WEC).


Новият TS030 е задвижван от 3.4-литров атмосферен V8 двигател, различен от този, който Rebellion Racing използваше в своето шаси Lola през миналата година. Вместо батерии, прототипът използва суперкондензатори за съхраняване на регенерираната енергия от спирачната система, като в момента тимът проучва варианти дали това да става от предната и/или задната ос.




Наименованието на прототипа продължава традицията от предишните изяви на "Тойота" в Льо Ман - TS010 Group C (1991-1993 г.) и TS020 (1998-1999 г.), познат още като GT-One. Дебютът на TS030 ще бъде на 5 май в "6-те часа на Спа", втори кръг от WEC, а следващите участия на "Тойота" в шампионата ще бъдат обявени по-късно.


Прототипът ще дебютира  на 5 май в "6-те часа на Спа"<br />

© "Тойота"

Прототипът ще дебютира на 5 май в "6-те часа на Спа"


Екипажът на втория прототип все още не е определен. С първия тестове на френската писта "Пол Рикар" вече направиха Алекс Вурц и Никола Лапиер, които ще си партнират с Казуки Накаджима. В изпитанията, в които имаше и нощна сесия, участва и пилотът в японските серии Toyota Super GT и Formula Nippon Хироаки Ишиура.


Той е сред кандидатите за едно от трите места във втория прототип. Малко по-късно "Тойота" съобщи, че италианецът Андреа Калдарели ще бъде част от екипа за стартовете в WEC, но засега остава извън избраниците за "24-те часа на Льо Ман".


"Двете основни предимства на нашия прототип са аеродинамиката и хибридната система, обясни техническият директор на "Тойота Моторспорт" Паскал Васелон. - Екипът по развитието на автомобила работи усилено за постигането на оптимален аеродинамичен пакет чрез тестове във въздушен тунел и с CFD (Computational Fluid Dynamics). Получихме положителни отзиви от пилотите и имаме добра база, която да надграждаме в следващите седмици."


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Пламен
    Пламен
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Успех и поздрави от Audi R18

    http://twitter.com/zasmiah
  2. 2 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1472 Неутрално

    Ами Пежо излезна, ако и Ауди си тръгнат (защото вече са в рали шампионата), то Тойота има шансове

  3. 3 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Боядисали са го точно като GT-One, който не беше най-успешният Льо Мански звяр от Група С...

    Едва ли ще се опрат на утвърдения заводски отбор на Ауди, но може би ще се борят с "частниците".

    Жалко че Пежо се оттеглиха, дано тази програма на Тойота да не е ден до пладне.

  4. 4 Профил на 10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    Рейтинг: 486 Неутрално

    оххх нямам търпение и Порше да се завърне в кралския клас.А тия тъпаци от ауди с техните дизели развалиха цялата надпревара...който е с дизел печели,който не...не печели...ама те и FIA са си за ебане....

  5. 5 Профил на DFGeneer
    DFGeneer
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Почти невъзможно е да спечелят при тия рестрикции - 3.4 литра атмосферен бензин с хибридно задвижване на една ос срещу 3.7 литра турбиниран дизел пак с възможност за хибридно задвижване. Но поне ще понастроят технологиите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах