"Мерцедес" разработил нова система за обдухване на предното крило

Сложното предно крило на "Мерцедес" изпъкна още при представянето на W03

© Reuters

Сложното предно крило на "Мерцедес" изпъкна още при представянето на W03



На пистата "Каталуня" се заговори, че в новият болид на "Мерцедес" е с интегрирана нова система за обдухване на предното крило, предаде пратеникът на списание ClubS1 Иван Тенчев.


Тя е развитие на познатия F-duct, но финландски колеги я кръстиха W-duct. Причината за новото означение е начина на оформяне на каналите. Въздухът от носа се насочва вътре в самото крило към задния му край и така се гасят вихрите зад крилото.


По този начин се подобрява челното съпротивление, а оттам и максималната скорост на правите. Има обаче и втора група канали в самото крило, променящи потока при различното движение на болида.




Системата не би трябвало да подлежи на санкция от правилата, защото е абсолютно пасивна, без никаква подвижност на елементите. Просто при различна скорост по различен начин се формират струите и наляганията - под и над крилото, както и около самото него.


Фотогалерия: Новият болид на "Мерцедес" във Формула 1 >


Михаел Шумахер коментира във вторник, че избраната от тима му форма на носа, а и доста други решения са тези, които инженерите смятат за най-добри в техния случай и в крайна сметка за достигане на един резултат има много варианти, или както той точно се изрази "До Рим има много пътища".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2613 Неутрално

    "До Рим има много пътища".
    Шуми прав си !
    НО и победителя на края е само ЕДИН !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах