Хибридът на "Ауди" спечели исторически полпозишън за "24-те часа на Льо Ман"

Андре Лотерер изведе дизеловия хибрид "Ауди R18 e-tron quattro" до полпозишъна

© Associated Press

Андре Лотерер изведе дизеловия хибрид "Ауди R18 e-tron quattro" до полпозишъна



Миналогодишните победители Андре Лотерер, Марсел Феслер и Беноа Трелюе спечелиха исторически първи полпозишън за хибриден прототип в "24-те часа на Льо Ман".


Лотерер изведе "Ауди R18 e-tron quattro" с номер 1 до първото място на старта в 80-ото издание на легендарното състезание. С втората си позиция стандартният дизелов прототип R18 ultra с Марк Жене, Лоа Дювал и Ромен Дюма допълни доминацията на "Ауди" в квалификациите.


Последен в челната тройка се вмъкна хибридният прототип на "Тойота" - TS030 HYBRID, с екипаж Антъни Дейвидсън, Себастиен Буеми и Стефан Саразен.




След първата квалификационна сесия в сряда срещу четвъртък през нощта триото на "Ауди" с номер 1 беше начело в подреждането с най-бърза обиколка на Лотерер. Във втората част в четвъртък Дювал подобри времето на германеца и изкачи R18 ultra на първо място.


С напредването на нощта и спадането на температурите на пистата "Сарт" за финалната трета част на квалификациите намаля и трафика. Това позволи на Лотерер да се върне на върха с тур за 3:23,787 мин. и аванс от 3 десети пред Дювал.


Бензиновият хибрид на "Тойота" показа добро темпо в квалификациите, но не и надеждност

© Associated Press

Бензиновият хибрид на "Тойота" показа добро темпо в квалификациите, но не и надеждност


Победителят от 2011 г. подобри с близо 2 сек. миналогодишния резултат за полпозишън на екипажа. Резултатите от квалификацията демонстрираха очакваната по-висока скорост на хибридите спрямо дизелите, както и развитието на стандартните дизели спрямо техните предшественици, въпреки въведената нова серия ограничения за тях.


В края на третата сесия "Тойота" също имаше амбиции да се бори за място на първа редица, но Дейвидсън остана трети на малко повече от секунда зад победителя. Екипажът с номер 8 едва ли ще успее да запази скоростта си в състезателно темпо за 24 часа предвид сериозните притеснения за надеждността на прототипа. Японският автомобил получи повреда в двигателя още в първата квалификация и той беше сменен, а във втората трябваше да се прибере в бокса с бавно темпо.


Водещото трио на "Ауди" - Том Кристенсен, Диндо Капело и Алан Макниш, остана на четвърта позиция с втория R18 e-tron quattro. Вторият бензинов хибрид на "Тойота" с Алекс Вурц, Казуки Накаджима и Никола Лапиер се пребори за петото място, като изпревари класическия дизелов прототип на Audi с номер 4.


Отборът на Strakka (Уотс, Кейн, Левентис), който ще стартира седми, беше най-бързият в групата на частните екипажи с шасито на HPD и отличното темпо на Дани Уотс. ADR Delta (Мартин, Шаруз, Грейвс) подобри постижението на OAK Racing (Николе, Лаеи, Пла) от втората сесия и си гарантира лидерската позиция в LMP2.


Атрактивният прототип на Highcroft Delta Wing Nissan даде 28-о време в квалификациите

© Associated Press

Атрактивният прототип на Highcroft Delta Wing Nissan даде 28-о време в квалификациите


При професионалистите в GT класа Luxury Racing с "Ферари 458 GTS" (Мело, Маковиеки, Фарнбахер) измести "Астън Мартин" (Мюке, Търнър, Фернандес) и "Шевролет" (Гавин, Милнър и Уестбруук) от първото място.


В сряда миналогодишният победител в класа Джанкарло Фисикела направи тежка катастрофа със своето "Ферари 458 GTS". Тимът на AF Corse успя да върне на пистата екипажа с номер 51 (Фисикела, Виланедер, Бруни), след като в четвъртък сутринта получи изцяло ново шаси.


Най-бърз при GT аматьорите беше екипът на Flying Lizard Motorsports с "Порше 911 GT3" (Найман, Пиле и Пъмпъли).


Стартът на юбилейното 80-о издание на "24-те часа на Льо Ман" ще бъде даден в събота от 16.00 часа. Международният телевизионен канал "Евроспорт" ще излъчи на живо цялата маратонска надпревара чрез основната си програма и "Евроспорт 2".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на alter_ego
    alter_ego
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Пак ще триумфират. ТДИ е голям двигател, да не кажа най-

  2. 2 Профил на Seb
    Seb
    Рейтинг: 571 Неутрално

    [quote#1:"alter_ego"]Пак ще триумфират[/quote]

    Предвид пълната липса на конкуренция би било цяло чудо, ако не го направят. Основната интрига е на кой час ще отпаднат тойотите.

  3. 3 Профил на redstar
    redstar
    Рейтинг: 233 Весело

    "Последен в челната тройка"
    Браво! Звучи мракобесно хубаво.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах