Нико Розберг спечели първата си победа във Формула 1

Розберг стана първият нов победител в Гран при след Марк Уебър в Гран при на Германия през 2009 г.

© Reuters

Розберг стана първият нов победител в Гран при след Марк Уебър в Гран при на Германия през 2009 г.



Пилотът на "Мерцедес" Нико Розберг влезе в клуба на победителите във Формула 1 със спечелването на първата си победа след перфектно представяне в Гран при на Китай.


Германецът потегли от полпозишън и контролира събитията в Шанхай от старта до финала. Той триумфира в своето състезание №111 и донесе първия успех за "Мерцедес" като конструктор от 1955 г.


Победата на Розберг беше застрашена единствено от Дженсън Бътън, но при последната му трета смяна на гуми механиците на "Макларън" допуснаха грешка и го забавиха прекалено много. Въпреки това англичанинът отново се добра до втората позиция след серия от изпреварвания.




Последното свободно място на подиума зае неговият съотборник Люис Хамилтън, който допълни първата тройка за двигателите на "Мерцедес". Британецът записа трето поредно класиране на трета позиция и така излезе начело във временното класиране при пилотите.


В зоната на точките се класираха още Ромен Грожан ("Лотус"), двойката на "Уилямс" Бруно Сена и Пастор Малдонадо, Фернандо Алонсо ("Ферари") и Камуи Кобаяши ("Заубер"). Световният шампион за 2007 г. Кими Райконен остана едва 14-и заради прекомерно износване на гумите в крайната фаза на състезанието, а Михаел Шумахер стана единственият отпаднал след груба грешка на неговите механици.


Победата отиваше при Дженсън Бътън, но грешка на механиците го остави втори

© Reuters

Победата отиваше при Дженсън Бътън, но грешка на механиците го остави втори


В ръцете на Розберг "Мерцедес" демонстрира, че се е справил с бързото износване на задните гуми и пилотът се справи отлично с тях. Гумите и стратегията за тяхната смяна се оказа най-важният момент в оспорваното състезание, като благодарение на тях в отделни моменти водещата група надвишаваше десет болида. Германецът успя да изпълни перфектно стратегия с две спирания в бокса, които на финала му осигуриха предимство от над 20 секунди пред Бътън.


Розберг се изстреля напред още от старта и бързо натрупа аванс пред Михаел Шумахер, който до първите спирания в бокса пазеше гърба на своя съотборник и забавяше техните конкуренти. Седемкратният световен шампион обаче се оттегли веднага след посещението си при механиците заради лошо фиксиране на предно дясно колело, което може би коства и двойна победа на екипа.


В този момент Бътън и неговата стратегия с три спирания бяха най-сериозната заплаха за водача. Пилотът на "Макларън" имаше скрито предимство преди последната си смяна на гуми, но неговият екип също го подведе и той загуби между 6 и 9 секунди заради забавяне около задно ляво колело.


Това смъкна англичанина назад в колоната и осигури безпроблемен финал и първо място на Розберг. Така германецът и неговият баща – световният шампион за 1982 г. Кеке Розберг, станаха третата двойка баща-син с победи в Гран при след Греъм и Деймън Хил и Жил и Жак Вилньов. Успехът е и първи за "Мерцедес" като самостоятелен конструктор след Гран при на Италия през 1955 г., когато триумфа за марката носи петкратният световен шампион Хуан Мануел Фанджо.


Люис Хамилтън (на фокус) навакса наказанието си от 5 мета на старта и записа трето поредно трето място

© Reuters

Люис Хамилтън (на фокус) навакса наказанието си от 5 мета на старта и записа трето поредно трето място


След моментното фиаско за Бътън, Кими Райконен излезе втори и опита да изкара почти цялата втора половина на състезанието с третия си комплект гуми. Пилотът на "Лотус" заложи на твърде оптимистичната стратегия и не мина отново през бокса, а прекомерното износване на гумите в заключителната част бързо остави финландеца едва 14-и.


Световният шампион Себастиан Фетел също беше заложил на две смени и първи мина пред Райконен. Второто място изглеждаше отлично предвид 11-ата му стартова позиция, но до края и той не успя да задържи зад себе си двамата представители на "Макларън". След отпадането си от подиума германецът водеше и твърда битка със своя съотборник Марк Уебър. Австралиецът, който направи първия си стоп още в шестата обиколка, изпревари Фетел и финишира четвърти.


Вторият пилот на "Лотус" Ромен Грожан изпълни по-добре плана за три стинта с по-дълъг среден, което го изведе до шесто място и първите му точки за сезона. След него завърши тандемът на "Уилямс" Бруно Сена и Пастор Малдонадо.


Последните двама в зоната на точките бяха Фернандо Алонсо с "Ферари" и Камуи Кобаяши. Съотборникът на японеца в "Заубер" Серхио Перес остана 11-и, като за момент водеше колоната заради стратегията си с две спирания в бокса. Другият представител на Скудерията Фелипе Маса завърши 13-и и все още е без спечелена точка през новия сезон, което само може да засили спекулациите за бъдещето му извън екипа от Маранело.


След първите три кръга лидер във временното класиране е Хамилтън с 45 точки, следван от Бътън с 43. Досегашният водач Алонсо вече е трети с актив от 37 точки, пред Уебър (36), Фетел (28) и Розберг (25). Първото място при конструкторите заема "Макларън" с 88 точки, а тройката допълват "Ред бул" (64) и "Ферари" (37).


Екипът на "Мерцедес" празнува жадуваната си първа победа след самостоятелното влизане като конструктор във Формула 1 през 2010 г.

© Reuters

Екипът на "Мерцедес" празнува жадуваната си първа победа след самостоятелното влизане като конструктор във Формула 1 през 2010 г.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Честито на Мерцедес и Розберг.Желая им много успех!

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  2. 2 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 1083 Весело

    Жестоко състезание.
    И единствен отпаднал - Шумахер.
    Не заслужаваше да му се случи тази грешка на механика, караше като driver#2 зад Нико - прилягаше им двойна победа.

  3. 3 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 1240 Весело

    Шуми беше по-полезен в бокса, отколкото на пистата, където само се пречкаше на Макларъните. Честита победа на Нико; страхотен подиум - нито един представител на смешните Ферари и заблудените Ред Бул.

  4. 4 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1260 Неутрално

    Добро състезание,но много грешки на механиците.Провалиха състезанието на Пилето и сериозно забавиха Бътън.Не разбрах какво се обърка при Кими.Защо не смени гумите си?

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  5. 5 Профил на NikB
    NikB
    Рейтинг: 552 Весело

    Нико направи всичко както трябва.
    Късметът също беше на негова страна.

  6. 6 Профил на bilbotorbins
    bilbotorbins
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Интересно състезание с много изпреварвания и напрежение. Честито, Нико!

  7. 7 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1260 Неутрално

    Розберг най-накрая реализира таланта си.Надявам се да потвърди това за напред.Честита им победа на Мерцедес.И трите коли в челото са с мотори на Мерцедес.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  8. 8 Профил на NikB
    NikB
    Рейтинг: 552 Весело

    До коментар [#4] от "sandman":

    Ами и да беше ги сменил, пак щеше да е след края на точките.

  9. 9 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    [quote#4:"sandman"]Защо не смени гумите си? [/quote]

    1 смяна - 20 и кусур секунди (влизане и излизане) ... кога да ги наваксва ...
    Не бях виждал 10тина коли да карат по на половин секунда дистанция, супер!

  10. 10 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3716 Неутрално

    ХУБАВО СЪСТЕЗАНИЕ ! ЗАСЛУЖЕНА ПОБЕДА !! ДВИГАТЕЛИТЕ МЕРЦЕДЕС НАД ВСИЧКИ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  11. 11 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 1083 Любопитно

    Жан Тод прекъсна интервюто на Скай за да се поздрави с Рос Бриун и Н. Хоуг

    По-скоро и двамата като го видяха заебаха Скай-а и се поздравиха с Жан Тод.
    Браво!

  12. 12 Профил на f.s.m.
    f.s.m.
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Честито на Нико.
    Точно на време за 30-годишнината от победите на баща му.

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  14. 14
    nikola karaivanski
    Рейтинг: 934 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  15. 15 Профил на MissingPerson
    MissingPerson
    Рейтинг: 625 Неутрално

    До коментар [#14] от "keksa65":

    Кекс, що им викаш механици??? Този път се проявиха като обикновенни прости гумаджии от Максуда във Варна!

    Caveat lector! "Тоя победен човек да ми вземе кафеварката..."
  16. 16 Профил на MissingPerson
    MissingPerson
    Рейтинг: 625 Весело

    Пък Мирослав Стоев прилича на Хамилтън!

    Caveat lector! "Тоя победен човек да ми вземе кафеварката..."
  17. 17 Профил на NK /имигрант в родната страна/
    NK /имигрант в родната страна/
    Рейтинг: 902 Любопитно

    Хубаво състезание стана. Чиста победа за Нико - заслужи си я.

    Интересна "вътрешна битка" се очертава в Ред Бул. Засега Фетел не показва, че при реална конкуренция може да бъде също толкова добър, колкото когато кара необезпокоявано напред. А Уебър определено има да му връща.

    Райконен все още има какво да покаже, но както се вижда въобще няма да му е лесно.

    Ферари са отчайващи...
    Алонсо драпа колкото може, но на куцо магаре ако нямаш късмет не става. Дано се върнат в играта към средата на сезона. Маса с тези резултати е пътник... време е да хванат някой надъхан младок да го замести.

    А годината се очертава да е на Мерцедес. Дано да имат достатъчно сериозна конкуренция, както и от другите отбори, така и помежду си!!!

    Честито Възкресение на всички!!!

    Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"
  18. 18 Профил на Мирослав Стоев
    Мирослав Стоев
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#16] от "MissingPerson":

    Отдавна не ми го бяха казвали.

  19. 19 Профил на NK /имигрант в родната страна/
    NK /имигрант в родната страна/
    Рейтинг: 902 Весело

    До коментар [#18] от "Мирослав Стоев":
    Няколко пъти на солариум и можеш да раздаваш автографи!

    Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"
  20. 20 Профил на Мирослав Стоев
    Мирослав Стоев
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#19] от "NK":

    Автографите не ме интересуват, по-скоро бих си пробвал късмета с Никол Шерцингер. Това ще е истинският тест!

  21. 21 Профил на mitkobomb
    mitkobomb
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Пълна доминация на Мерцедес ,ако механиците не бяха сгрешили в бокса Шумахер и Нико ,щяха да спретнат отборна битка !!
    Ферари отново много слаби ,а Макларан поредно състезание показват по-добра кола и пилоти от Ред Бул !!
    Очертава се интересен сезон на Ф1!!

  22. 22 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1260 Неутрално

    До коментар [#9] от "greenhrast":

    Въпрос на стратегия,но все пак по-добре да беше загубил няколко места,отколкото тотално сриване.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  23. 23 Профил на mediator37
    mediator37
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Даймлер -Бенц (притежател на търговската марка Мерцедес ) са производители на най-добрите двигатели и машини в света. Не случайно отбранителното поделенение на фирмата- Краус -Мафей Вегман произвежда най-добрия танк в света Леопард 2А7+ с двигател на кооперираното предприятие на Даймлер -Бенц и Майбах- консорциума MTU Friedrichshafen.

    Има ли живот след демокрацията ?
  24. 24 Профил на skiper
    skiper
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Бърни пак потрива доволно ръчички -
    СУПЕРШОУ с много парички....

  25. 25 Профил на Маргарит Пицов
    Маргарит Пицов
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#23] от "mediator37":

    Маестро,
    требе да те коригирам.... фирмата се казва Даймлер...

    Даймлер-Бенц беше до 1999 г. после стана Даймлер-Крайслер, след това само Даймлер....

    Преди това през 80-те се казваше Мецедес...

    Преди няколко седм. Даймлер плати две евро и двайсет цента дивидент... което никак не е зле.... за акция струваша около 40 евро... догодина може още да го вдигнат... Даймлер има около 15 млрд. евро нетен кеш...

    На спортни състезания с/у Германия не викайте "Бъъългари - юююююнаци" , защото Дойчо разбира "You , nazi!"
  26. 26 Профил на vixa5
    vixa5
    Рейтинг: 230 Неутрално

    До коментар [#23] от "mediator37":

    В наши дни фирмата се нарича Даймлер АG/АД

  27. 27 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 680 Неутрално

    Състезанието беше уникално добро. Във всички части на колоната имаше страхотни битки. Нямаше нито един отпаднал след инцидент, а всъщност ако не бяха издънили гаргата в бокса щяха да завършат точно толкова пилоти, колкото са стартирали. Не бях за Розберг, но се радвам за него. С две думи - останах супер доволен от това, което гледах днес.

  28. 28 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1241 Неутрално

    Честита първа победа на Розберг! Направи хубаво състезание в Китай.

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  29. 29 Профил на mediator37
    mediator37
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#26] от "vixa5":

    Прав си, нарича се Даймлер АД от обединяването си с Крайслер. Обаче май се разделиха с Крайслер преди години и от тогава не знам...

    Има ли живот след демокрацията ?
  30. 30 Профил на mediator37
    mediator37
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#25] от "duduka":
    Да точно така.

    Има ли живот след демокрацията ?
  31. 31 Профил на dow_jones
    dow_jones
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Честито на малкия! Заслужаваше!

  32. 32 Профил на vixa5
    vixa5
    Рейтинг: 230 Весело

    До коментар [#29] от "mediator37":

    Всъщност, името на фирмата остана Даймлер след раздялата им с Крайслер през 2007 г. Май няма значение как се казва отборът/фирмата ако могат да печелят.

  33. 33 Профил на nochkopenev
    nochkopenev
    Рейтинг: 458 Гневно

    Ей, много ме е яд за Шумахер - да знаете! Другият път ако пак го прецатак ще спра да гледам формула!

  34. 34 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 745 Неутрално

    Лошо фиксираното колело на Шумахер всъщност бе задно-дясно.
    Просто колата бе смъкната от подпората преди механикът на задното дясно колело да беше сложил предпазния болт.

  35. 35 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 857 Неутрално

    [quote#17:"NK"]Маса с тези резултати е пътник... време е да хванат някой надъхан младок да го замести. [/quote]
    абе не е съвсем така. то маса че за нищо не става е ясно, но галфонсо е доказал многократно, че няма нужда от партньор, а от изтривалка. ти представяш ли си да дойде някой като нико, дето да почне да го бие като маче у дирек на всяко състезание?
    ще почнат механични проблеми, послания от бокса стил: "ти сега разбра ли точно кво ти казахме" и други простотиии....

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  36. 36 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 857 Неутрално

    [quote#21:"mitkobomb"],ако механиците не бяха сгрешили в бокса [/quote]
    ако верно не бяха, бътън щеше да излезе на пистата няколко секунди след нико с чисто нови гуми и 10 обиколки в които да го мине....
    така че тва ако е нож с две остриета...

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  37. 37 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 857 Неутрално

    [quote#22:"sandman"]все пак по-добре да беше загубил няколко места,отколкото тотално сриване. [/quote]

    не беше ясно колко ще дадат фира гумите-тези на фетел примерно устискаха. самият райконен казва, че като го е задминавал фетел е стъпил извън пистата и това му е довършило гумите. риск печели, риск губи......

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  38. 38 Профил на Еколог
    Еколог
    Рейтинг: 703 Неутрално

    До коментар [#34] от "panzerino":

    не си гледал внимателно, предното колело беше

    Път без препятствия не води до никъде.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах