Витантонио Лиуци: Липсата на производители вкара платените пилоти във Формула 1

Гледам и към Льо Ман, но кариерата ми във Формула 1 още не е приключила, каза Лиуци

© Христо Петров

Гледам и към Льо Ман, но кариерата ми във Формула 1 още не е приключила, каза Лиуци



Оттеглянето на автомобилните производители от Формула 1 и заменянето им с бизнесмени като собственици на отбори отвори пътя за платените пилоти в последните години, коментира състезателят на "Испания рейсинг" Витантонио Лиуци пред "Дневник".


Италианецът има договор за още две години с екипа, но все още не знае дали ще бъде титуляр и през новия сезон. Заеманото досега от него място е единственото свободно на стартовата решетка само седмица преди старта на първите предсезонни тестове.


"Разговарях с ръководството. "Испания рейсинг" не разполага с много средства и търси спонсори, които да ме подкрепят. Ситуацията е много ясна - ако екипът намери пилот, който да донесе много милиони, ще му дадат моя кокпит. Жалко е, но това е реалността във Формула 1", заяви Лиуци, който беше гост на блатворителното състезание в Банско World Star Ski Event.




Италианецът очаква отговор за бъдещето си до две седмици. "Сега има много пилоти с много пари и без титулярно място. Затова ще ми бъде трудно да остана. Познавам положението във Формула 1 и съм реалист, а не мечтател. Зная какви способности имам и какво мога да постигна, но нямам пари, които да похарча за това", допълни бившият пилот на "Форс Индия".


Според него тенденцията на платените места в световния шампионат се е засилила след оттеглянето на голяма част от автомобилните производители като БМВ, "Хонда" и "Тойота".


"И преди е имало платени пилоти, но в последните години младите състезатели докараха много милиони със себе си. Моментът е труден за световната икономика, Формула 1 страда и всеки се опитва да оцелее. Проблемът е, че в момента няма производители като БМВ и "Тойота", които се състезаваха за своя имидж. Сега подходът е друг. Вече има бизнесмени, които са собственици на отбори и се наслаждават на играчките си. Те гледат своя бизнес и опитват да си върнат инвестициите. Трябва да го приема и да се боря за добър автомобил вбъдеще", каза Лиуци.


След инцидента с Кубица всички пилоти станах много по-внимателни извън пистата, обясни Лиуци<br />

© Христо Петров

След инцидента с Кубица всички пилоти станах много по-внимателни извън пистата, обясни Лиуци


Неговата цел е да остане във Формула 1, независимо дали ще продължи с "Испания рейсинг", но разглежда и алтернативни варианти за бъдещето си. "Не смятам, че кариерата ми тук е приключила, всичко може да се случи. Гледам и към Льо Ман, но след оттеглянето на "Пежо" сериите ще загубят част от интереса към тях. Там все пак остава "Ауди", "Тойота" влезе, а в следващите години ще се появят още марки. Може би вбъдеще бих се ориентирал в тази посока", каза Лиуци.


Той очаква "Макларън" да окаже по-сериозен натиск върху шампиона "Ред бул" през новия сезон, както и успешно завръщане на Кими Райконен с екипа на "Лотус".


"Кими е талантлив пилот, но най-важното е да бъде концентриран както преди. Ако иска да постигне целите си, ще го направи, но и отборът трябва да му даде добър болид. За съжаление сега във Формула 1 ти трябва силен автомобил, за да покажеш възможностите си. Фернандо Алонсо и Люис Хамилтън са най-добрите пилоти в колоната, но "Ред бул" все още побеждава", каза пилотът на "Испания рейсинг".


Той обясни, че въпреки закъснението, работата на тима по болида върви добре. "Целта ни е да сме готови за тестовете, за да не изпробваме автомобила за първи път в Австралия, както стана миналата година. Пакетът ни е по-добър от досегашния и очакваме вече да не сме чак на 6 секунди зад лидерите, както беше през миналата година. Но ще ни бъде трудно да сме готови за първото състезание. Мисля, че в "Маруся" имат същите проблеми като нас, а те са основният ни съперник. "Кейтъръм" имат много по-голям бюджет и са по-бързи от нас. Целта ни за 2012 г. ще бъде да победим "Маруся", заяви Лиуци.


Италианският пилот не се включи в състезанията на Баско заради възобновена стара травма на коляното. "Не се състезавах, защото винаги е рисковано да го правиш само няколко седмици преди първите тестове. Не мога да рискувам. Особено след инцидента с Роберт Кубица през миналата година, сега всички в падока са много по-внимателни", допълни Лиуци.


Каската, с която той кара в Барселона през миналата година, стана най-скъпата вещ на благотворителния търг в Банско. Шлемът беше купен от председателят на Българската федерация по автомобилен спорт Александър Александров за 6500 евро. Организаторите на събитието под егидата на принца на Монако Албер II съобщиха, че са събрали общо 68 528 лева. Те ще бъдат дарени за деца в неравностойно положение.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1241 Неутрално

    Така е във всички спортове, за съжаление! Господства чичко паричко! След това е всичко останало!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  2. 2 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 631 Неутрално

    Нищо вече не е такова, каквото беше

  3. 3 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#1] от "ogiigo":

    Ами в спорт, където напредъка ти е почти 100% свързан с бюджета е нормално да е така. Няма как да разработиш добра кола, без пари. А в автомобилния спорт се е доказало, че и най-добрият пилот да си няма как да се справиш без добра кола - справка - завръщането на Михаел Шумахер - не че той е станал толкова по-бавен като пилот, но просто колата не му дава възможност да се разгърне.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах