Нико Хюлкенберг и "Форс Индия" оглавиха тестовете в Барселона

Нико Хюлкенберг беше най-бърз във втория ден от тестовете на "Каталуня"

© Reuters

Нико Хюлкенберг беше най-бърз във втория ден от тестовете на "Каталуня"



Най-добрите времена на Нико Хюлкенберг ("Форс Индия") и Серхио Перес ("Заубер") с най-меките гуми суперсофт от сутринта останаха на върха на класирането до края на днешния втори ден тестове в Барселона, но фаворитите се съсредоточиха не върху това да ги подобряват, а да оптимизират максимално колите си в по-дълги серии на известната със сложността си писта "Каталуня", предаде пратеникът на списание ClubS1 Иван Тенчев.


Шампионът Себастиан Фетел остана трети с обиколка от сутринта, но симулира пълно състезание в 66 тура с подходящите за трасето гуми. Фернандо Алонсо подобри времето си и записа четвърти резултат, но със суперсофт и в къси серии, докато Люис Хамилтън направи най-много обиколки от всички (121) и остана шести.


След обедната пауза Хамилтън беше видимо един от най-активните пилоти на пистата. Той направи веднага няколко бързи обиколки и записа най-доброто си време за деня до този момент – 1:23,806 мин.




След това направи серия от още 9 тура с темпо около 1:29-1:30 мин. с видимо износен софт. После дълго работи с медиум. Темпото му с тях беше добро, сравнително близко до това на Фетел, с разлика от няколко десети от секундата. Дългата му серия пък беше наистина сериозна - от цели 14 поредни скорости обиколки. До самия край на деня Хамилтън не спря да прави сравнително дълги стинтове с твърдите гуми.


Фетел веднага след паузата за хапване завъртя дузина обиколки с гуми софт, които смени с медиум. Туровете му с по-мекия тип бяха равни, с темпо между 1:29 и 1:30. След спирането в бокса започна да повишава темпото и слезе под 1:29 с по-твърдата смес! След това се върна на предишните нива, показвайки отлична стабилност и ниско износване на смесите.


Себастиан Фетел вече симулира състезание

© Reuters

Себастиан Фетел вече симулира състезание


Продължи програмата си, в която се открои симулация на състезание със спирания в бокса и смяна на гуми. Още рано сутринта механиците направиха няколко проби на питстопове. Фетел тества в нея и най-твърдите гуми хард, като темпото му пак беше близко до това с медиум на Хамилтън, който точно в същия момент ги тестваше в дългата си серия. В края сложи нов комплект софт и темпото на шампиона слезе под 1:25 на обиколка!


Пред моторхоума на "Ферари" тълпата от почитатели на Фернандо Алонсо така и не се разотиваше още от обяд. Испанският шампион оставаше вътре, докато другите подновиха пробите.


От "Ферари" обявиха, че променят почти напълно колата за следобед и се нуждаят от по-дълга обедна пауза. Тя все пак приключи и Алонсо се появи на пистата в 15.17 часа местно време с нови елементи и решения. След няколко минавания през бокса той направи сравнително къса серия от 6 обиколки с твърдите гуми и отлично темпо - с под и малко над 1:25 мин. 45 минути преди края той започна нов стинт с хард, но пак с доста минавания през бокса, които продължиха почти до самия край на днешния ден.


Петнадесет минути преди финала на сесията върху "Ферари"-то бяха монтирани суперсофт и Алонсо записа най-добрата си обиколка за днес – 1:23,180 мин. Така поне изпревари Даниел Рикардо в класирането от сутринта. Последваха обиколки за 1:24,174, 1:24,875, 1:25,380 и минаване през пита.


Докато звездите използваха предимно по-твърдите гуми, Серхио Перес работи след обяд предимно с най-меките суперсофт след второто си време с тях сутринта, но имаше проблеми с ауспусите в края на деня и остана със сравнително по-малък брой обиколки.


Най-малко от всички обаче успя да направи Даниел Рикардо – 48. Неговият "Торо росо" се повреди на изхода на пита и спряха за малко тренировката почти веднага след обедната пауза. Едва в самия край на времето австралиецът имаше шанс да излезе отново на пистата.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах